![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men rijd je liever dood dan te stoppen en jongeren lopen de kans om gewoon verkracht en vermoord te worden. Maar idd de meeste auto's rijden leeg, en dit terwijl mensen vaak het zelfde traject afleggen van thuis naar hun werk en terug. Maar niet samen rijden omdat hun statuuts binnen het bedrijf dit niet toelaat. Zelf heb ik een paar jaar lang met de baas/eigenaar mee gereden van thuis naar het werk en terug. En de meeste mensen zouden het dus zonder auto kunnen stellen als men meer samen reed. Maar ook kunnen de meeste mensen het stellen met een veel kleinere auto dan deze waar ze nu mee rijden, omdat ze zich toch enkel alleen verplaatsen. Een kleine éénzitter is in veel gevallen dus reeds voldoende om alle verplaatsingen te kunnen doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U kunt toch niet loochenen dat de verdeling van de wegenbelasting en taksen allerhande die te maken hebben met het wagengebruik in dit land niet besteed worden zoals het zou moeten. Bestaat er een verdeelsleutel waarbij, op basis van het aantal kilometer wegen, ook de gemeenten een deel krijgen om zo hun wegen te onderhouden of aan te leggen? De opdeciemen voor de gemeenten zijn zo laag dat het bedrag dat ze aldus krijgen, belachelijk laag is. De federale staat gaat dus met het grootste deel lopen, en investeert dat niet in wegenonderhoud. Ook al niet omdat de gewesten daar voor bevoegd zijn geworden. En die halen dat dan uit hun dotatie, maar die komt dan weer uit de grote federale pot en is niet gekoppeld aan de wegenbelasting.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |||
Schepen
|
![]() Citaat:
Citaat:
Nu al liftend ben je minder afhankelijk van de uren van de chauffeur. ik steek mijn duim uit en wie mij wil meepakken doet dat maar. er zijn chauffeurs die mij altijd meepakken als ze mij nog zien staan op weg naar het werk. daar kweek je een band mee, zonder daar afhankelijk van te worden. Meestal zijn mensen die lifters mee pakken ook nog aan de sociale kant en dat is altijd aangenaam om een babbeltje mee te doen. Citaat:
trouwens, nog iets over de autobelastingen. In tegenstelling tot belastingen op arbeid is deze belasting te vermijden. Als je tegen de hoge belastingen bent (ik ook hoor), zoek dan naar een alternatief ipv zonder meer te beginnen zagen op de overheid. vergeet niet dat de auto ook een enorme kost betekent voor de overheid. ergens wel logisch dat ze dat terug willen halen.
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je moet mij de problemen dus niet uitleggen. Maar ik kan je verzekeren dat je zelfs met 4 kids een auto kan kopen en gebruiken die kleiner is dan de huidige gebruikte voertuigen. Het gaat echter in veel gevallen over prestige vertoon aan de buitenwereld en niet om gebruiksvriendelijkheid en geldbeugel bewust gebruik en aanschaf van het voertuig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#87 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar zit mss het verschil. Citaat:
Citaat:
Ik werk thuis en heb verder geen ander werk meer. Als ik mijn auto gebruik is het om mijn kids naar hun moeder te brengen of om een grote verplaatsing naar ergens te doen. Verder gebruik ik mijn fiets en fietskar. Citaat:
Citaat:
Veel mensen lachen je dan ook gewoon uit als je een voertuig koopt of gebruikt naar je behoefte en noodzaak en niet naar je bankrekening. Ja, zelfs mensen hier op het forum doen dat, zelfs al kennen zij je niet. Maar de meeste mensen betalen idd veel te veel enkel omdat ze hun status willen kunnen tonen. Voor mij tonen ze echter enkel een gebrek aan verstand. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zelfs in de DDR, waar men 5 jaar moest wachten op een aartslelijk en enorm duur Trabantje, had het bezit van een wagen met prestige te maken... Binnenkort gaat men 'ambitie' nog verbieden, minstens zwaar belasten... ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 9 juli 2007 om 13:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De auto aanschaf en het wagen gebruik is dus meer een mentaliteitsprobleem dan iets anders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Veel mensen vertonen een grote status terwijl ze zich dat niet kunnen veroorloven en binnen hun eigen muren in armoede leven om het uiterlijk vertoon te kunnen betalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() Als ik mijn heel leven bij mijn moeke en vaken zou blijven wonen, bij voorkeur kinderloos en vrijgezel. Dan kon ik mij ook probleemloos een Porche GT (bijvoorkeur 3) kopen. Stoer he
![]() |
![]() |
#92 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() Goederen zijn er om te gebruiken. Ieder rationeel, economisch denkend wezen heeft het godganse tijd over "kostenefficiëntie". tot het gaat over zijn eigen kar, dan is elke vorm van ratio totaal verdwenen.
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ben ooit in een paar woningen geweest waar van de verzekering brandbeveiliging moest zijn, omdat de verzekering ze anders niet wilde verzekeren. Meerdere grote auto's voor de deur, een duur leren saloon in de voor kamer, en appelsienkisten als stoelen en tafel achter de gesloten keukendeur en de matrassen op de grond in de slaapkamers, de kleren aan een touw tussen twee muren gespannen. En dit echt niet in één woning maar dat kwam ik als brandbeveiliger meer tegen dan men zich kan inbeelden. Als het om uiterlijk vertoon gaat verliezen de meeste mensen elk waarde besef. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zeker als je je 3 kinderen en een bak tuingroenten wil meenemen naar een zus in dat buurdorp.
![]() |
#95 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#96 | |
|
![]() Citaat:
Toen ik met de wagen begon te rijden nam ik nog regelmatig een lifter mee, maar nu niet meer ... want er zijn er gewoon geen meer. ![]()
![]() |
![]() |
#97 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier hebben de mensen reeds een gegarandeerd inkomen en kan iedereen hun auto's kopen, in de ontwikkelingslanden( lage loonlanden) is deze zekerheid er niet en ze moeten dus zorgen dat de mensen daar ook auto's kunnen kopen, zodat ze niet meer naar hier moeten komen om geld te verdienen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |