![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 15 juli 2007 om 12:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#83 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
|
![]() Dat is nu een rare gedoe.
![]()
![]() |
#85 |
|
![]() Voor degene die nog niet weten wat Tajwid is kunnen op deze pagina video's bekijken waarop de koran gereciteerd wordt :
http://www.castarr.com/tags1/tajweed...on.mysql-query Hier is bv hoe de "fati7a"; opening (voor system fatiha) gereciteerd wordt: http://www.castarr.com/sports-videos56503.htm
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 15 juli 2007 om 12:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 15 juli 2007 om 13:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
|
![]() Citaat:
![]()
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 15 juli 2007 om 13:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Alles wat mensen aangaat op deze aarbol is des mensen. Ook de godsdiensten. Laatst gewijzigd door system : 15 juli 2007 om 13:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De kerk van Rome, de apostolische traditie van Petrus en Paulus, wat dit ook moge inhouden. Godsdiensten? Niet altijd, maar vaak een pest voor de mensheid in de loop van de geschiedenis:martelingen bij overvloed en in alle perfiede nuances, vele brandstapels van de inquisitie, het zwaard van Mohammed, vele 'christen honden', veel bloedige oorlogen, vele verminkten voor het leven, veel haat en onverdraagzaamheid, obscurantisme in de wetenschappen, haat tegen de democratie, censuur, dwang, veel aanslagen, broodroof, racisme, homofobie, angst, kortom, veel pijn, menselijk lijden en leed, veel menselijke vernederingen, gebroken mensen... Kortom: allles wat godsdiensten niet horen te zijn. Daarom: godsdiensten kunnen niet waar zijn. Misschien zijn ze zelfs des duivels. Tenminste, het lijkt op het werk van Satan, Lucifer, Iblis of Sjejtan indien we de geschiedenis nader en objectief beschouwen. Wie sprak er over het Beest 666. Johannes?? Laatst gewijzigd door system : 15 juli 2007 om 22:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Sorry, ik vergat: vaak miskenning, onderwaardering, mindermenselijk statuut van de vrouw in het algemeen (kerkvaders -hebben vrouwen een eigenlijk een ziel??-, islam). Nu nog. Het is me wat, die godsdiensten... Men zegt vaak in het Westen: Attila, de Hun, was de gesel Gods. De praktijk (de geschiedenis) leert ons dat het de godsdiensten, helaas, een gesel gods voor de mensheid zijn geweest. En dan zou ik de goede verwezenlijkingen van eender welke godsdienst, op het eerste zicht, zeker niet willen verdoezelen. Maar, tot mijn spijt, kan ik , in alle objectiviteit, (niettegenstaande hun 'goede werken' op vele vlakken) dit voorrecht niet gunnen voor de 'godsdiensten van het Boek'. Deze waren een ramp voor de vooruitgang van de mensheid. Zeker weten! Laatst gewijzigd door system : 16 juli 2007 om 00:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Minister
|
![]() En eigenlijk komt het neer op wat ik aanhaalde in post 352 van de draad "Astrologie, wetenschap of boerenbedrog" i.v.m. 'event-oriented vs. person-centered'.
(Sorry, ik weet niet hoe een rechtstreekse link naar deze post te maken). |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Minister
|
![]() En dit heeft er natuurlijk ook mee te maken:
Citaat:
Laatst gewijzigd door cor : 16 juli 2007 om 09:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Banneling
|
![]() fout
Laatst gewijzigd door DeMarokkaan : 16 juli 2007 om 10:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik dacht dat u zei dat alles wat er hier in de wereld gebeurt "des mensen" is ?? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
|
![]() En wat ga je me aanraden te doen...en heb je niets anders te zeggen dan wat je hier boven neergepent heeft ?
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 16 juli 2007 om 11:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Zijn methode, LOL wat een pretentie.
:: Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. -- Steven Weinberg :: Religion is mankind's "original sin" -- Christopher Hitchens :: Religions are fossilized philosophies -- Simon Blackburn |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |