Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Vind u dat met dit gebaar Israël een belangrijke stap tot vrede zet?
Ja, want van Palestijnse zijde is er nog geen eenzelfde intiatief op komst 12 22,64%
Ja, maar er is nog veel werk aan de winkel 12 22,64%
Neen, Israël en de Joden moeten vernietigd worden, sieg heil 29 54,72%
Aantal stemmers: 53. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 30 augustus 2007, 23:14   #81
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Alsjeblieft zeg, wat een pathetische woorden! Lees gewoon eens Finkelstein! De Joodse organisaties pompen dat "smartengeld" bijna exclusief in hun eigen werking. Het probleem zit dus vooral bij de Joodse elites.

Daar is misschien wat van aan.
In 2000 ben ik naar de wereldtentoonstelling in Hannover (inderdaad, in Duitsland) geweest, en het Israelische paviljoen stond bomvol schermen waarop je allemaal informatie over de holocaust kon opzoeken.

Het Egyptische paviljoen stond er recht tegenover, maar ondanks goede bedoeling was dat niet zo mooi.
Oud 30 augustus 2007, 23:14   #82
migrantenjong
Banneling

Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen
Standaard

Citaat:
Op een mooie dag ergens in het jaar J.
Mag ik komen kijken? Ik regel wel gratis drank voor iedereen.
migrantenjong is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2007, 23:31   #83
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alsjeblieft zeg, wat een pathetische woorden! Lees gewoon eens Finkelstein!
Is dat niet hij die van negationisme beschuldigd wordt?

Citaat:
De Joodse organisaties pompen dat "smartengeld" bijna exclusief in hun eigen werking. Het probleem zit dus vooral bij de Joodse elites.

Dat "smartengeld" is ook bedoeld voor hun eigen werking toch? Het probleem is dat een aantal organisaties bij de hoogste eed gezworen hebben Israël te zullen vernietigen en niks is, dat er op lijkt, dat zij op hun woorden terug zullen nemen. Maar integendeel hun eed bij Allah bij elke gelegenheid vernieuwen.

En d�*t is het probleem.

Verder wil ik je nog bedanken om geen enkele vraag te beantwoorden.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 30 augustus 2007 om 23:35.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2007, 23:46   #84
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Ik ken 'm niet.
Oei, ik had hier nu eerder een scheldtirade verwacht �* la "Finkelstein is een ziekelijke zelfhatende Jood" of zo.

Citaat:
Dat "smartengeld" is ook bedoeld voor hun eigen werking toch? Het probleem is dat een aantal organisaties bij de hoogste eed gezworen hebben Israël te zullen vernietigen en niks is, dat er op lijkt, dat zij op hun woorden terug zullen nemen. Maar integendeel hun eed bij Allah bij elke gelegenheid vernieuwen.

En d�*t is het probleem.
Dat is de stereotypische onzin, hé!

Iedereen denkt dat "antisemitisme" de Joden bedreigt, maar dat is slechts een halve waarheid. Het "antisemitisme" wordt maar al te dikwijls juist opgewekt en gecultiveerd door de belachelijk hoge schuldclaims en de ontmaskerde bedriegers (Jerzy Kosinski, Binjamin Wilkomirski) van de Holocaust Industrie. Dat vermeende antisemitisme wordt ook gebruikt door ADL, SWC, JWC enz. om de "gewone Joden" in het gareel houden van hun leiders.

Antisemitisme werkt dus in feite averechts om de macht van de Israël Lobby en de Holocaust Industrie te breken.

Citaat:
Verder wil ik je nog bedanken om geen enkele vraag te beantwoorden.
Geen vragen, geen dank.

Laatst gewijzigd door Volksstormer : 30 augustus 2007 om 23:54.
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2007, 00:21   #85
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oei, ik had hier nu eerder een scheldtirade verwacht �* la "Finkelstein is een ziekelijke zelfhatende Jood" of zo.
En hoe zou dat toch komen?

Citaat:
Dat is de stereotypische onzin, hé!
Neen, dat is het niet.

Citaat:
Iedereen denkt dat "antisemitisme" de Joden bedreigt, maar dat is slechts een halve waarheid. Het "antisemitisme" wordt maar al te dikwijls juist opgewekt en gecultiveerd door de belachelijk hoge schuldclaims en de ontmaskerde bedriegers (Jerzy Kosinski, Binjamin Wilkomirski) van de Holocaust Industrie. Dat vermeende antisemitisme wordt ook gebruikt door ADL, SWC, JWC enz. om de "gewone Joden" in het gareel houden van hun leiders.
Onzin.

Het is natuurlijk antisemitisme die de joden bedreigt. Wanneer verschillende volkeren zweren bij Allah om alles te doen wat in hun macht ligt de staat Israël te doen verdwijnen, dan is dat geen halve waarheid.

En geloof me vrij dat geen van al die volken moet betalen voor de holocaust hoor. Dat heeft daar niks mee te maken.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 31 augustus 2007 om 00:22.
Oud 31 augustus 2007, 00:30   #86
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Je zou je wel eens zwaar kunnen vergissen.

Paulus.
jij ook..
En ge moet heus niet elke "bijdrage" ondertekenen, we zien dat ook aan de linkerkant van uw bericht. Zó belangrijk is Paulus nu ook weer niet hé.

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 31 augustus 2007 om 00:31.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2007, 02:11   #87
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

"Uitverkoren" volk steekt opnieuw hand uit naar "wreedaardige" Mohammedanen...

Allé, zeg nu zelf, met zo'n racistische, tendentieuze, absurde topictitels zet je toch alleen maar jezelf voor schut?

Dat je zelf Jood bent en je dus nauw betrokken voelt bij de Joodse staat kan ik best begrijpen, maar zo'n bagger neerpoten is er toch ver over, me dunkt...

Ik stem niet, wegens de belachelijkheidsgraad van de openingspost.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2007, 05:21   #88
Ramón Gitannes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Sieg heil dan maar omdat ge mij echt geen andere keuze geeft. Gaat ge nu die poll gebruiken om te gaan janken over het toenemend antisemitisme? ne mens zou op den duur nog antisemiet worden van dit soort besneden polls. Is dat mssn de bedoeling?

Laatst gewijzigd door Ramón Gitannes : 31 augustus 2007 om 05:26.
Ramón Gitannes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2007, 07:09   #89
Cunning linguist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abba Kovner Bekijk bericht
Ik heb uiteraard "Ja, want..." gestemd, omdat ik voor het behoud van de Israëlische staat ben. Alhoewel ik vierkant tegen nationalisme ben (de grootste etter van deze tijd) maak ik één uitzondering en dat is voor Israël. Dat op basis van mijn historische kennis ten gronde dat tweeduizend jaar Jodenvervolging enkel kan ophouden als je de Joden een thuisland geeft. Correctie: dat land moet niet 'gegeven' worden, dat hadden ze al, ze zijn gewoon terug 'thuis' gekomen en dat is ook historisch bewezen. De meeste Joden in de diaspora zien de staat Israël als een soort levensverzekering -en dat mag je, de holocaust indachtig, gerust letterlijk nemen- voor als het weer eens misloopt met hun buren waar ze op dat moment wonen. Ik geef ze geen ongelijk.
Als je voor de joden een uitzondering wilt maken, wie ben jij om over de Vlamingen te oordelen en ze tegen hun wil samen met de Walen in een staat gepropt te willen zien? Weet je dat volgens het voorstel van de USSR Palestina een onverdeeld land had moeten blijven voor zowel de Arabieren als de joden? Ze waren er vast net zo gelukkig in samen als de Vlamingen en de Walen nu in Belgie.

