![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het befaamde laarsmodel was natuurlijk een ‘example par excellence’ van statistisch knoeiwerk. Maar een vlak model vertrouw ik ook voor geen cent. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Er is in 1998-2000 de Niño-Niña up & down geweest, en daarna zit er niet echt een trend in die satellietwaarnemingen. Maar nog eens: er zijn calibratieproblemen geweest en ik weet niet in hoeverre die zijn opgelost.
![]() |
![]() |
#83 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#84 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Dit is wat we noemen "gezond verstand". Geloof nooit, maar dan ook NOOIT wat men de ether instuurt.... achter elke boodschap of stelling schuilt namelijk eigenbelang!!!! Dit doet me denken aan een documentaire waarin een journalist de bemerking maakte dat het wel normaal is dat politici gedurig liegen, maar in het geval van Bush en Irak was het zelf zover gekomen dat ze hun eigen leugens geloofden....... Ps: het is leerzamer om te luisteren naar wat er NIET gezegd wordt dan naar wat er wel gezegd wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik sluit me aan jullie stelling. ![]()
![]() |
![]() |
#87 | |
Europees Commissaris
|
![]() Wat betreft de zwendel heb ik een ‘nieuw’ argument. Ik ben geen klimaatwetenschapper, ik houd de relevante literatuur niet bij. Dat het echt nieuw zou zijn, zou me verwonderen. Misschien is het gewoon dom, maar dat merk ik dan wel.
Het gebruiken van fossiele brandstoffen en daarmee verhogen van CO2-concentratie in de atmosfeer kan niet al te ernstige gevolgen hebben. Want die fossiele brandstoffen waren eens, miljoenen jaren geleden, planten en dieren. Die organismen haalden CO2 uit de lucht en daarmee zou vroeger in de atmosfeer meer CO2 aanwezig moeten zijn geweest. Dat klopt ook wel met theorieën over de ontstaansgeschiedenis van de aarde. Maar het CO2-gehalte was niet zo hoog dat de temperatuur op waanzinnige hoogte lag, zodat er geen leven mogelijk was. De vorming van fossiele brandstoffen impliceert het bestaan van leven. Paniekreacties zoals onderstaande lijken mij overdone. Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
De fysica van het broeikaseffect is zowat het enige waar men relatief zeker van is. Dat heeft te maken metabsorptie van straling, vasthouden van warmte en zo. Moest je tenminste een heel klein beetje meer inlichtingen opgezocht hebben, zou je dergelijke overgesimplifieerde "logica" zoals hierboven, niet hebben durven typen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Voor fossiele brandstoffen is het echter onzin. Dat is effectief CO2 toevoegen aan de atmosfeer. Of leven mogelijk was is ook niet het probleem; zelfs in de ergste doemscenario's nu voorspeld zal leven nog altijd 'mogelijk' zijn. Laatst gewijzigd door Mr. Tos : 18 juli 2007 om 14:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
|
![]() Inderdaad moet alle vindbare koolstof ooit (als CO2) in de lucht hebben gezeten en vervolgens/terwijl, samen met ontzaglijke hoeveelheden WATER, in allesoverwoekerende planten- en boomgroei zijn opgeslagen geraakt.
Dit zou herhaalbaar moeten zijn, hoewel dan voor "onze" doeleinden het loslaten van extra koolzuur in de atmosfeer niet teveel mag vóórlopen op minstens extra (her-)aanplant ter correctie van eeuwenlange ontbossing. ==== Gek eigenlijk, hoegenaamd geen vermelding in de Media van de extreem strenge winter momenteel in Zuid-Amerika en met name in Brazilië; maarja, ook de natuur is natuurlijk niet helemaal politiek-correct. ![]()
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 18 juli 2007 om 21:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar ik ben evenmin gauw tevreden met simpele antwoorden. En ik ben lui (of ik heb andere prioriteiten), dat ik niet uitgebreid informatie ga zoeken, dus ik hoop op beargumenteerde antwoorden hier. Het probleem met modellen in het algemeen is dat ze een beperkt bereik hebben. Als er in eerste instantie veranderingen optreden die door een model goed werden voorspeld, is de kans groot dat er naast de hoofdveranderingen bijkomende factoren een rol gaan spelen die vooraf niet waren voorzien in het model, en die hoe langer hoe meer de werking van het model onderuithalen. Dus als er in het broeikasmodel een paar graden temperatuurstijging optreedt, kan het gebeuren dat er in de werkelijkheid een extra versterkend effect of een dempend effect optreedt. Om uit te zoeken hoe hoeveelheid koolzuurgas in de atmosfeer en temperatuur zich in het verleden hebben gedragen, dient geschiedkundig onderzoek te worden gedaan (wordt idd reeds gedaan). De ergste ramp die ik me voorstel is dat de helft van Nederland overstroomt en een klein stukje België. Maar de veranderingen zullen dermate langzaam gaan, dat de mens zich heel makkelijk aan de veranderende klimaatomstandigheden kan aanpassen. Jammer voor Nederland misschien, maar palmbomen aan onze kust hebben toch ook wel wat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Daar ben ik het mee eens, ik ben voorstander van onderzoek naar alternatieve energiebronnen die ons minder of liefst zelfs helemaal niet meer afhankelijk maken van bepaalde landen. Van wat ik van het debat rond klimaatopwarming gevolgd heb is mijn conclusie echter dat 1. de stelling dat de mens/de uitstoot van fossiele brandstoffen verantwoordelijk zou zijn voor een klimaatverandering van 'apocalyptisch' formaat op drijfzand staat. 2. dat de maatregelen die ertegen getroffen worden hoogst ineffectief zijn en eerder onder de noemer extra taksen met het klimaat als excuus te brengen zijn 3. de klimaatsverandering en de rol van de mens erin een torenhoog Po Co gehalte heeft en kritisch onderzoek niet verdraagt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
|
![]() Om in verhoogd tempo bio-brandstoffen te kunnen verbouwen, zal er vermoedelijk toch eerst iets meer CO2 in de atmosfeer moeten komen.
![]() |
#95 |
|
![]() Laten we alsjeblieft hopen van niet. Biobrandstoffen zijn nu eens het voorbeeld waar de "cure" erger is dan de kwaal
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Europees Commissaris
|
![]() Bij gebruik op grote schaal van biobrandstoffen bestaat het gevaar dat deze gaan concurreren met voedsel. De armen zullen het gelag moeten betalen, onbetaalbaar voedsel en geen auto voor hen. In Mexico was er al een tortilla-oproer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |||
|
![]() biobrandstoffen worden niet voor niets ontbossingsbrandstoffen genoemd.
Uit een artikel van de BBC: Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. Laatst gewijzigd door Libro : 19 juli 2007 om 10:45. |
|
![]() |
![]() |