Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 juli 2007, 15:12   #81
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Maar de gemiddelde 'allochtoon' is hier geboren?
Waarom is hij/zij dan niet aangepast?
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2007, 15:14   #82
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hermanvk Bekijk bericht
Waarom is hij/zij dan niet aangepast?
Die is perfect aangepast. Hij weet het ocmw vinden, kan luid klagen over het gebrek aan werkgelegenheid, voert misdaden uit zoals het iemand beaamt van zijn SES-klasse én slaat er nog eens bovenin in om luid te janken als hij niet in al zijn wensne wordt gerespecteerd.

Een echte Vlaming.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2007, 15:15   #83
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En jij kan weten dat de bevolking het huidige beleid niet willen?
Nee, maar ik weet wel dat jouw stelling dat de overheid het personeelsbeleid voert dat ze wil bijgevolg onjuist is.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2007, 15:17   #84
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Korte teentjes vandaag eh?

Waarom doe ik idioot om een hele resem stormen in glas water te kwoteren?
Omdat het je niet uitkomt, dat blijkt dat al die stormen in een glas water een constante tendens aantonen van een allochtone bevolking, die niet wil aanpassen?
Wat is aanpassen volgens jou?
Ik vind het niet fijn dat mensen zich niet aan de wet houden, dat is logisch. De wet is er om gerespecteerd te worden.

Maar ik vind dat niet allemaal een storm in een glas water. ALs jij dat vindt, goed zo. Maar ik betwijfel of je dat vindt. Ik denk dat je dat allemaal heel ernstig vindt. En sommige zaken vind ik ook ernstig. Wetsovertredingen zoals bedreiging, diefstal en moord. Anderen vind ik minder erg. Een meid die een surveillante eist.

Citaat:
Je bedoelt dat jij alleen mag bepalen wat een storm in een glas water is.
Ik mag voor mezelf nog altijd uitmaken wat ik beschouw als een storm in een glas water. Dat lijkt me evident?
Dus ik heb jou niet nodig om te zeggen wat ik wel als een storm in een glas water beschouw en wat niet.

Citaat:
Als je discussieert moet je ook aanvaarden dat iemand je mening NIET volgt of erop verder bouwt... en dat dat eventueel je eigen mening in een ander daglicht plaatst.
Nu wordt die helemaal leuk. Jij zit me woorden in mijn mond te leggen en ik mag niet ageren?

Citaat:
Even verduidelijken: jij vindt feit x een storm in een glas water en ik vind een heel pak andere feiten, die door anderen een storm in een glas water worden genoemd. Ik tel alles bij elkaar op om als uitkomst te hebben, dat wij door het bos de bomen niet meer zien. Duidelijk toch
Nee, eigenlijk niet?
Ik denk dat niemand een moord een storm in een glas water noemt.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 12 juli 2007, 15:17   #85
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Nee, maar ik weet wel dat jouw stelling dat de overheid het personeelsbeleid voert dat ze wil bijgevolg onjuist is.
Waarom?
De overheid is toch gekozen?

Ofja, je hebt gelijk. Ik had moetne nuanceren.
Oud 12 juli 2007, 15:17   #86
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Jongen, jij bent echt niet goed mee, hé

Ik was éxact op dit antwoord aan't wachten, waardoor je me over de gehele lijn gelijk geeft. Thank you, comme again.
Niet de eerste keer dat je een antwoord omdraait om jezelf gelijk te geven.

Citaat:
En er is evenzeer een Vlaams volk als een Belgisch volk. Namelijk geen.
Tenzij - en enkel en alleen dan - als je het geografisch gaat definieren.
Dus jij behoort niet tot het Vlaamse volk.
Zeg als 't u blieft dat je er inderdaad niet toe behoort. Anders ga ik mijn Vlaams zijn moeten herzien.

Ik voel mij immers nog steeds Vlaams en Vlaming, ook al heb ik de Canadese nationaliteit en daardoor mijn belziekse verloren. Dat was voordat de discriminatie uit de belziekse wetgeving werd geschrapt:
Je kon namelijk wel een dubbele nationaliteit hebben, maar niet als oorspronkelijke bels... raar eh?

Citaat:
Belgische geschiedenis was - terecht imo - niet zo belangrijk in mijn school.
Wereldgeschiedenis dan... of geen geschiedenis.
Je Engels was blijkbaar ook niet zo schitterend
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2007, 15:19   #87
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Een bedrijf is inderdaad dom als het niet héél de markt van werkwilligen /werkzoekenden aanschouwt bij hun aanwervingen.

Die markt behelst zowel vrouwen als mannen van gelijkwelke afkomst of origine.

Het énige dat een slim bedrijf moet volgen is over héél de markt zoeken naar de mensen met de geschikte kwaliteiten om die bepaalde job in te vullen, waarbij een normaal vrij bedrijf tevens zou mogen rekening houden met de wensen van hun klanten.

Het invullen van de gevraagde kwaliteiten is dan weer het werk van het bedrijf, niet en nooit dat van het CGKR.

Voor mijn part kan dat dus evengoed zijn:
- overeenkomen met mijn hond.
of
- De spreektaal volledig en perfect beheersen, inclusief de gebruikelijke accenten...
of
- Een flexibele werkattitude, overeenkomstig de bedrijfsethiek.
of
- Géén persoonlijke uitingen van ideologie, politieke overtuiging of religie...
of
- opleggen dat de officiele taal van het landsgedeelte de onderlinge spreektaal is tussen het personeel (of een andere taal, naargelang de keuze van de werkgever - de verplichte officiële taal bij berichtgeving of opdrachten aan het personeel is dan weer VERPLICHT in de officiële regionale landstaal uit te voeren)

het lijstje kan lang zijn.
Jij en je CGKR. :')
Nuja, kun je je punt eens maken?

Dat het CGKR zich teveel bemoeit met de vrije markt?
Wel. Da's waar.
Oud 12 juli 2007, 15:21   #88
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet de eerste keer dat je een antwoord omdraait om jezelf gelijk te geven.
Maar neen.
Ik was aan het wachten tot dat iemand zei 'eigen volk eerst' wordt niét toegepast door de Belgische regering. Waarom was ik daarop aan't wachten? Wnat daaruit blijkt dat een regering dus niet a priori 'eigen volk eerst' als stelling neemt.

Citaat:
Dus jij behoort niet tot het Vlaamse volk.
Zeg als 't u blieft dat je er inderdaad niet toe behoort. Anders ga ik mijn Vlaams zijn moeten herzien.
Ik ben een geboren in A'pen, ik ben voor een deel opgevoed in Oost- en West-Vlaanderen en woon ondertussen terug in A'pen. Ik kan nauwelijks Frans en ik heb geen enkele banden met het buitenland.

Citaat:
Ik voel mij immers nog steeds Vlaams en Vlaming, ook al heb ik de Canadese nationaliteit en daardoor mijn belziekse verloren. Dat was voordat de discriminatie uit de belziekse wetgeving werd geschrapt:
Je kon namelijk wel een dubbele nationaliteit hebben, maar niet als oorspronkelijke bels... raar eh?
Ik vind dat idd vrij raar.

Citaat:
Wereldgeschiedenis dan... of geen geschiedenis.
Wij kregen veel Vlaamse geschiedenis. Moet ik de partij waarop mijn leerkracht stemde nog extra verduidelijken?
Citaat:
Je Engels was blijkbaar ook niet zo schitterend
Mijn geschiedenis was in orde, mijn Engels was idd vrij matig.

Comme was btw een typo, geen taalfout.

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 12 juli 2007 om 15:22.
Oud 12 juli 2007, 15:36   #89
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De overheid is toch gekozen?
Dat is allerminst een garantie dat ze het beleid voert dat haar eigenaars willen.
Oud 12 juli 2007, 15:37   #90
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is allerminst een garantie dat ze het beleid voert dat haar eigenaars willen.
Da's waar. Daarom dat ik het idd had moeten nuanceren.
Maar in de praktijk blijft het - uiteindelijk - de keuze an de overheid om het personeelsbeleid te voeren dat ze willen.

Net zoals de vrije markt dat doet. (Zou moeen doen.)
Oud 12 juli 2007, 15:39   #91
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Maar in de praktijk blijft het - uiteindelijk - de keuze an de overheid om het personeelsbeleid te voeren dat ze willen.

Net zoals de vrije markt dat doet. (Zou moeen doen.)
Neen, precies niet. De overheid is niet vrij om het beleid te voeren wat ze wil. Net als privébedrijven moet ze het beleid voeren dat haar eigenaars willen.
Oud 12 juli 2007, 15:42   #92
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, precies niet. De overheid is niet vrij om het beleid te voeren wat ze wil. Net als privébedrijven moet ze het beleid voeren dat haar eigenaars willen.
Waar is Gun2004. 'k wil hem een voorbeeld geven van een discussie die om niets anders gaat dan semantiek.
Oud 12 juli 2007, 15:50   #93
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Waar is Gun2004. 'k wil hem een voorbeeld geven van een discussie die om niets anders gaat dan semantiek.
Helemaal niet, het gaat hem om de correcte verhouding tussen burgers en overheid.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 12 juli 2007 om 15:51.
Oud 12 juli 2007, 15:52   #94
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij en je CGKR. :')
Nuja, kun je je punt eens maken?

Dat het CGKR zich teveel bemoeit met de vrije markt?
Wel. Da's waar.
allez kijk! en hij heeft het nog gevonden ook sé!

Sinds wanneer maakt de staat trouwens deel uit van de "vrije" markt?

ENKEL de staat mag niet discrimineren TEGENOVER ZIJN ONDERDANEN, niet positief en nog minder negatief.

Ik zie dan ook niet in hoe een stad als Mechelen kan beslissen welke belgenwèl en welke belgen niét mogen worden aangenomen als jobstudent op basis van criteria die verboden zijn (tenzij ze de discriminatiewetten gaan overtreden en gaan kijken naar huidskleur, naam, afkomst en religie ).

Ik ben bovendien totaal tegenstander van het feit dat ambtenaren zelfs de belgische nationaliteit niet meer hoeven te hebben, en op die manier zéér discrete gegevens van de belgische bevolking zomaar kunnen in handen krijgen. (ik denk bijvoorbeeld aan paspoortstempels, paspoortinformatie, en alle andere indentificatiegegevens).
Staat er ergens vermeld waar niet-belgen in staatsverband wèl en niét mogen werken? Dit is mij volslagen onbekend.
Op welke manier gaat men verhinderen dat niet-belgen tot de Staatsveiligheid worden toegelaten???? Ik weet het niet meer.

Dit is de officializering van vb. feiten zoals dat van die Pakistaan die (toen nog zogezegd) aan industriële spionage had gedaan in het atoomcentrum van Mol en zo Belgie mee als aanleveraar (ook Nederland, in hetzelfde project) van de atoombom voor Pakistan heeft geplaatst.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 12 juli 2007 om 15:54.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2007, 15:55   #95
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Helemaal niet, het gaat hem om de correcte verhouding tussen burgers en overheid.
Je hebt nog steeds niet door dat ik exact hetzelfde zeg als jij, hoor.
Oud 12 juli 2007, 15:58   #96
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
allez kijk! en hij heeft het nog gevonden ook sé!

Sinds wanneer maakt de staat trouwens deel uit van de "vrije" markt?
Heb ik dat gezegd?

Citaat:
ENKEL de staat mag niet discrimineren TEGENOVER ZIJN ONDERDANEN, niet positief en nog minder negatief.
Dat is jouw visie op de zaken, die democratisch getoetst zal worden. Maar het bestuur op dit moment is (relatief) democratisch verkozen en mag dus kiezen hoe zij het beleid voeren dat ze willen voeren.

ALs dat niet strookt met jouw visie op de zaken, is dat pech voor jou.

Citaat:
Ik zie dan ook niet in hoe een stad als Mechelen kan beslissen welke belgenwèl en welke belgen niét mogen worden aangenomen als jobstudent op basis van criteria die verboden zijn (tenzij ze de discriminatiewetten gaan overtreden en gaan kijken naar huidskleur, naam, afkomst en religie ).
Of het verboden is, daar wachten we de klacht voor af.
(Ik vermoed stiekem ook dat het verboden is.)

Citaat:
Ik ben bovendien totaal tegenstander van het feit dat ambtenaren zelfs de belgische nationaliteit niet meer hoeven te hebben, en op die manier zéér discrete gegevens van de belgische bevolking zomaar kunnen in handen krijgen. (ik denk bijvoorbeeld aan paspoortstempels, paspoortinformatie, en alle andere indentificatiegegevens).
Oké.

Citaat:
Staat er ergens vermeld waar niet-belgen in staatsverband wèl en niét mogen werken? Dit is mij volslagen onbekend.
Wat niet tégen de wet is, is nooit verboden. Zo werkt de wet, dacht ik?

Citaat:
Op welke manier gaat men verhinderen dat niet-belgen tot de Staatsveiligheid worden toegelaten???? Ik weet het niet meer.
Geen flauw idee.

Citaat:
Dit is de officializering van vb. feiten zoals dat van die Pakistaan die (toen nog zogezegd) aan industriële spionage had gedaan in het atoomcentrum van Mol en zo Belgie mee als aanleveraar (ook Nederland, in hetzelfde project) van de atoombom voor Pakistan heeft geplaatst.
Grappig. ^^
Oud 12 juli 2007, 15:59   #97
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Je hebt nog steeds niet door dat ik exact hetzelfde zeg als jij, hoor.
"De overheid mag het personeelsbeleid voeren wat ze wil" is tegenstrijdig met "de overheid moet het personeelsbeleid voeren dat de burgers willen".
Oud 12 juli 2007, 16:03   #98
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"De overheid mag het personeelsbeleid voeren wat ze wil" is tegenstrijdig met "de overheid moet het personeelsbeleid voeren dat de burgers willen".
Niet als je ervan uit gaat dat de burgers zijn overheid kiest.

En dat heb ik al gezegd. Wel in een andere verwoording, maar toch.
Oud 12 juli 2007, 16:06   #99
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Niet als je ervan uit gaat dat de burgers zijn overheid kiest.
Dat de burgers hun overheid kiezen (wat zeker in België voor discussie vatbaar is maar dat terzijde), houdt geen enkele garantie in dat die overheid het beleid voert dat de burgers wil. Dat argument slaat dus op niets, je hoeft het niet meer te herhalen.
Oud 12 juli 2007, 16:08   #100
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat de burgers hun overheid kiezen (wat zeker in België voor discussie vatbaar is maar dat terzijde), houdt geen enkele garantie in dat die overheid het beleid voert dat de burgers wil. Dat argument slaat dus op niets, je hoeft het niet meer te herhalen.
Dan kan ik alleen nog maar zuchten.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be