Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 26 juni 2007, 22:47   #81
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Pietje,

In hoeverre ben jij betrokken bij de werking van de vakbond(-en)?

Dank
Ik persoonlijk ben "slechts" lokaal afgevaardigde. Onze voorzitter is wel meer betrokken met de werking. En reken maar dat hij het aankaart als bepaalde leden niet akkoord zijn met bepaalde facetten vd werking. Het zijn nog altijd de leden die bepalen hoe de vakbond functioneert. Vergeet niet dat een vakbond niets is zonder haar leden.
Pietje is offline  
Oud 26 juni 2007, 23:01   #82
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Ik persoonlijk ben "slechts" lokaal afgevaardigde. Onze voorzitter is wel meer betrokken met de werking. En reken maar dat hij het aankaart als bepaalde leden niet akkoord zijn met bepaalde facetten vd werking. Het zijn nog altijd de leden die bepalen hoe de vakbond functioneert. Vergeet niet dat een vakbond niets is zonder haar leden.
Het kan weldegelijk het geval zijn, maar ik heb reeds in een aantal mulitinationals gewerkt met een groot aantal werknemers en dus een aanzienlijke vakbondsvertegenwoordiging. Wat me enorm stoort is het verschil in aanpak, communicatie, vijandigheid tegenover de directie, ... van de vakbond bij de verschillende bedrijven, terwijl we van identiek dezelfde vakbondsbeweging spreken in een identieke sector.

De manier waarop problemen worden aangepakt, de manier waarop de afgevaardigden worden getraind om 'the pain in the ass' uit te hangen door om de haverklap met het 'rooie boekske' te komen aandraven, ... er zit totaal geen lijn in.

Laatst gewijzigd door Gun : 26 juni 2007 om 23:01.
Gun is offline  
Oud 26 juni 2007, 23:05   #83
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Tjonge, tjonge.. die arrogantie toch altijd...
Afgaande op uw bekende afkeer van vakbonden, was daar helemaal geen arrogantie voor nodig hoor.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie
Trouwens, waar haalt U het dat ik iets tegen de vakbonden heb!?!
Ja, waar zouden we dat halen?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie
Vakbonden, die het steeds verwaarloosd hebben, werklozen te helpen activeren...
Dat is in de eerste plaats nog altijd een regeringsverantwoordelijkheid. De eerste verantwoordelijkheid van de vakbonden is het verdedigen van de rechten van de werknemers.

Laatst gewijzigd door groene flamingant : 26 juni 2007 om 23:08.
groene flamingant is offline  
Oud 26 juni 2007, 23:23   #84
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Het kan weldegelijk het geval zijn, maar ik heb reeds in een aantal mulitinationals gewerkt met een groot aantal werknemers en dus een aanzienlijke vakbondsvertegenwoordiging. Wat me enorm stoort is het verschil in aanpak, communicatie, vijandigheid tegenover de directie, ... van de vakbond bij de verschillende bedrijven, terwijl we van identiek dezelfde vakbondsbeweging spreken in een identieke sector.

De manier waarop problemen worden aangepakt, de manier waarop de afgevaardigden worden getraind om 'the pain in the ass' uit te hangen door om de haverklap met het 'rooie boekske' te komen aandraven, ... er zit totaal geen lijn in.
Ik kan me niet uitspreken over hoe het er in andere bedrijven aan toe gaat. Feit is dat ik nooit een training kreeg om een "pain in the ass" te worden. Ik zeg zelfs meer, de relatie tussen de lokale vakbondsafvaardiging waar ik werk en de directie is momenteel zelfs vrij goed te noemen. En zolang die directie zich correct gedraagt hoeven ze van ons, de vakbond, niets te vrezen. Maar een situatie kan natuurlijk altijd snel veranderen. Daarom is het ook belangrijk dat eventuele problemen onmiddellijk worden aangepakt voordat het escaleert.
Pietje is offline  
Oud 27 juni 2007, 08:38   #85
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

DE CDenV zou zeker een belangrijk deel van haar stemmen verliezen zonder ACW steun, als rooms-blauw toch doorgaat en toch anti-sociale maatregelen neemt dan moet het ACW consequent zijn en de steun voor CD en V intrekken. Eens zien wie er dan de grootste partij wordt... ACW is een organisatie met vele 100000'en leden, waarvan niet allemaal maar toch zeker een aanzienlijk deel de stemadviezen van hun organisatie zullen volgen. Eens zien of dat goedgemaakt kan worden door de paar percent die op de extremisten van de NVA stemmen...

