![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Wat heb je tegen Europa? | |||
Ik ben vrij hard voorstander van dit Europa op een paar punten en komma's na. |
![]() ![]() ![]() |
22 | 24,44% |
Ik ben in principe voorstander van dit Europa, maar deze onoverzichtelijke kolos is ergerlijk. |
![]() ![]() ![]() |
23 | 25,56% |
Ik ben voor een Europa maar ik ben tegen dit Europa om deze en gene reden. |
![]() ![]() ![]() |
37 | 41,11% |
Ik ben radicaal tegen 'een Europa'. |
![]() ![]() ![]() |
8 | 8,89% |
Aantal stemmers: 90. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Banneling
|
![]() EU is één groot zothuis,dat veel geld verslind,gemaakt voor gebuisde en uitgedoofde politiekers.Het voorbeeld bij uitstek van...Hoe verkwist ik de poen van de belastingsbetaler.Eigen kot verbied van roken,en de EU geeft subsidies ervoor.
Sjoemelaars krijgen via de EU allerhande soorten vetbetaalde postjes,kijk naar Maystadt,binnenkort het konijn enz.. Ze lopen heet om Oostbloklanden binnen te halen en moslimstaten,maar er zijn nog enkele landen in hartje Europa zelf,die wijselijk bedanken voor de eer,en waar het zichtbaar veel beter gaat. We gingen er allen beter van worden,jahahahahahahahahahaha,we ondervinden dat alle dagen.En met stoere borst maar verkondigen...De € is hetzelfde in alle lidstaten,ja,natuurlijk,dat is voor de 24 dagen dat je op verlof gaat.Al de andere dagen mag je gaan werken om de lidstaten te betalen.EU parlementsleden die snel snel het vliegtuig nemen,om hun stem uit te brengen,en vrolijk terugvliegen tot de volgende comedie. De EU is in feite één groots reisbureau gesponsert door Jan met de Pet. Laatst gewijzigd door Gargamel : 29 januari 2008 om 08:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Parlementslid
|
![]() Inderdaad Noorwegen zit god zij dank niet in de EU.
Het is veel democratischer en vooral de landbouw en veeteelt heeft er zijn autonomie mee kunnen bewaren. Als bezoeker zeg je eten is er duur. In feite is het rechtvaardiger die prijs te betalen. Dit vond ik interessant ivm geheime wetgeving in eu. http://www.geencommentaar.nl/index.p...pese_wetgeving |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Minister-President
|
![]() Ik ben pro-Europa, omdat het op economisch gebied een onvermijdelijkheid en noodzakelijk kwaad is om op te tornen tegen andere economische blokken (VS -NAFTA, Azië).
Ik geloof wel in een soort van statuut als Europeaan (als lid van een groep, volk, ...). Vanzelfsprekend ben ik dus ook tegen de toetreding van Turkije, zonder echter te emotioneel te worden over de mogelijke 'invasie van de vijfde kolonne' etc. 50 jaar geleden waren de Italianen de 'zwarten'. Maar ik heb daarvoor geen wettelijk statuut nodig, geen EU regering, geen richtlijnen, geen EU leger en zeker geen EU grondwet. Nous sommes tous des Européens, maar de verscheidenheid tussen de landen is te groot om samen rond het kampvuur te gaan kringrukken.
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence. Laatst gewijzigd door backfire : 29 januari 2008 om 11:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Mee akkoord. Ook een interessant stuk in De Morgen vandaag over Europa : Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#87 |
Banneling
|
![]() neu
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Deze Donau-strategie vind ik nou een prima voorbeeld van het belang van de EU. De potentie van de Donau als (energiezuinige) transportroute wordt zwaar onderbenut. Te veel landen hebben ieder hun eigen kleine belang dat belemmert om het Donaugebied integraal te ontwikkelen en problemen als regelmatige overstromingen en vervuiling het hoofd te bieden. Wanneer de EU een strategie coördineert, kunnen de problemen eens goed getackeld worden en de mogelijkheden benut. |
|
![]() |
![]() |