![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's. Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heroïne en cocaïne opnieuw toelaten, bedoel je.
![]()
![]() |
![]() |
#82 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
of het slachtoffer zijn, dat weet ik niet. er stond dan ook 'misschien slachtoffers'. ik weet niet waarom de ene wel verslaafd geraakt en de andere niet bv. ik denk niet dat mensen bewust kiezen voor een verslaving, dat overkomt. drugs (ook koffie, sigaretten, alcohol, cola, etc) kan je gebruiken, veel zelfs, en perfect onder controle hebben. maar op een gegeven mensen verliezen sommige mensen de controle. in die zin zijn drugsveslaafden wel slachtoffers denk ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() moet de gemeenschap dan ook betalen voor degenen die moeten verzorgd worden vanwege hun verslaving?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Natuurlijk moet een verbod gepaard gaan met preventie. Natuurlijk moet een verbod niet in de eerste plaats gericht zijn tegen de verslaafden maar tegen de criminelen die geld verdienen op kap van die mensen. Concreet zie ik dat als het begeleiden van verslaafden en nultolerantie voor dealers. (en zoals ik geloof ik al schreef beschouw ik iemand die dealt om zijn eigen verslaving te bekostigen in de eerste plaats als een verslaafde) Op termijn ben ik ervan overtuigd dat het mogelijk moet zijn om een maatschappij te hebben waarin druggebruik zo goed als onbestaand is, zelfs van de nu sociaal aanvaarde drugs. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Parlementslid
|
![]() De gemeenschap heeft er alle belang bij om daarvoor te betalen. Doet de gemeenschap dat niet dan betaalt de gemeenschap een nog veel hogere prijs vermits verslaafden zeer veel schade kunnen aanrichten (criminaliteit, onder invloed rondrijden met alle gevolgen vandien,...) en op termijn de medische kosten toch door de gemeenschap gedragen moeten worden
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Parlementslid
|
![]() Natuurlijk is en blijft preventie de belangrijkste opdracht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en is dan het verbieden van bepaalde drugs een manier om preventief te werken? een manier hé, niet DE manier.
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
|
![]() Ik weet er het fijne niet van, maar als ik me niet vergis bestaat er een belangrijke studie van H. Becker over 'Becoming a Marihuana User', waarin hij uitlegt dat men moet leren om een marihuana-gebruiker te worden.
![]() |
![]() |
#95 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Dat betekent niet dat ik geloof in een utopische, ideale maatschappij: zoeken naar roesmiddelen is allicht inherent aan de mens. Ik vind af en toe eens lekker aangeschoten zijn ook best plezant. In elk soort samenlevoing zullen er ongetwijfeld mensen zijn die het gebruik van genotsmiddelen niet onder controle kunnen houden. In onze samenleving zijn de legale geneesmiddelen en alcohol ongetwijfeld de grootste boosdoeners- de verslaafden aan de verboden harddrugs vormen slechts een kleine groep. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar is dat een kleine groep omdat het verboden is?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
(2)Het drugprobleem is zeer ruim : allerhande geneesmiddelen en het al dan niet voorgeschreven misbruik ervan ressorteert er duidelijk ook onder. Jan met de pet weet dit inmiddels ook wel en is niet altijd even enthoesiast ivm met het voorschrijfgedrag van de artsen, anderen (mn sportlui) zijn constant op zoek naar dokters die de grenzen van het toelaatbare opzoeken. (3)Gebieden/verbieden is zeer verleidelijk & dikwijls ook een soort "klassejustitie". "Wij de elite" weten wat goed is voor onszelf en kwaad voor "het plebs". "Wij, de makers van een idealere wereld" zullen de maatschappelijke verhoudingen zodanig wijzigen dat de mens gelukkig kan leven zonder schadelijke drugs te behoeven.. (4) Men kan slechts naar een "bijnaoplossing" streven & dat is zeker nodig gisteren las in nog in een nederlandse krant dat 70% van de nederlandse meisjes van 12jaar regelmatige alcoholgebruiksters zijn....
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zou een veel grotere inperking van het drugggebruik mogelijk zijn als die hele sector uit de illegaliteit werd gehaald, zodat de overheid beter kan ingrijpen in de 'markt'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een waarheid van alle tijden, vandaag zelfs meer dan ooit. De paranoïa manier waarop allerhande health-fanatiekelingen vandaag tekeer gaan tegen alles wat niet in hun ideaalbeeld van de 'gezonde' mens past is bijzonder gevaarlijk, en verschilt in wezen niks van de opdringing van andere soorten van 'ideaalmodellen', zoals anorexia-grieten op de catwalk. Neem nu de hetze tegen de rokers, dat begint echt zwaar uit proporties te raken. En dat zegt een niet-roker.
Laatst gewijzigd door Pelgrim : 4 juli 2007 om 18:06. |
![]() |
![]() |