Laatst gewijzigd door tomm : 27 juni 2007 om 08:41.
tomm is offline  
Oud 27 juni 2007, 09:12   #86
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
DE CDenV zou zeker een belangrijk deel van haar stemmen verliezen zonder ACW steun, als rooms-blauw toch doorgaat en toch anti-sociale maatregelen neemt dan moet het ACW consequent zijn en de steun voor CD en V intrekken. Eens zien wie er dan de grootste partij wordt... ACW is een organisatie met vele 100000'en leden, waarvan niet allemaal maar toch zeker een aanzienlijk deel de stemadviezen van hun organisatie zullen volgen. Eens zien of dat goedgemaakt kan worden door de paar percent die op de extremisten van de NVA stemmen...
Daar zou U kunnen van verschieten...
Het is niet omdat men lid is van het ACW dat men ze alle vijf niet heeft...
(de oogkleppendragende ACW'ers kan men mss het beste bepalen aan het aantal 'Het Volk'-lezers... Een aantal, dat maand na maand, afkalft...
Ook de harde kern van het ACW/ACV blijven immers geen kalveren...
Chipie is offline  
Oud 27 juni 2007, 09:14   #87
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
DE CDenV zou zeker een belangrijk deel van haar stemmen verliezen zonder ACW steun, als rooms-blauw toch doorgaat en toch anti-sociale maatregelen neemt dan moet het ACW consequent zijn en de steun voor CD en V intrekken.(...) Eens zien of dat goedgemaakt kan worden door de paar percent die op de extremisten van de NVA stemmen...
In Geraardsbergen heeft het ACW haar steun voor de CD&V al ingetrokken, wegens niet sociaal genoeg. Het ACW geeft daarentegen wel haar steun aa "die extremisten" van de N-VA. De Geraardsbergse N-VA is immers een stuk socialer dan de CD&V.

Op nationaal vlak zijn het tevens de ACW'ers (Leterme, Van Den Brande,...) die de grootste voorstanders zijn van het kartel. Dat in tegenstelling tot de conservatieve Belgiscistische vleugel (Mrc Eyskens, enz...).
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 27 juni 2007, 09:14   #88
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant Bekijk bericht
Dat is in de eerste plaats nog altijd een regeringsverantwoordelijkheid. De eerste verantwoordelijkheid van de vakbonden is het verdedigen van de rechten van de werknemers.
En van het uitbetalen van de werkloosheidsuitkeringen...
Chipie is offline  
Oud 27 juni 2007, 09:16   #89
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Ik kan me niet uitspreken over hoe het er in andere bedrijven aan toe gaat. Feit is dat ik nooit een training kreeg om een "pain in the ass" te worden. Ik zeg zelfs meer, de relatie tussen de lokale vakbondsafvaardiging waar ik werk en de directie is momenteel zelfs vrij goed te noemen. En zolang die directie zich correct gedraagt hoeven ze van ons, de vakbond, niets te vrezen. Maar een situatie kan natuurlijk altijd snel veranderen. Daarom is het ook belangrijk dat eventuele problemen onmiddellijk worden aangepakt voordat het escaleert.
Is de vakbondsleiding hiervan op de hoogte?
Chipie is offline  
Oud 27 juni 2007, 09:18   #90
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
(de oogkleppendragende ACW'ers kan men mss het beste bepalen aan het aantal 'Het Volk'-lezers... Een aantal, dat maand na maand, afkalft...
Waarom het volk nog kopen, krijg je VISIE immers niet gratis. Trouwens vakbodslui hebben niet de tijd om elke dag hun gazet te lezen
Oud 27 juni 2007, 10:14   #91
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
DE CDenV zou zeker een belangrijk deel van haar stemmen verliezen zonder ACW steun, als rooms-blauw toch doorgaat en toch anti-sociale maatregelen neemt dan moet het ACW consequent zijn en de steun voor CD en V intrekken. Eens zien wie er dan de grootste partij wordt... ACW is een organisatie met vele 100000'en leden, waarvan niet allemaal maar toch zeker een aanzienlijk deel de stemadviezen van hun organisatie zullen volgen.
Of al die ACW-leden zo gedwee de stemadviezen van de ACW-leiding opvolgen, betwijfel ik maar ik denk dat de sociale vleugel van CD&V inderdaad nog altijd belangrijk is.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm
Eens zien of dat goedgemaakt kan worden door de paar percent die op de extremisten van de NVA stemmen...
Leek dat eerste deel van die post nog interessant, vervallen we met het tweede weer in de klassieke cliché's.
Oud 27 juni 2007, 10:16   #92
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
En van het uitbetalen van de werkloosheidsuitkeringen...
Of jij dat nu fijn vindt of niet, dat is inderdaad een vakbondstaak.
Oud 27 juni 2007, 10:19   #93
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Men zou de vakbonden beter een activeringspremie geven...
Maar ja, dan kan men niet gaan staken omdat de patroons geen werkvolk meer vinden...

