Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juli 2007, 12:18   #81
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Wat een theater ....
Een firma die producten op de markt brengt om haar te ontkroezen gebruikt ook geen model met steil haar ...Daar dient geen enkele mens klacht tegen in ....
Moeten kinderloze gezinnen klacht indienen tegen speelgoedreclame???
Dat ze eens stoppen met al die idiotie , mensen hebben toch wel het recht om zelf hun reclamecampagne te kiezen ...
Mag er dan nergens geen vrijheid meer zijn ???

Waar staat dat het producten specifiek voor blanken zijn?
Zou je me dat even kunnen aanhalen?
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2007, 12:23   #82
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Waar staat dat het producten specifiek voor blanken zijn?
Zou je me dat even kunnen aanhalen?
Ik zeg niet dat het specifiek voor blanken is , maar het is wel duidelijk dat er gezeverd wordt omdat er 'gediscrimineerd" zou worden ...
Waar wordt er gezegd dat het hier met discriminatie iets te maken heeft ???
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2007, 12:28   #83
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik zeg niet dat het specifiek voor blanken is , maar het is wel duidelijk dat er gezeverd wordt omdat er 'gediscrimineerd" zou worden ...
Waar wordt er gezegd dat het hier met discriminatie iets te maken heeft ???

Er wordt niet gezeverd er wordt bewezen ten aanzien van een rechtbank.

Jij liet dat doorschijnen door te zeggen dat mensen met steil haar ook geen reclame moeten maken voor kroezelhaar-producten.
Aangezien je zelf geen aanwijzing vindt die erop wijst dat dit een product is voor een specifiek ras ga je allicht met mij akkoord dat die opmerking dus een nulargument is?
Oud 10 juli 2007, 12:34   #84
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Mij lijkt het simpel ... Reclame maken voor produkten die in Europa aan Europese mensen moet verkocht worden mag dus gemaakt worden door mensen die er dan ook Europees uitzien ...
Het gaat hem in reclame toch over het bereiken van de juiste doelgroep , ??? Dus waarom heeft dat bedrijf ineens niet het recht om enkel "Franse" modellen te gebruiken ???
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
Oud 10 juli 2007, 12:36   #85
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Mij lijkt het simpel ... Reclame maken voor produkten die in Europa aan Europese mensen moet verkocht worden mag dus gemaakt worden door mensen die er dan ook Europees uitzien ...
Ten andere als het product niets specifiek te maken heeft met dat Europees zijn is dat geen argument

Citaat:
Het gaat hem in reclame toch over het bereiken van de juiste doelgroep , ??? Dus waarom heeft dat bedrijf ineens niet het recht om enkel "Franse" modellen te gebruiken ???
Nogmaals, waar lees jij dat het product dan specifiek bestemd was voor blanke Franse vrouwen?
Oud 10 juli 2007, 12:44   #86
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mag er dan nergens geen vrijheid meer zijn ???
Ik krijg meer en meer de indruk dat dat het doel is van die discriminatie-bestrijders
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2007, 12:46   #87
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Ten andere als het product niets specifiek te maken heeft met dat Europees zijn is dat geen argument
Nogmaals, waar lees jij dat het product dan specifiek bestemd was voor blanke Franse vrouwen?
Mij lijkt dat er staat dat het een campagne is voor Franse vrouwen(mischien wat mannen ook ) ..:

Het bedrijf wou enkel blanke modellen voor demonstraties voor een campagne in de Franse grootwarenhuizen.

Fransen zijn van oorsprong toch niet gekleurd ???
Waarschijnlijk zouden ze voor een campagne voor Nigeriaanse grootwarenhuizen gebruik maken van zwarte modellen ... Dat heeft dus niets te maken met discriminatie of rascisme ...
Het gaat hem ook niet over het product , wel over de doelgroep ...
Oud 10 juli 2007, 12:47   #88
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat hem in reclame toch over het bereiken van de juiste doelgroep , ???
Kan je even uitleggen waarom enkel blanke vrouwen in staat zouden zijn die doelgroep te bereiken (even voorbij gaand aan het feit dat die doelgroep op zich al een uit de lucht gegrepen veronderstelling is)?

Laatst gewijzigd door Edina : 10 juli 2007 om 12:49.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2007, 12:50   #89
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mij lijkt dat er staat dat het een campagne is voor Franse vrouwen(mischien wat mannen ook ) ..:

Het bedrijf wou enkel blanke modellen voor demonstraties voor een campagne in de Franse grootwarenhuizen.

Fransen zijn van oorsprong toch niet gekleurd ???
Waarschijnlijk zouden ze voor een campagne voor Nigeriaanse grootwarenhuizen gebruik maken van zwarte modellen ... Dat heeft dus niets te maken met discriminatie of rascisme ...
Het gaat hem ook niet over het product , wel over de doelgroep ...
Het kan je misschien ontgaan zijn, maar in Frankrijk wonen ondertussen net zoals in België al een behoorlijk aantal niet-Europeanen. En wees er maar zeker van dat die ook tot de doelgroep van Garnier behoren.
Oud 10 juli 2007, 12:51   #90
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Kan je even uitleggen waarom enkel blanke vrouwen in staat zouden zijn die doelgroep te bereiken?
De marketing-afdeling van Garnier zal hiervoor haar redenen wel gehad hebben. Als niet-blanke vrouwen daar ook toe in staat waren geweest, zouden ze die wel ingezet hebben.
Oud 10 juli 2007, 12:53   #91
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan je even uitleggen waarom enkel blanke vrouwen in staat zouden zijn die doelgroep te bereiken
Manta hoeft dat helemaal niet uit te leggen. Het volstaat dat Garnier daar blijkbaar van uitgaat. Het staat je vrij de marktonderzoeken en het daaruit voortvloeiende marketingbeleid van een multinational in vraag te stellen, en te menen dat jij beter weet wat goed voor hen is, maar daarom moeten jouw twijfels nog niet bij wet aan het bedrijf opgelegd worden.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2007, 12:54   #92
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan je even uitleggen waarom enkel blanke vrouwen in staat zouden zijn die doelgroep te bereiken?
Waarom zouden ze zwarte modellen gebruiken ??? Als het de bedoeling is om een blank publiek te bereiken gaat dat nu eenmaal beter als de doelgroep zich een beetje kan spiegelen aan het gebruikte model ...
Dat is reclame ... (en de reden waarom vrouwenbladen volstaan met dieetproducten )

