Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Sport
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Sport Van voetbal tot worstelen.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juli 2007, 20:45   #81
Nick_
Perm. Vertegenwoordiger VN

Nick_'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door *Lorre* Bekijk bericht
Inderdaad leuk om nog eens zo een Mayo te zien rijden.
Hopelijk kan hij dit blijven volhouden na enkele jaren eigenlijk totaal niet goed te hebben gereden. Voor zijn ritoverwinning in de giro dit jaar hoorden we eigenlijk bitter weinig nog van hen. Voor de giro was het waarschijnlijk geleden van de tour waarin hij een zware valpartij maakte en Armstrong door het gras reed en een binnen baantje nam, als ik me goed herinner. Terwijl Mayo toen echt wel mee kon met Armstrong in die tour.
Die val was Beloki, niet Mayo.

Nick_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2007, 00:35   #82
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

# Thor Hushovd (Crédit Agricole) heeft een verkoudheid en heeft op de rustdag antibiotica gekregen. De 29-jarige Noor zal normaal gezien dinsdag starten.
Oud 17 juli 2007, 19:18   #83
Wiley E Coyote
Minister

Wiley E Coyote's schermafbeelding

Standaard

Een nobele onbekende Colombiaan won de rit vandaag. De "tenoren" hielden elkaar in evenwicht en voor Vinokourov ziet het er nu wel echt onmogelijk uit.
Wiley E Coyote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2007, 19:22   #84
*Lorre*
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nick_ Bekijk bericht
Die val was Beloki, niet Mayo.

ah ja nu je het zegt klopt Heb me danig vergist
*Lorre* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2007, 10:24   #85
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

HEET VAN DE NAALD: GELE TRUI RASMUSSEN MOGELIJK UIT DE RONDE VAN FRANKRIJK GEZET!

Inderdaad, zopas hoor ik op de radio dat Rasmussen mogelijk wordt uitgesloten uit de Tour omwille van het feit dat hij de afgelopen maanden een paar keer onbereikbaar was. De renners moeten nl te allen tijde hun verblijfsplaats opgeven om zodus altijd controle moglelijk te maken.

Ik ben zeer voor een zuivere sport en strenge straffen voor doping, maar dit vind ik er echt over. Hij is op geen enkel moment positief geweest, heeft nooit een controle geweigerd en er is ook geen enkele aanwijzing van doping. Hem nu uitsluiten gaat toch wel veel te ver!
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 20 juli 2007 om 10:35.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2007, 10:33   #86
vercetti
Minister

vercetti's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
HEET VAN DE NAALD: GELE TRUI RASMUSSEN MOGELIJK UIT DE KOERS GEZET!

Inderdaad, zopas hoor ik op de radio dat Rasmussen mogelijk wordt uitgesloten omwille van het feit dat hij de afgelopen maanden een paar keer onbereikbaar was. De renners moeten nl te allen tijde hun verblijfsplaats opgeven om zodus altijd controle moglelijk te maken.

Ik ben zeer voor een zuivere sport en strenge straffen voor doping, maar dit vind ik er echt over. Hij is op geen enkel moment positief geweest, heeft nooit een controle geweigerd en er is ook geen enkele aanwijzing van doping. Hem nu uitsluiten gaat toch wel veel te ver!
Was uit de Deense selectie voor het WK en de OS. Niet de Tour.

Citaat:
do 19/07/07 - De Deense wielerbond heeft Michael Rasmussen uit de nationale ploeg gegooid. De leider in de Ronde van Frankrijk liet de bond niet weten waar hij trainde. Rasmussen zelf spreekt van een administratieve fout.
De Deense bond pikt het niet dat Michael Rasmussen meermaals naliet om mee te geven waar hij trainde. Rasmussen zegt dat het om een administratieve fout gaat.
(Belga)
De bond wil weten waar een renner zich ophoudt om onverwachtse dopingcontroles te kunnen uitvoeren. Wie die informatie niet geeft kan uitgesloten worden.

Rasmussen werd meermaals verwittigd voor die nalatigheid. De renner zelf, die in de Tour in het geel rijdt, houdt het op één waarschuwing.

De bond benadrukt dat hij niet positief testte, maar ze plaatst vraagtekens bij zijn gedrag.