Laatst gewijzigd door Chipie : 27 juni 2007 om 10:21.
Chipie is offline  
Oud 27 juni 2007, 10:24   #94
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
NEEN!

Het is een taak die vandaag door de vakbond wordt uitgevoerd, maar het is GEEN vakbondstaak. De vakbond hoort zich bezig te houden met de zaken waaarvoor ze zijn onstaan en werkloosheidsuitkeringen zijn een bevoegdheid van de staat.
Oud 3 juli 2007, 21:17   #95
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoeveel mensen zijn geabonneerd op Vlaams-nationalistische of rechtse tijdschriften �* la "trends"? Dat zegt niets, feit is, zoals al gezegd, dat een belangrijk deel van de christen-democraten hun roots in de vakbond hebben, en dat geldt zeker ook voor het kiespubliek.
tomm is offline  
Oud 3 juli 2007, 21:19   #96
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

groene flamingant

Citaat:
Of al die ACW-leden zo gedwee de stemadviezen van de ACW-leiding opvolgen, betwijfel ik maar ik denk dat de sociale vleugel van CD&V inderdaad nog altijd belangrijk is.
Niet allemaal (er zijn ze nu al die VB stemmen), maar zeker een groot deel.

Citaat:
Leek dat eerste deel van die post nog interessant, vervallen we met het tweede weer in de klassieke cliché's.
Cliché's die nochtans nauw aansluiten bij de realiteit
tomm is offline  
Oud 3 juli 2007, 21:24   #97
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
In Geraardsbergen heeft het ACW haar steun voor de CD&V al ingetrokken, wegens niet sociaal genoeg. Het ACW geeft daarentegen wel haar steun aa "die extremisten" van de N-VA. De Geraardsbergse N-VA is immers een stuk socialer dan de CD&V.

