Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juli 2007, 13:43   #81
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968 Bekijk bericht
Genezen ? Was hij dan ziek ?

Feit is dat hij nu net mentaal ziek geworden is.
Zoals je misschien kan zien heb ik ook al gepoogd deze titel af te kraken.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2007, 13:44   #82
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ik geloof echt dat hij denkt dat hij niet meer homoseksueel is. Dat hij het in werkelijkheid nog steeds is, is wetenschappelijk onbetwistbaar.
Dan mag je de mogelijkheid niet uitsluiten, dat hij echt dacht een homoseksueel te zijn, terwijl hij dat in werkelijkheid niet was.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2007, 13:45   #83
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Genezen ? Was hij dan ziek ?

Feit is dat hij nu net mentaal ziek geworden is.
Iemand die denkt dat hij homoseksueel is, terwijl hij dat niet is, zou je inderdaad 'ziek' kunnen noemen.

Paulus.
Oud 10 juli 2007, 13:46   #84
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Heb jij dan enig idee waarom de man in kwestie zou liegen?

Paulus.
Voor de vuist weg: imago bij christelijke fundi's aan wie hij boekskes over zijn bekering wil verkopen, laag zelfbeeld a.g.v. homofobe omgeving dat hij wil wegrationaliseren,...
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2007, 13:47   #85
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan mag je de mogelijkheid niet uitsluiten, dat hij echt dacht een homoseksueel te zijn, terwijl hij dat in werkelijkheid niet was.

Paulus.
Hoe kan je dat nou denken? Als je seksueel opgewonden raakt door naar mannen te kijken dan weet je toch dat je het bent? (of tenminste bi-seksueel)
Oud 10 juli 2007, 13:47   #86
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Iemand die denkt dat hij homoseksueel is, terwijl hij dat niet is, zou je inderdaad 'ziek' kunnen noemen.

Paulus.
Ik geloof er niet in, maar blijf erbij dat die dan niet ziek is, eerder gedesillusioneerd.
Oud 10 juli 2007, 13:51   #87
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe kan je dat nou denken? Als je seksueel opgewonden raakt door naar mannen te kijken dan weet je toch dat je het bent? (of tenminste bi-seksueel)
Je bent niet consequent.

Als je kan aannemen dat de man slechts gelooft dat hij heteroseksueel geworden is, maar in werkelijkheid homoseksueel blijft, ...

... dan moet je evengoed kunnen aannemen dat de man geloofde dat hij homoseksueel was, maar nu heteroseksueel geworden is.

Dat laatste is trouwens veel geloofwaardiger in gans het verhaal.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 10 juli 2007 om 13:52.
Oud 10 juli 2007, 13:55   #88
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je bent niet consequent.

Als je kan aannemen dat de man slechts gelooft dat hij heteroseksueel geworden is, maar in werkelijkheid homoseksueel blijft, ...

... dan moet je evengoed kunnen aannemen dat de man geloofde dat hij homoseksueel was, maar nu heteroseksueel geworden is.

Dat laatste is trouwens veel geloofwaardiger in gans het verhaal.

Paulus.
Weet je wat ik geloof? Dat je niet zomaar van de ene kant naar de andere kan huppelen. Je kan het dan nog wel zelf geloven (heel naïef) door het keihard te onderdrukken, maar dat verandert niks aan je genen. Zoals ik al zei, je kan ook lang genoeg hopen op een grotere longinhoud, en vervolgens denken dat je die hebt. Maar... die heb je niet.
Oud 10 juli 2007, 13:56   #89
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Voor de vuist weg: imago bij christelijke fundi's aan wie hij boekskes over zijn bekering wil verkopen, laag zelfbeeld a.g.v. homofobe omgeving dat hij wil wegrationaliseren,...
Dat lijkt me weinig waarschijnlijk gezien zijn status als homoseksueel (zie openingspost), maar ja; het zou natuurlijk wel kunnen.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 10 juli 2007 om 14:03.
Oud 10 juli 2007, 14:02   #90
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Weet je wat ik geloof? Dat je niet zomaar van de ene kant naar de andere kan huppelen. Je kan het dan nog wel zelf geloven (heel naïef) door het keihard te onderdrukken, maar dat verandert niks aan je genen. Zoals ik al zei, je kan ook lang genoeg hopen op een grotere longinhoud, en vervolgens denken dat je die hebt. Maar... die heb je niet.
Het staat helemaal niet vast dat homoseksualiteit een genetische kwestie is. Zoals je weet zijn wetenschappers er nog bijlange niet helemaal uit wat de oorzaak van homoseksualiteit is.

Bovendien zal de man wel zijn redens hebben om te geloven dat hij heteroseksueel geworden is. Dat kan je van de man, in jouw voorbeeld, die op een grotere longinhoud rekent, niet zeggen. Tenzij zijn longinhoudt meetbaar vergroterd is.

Ik ga ervan uit dat iemand die beweert heteroseksueel te zijn, opgewonden raakt door het seksueel beleven bij voorkeur met iemand van het ander geslacht. En dat is voor de man in kwestie weldegelijk meetbaar.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 10 juli 2007 om 14:03.
Oud 10 juli 2007, 14:06   #91
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het staat helemaal niet vast dat homoseksualiteit een genetische kwestie is. Zoals je weet zijn wetenschappers er nog bijlange niet helemaal uit wat de oorzaak van homoseksualiteit is.
Het is in ieder geval biologisch.
Citaat:
Bovendien zal de man wel zijn redens hebben om te geloven dat hij heteroseksueel geworden is. Dat kan je van de man, in jouw voorbeeld, die op een grotere longinhoud rekent, niet zeggen. Tenzij zijn longinhoudt meetbaar vergroterd is.
Waarom kan je dat niet zeggen?

Citaat:
Ik ga ervan uit dat iemand die beweert heteroseksueel te zijn, opgewonden raakt door het seksueel beleven bij voorkeur met iemand van het ander geslacht. En dat is voor de man in kwestie weldegelijk meetbaar.

Paulus.
Dat is niet meetbaar.
Oud 10 juli 2007, 14:21   #92
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is in ieder geval biologisch.
Ook dat staat niet vast. Mensen vertonen soms homoseksueel gedrag onder invloed van de omgeving. Een zeer gekend fenomeen in gevangenissen.

Citaat:
Waarom kan je dat niet zeggen?
Omdat een longinhoud weldegelijk meetbaar is kan de man uit jouw voorbeeld niet zeggen dat zij vergroterd is als het niet klopt met de realiteit. Alle geloof te spijt.

Citaat:
Dat is niet meetbaar.
Juist wel!

Je zegt zelf dat je het kan weten door te ervaren van wat je seksueel opgewonden raakt.

Paulus.
Oud 10 juli 2007, 14:43   #93
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ook dat staat niet vast. Mensen vertonen soms homoseksueel gedrag onder invloed van de omgeving. Een zeer gekend fenomeen in gevangenissen.
Dat homoseksualiteit geen keuze is staat al heel erg lang vast. Ik heb de situatie in gevangenissen gehoord, en ik weet wat de oorzaak is:
-Ofwel gebeurt het onder dwang
-Ofwel zijn degenen die toch behoefte hebben minstens bi-seksueel
Citaat:
Omdat een longinhoud weldegelijk meetbaar is kan de man uit jouw voorbeeld niet zeggen dat zij vergroterd is als het niet klopt met de realiteit. Alle geloof te spijt.
En waarom is dat met seksuele oriëntatie zoveel anders?
Citaat:
Juist wel!

Je zegt zelf dat je het kan weten door te ervaren van wat je seksueel opgewonden raakt.

Paulus.
Ja, en als die man aangeeft vroeger homoseksueel te zijn geweest, dan zit dat blijkbaar nog in zijn systeem, alleen gaat hij daar nu anders mee om. Het zit er immers nog wel!
Oud 10 juli 2007, 15:06   #94
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat homoseksualiteit geen keuze is staat al heel erg lang vast. Ik heb de situatie in gevangenissen gehoord, en ik weet wat de oorzaak is:
-Ofwel gebeurt het onder dwang
-Ofwel zijn degenen die toch behoefte hebben minstens bi-seksueel
Dat zijn boude beweringen. Feit is dat homosekueel gedrag naar bovenkomt in bepaalde omstandigheden. En dat is zeker niet altijd onder dwang. Vaak verdwijnt het homoseksueel gedrag, als de omstandigheden normaliseren. Bijvoorbeeld als de gevangene terug wordt vrijgelaten. Dat zou bij biseksualiteit het geval niet zijn. Dan voel je, je continue tot de beide geslachten aangetrokken.

Citaat:
En waarom is dat met seksuele oriëntatie zoveel anders?
Dat is niet anders met seksuele orientatie. Of je voelt je aangetrokken of je voelt niet aangetrokken tot deze of gene. Alle geloof ten spijt.