Laatst gewijzigd door Cunning linguist : 31 augustus 2007 om 07:10.
Cunning linguist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2007, 07:24   #90
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
jij ook..
En ge moet heus niet elke "bijdrage" ondertekenen, we zien dat ook aan de linkerkant van uw bericht. Zó belangrijk is Paulus nu ook weer niet hé.
Je moet maar denken dat ik er nog ene van den ouden stempel ben.

Paulus.
Oud 31 augustus 2007, 10:22   #91
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cunning linguist Bekijk bericht
... Weet je dat volgens het voorstel van de USSR Palestina een onverdeeld land had moeten blijven voor zowel de Arabieren als de joden? ...
Dat was het oorspronkelijk ook, en is het in grote mate nog steeds.

Slechts 76,4% van de inwoners van Israël is joods, de rest is overwegend Arabisch.

In cijfers: ca. 4,9 miljoen joden, ca 1,5 miljoen niet joden.

Ook niet-joden dienen in het Israëlische leger en zetelen in het parlement.

Toen Israël onafhankelijk werd, werd het onmiddellijk op drie fronten aangevallen door 4 Arabische landen en lokale irregulieren. Israël beschikte aanvankelijk slechts over een groepje ongeregeld, maar dit groeide snel aan tot een algehele mobilisatie waarbij op het hoogtepunt 100.000 tot 140.000 mannn en vrouwen betrokken waren, op een totale bevolking van 2.200.000.

Om dit enigszins in perspectief te plaatsen de cijfers voor de agressoren:
- Egypte: 300.000 manschappen, bevolking 35.000.000
- Jordanië: 60.000 manschappen, bevolking 1.000.000
- Syrië: 300.000 manschappen, bevolking 6.000.000
- Iraq (ik heb hier geen cijfes bij de hand)

De agressoren dachten dat dit een "walk over" zou zijn en hebben niet al hun troepen ingezet.

Israël verloor bij die oorlog ongeveer 6.000 mensen, Egypte 2.000, Jordanië 1.000, Syria 1.000, en de irreguliere lokalen 3.000.

Door deze oorlog kon Israël haar gebied lichtjes meer strategische diepte verwerven.
Oud 31 augustus 2007, 14:10   #92
Ramón Gitannes
Provinciaal Statenlid

Standaard

"de grootste bedreiging voor de wereldvrede"

google het!
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  hoohel.jpg‎
Bekeken: 58
Grootte:  26,0 KB
ID: 24852  

Ramón Gitannes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2007, 14:38   #93
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ramón Gitannes Bekijk bericht
"de grootste bedreiging voor de wereldvrede"

google het!
Bij mij komt er dan toch iets anders op.
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2007, 15:45   #94
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Toen Israël onafhankelijk werd, werd het onmiddellijk op drie fronten aangevallen door 4 Arabische landen en lokale irregulieren. Israël beschikte aanvankelijk slechts over een groepje ongeregeld, maar dit groeide snel aan tot een algehele mobilisatie waarbij op het hoogtepunt 100.000 tot 140.000 mannn en vrouwen betrokken waren, op een totale bevolking van 2.200.000.

Om dit enigszins in perspectief te plaatsen de cijfers voor de agressoren:
- Egypte: 300.000 manschappen, bevolking 35.000.000
- Jordanië: 60.000 manschappen, bevolking 1.000.000
- Syrië: 300.000 manschappen, bevolking 6.000.000
- Iraq (ik heb hier geen cijfes bij de hand)
De cijfers die jij hier geeft kunnen onmogelijk kloppen. 660.000 manschappen aan Arabische kant is werkelijk klinkklare onzin. Ofwel heb je dit gewoon uit je duim gezogen, ofwel heb je dringend een bril nodig. Zoniet is je bron een grote fantast.