Op nationaal vlak zijn het tevens de ACW'ers (Leterme, Van Den Brande,...) die de grootste voorstanders zijn van het kartel. Dat in tegenstelling tot de conservatieve Belgiscistische vleugel (Mrc Eyskens, enz...).
De NVA sociaal? Ze profileren zichzelf aan de rechterzijde en het scheelde niet veel of ze hadden Dedecker in hun midden opgenomen, enkel een veto van ACW verhinderde dit. Andere prominente ACW'ers zijn helemaal niet zo flamingant (Dehaene bvb.), zoals het ACW zelf overigens, terwijl je communautaire scherpslijpers als Van Rompuy of De Crem moeilijk van linkse sympathieën kunt verdenken.
tomm is offline  
Oud 4 juli 2007, 07:59   #98
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
De NVA sociaal? Ze profileren zichzelf aan de rechterzijde en het scheelde niet veel of ze hadden Dedecker in hun midden opgenomen, enkel een veto van ACW verhinderde dit. Andere prominente ACW'ers zijn helemaal niet zo flamingant (Dehaene bvb.), zoals het ACW zelf overigens, terwijl je communautaire scherpslijpers als Van Rompuy of De Crem moeilijk van linkse sympathieën kunt verdenken.
Een commie, die het ACW van binnen en buiten kent, zegt voldoende over een belangrijk deel van het ... ACW... en toont aan dat de CD&V zich niet mag (blijven) laten gijzelen door het ACW van Tomm...

Zou Tomm denken dat meer dan de helft van de CD&V akkoord gaat met de graaipremies van Opel? Dat de meerderheid niet beseft dat er dringend een tweede generatieplan moet komen?
Of is hij de mening toegedaan dat de meerderheid van de CD&V nog in rijstpap met gouden lepeltjes gelooft?

Ik wil alleszins niet zeggen dat ik geen respect heb voor de doelstellingen van het ACW, maar dat is iets anders...
Chipie is offline  
Oud 4 juli 2007, 14:29   #99
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een commie, die het ACW van binnen en buiten kent, zegt voldoende over een belangrijk deel van het ... ACW... en toont aan dat de CD&V zich niet mag (blijven) laten gijzelen door het ACW van Tomm...

Zou Tomm denken dat meer dan de helft van de CD&V akkoord gaat met de graaipremies van Opel? Dat de meerderheid niet beseft dat er dringend een tweede generatieplan moet komen?
Of is hij de mening toegedaan dat de meerderheid van de CD&V nog in rijstpap met gouden lepeltjes gelooft?

Ik wil alleszins niet zeggen dat ik geen respect heb voor de doelstellingen van het ACW, maar dat is iets anders...
Dat een partij uit het verleden als de CD en V nog zo'n grote basis heeft is grotendeels te danken aan het ACW, ik ben er zeker van dat de CD en V zonder het ACW niet de grootste partij zou zijn geworden. Ik ben zelf geen ACW'er maar ken wel mensen binnen die vakbond, die zeker even gedreven zijn als de ABVV'ers.
tomm is offline  
Oud 4 juli 2007, 19:23   #100
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De NVA sociaal?
Ik weet dat het onderwijs van het kapitalistische westen niet kan tippen aan dat van Cuba. Maar lezen zou toch geen probleem mogen vormen...
Ik schreef dat de GERAARDSBERGSE N-VA socialer is dan de Geraardsbergse CD&V. En om die reden heeft het ACW in Geraardsbergen betere banden met de N-VA dan met de CD&V.

Citaat:
Ze profileren zichzelf aan de rechterzijde en het scheelde niet veel of ze hadden Dedecker in hun midden opgenomen, enkel een veto van ACW verhinderde dit.
Daar had het ACW niks mee te maken.
De komst van Dedecker heeft tal van N-VA'ers de partij doen verlaten. Zoals Kortrijks gemeenteraadslid Lieve Vanhoutte en ex-Europarlementslid Jaak Vandemeulebroucke.

Citaat:
Andere prominente ACW'ers zijn helemaal niet zo flamingant (Dehaene bvb.), zoals het ACW zelf overigens, terwijl je communautaire scherpslijpers als Van Rompuy of De Crem moeilijk van linkse sympathieën kunt verdenken.
"Communautaire scherpslijper" Eric Van Rompuy is enkel tot jongerenvoorzitter van de CVP kunnen doorstoten, dankzij de steun van het ACW.

Het is toch triest gesteld met Vlaanderen, als zelfs iemand als Eric Van Rompuy wordt voorgesteld als een communautair scherpslijper. Blijkbaar moet je voor pseudo-links al met affiches van het koningshuis staan zwaaien, om geen scherpslijper te zijn...
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be