Citaat:
Ja, en als die man aangeeft vroeger homoseksueel te zijn geweest, dan zit dat blijkbaar nog in zijn systeem, alleen gaat hij daar nu anders mee om. Het zit er immers nog wel!
Dat zeg jij, de man beweert echter anders. Het is niet zo, dat homoseksualiteit nog in zijn systeem zit. Dat is nu juist ook zijn punt. Hij noemt het een genezing.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 10 juli 2007 om 15:10.
Oud 10 juli 2007, 15:15   #95
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Paulus.
Ja, halloooww, steek eens een homo in een vrouwengevangenis of een lesbisch in een mannengevangenis, wat zou er zich dan soms vertonen snuggere ? Heteroseksueel gedrag onder invloed van de omgeving soms ?
Oud 10 juli 2007, 15:21   #96
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, halloooww, steek eens een homo in een vrouwengevangenis of een lesbisch in een mannengevangenis, wat zou er zich dan soms vertonen snuggere ? Heteroseksueel gedrag onder invloed van de omgeving soms ?
Bij mijn weten gebeurd dat niet en kunnen we het daarom ook niet proefondervindelijk vaststellen, zoals bij homoseksueel gedrag.

Maar het zou best wel eens kunnen. Het zou mij in elk geval, niks verbazen.

Paulus.
Oud 10 juli 2007, 16:40   #97
adaveke
Schepen

adaveke's schermafbeelding

Standaard

niet mijn eigen woorden, maar ik sluit mij er bij aan:

If homosexuality is a disease, let's all call in queer to work: "Hello. Can't work today, still queer." ~Robin Tyler

en dan ook nog de volgende quotes

The Bible contains six admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. ~Lynn Lavner

My lesbianism is an act of Christian charity. All those women out there praying for a man, and I'm giving them my share. ~Rita Mae Brown

Homosexuality is god's way of insuring that the truly gifted aren't burdened with children. ~Sam Austin

War. Rape. Murder. Poverty. Equal rights for gays. Guess which one the Southern Baptist Convention is protesting? ~The Value of Families

That word "lesbian" sounds like a disease. And straight men know because they're sure that they're the cure. ~Denise McCanles

I'm a supporter of gay rights. And not a closet supporter either. From the time I was a kid, I have never been able to understand attacks upon the gay community. There are so many qualities that make up a human being... by the time I get through with all the things that I really admire about people, what they do with their private parts is probably so low on the list that it is irrelevant. ~Paul Newman

I am reminded of a colleague who reiterated "all my homosexual patients are quite sick" - to which I finally replied "so are all my heterosexual patients." ~Ernest van den Haag, psychotherapist

I think God is a callous bitch not making me a lesbian. I'm deeply disappointed by my sexual interest in men. ~Diamanda Galas

The one bonus of not lifting the ban on gays in the military is that the next time the government mandates a draft we can all declare homosexuality instead of running off to Canada. ~Lorne Bloch

I get sick of listening to straight people complain about, "Well, hey, we don't have a heterosexual-pride day, why do you need a gay-pride day?" I remember when I was a kid I'd always ask my mom: "Why don't we have a Kid's Day? We have a Mother's Day and a Father's Day, but why don't we have a Kid's Day?" My mom would always say, "Every day is Kid's Day." To all those heterosexuals that bitch about gay pride, I say the same thing: Every day is heterosexual-pride day! Can't you people enjoy your banquet and not piss on those of us enjoying our crumbs over here in the corner? ~Rob Nash

As long as society is anti-gay, then it will seem like being gay is anti-social. ~Joseph Francis

The next time someone asks you, "Hey, howdja get to be a homosexual anyway?" tell them, "Homosexuals are chosen first on talent, then interview... then the swimsuit and evening gown competition pretty much gets rid of the rest of them." ~Karen Williams

The diagnosis of homosexuality as a "disorder" is a contributing factor to the pathology of those homosexuals who do become mentally ill.... Nothing is more likely to make you sick than being constantly told that you are sick. ~Ronald Gold[/FONT]

The Lord is my Shepherd and he knows I'm gay. ~Rev. Troy Perry

If God had wanted me otherwise, He would have created me otherwise. ~Johann von Goethe

Laatst gewijzigd door adaveke : 10 juli 2007 om 16:43.
adaveke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2007, 16:53   #98
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Je vergeet er handig bij te zeggen dat wat ik zeg een reactie was op dit:

In die contex klinkt het wel wat ander hé, vind je niet?
Nee, het klinkt eigenlijk exact hetzelfde. Jij vindt dat homo's genezen moeten worden omdat ze anders zien.