Door zijn uitsluiting mist Rasmussen dus het WK in september en de Olympische Spelen van Peking 2008.
Wij zijn dus eigenlijk de enige originele flaminganten.

Laatst gewijzigd door vercetti : 20 juli 2007 om 10:34.
vercetti is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2007, 10:34   #87
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti Bekijk bericht
Was uit de Deense selectie voor het WK en de OS. Niet de Tour
neen, zopas bericht op de radio dat de Tourdirectie een persconferentie geeft op dit moment en dat wordt verwacht dat Rasmussen zal worden uitgesloten uit de Tour.
Oud 20 juli 2007, 10:56   #88
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

hij zou toch niet blijven rijden in het geel hoor. De bolletjes-trui maakt hij wel veel kans op.

Tom Boonen voor Groen !!
Oud 20 juli 2007, 10:59   #89
Nick_

Nick_'s schermafbeelding

Standaard

Ik heb zo een voorgevoel dat hij de gele trui wél houdt.
En volgens mij een terechte beslissing dat Rasmussen (voorlopig) wel in de Tour blijft.

Lijkt me meer een oorlog tussen UCI en ASO.
Nick_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2007, 11:04   #90
Duvelke

Standaard

btw: hier volgt het juiste verhaal met bron

http://www.hln.be/hlns/cache/det/art....bron=homeArt3
Oud 20 juli 2007, 11:05   #91
Duvelke

Standaard

of lees hier:

De 33-jarige Deen Michael Rasmussen, geletruidrager in de Tour de France, wordt uit de nationale selectie van zijn land gezet. Dat omdat hij verscheidene malen verzuimde aan de antidopingautoriteiten te vertellen waar hij verbleef. Jesper Worre, voorzitter van de Deense Wielerfederatie, maakte dat nieuws vandaag bekend. Rasmussen zal zo in september niet kunnen deelnemen aan de Wereldkampioenschappen in Stuttgart en evenmin aan de Olympische Spelen van 2008 in Peking. Renners moeten steeds hun verblijfplaats melden, zodat ze op ieder ogenblik voor een antidopingcontrole buiten competitie gevonden kunnen worden. Rasmussen kwam in de aanloop naar de Tour ook al in opspraak, toen hij door een UCI-commissaris zou genoemd zijn bij de zogenaamde 'Men in Black', renners die anoniem trainen.

Dekker: "Slordig"
Volgens Erik Dekker, een van de ploegleiders van Rabobank, heeft Rasmussen eind juni een officiële waarschuwing van de internationale wielerunie UCI gekregen. "Wij hebben Michael vervolgens op zijn verantwoordelijkheden gewezen. Het is een administratieve fout, in mijn ogen had dit nooit naar buiten moeten komen. Bij mijn weten is het één keer fout gegaan. Slordig, dat hoort niet, maar er worden niet voor niets waarschuwingen voor uitgedeeld. Dat de Deense bond hier een sanctie aan verbindt is blijkbaar het beleid, maar wij doen dat niet. Wat wij doen als het nog een keer gebeurt? Vind je het erg dat we daar nog niet over nagedacht hebben? Ik denk dat dit verhaal nu vooral spannend is omdat het om de geletruidrager gaat. Maar er zijn regels, daar moet Michael zorgvuldiger in zijn. Het lijkt mij dat Michael nu heel nauwkeurig gaat bijhouden waar hij is en dat ook keurig doorgeeft."

Worre: "Vraagtekens"
Volgens Deense media zou Rasmussen hebben verklaard één keer een waarschuwing te hebben gekregen. Jesper Worre houdt echter vol dat de renner meerdere keren niet bereikbaar was voor de antidopingcontroleurs. "We tillen zwaar aan deze zaak. We beschouwen Rasmussen zeker niet als dopingzondaar. Maar er zijn wel vraagtekens te plaatsen bij zijn gedrag en zijn houding. Het zijn de Internationale Wielerunie UCI en het Deense antidopingagentschap die ons vertelden dat hij al meermaals een waarschuwing kreeg. Ik weet dat dat vertrouwelijke informatie is, maar de mensen mogen weten dat de Deense bond voor een propere wielersport vecht."

