![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ga eens een echt gesprek met die 'hopen' vlamingen die jij kent aan omtrent hun eerste paar maanden (jaren?) in de andere streektaal; Als er geen deftig sociaal netwerk omheen zit dan hebben die het ook knap lastig gehad in den beginne.
![]() |
![]() |
#82 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kom net van de supermarkt.
Het liep daar vol met mensen die een taal spraken waar ik de ballen van verstond, ze konden net zo goed mijn aankopen hebben bekritiseerd of één of andere roddel over me staan uitgooien. Ik veronderstel dat ik nu gediscrimineerd werd?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. Laatst gewijzigd door ancapa : 10 juli 2007 om 06:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
westvlamingen zijn racisten ?
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Banneling
|
![]() Die klote arabieren kunn' vo mien part de pot op. Ik klap'n Ostèns en at die stiekoards mie nie verstoan ton ke ze verek'n. Ik verstoan under gelul ook nie, dus da liekt mien eerlek.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Allez mensen, 'k ben er ook niet aan, begrijp me niet verkeerd.
Al ooit in een gemengde groep uitgeweest? Als er ene tussenzit die de taal van de rest niet begrijpt en die wordt in't gesprek niet betrokken dan is da niet plezant en als er dan nog een spreektaal gebruikt wordt die je nergens kunt leren, dat maakt de boel er niet makkelijker op. En je kan discussieren over hoe dat diene mens dat zou moeten aanpakken of hoe zijn/haar prille kenissen dit zouden moeten aanpakken, dat neemt het feit op zich niet weg.
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. Laatst gewijzigd door ancapa : 11 juli 2007 om 06:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Nu ja, geen probleem hoor. Zodra ik nog ergens dialect hoor, dreig ik met een klacht voor inbreuken tegen de linguïstische neutraliteit.
![]() |
![]() |
#90 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dus 'Golle Arabisch? Waaile Antwaarps!' is zinlloos. En als wij dialect spreken zou dat weeral discrimineren zijn tov vreemdelingen!!?? Er komt geen einde aan de zinloze beschuldigingen tegen de autochtoon vanweg het politiek correctendom. Geen barst van aantrekken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Parlementslid
|
![]() Tijdens mijn legerdienst waren die verschillende dialecten geen probleem. Samen soldaatje spelen, samen karweien opknappen en ons werk doen, samen uitgaan. Na een kleine aanpassing aan die verschillende dialecten verliep alles prima. Wij leerden van elkaar de sappigste uitdrukkingen en trachtten mekaars dialecten na te bootsen, waarbij dikwijls hartelijk werd gelachen. Niemand voelde zich uitgesloten.
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Minister
|
![]() Amai mijne legerdienst was toch wel anders ze. Bij ons zat ne west vlaming die ocharme recht van de boerderij kwam en nog nooit geen nederlands had gehoord denk ik. Ik herinner me nog ne moment dat die begon te bleiten omdat niemand verstond wat hem wou zeggen. alles wat die zei eindige op "oink". 't was precies een marsmanneke.
![]() |
#93 | |
|
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
|
![]() Citaat:
Je moet er altijd van uitgaan dat wij in de grond een achterlijk racistisch volkje zijn, en dan laat je je fantasie in die richting verder werken, hoe gekker hoe liever. Het politiek correcte verzinsel is en moet zijn dat wij alle anderen en vooral de allochtonen doelbewust de gordijnen injagen door ons platte dialect door hun strot te duwen, en dat wij bovendien botweg weigeren om de talen inbegrepen de onderscheiden dialecten aan te leren van de honderd verschillende nieuwkomers die ons land nu rijk is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
voil�* sai, dat is een gezonde houding. Altijd uitgaan van uw eigen onwetendheid en beseffen dat je van iedereen wel iets kunt leren.
![]() |
![]() |
#98 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Banneling
|