![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#81 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Om die reden weiger ik bv te vliegen met AlItalia die staken ook als ze goesting hebben, en die staken dus meer dan da ze werken, ...
|
|
|
|
|
|
#82 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
vandaag hebben ze hier op mijn nuchtere maag efkes gevraagd of ik de zaterdag ne move kan komen superviseren (technisch deel) ,... nu net wordt in onderbroken terwijl ik mijne panino nog zit weg te spoelen, ... en ik doe al meer dan 40 uur per week waar ik er minder moet doen, ... We regelen da wel ergens anders he (compensatie) yep no problem ,... Dus ik kom zaterdag efkes langs om te controleren, repareren en bij te sturen, da kan een uur duren, maar dat kunnen er ook 4 of 5 worden als een of andere idioot het verkloot, ... en ik krijg daar geen extra pre voor, .... ik kan nu al de servers gaan uitdraaien en wat van mijn kloten maken, ... maar ik kan dat ook regelen... |
|
|
|
|
|
|
#83 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Heb je de samenstelling van het personeelsbestand bij dienstverlenende bedrijven in buitenlandse luchthavens al eens vergeleken met die in ons land...... Als ge geen stakingen meer wenst en lagere kosten is dat de toekomst maar goed dan zullen "ze" wel weer "ons" werk afpakken. Moesten ze met meerdere bagegebehandelaars werken dan zou dit het probleem bij Flightcare niet oplossen. Ten andere. Als ze dan toch bezig zijn kunnen ze beter meteen meerdere veiligheid en brandweerdiensten aanwerven en waarom niet meteen een reserveverkeerstoren bouwen mocht men in de andere het werk neerleggen. Al in al is dit een zeert kortzichtige analyse die het probleem eerder onder de mat schuift in plaats van ze op te lossen. |
|
|
|
|
|
|
#84 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Met een boete te betalen zijn ze ervan af he, ... als baas zou ik ook vragen wat het rekeningnummer van de staat nu weeral was, ... al koste dat 5 jaarlonen zo een vakbondsparasiet buiten is dat zeker waard. |
|
|
|
|
|
|
#85 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik neem aan dat uw pré en andere voordelen op het einde van de maand veel goed maakt. Beeld u eens dezelfde situatie in tegen de helft van uw loon en dan zonder toekomstperspectieven. |
|
|
|
|
|
|
#86 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Een 38 urenweek op papier ... En 80 op de schijf .... Maar daar klaagt niet al te veel volk over , dat hoort nu eenmaal bij de job en is algemeen aanvaard. Dat noemt : je werk doen ...
|
|
|
|
#87 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zo veel mogelijk automatiseren en verder uw arbeiders eerlijk betalen, (geloof niet dat ik een vrek van nen baas zou zijn) maar ze zouden wel moeten blijven werken en komen werken wanneer dat gevraagd wordt, anders : Next,... er zitten nogal wat Opel arbeiders binnekort zonder job dacht ik, ... dus de vakbond zorgt voor een continue stroom van andere arbeiders die de plaats van de stakers kunnen innemen,... Er zijn genoeg dingen te bedenken om uw baas te overtuigen zonder den boel plat te leggen, als hij dat niet wil dan zoekte iets anders, Als ge geen 40 uur wilt werken moete hier ook nie komen, (trouwens moete op veel plaatsen nie zijn,... ) Als u da nie aanstaat, bolt het dan af he, ... Maar de verkeerde hebben verloren he op 10 juni en nu moet links zijn koppeke uitwerken op de andere manier die ze hebben, ... wat staken en den boel wat verzieken, ge zult zien het stopt niet met Zaventem achtereen beginnen de spoorwegen en de verpleegsters of onderwijzers ook nog eens ,... |
|
|
|
|
|
|
#88 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#89 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
ne maat van mij begon als dispatcher just van t school een loon om u tegen te zeggen had net het dubbel van mij,... hij heeft het een maand of 2 uitgehouden, ... zit nu voor de helft van de pre zijn 7 uur en x minuten te doen, boeiend leven, ... ja ge kiest ervoor he, ... |
|
|
|
|
|
|
#90 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Eigenlijk goed bekeken van de vakbonden , leg belgie volledig plat , het is de moment ... De koning ligt al plat , de regering is wat lastig om bijeen te krijgen ....
Wie wil er dit land kapot ???
|
|
|
#91 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Alle ander gezever als zou Flightcare verplicht zijn door de rechtbank om haar terug aan te nemen, als zou Flightcare de wet en/of de rechtspraak negeren en als zou de rechtbank bevestigd hebben dat Vindevoghel geen schuld treft, zijn niet meer dan wat manipulatief gezwets. |
|
|
|
|
|
|
#92 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#93 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat jij blijkbaar dus gratis wil werken is jouw zaak. Anderen wensen daarvoor vergoed te worden.
|
|
|
#94 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
flexibel is niet gelijk aan gratis Laatst gewijzigd door fox : 27 juni 2007 om 11:57. |
|
|
|
|
|
|
#95 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Als je gratis overuren klopt, dan werk je die uren gratis. Punt.
|
|
|
#96 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het ontslag van Vindevoghel was nodig ...
Men zou denken dat iemand die op de luchthaven werkt zich bewust is van de veiligheidsmaatregelen ... Dat zij die aan haar laars lapt is een bewijs dat ze niet geschikt is om daar te mogen werken ... Flightcare heeft het volste recht om incompetent personeel te ontslaan ... Als de vakbonden dan vinden dat zij nog enige vorm van steun moeten geven aan iemand die haar job niet op een correcte manier uitvoert enkel en alleen omdat het een delegee is ...
|
|
|
#97 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het leven is geven en nemen Pietje, Ik werk niet gratis, maar af en toe werk ik wel eens gratis ja, af en toe neem ik ook eens gratis verlof, wij zijn volwassen mensen onder mekaar en we regelen dat onder mekaar, daar hebben vakbonden, cao`s of ministeries hun niet mee te moeien. |
|
|
|
|
|
|
#98 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|