Rasmussen: "Niet gunstig gezind"
Rasmusen zelf zegt dat hij geprobeerd heeft de Deense bond uit te leggen waarom hij niet bereikbaar was. "Maar mijn uitleg werd niet aanvaard. Ik neem akte van de beslissing van de bond, maar dit is niet iets dat me gaat hinderen in het verdere verloop van de Ronde van Frankrijk. Ik kan nu al wel zeggen dat ik forfait geef voor de Ronde van Denemarken, die in augustus plaatsvindt. Ik ga niet deelnemen in een een wedstrijd van een organisatie die me op deze manier schade probeert te berokkenen. Blijkbaar zijn bepaalde mensen bij de Deense bond me niet gunstig gezind." (belga/hln)
Oud 20 juli 2007, 11:22   #92
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nick_ Bekijk bericht
Ik heb zo een voorgevoel dat hij de gele trui wél houdt.
En volgens mij een terechte beslissing dat Rasmussen (voorlopig) wel in de Tour blijft.

Lijkt me meer een oorlog tussen UCI en ASO.
inderdaad, logische beslissing dat hij in de Tour mag blijven.

Na de tijdrit zullen we wellicht meer weten, maar ik denk niet dat hij het geel zal houden tot in Parijs.
Oud 20 juli 2007, 17:27   #93
Wiley E Coyote
Minister

Wiley E Coyote's schermafbeelding

Standaard

Tom Boonen wint zijn tweede etappe in deze Tour 2007.
Wiley E Coyote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2007, 18:07   #94
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Mooi, wel spijtig dat net Zabel en Hunter respectievelijk 2 en 3 worden.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2007, 18:14   #95
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wiley E Coyote Bekijk bericht
Tom Boonen wint zijn tweede etappe in deze Tour 2007.
Oud 20 juli 2007, 20:03   #96
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht

Oud 21 juli 2007, 06:12   #97
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Is Boonen geen Monegask?
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2007, 06:20   #98
Spliff
Staatssecretaris

Spliff's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Is Boonen geen Monegask?
Daar hebben ze ook ne Albert, allemaal ene pot nat.
Oud 21 juli 2007, 08:47   #99
*Lorre*
Burgemeester

Standaard

Nieuw verhaal rond de Deen Rasmussen opgedoken, waarbij hij wel degelijk met doping zou te maken hebben.

Michael Rasmussen zal vandaag nog meer onder vuur komen te liggen. Een dag nadat de drager van de gele trui te horen kreeg dat hij uit de Deense nationale wielerploeg wordt geweerd wegens het missen van dopingtests, duikt er een gedetailleerd dopingverhaal op van voormalig mountainbiker Whitney Richards. De 31-jarige Amerikaan beweert op de site van VeloNews door Rasmussen in 2002 te zijn ingezet voor het vervoeren van verboden middelen.

Rasmussen reed in 2002 voor het Deense Team CSC. Een jaar later verkaste hij naar Rabobank. Richards en Rasmussen werden vrienden toen de Deen in 2001 naar de States kwam om zich voor te bereiden op het WK mountainbike in Vail. De vriendschap duurde verschillende maanden volgens Richards, tot de Amerikaanse renner naar Italië verhuisde in maart 2002 om daar met zijn vriendin te gaan wonen. Rasmussen woonde ook in Italië. De Deen vroeg Richards om een paar schoenen mee te brengen tijdens de verhuizing dat hij vergeten was in de States. Richards ging akkoord en twee dagen voor hij vertrok naar Italië kwam een gemeenschappelijke vriend een doos met de zogezegde vergeten schoenen afleveren bij hem thuis in Colorado.

Toen Richards de doos niet meer bij in zijn koffers kreeg en alleen de schoenen in zijn valies wou steken, ontdekte de Amerikaanse mountainbiker dat er geen paar Sidis in zat maar "it was frickin' dog medicine or something." Richards belde een bevriende dokter om raad. Die dokter, Taro Smith, bevestigt het verhaal van Whitney Richards. "Ik reed naar Whitney en bij hem thuis trof ik inderdaad de doos aan. Die was volgepropt met zilverkleurige pakjes gemaakt van polyetheentereftalaat. Daarop stonden labels met de naam Biopure. In de pet-pakjes zaten zakjes voor intraveneus gebruik met een bloedkleurige substantie."