Laatst gewijzigd door groene flamingant : 31 augustus 2007 om 15:46.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2007, 15:50   #95
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

http://www.google.be/search?hl=nl&q=...reldvrede&meta=
Bij mij komt er "Altermedia Vlaanderen" op
Oud 31 augustus 2007, 18:34   #96
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant Bekijk bericht
De cijfers die jij hier geeft kunnen onmogelijk kloppen. 660.000 manschappen aan Arabische kant is werkelijk klinkklare onzin. Ofwel heb je dit gewoon uit je duim gezogen, ofwel heb je dringend een bril nodig. Zoniet is je bron een grote fantast.
Waarom onmogelijk?
Oud 31 augustus 2007, 18:41   #97
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Ik geloof niet in vrede tussen de joden en die zogenaamde palestijnen.
Dixit, tussen de bevolkingen wel, tussen de machtshebber nooit.
Oud 31 augustus 2007, 18:44   #98
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sinistra Bekijk bericht
Hoewel het op dit forum de laatste weken weer volstaat met verwensingen en antisemitische uitlatingen van (uiteraard) hetzelfde groepje van haatdragende forumposters lees ik vandaag in de Telegraaf het volgende:

Israël laat Palestijnse gevangenen vrij
KETZIOT - Israël heeft vrijdag meer dan 250 Palestijnse gevangenen vrijgelaten. Het is een gebaar in de richting van de Palestijnse president Mahmoud Abbas van de gematigde Fatah, die is verwikkeld in een machtsstrijd met de radicaalislamitische Hamasbeweging.
De meeste vrijgelaten personen zijn aanhangers van Fatah. Ook kwam een handvol Hamas-sympathisanten vrij, meldden Palestijnse autoriteiten. Alle Palestijnen moesten voor hun vertrek een verklaring tekenen waarin zij beloofden geen militante acties meer te plegen.
Na hun vrijlating werden ze overgebracht naar Palestijns gebied op de Westelijke Jordaanoever. Bij aankomst in Ramallah werd de groep feestelijk onthaald door een met Palestijnse vlaggen zwaaiende menigte.
President Abbas hield een welkomstreceptie waar de vrijgelaten Palestijnen met hun familie en vrienden werden herenigd. Voor de Palestijnen zijn de gevangenen helden omdat zij vochten voor onafhankelijkheid.
De president benadrukte dat Israël nog 11.000 Palestijnen gedetineerd houdt. Volgens Israël gaat het om minder gevangenen. De laatste keer dat Israël in een keer honderden Palestijnse gevangenen vrijliet was in 2005.
http://www.telegraaf.nl/buitenland/67802181/Israël_laat_Palestijnse_gevangenen_vrij.html?p=2, 1

En dan zijn er hier nog idioten die durven beweren dat Israël niets doet om vrede en enkel meer terreur aanwakkert. Zelfs militanten van de neonazistische en onverzoenlijke terreurgroepering Hamas kwamen vrij( een organisatie die ook openlijk toegeeft een nieuwe ''Shoah'' na te streven en banden heeft met Al-Quaida). Waar blijft de reactie van Palestijnse zijde??? Waar blijft de vrijlating van Korporaal Gilat Shalid?? Neen, het antwoord van de Palestijnen gaat uit de loop van een Ak-47 of een Semtex gemaakte zelfmoordterrorist komen. Let maar op.....
Bekijk eens de resultaten van uw enquête

Het komt er van wanneer je deze 3 stellingen ponneert

Oud 31 augustus 2007, 18:44   #99
migrantenjong
Banneling

Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
Dixit, tussen de bevolkingen wel, tussen de machtshebber nooit.
Omgekeerd. De machthebbers kunnen vrede sluiten, maar de mensen hebben generaties van haat in zich.
migrantenjong is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2007, 18:58   #100
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door migrantenjong Bekijk bericht
Omgekeerd. De machthebbers kunnen vrede sluiten, maar de mensen hebben generaties van haat in zich.
De machtshebbers zullen nooit (NOOIT) vrede sluiten, de conflicten in het Midden Oosten zijn meer dan één ezel die goud schijt, de grootste en continue bron van inkomsten van de ware machtshebbers.

Bekijk de documentaire eens in mijn handtekening

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be