Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Wat heb je tegen Europa?
Ik ben vrij hard voorstander van dit Europa op een paar punten en komma's na. 22 24,44%
Ik ben in principe voorstander van dit Europa, maar deze onoverzichtelijke kolos is ergerlijk. 23 25,56%
Ik ben voor een Europa maar ik ben tegen dit Europa om deze en gene reden. 37 41,11%
Ik ben radicaal tegen 'een Europa'. 8 8,89%
Aantal stemmers: 90. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 29 januari 2008, 07:55   #81
Gargamel
Banneling

Standaard

EU is één groot zothuis,dat veel geld verslind,gemaakt voor gebuisde en uitgedoofde politiekers.Het voorbeeld bij uitstek van...Hoe verkwist ik de poen van de belastingsbetaler.Eigen kot verbied van roken,en de EU geeft subsidies ervoor.

Sjoemelaars krijgen via de EU allerhande soorten vetbetaalde postjes,kijk naar Maystadt,binnenkort het konijn enz..

Ze lopen heet om Oostbloklanden binnen te halen en moslimstaten,maar er zijn nog enkele landen in hartje Europa zelf,die wijselijk bedanken voor de eer,en waar het zichtbaar veel beter gaat.
We gingen er allen beter van worden,jahahahahahahahahahaha,we ondervinden dat alle dagen.En met stoere borst maar verkondigen...De € is hetzelfde in alle lidstaten,ja,natuurlijk,dat is voor de 24 dagen dat je op verlof gaat.Al de andere dagen mag je gaan werken om de lidstaten te betalen.EU parlementsleden die snel snel het vliegtuig nemen,om hun stem uit te brengen,en vrolijk terugvliegen tot de volgende comedie.
De EU is in feite één groots reisbureau gesponsert door Jan met de Pet.

Laatst gewijzigd door Gargamel : 29 januari 2008 om 08:05.
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2008, 09:05   #82
Babylonia
Parlementslid

Standaard

Inderdaad Noorwegen zit god zij dank niet in de EU.
Het is veel democratischer en vooral de landbouw en veeteelt heeft er zijn autonomie mee kunnen bewaren. Als bezoeker zeg je eten is er duur. In feite is het rechtvaardiger die prijs te betalen.
Dit vond ik interessant ivm geheime wetgeving in eu.
http://www.geencommentaar.nl/index.p...pese_wetgeving
Babylonia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2008, 11:17   #83
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babylonia Bekijk bericht
Bedankt voor de interessante link.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2008, 11:31   #84
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Ik ben pro-Europa, omdat het op economisch gebied een onvermijdelijkheid en noodzakelijk kwaad is om op te tornen tegen andere economische blokken (VS -NAFTA, Azië).
Ik geloof wel in een soort van statuut als Europeaan (als lid van een groep, volk, ...). Vanzelfsprekend ben ik dus ook tegen de toetreding van Turkije, zonder echter te emotioneel te worden over de mogelijke 'invasie van de vijfde kolonne' etc. 50 jaar geleden waren de Italianen de 'zwarten'. Maar ik heb daarvoor geen wettelijk statuut nodig, geen EU regering, geen richtlijnen, geen EU leger en zeker geen EU grondwet.
Nous sommes tous des Européens, maar de verscheidenheid tussen de landen is te groot om samen rond het kampvuur te gaan kringrukken.

Laatst gewijzigd door backfire : 29 januari 2008 om 11:31.
backfire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2008, 15:59   #85
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Ik ben pro-Europa, omdat het op economisch gebied een onvermijdelijkheid en noodzakelijk kwaad is om op te tornen tegen andere economische blokken (VS -NAFTA, Azië).
Ik geloof wel in een soort van statuut als Europeaan (als lid van een groep, volk, ...). Vanzelfsprekend ben ik dus ook tegen de toetreding van Turkije, zonder echter te emotioneel te worden over de mogelijke 'invasie van de vijfde kolonne' etc. 50 jaar geleden waren de Italianen de 'zwarten'. Maar ik heb daarvoor geen wettelijk statuut nodig, geen EU regering, geen richtlijnen, geen EU leger en zeker geen EU grondwet.
Nous sommes tous des Européens, maar de verscheidenheid tussen de landen is te groot om samen rond het kampvuur te gaan kringrukken.

Mee akkoord.
Ook een interessant stuk in De Morgen vandaag over Europa :

Citaat:
Zes maanden zonder regering leerden dat België niet instort als er even geen volwaardige federale ministers zijn. Er was dan ook geen vacuüm van de macht. Er werd tegelijk wel bestuurd op het Europese en op het gewestelijke niveau, schrijft het weekblad Knack in zijn editie van woensdag.

In Duitsland becijferde het ministerie van Justitie dat 85 procent van de wetgeving eigenlijk van Europa afkomstig is, zegt professor Hendrik Vos. 'En die machine gaat altijd sneller draaien. Er komen elk jaar al snel meer dan honderd wetten uit Europa, die ofwel rechtstreeks gelden of via nationale wetgeving of Koninklijke en ministeriële besluiten moeten worden uitgevoerd.

Dat gaat vaak om heel essentiële beslissingen, zoals het vrijmaken van de post en de spoorwegen. Onze milieuwetgeving is zo goed als helemaal Europees. Zonder Europese verplichting was zoiets als het mestactieplan in Belgi' onhaalbaar.' Europa bestaat vaak ook door een fijnmazig net van reglementen. Een krant noemde het onlangs een treitermachine. 'Europa is dikwijls zeer concreet', zegt Hendrik Vos. 'De waarschuwingen op een pakje sigaretten zijn dezelfde van Slovenië tot Letland. De ruitenwisser van een tractor gaat twintig keer per minuut over en weer. De hoogte, breedte en diepte van de kooi van een kip in een legbatterij zijn precies bepaalt. De vorm van een potje margarine. Er zijn zo honderden voorbeelden. En die hebben te maken met de werking van de interne markt. Het heeft weinig zin om te bepalen dat grasmaaiers uit de hele Unie mogen worden ingevoerd als niet tegelijk wordt afgesproken dat ze ook overal evenveel lawaai mogen maken.'

Veel van die maatregelen zijn ook populair, weet Hendrik Vos. 'We hebben nu twee jaar garantie bij de aanschaf van huishoudproducten. Ouderschapsverlof geldt nu ook voor vaders. Europa doet veel op het vlak van consumentenbescherming of voedselveiligheid, en dan is er niemand die over een treitermachine praat.' Europa is, volgens Vos, ook democratischer dan vaak wordt gedacht. 'We hebben nog altijd het beeld dat Europa zoiets is als God. Iets waarop we geen greep hebben.

Terwijl de Europese politiek integendeel ontzettend beïnvloedbaar is. Ook voor een klein land zoals België. Ook voor Vlaanderen. Het volstaat om de bestaande kanalen te gebruiken. Wat lobbygroepen doen, moeten wij ook kunnen. Twintig jaar geleden was Europa nog een verhaal van landbouwprijzen en kabeljauwquota. Vandaag is de impact op het dagelijkse leven van de mensen gigantisch. Dat beginnen de meeste mensen pas sinds de invoering van de euro een beetje te beseffen.'
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2008, 16:25   #86
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
EU is één groot zothuis,dat veel geld verslind,gemaakt voor gebuisde en uitgedoofde politiekers.Het voorbeeld bij uitstek van...Hoe verkwist ik de poen van de belastingsbetaler.Eigen kot verbied van roken,en de EU geeft subsidies ervoor.

Sjoemelaars krijgen via de EU allerhande soorten vetbetaalde postjes,kijk naar Maystadt,binnenkort het konijn enz..

Ze lopen heet om Oostbloklanden binnen te halen en moslimstaten,maar er zijn nog enkele landen in hartje Europa zelf,die wijselijk bedanken voor de eer,en waar het zichtbaar veel beter gaat.
We gingen er allen beter van worden,jahahahahahahahahahaha,we ondervinden dat alle dagen.En met stoere borst maar verkondigen...De € is hetzelfde in alle lidstaten,ja,natuurlijk,dat is voor de 24 dagen dat je op verlof gaat.Al de andere dagen mag je gaan werken om de lidstaten te betalen.EU parlementsleden die snel snel het vliegtuig nemen,om hun stem uit te brengen,en vrolijk terugvliegen tot de volgende comedie.
De EU is in feite één groots reisbureau gesponsert door Jan met de Pet.
Ben jij niet gewoon anti-alles?
Oud 5 juni 2009, 01:41   #87
FDM
Banneling

Standaard

neu
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2009, 10:04   #88
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FDM Bekijk bericht
neu
Zie opmerking van Tommm:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Ben jij niet gewoon anti-alles?
Oud 5 juni 2009, 10:10   #89
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
hier moest ik toch mee lachen
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2009, 20:09   #90
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard Donau

Citaat:
The upcoming European strategy for the future of the Danube river is to focus on transport, environment and economic development and will be drafted by the end of 2010.
(...)
Speaking in Austria at a conference on the upcoming Danube strategy, Ms Hubner outlined the broad priorities and calendar of this initiative to include member states Germany, Austria, Slovakia, Hungary, Romania and Bulgaria.

EU candidate country Croatia, as well as potential candidate Serbia also shares part of the 2,816-kilometre-long river ending in the Black Sea at the border between Romania and the EU's eastern partners, Moldova and Ukraine.
Bron: http://euobserver.com/9/28387

Deze Donau-strategie vind ik nou een prima voorbeeld van het belang van de EU. De potentie van de Donau als (energiezuinige) transportroute wordt zwaar onderbenut. Te veel landen hebben ieder hun eigen kleine belang dat belemmert om het Donaugebied integraal te ontwikkelen en problemen als regelmatige overstromingen en vervuiling het hoofd te bieden. Wanneer de EU een strategie coördineert, kunnen de problemen eens goed getackeld worden en de mogelijkheden benut.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be