Richards en Smith besloten om de zakjes allemaal kapot te snijden en lieten de inhoud in de gootsteen weglopen. "Ik ging dat zeker niet mee door de douane nemen. Voor niemand", aldus Richards.

Volgens de labels van de zakjes waren die gevuld met Hemopure, een HBOC of hemoglobin-based oxygen carrier, gefabriceerd in de VS door Biopure Corporation. Het product is gemaakt van hemoglobine-moleculen die uit de rode bloedcellen van runderen zijn verwijderd. Ontworpen in de eerste plaats als een "an emergency blood substitute that requires no refrigeration" (een bloedvervangend middel dat niet koel moet bewaard worden). Maar, Hemopure geraakte alleen in Zuid-Afrika door de medische keuring voor gebruik bij mensen. In de VS zijn onlangs de testen in ziekenhuizen met het product opgeschort wegens te gevaarlijk. Een gelijkaardig product wordt echter wel gebruikt door dierenartsen bij beesten.

Voor het gebruik van Hemopure is nooit iemand gepakt laat staan veroordeeld, maar het is wel gevonden en het is geweten dat atleten in duursporten het gebruik(t)en als vervanger voor EPO.

Toen Richards in Italië was gesetteld met zijn lief, ging hij bij Rasmussen op bezoek. De Deen zou toegegeven hebben dat hij niet had mogen liegen tegen Richards en beter had verteld wat er in de doos zat. Maar Rasmussen vroeg ook meteen wat de Amerikaan met de inhoud van zijn schoendoos had gedaan. Toen die zei dat hij het had weggespoeld, werd Rasmussen razend. "Any idea how much that shit cost?" riep de Deen.

Richards contacteerde eind 2002 VeloNews een eerste keer met dit verhaal. Toen wou hij dat het verhaal alleen verscheen als zijn naam én die van Rasmussen eruit werden gehouden. Waarop VeloNews besloot het niet te geven. Een paar jaar later klopte Smith aan bij David Walsh van de Sunday Times. Maar omdat hij weer vroeg dat noch Rasmussen noch hijzelf herkend mochten worden in de story, sprong de zaak opnieuw af. "Ik wou mezelf niet sparen of Rasmussen", zegt Richards daar nu over, "maar wel de echtgenote van Michael, die ik al langer ken. Ik wou het haar niet aandoen."

Richards veranderde van gedacht toen hij Rasmussen tijdens deze Tour herhaaldelijk hoorde vertellen hoe clean hij was: "The stupidity, the arrogance, the hubris... it's incomprehensible. Someone needs to know about this."

De Deense wielerbond bracht donderdag naar buiten dat Rasmussen niet mee mag naar de WK in Stuttgart en de Olympische Spelen in Peking. Dat besluit was genomen nadat de Raborenner twee keer had verzuimd zijn verblijfplaats aan de dopingautoriteiten te melden. Rasmussen ontving daarover waarschuwingen van de UCI. "De Deense media begonnen daarover vragen te stellen en hij loog", aldus Worre. "We hebben donderdag een duidelijk antwoord gegeven op een aantal vragen van anderen. Helaas tijdens de Tour de France."

"We hadden geen plannen de affaire publiek te maken", zei voorzitter Jesper Worre van de Deense bond DCU) vrijdag. "Hij loog zelf tegenover de Deense media over de waarschuwingen. We hadden de telefoons kunnen afsluiten of kunnen liegen. We wilden echter niets verbergen", aldus Worre.

Michael Rasmussen verdedigde zich gisteren nog door te zeggen dat hij niet de enige is maar "heel veel renners in de Tour rondrijden die een waarschuwing kregen wegens gemiste dopingtest(en)". Volgens voorzitter Pat McQuaid van de internationale wielrenunie UCI is de Deense klassementsleider echter de enige renner in de Tour die extra aandacht heeft van de UCI. (hln) </STRONG></EM></U></I></B>
*Lorre* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2007, 09:14   #100
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

http://www.tagesschau.de/video/0,131...ES_BAB,00.html

Rasmussen in het nauw?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be