![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als het nadelig is voor de KMO, dan is het ook nadelig voor de werknemers. Ze hebben er alle baat bij dat niet na te streven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een vakbondswerking is niet per definitie "verstikkend". Vertegenwoordiging van de werknemers bij belangrijke beslissingen die een invloed kunnen hebben op het personeel is in het belang van die werknemers. Dat is nogal wiedes.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 15 juni 2007 om 17:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Natuurlijk niet, die organisren zelfs betogingen voor het behoud van de kermisdagen van hun personeel... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Mijn pa en mijne cousin hebben in 101 kleine bedrijfkes gewerkt Het profitariaat is er schijnbaar met de paplepel ingelepeld... ![]() Ik ken dat volkske... ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wees toch niet zo pretentieus om voor te wenden dat je mij kent of zelfs maar weet wat ik al dan niet doe. Je maakt je belachelijk.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Banneling
|
![]() Verhofstadt is ne anti-christ die enkel in % cijfers en zen hulpjes gelooft .
JAMMER dat politiek niet sociaal is zo blijkt het maar WEER eens . Arbeiders of werkgevers of organisaties die is afkomen met een GOEI sociaal wets voorstel om nogis te stemmen maar dan socialer blijven uit ....jammer eigenlijk men doet liever aan geheime meetings in de politiek en manipulatieve corruptie ERG ! Laatst gewijzigd door duncan : 15 juni 2007 om 20:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Duncan, zucht. Stop met in je eigen wereldje te leven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Banneling
|
![]() Aan gaande deze topic over politiek heb IK ook een mening ....kuntge er ni mee om LEES HET DAN NIET kafferende MENS !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, je hebt geen mening.
Een mening heeft op zijn minst een argumentatie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Banneling
|
![]() JAMMER dat politiek niet sociaal is zo blijkt het maar WEER eens .
Arbeiders of werkgevers of organisaties die is afkomen met een GOEI sociaal wets voorstel om nogis te stemmen maar dan socialer blijven uit ....jammer eigenlijk men doet liever aan geheime meetings in de politiek en manipulatieve corruptie ERG |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Banneling
|
![]() In kleine ondernemingen zijn werknemers goed genoeg in staat om die inspraak zelf gestalte te geven, zonder inmenging en de kost van een vakondswerking...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ach ja, Verhofstadt is tégen de welvaart. Hij is enkel voor meer winst voor zij die nooit hebben gewerkt.
Landen waar er veel meer vakbondsinspraak is in KMO's (in sommige landen in Skandinavië al vanaf 25 man) en meer sociale weerbaarheid, zijn de leiders van de wereldeconomie en de welvaart. Zweden, Denemarken, Finland - allemaal in de top van meest welvarende landen op de planeet. De sterke sociale overlegstructuren spelen daar een doorslaggevende rol in. Verhofstadt haat welvaart. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() En waar in Europa heeft men nog zo'n oubollige vakbonden? Waar in de wereld worden onschuldige mensen nog zo dikwijls gegijzeld als hier, zelfs voor maaltijdcheques?.. Waar breken om de haverklap zo veel spontane stakingen uit als hier?... Waar? Waar? Waar? Waar? Waar?... Hier heeft de vakbondsleiding zelfs de basis niet meer onder controle... en dan durft men nog voorstellen vakbonden in kleine ondernemingen te installeren... Dat is crimineel! Natuurlijk is kleinlinks verlekkerd op het feit dat de kleine ondernemingen zouden failliet gaan en dat de werkloosheid en dus de onvrede toeneemt... Want enkel op puinhopen kan kleinlinks groeien... Laat men eens beginnen om vakbonden toe te laten in linkse politieke partijen... ![]() Daar ziet men ze niet... Daar riekt men ze niet... Daar bewegen ze niet... ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 15 juni 2007 om 23:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen goddelijke openbaring; een Europese.
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Verhofstadt, VBO, Voka en Unizo kiezen resoluut de kant van de fraudeurs. Voor wie het nog niet duidelijk was: hiermee is de mythe dat rechts de sociale en fiscale fraude een halt wil toeroepen definitief begraven.
![]() |