Citaat:
Dat zien we hierboven.
Ja, dat zien we ja

Citaat:
Trouwens of de man in kwestie een voorloper is of een leider, dat raakt niks aan de essentie. Maar ja, je blijft je natuurlijk vastpinnen aan wat je vast kan grijpen. In dit geval het verschil tussen een voorloper en een leider. Proficiat! Het is erg constructief praten met u (!).

Insgelijks

Citaat:
Dat zeg ik toch niet? Ik ben niet eens katholiek! Ik zeg dat de man gelooft dat hij door Jezus genezen is. Waarom jij persé dingen in mijn schoenen wenst te schuiven die er niet zijn, die er niet staan enz... zegt meer over jou dan over mij hoor.

The point is dat iemand beweert genezen te zijn van homosekualiteit, door zijn bekering tot het christendom.
Ah, nu is het tenminste duidelijk. Dank je.

Citaat:
Ik kan dat geloven, en jij niet. So wath? Moet ik daarvoor door het slijk gehaald te worden?

Paulus.

Paulus, je moet niet naar een politiek forum komen als je geen kritiek wil krijgen.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2007, 16:59   #99
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zijn boude beweringen. Feit is dat homosekueel gedrag naar bovenkomt in bepaalde omstandigheden. En dat is zeker niet altijd onder dwang. Vaak verdwijnt het homoseksueel gedrag, als de omstandigheden normaliseren. Bijvoorbeeld als de gevangene terug wordt vrijgelaten. Dat zou bij biseksualiteit het geval niet zijn. Dan voel je, je continue tot de beide geslachten aangetrokken.
Denk je niet dat gevangenen als het ware genoegen nemen met wat ze kunnen krijgen? Immers, niemand is 100% heteroseksueel. Als het vrouwelijk aanbod weggevaagd is richt je je misschien tot alternatieven. Als die alternatieven zo slecht nog niet lijken (omdat je dus best wel daartoe aangetrokken bent), dan kan je daartoe overgaan. Dat de omstandigheden normaliseren is normaal, aangezien je van droge crackers overgaat naar vers brood. Snap je wat ik bedoel? Ook ten tijde van de oude Grieken deden jongens het vaak met elkaar omdat meisjes het huis niet uit mochten. Dat was volkomen normaal. Je moet niet denken dat dit jouw visie onderschrijft, want dat doet het niet. Het geeft alleen aan dat er veel mensen zijn die ook tot biseksualiteit in staat zijn, wanneer hun eerste voorkeur wegvalt.

Citaat:
Dat is niet anders met seksuele orientatie. Of je voelt je aangetrokken of je voelt niet aangetrokken tot deze of gene. Alle geloof ten spijt.
Waarom ten spijt?

Citaat:
Dat zeg jij, de man beweert echter anders. Het is niet zo, dat homoseksualiteit nog in zijn systeem zit. Dat is nu juist ook zijn punt. Hij noemt het een genezing.

Paulus.
Ik geloof er niks van. Je kan niet je biologische eigenschappen aanpassen. Het kan gewoon niet. Het is een wetenschappelijke onmogelijkheid.
Oud 10 juli 2007, 17:44   #100
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Nee, het klinkt eigenlijk exact hetzelfde. Jij vindt dat homo's genezen moeten worden omdat ze anders zien.
Nog één die beter weet dan ikzelf wat ik vind....

Het is integendeel jij die vindt dat ik zou moeten genezen worden. Zo is dat. En als ik je met dezelfde redenering jou soep uitschep zit het erop natuurlijk.

Maar jij hebt het eerst gezegd... doe dus niet alsof het van mij komt. Want dat is smerig.

Citaat:
Ja, dat zien we ja
Je zit weer op het al-wat-je-zegt-ben-je-zelf-niveau

Citaat:
Insgelijks
Idem. Je zit weer op het al-wat-je-zegt-ben-je-zelf-niveau

Citaat:
Ah, nu is het tenminste duidelijk. Dank je.
Dat was het voordien ook.

Citaat:
Paulus, je moet niet naar een politiek forum komen als je geen kritiek wil krijgen.
Er is een verschil tussen kritiek en verdoken insinuatie's.

Paulus.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be