Of zijn Franse vrouwen van nature roodgekleurd , met kroezelhaar en spleetogen...
Oud 10 juli 2007, 12:57   #93
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Of zijn Franse vrouwen van nature roodgekleurd , met kroezelhaar en spleetogen...
Eigenlijk heeft het wel iets grappigs. Garnier bepaalt hier een doelgroep die niet in het kraampje pas van politiek correcten, en ze schreeuwen onmiddellijk discriminatie en racisme
Oud 10 juli 2007, 13:01   #94
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
De marketing-afdeling van Garnier zal hiervoor haar redenen wel gehad hebben.
Ja, die redenen heten ook wel vooroordelen.

Citaat:
Als niet-blanke vrouwen daar ook toe in staat waren geweest, zouden ze die wel ingezet hebben.
Complete nonsens.
Oud 10 juli 2007, 13:06   #95
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Het kan je misschien ontgaan zijn, maar in Frankrijk wonen ondertussen net zoals in België al een behoorlijk aantal niet-Europeanen. En wees er maar zeker van dat die ook tot de doelgroep van Garnier behoren.
Dus Garnier schiet zich vrijwillig in eigen voet?
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2007, 13:14   #96
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zeg jij. Ik vraag me af of je hetzelfde zou zeggen als er enkel gekleurde vrouwen waren opgenomen voor hun reclame. Zou je het dan ook vooroordelen t.o.v. blanke vrouwen noemen?

Citaat:
Complete nonsens.
Wat weet jij nu af van de marketing aanpak van Garnier? Niets. Jij gaat er gewoon vanuit omdat ze geen gekleurde modellen opnemen in hun marketing campagne, dat het wel één grote discriminatiebedoeling moet zijn.

Laatst gewijzigd door Savatage : 10 juli 2007 om 13:22.
Oud 10 juli 2007, 13:14   #97
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Vooroordelen? Er is nog altijd een verschil tussen blank en zwart, hoe je het ook draait of keert. Zwarten zijn meer rythmisch dan blanken wordt wel eens gezegd; kunnen sneller sprinten; zijn verzot op kip; hebben een apart type haar; hebben grotere poriën zodat ze minder zweten in de zomer en sneller koud hebben in de winter;... Genetische verschillen zijn dat. Op grond van deze verschillen zou men wel degelijk een bepaalde groep mogen viseren. Als ik als zwarte Afrikaanse ondernemer een bedrijf wil starten in België en ik meen dat mijn klanten zich comfortabeler zullen voelen in omgang met zwarte werknemers, dan zou ik de mogelijkheid moeten hebben om enkel zwarte mensen te aanvaarden, zonder risico's om veroordeeld te worden voor discriminatie of racisme. Gaat u in Brussel naar Matonge, dan zal u merken dat zwarten zich goed voelen onder elkaar, net zoals blanken. Dat betekent niet dat er haat bestaat jegens andere bevolkingsgroepen of rassen. Straks wordt ik gvd nog vervolgd omdat ik enkel met blanke vrienden over straat loop. Keuzevrijheid in gedrang. Mensen zien overal racisme. Het is paranoïa van de bovenste plank.

Laatst gewijzigd door Dycore : 10 juli 2007 om 13:15.
Oud 10 juli 2007, 13:17   #98
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus reclame moet een getrouwe afspiegeling zijn van de maatschappij? Dan hadden ze ook een paar vette stinkende wijven erbij moeten nemen. Goed voor de business.
Oud 10 juli 2007, 13:19   #99
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
Mensen zien overal racisme. Het is paranoïa van de bovenste plank.
Dat denk ik niet.

Eerder een bewuste verdeel-en-heers politiek van een wanhopige elite die al enkele decennia haar greep op de eigen bevolking aan het verliezen is.

De allochtonen zijn evengoed slachtoffer in de zin dat de elite ze als wapen tegen de autochtone bevolking inzet.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 10 juli 2007 om 13:25.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2007, 13:22   #100
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Kan je even uitleggen waarom enkel blanke vrouwen in staat zouden zijn die doelgroep te bereiken (even voorbij gaand aan het feit dat die doelgroep op zich al een uit de lucht gegrepen veronderstelling is)?
Het gaat hier niet om doelgroep. Garnier mag zichzelf het imago aannemen zoals ze zelf wensen. Kiezen zij ervoor zich enkel op blanke mensen te focussen, dan is dat hun zaak. Ik zie hier in Brussel tal van Afrikaanse coiffeurs en cosmetica-zaken die hun eigen producten hebben, enkel voor zwarte mensen. Enkel met zwarte modellen op de cover. Steken ze daar een product tussen met een blond meisje op, dan verkoopt het niet. Punt. Een zwarte man die enkel liedjes zingt over black power en daarmee zijn muziek moeilijk toegankelijk maakt voor bepaalde blanken, die wordt ook niet vervolgd. Dat ligt anders voor blanken die exact dezelfde teksten schrijven. Je moet mij eens uitleggen hoe reclame met blanke vrouwen aanzet tot rassenhaat.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be