![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik dacht daarbij echter aan een onwerkbare tripartite van de 'groten'. Vandaag blijkt dat zelfs daarzonder de tegenstellingen zo groot zijn dat er nog anderen zijn die beginnen te zien wat ik allang zie.
![]() |
![]() |
#82 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Jij moet vooral de boekskes blijven lezen. kwestie van het niveau hoog te houden. Ik zal me ondertussen blijven informeren over de toekomstige splitsing van het onding België.
![]() |
![]() |
#83 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Je was iets sneller dan ik, waarvoor dank.
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom roep jij op flamingantjes als een vuurrooie jou noemt waar je zo bang voor bent?
![]() |
#85 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat neemt echter niet weg, dat het momenteel bij het Vlaams Belang niet draait zoals het moet. Maar dit heb ik al eerder moeten vaststellen en staat dus volledig los van dit artikel. De partij moet opnieuw de kracht terugvinden die het Vlaams Blok wel had. Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 21 juli 2007 om 19:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of d�*t soort openingen ook te dichten zijn betwijfel ik echter. Uit ervaring weet ik echter dat mensen wiens vertrouwen beschaamd werd, meestal het hardste zijn in hun oordeel.
![]() |
![]() |
#87 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
T'is zonnekaar Knuppel, zonneklaar !! Vandaag Vl stickers uitgedeeld in de gemeente, en dat op 21 juli. Stickers tekort, dedju!
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En niemand wierp er een.... Met andere woorden: jij kan op niemand meer stemmen.
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik had er met dat doel ook aangevraagd bij het VB, maar de levering kwam te laat (als ze nog komt).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Indien het Vlaams Belang terug consequent kiest voor conservatief volksnationalisme, dan zal de partij niét de score halen van 2004 (24%), maar wel een mooie 18-20%. Die 18% zal echter ideologisch en stijdvaardig véél meer waard zijn dan die 24%. In het nabije verleden heeft het VB nagelaten de nieuwe kiezers te 'nationaliseren', men heeft hen gelokt met bijna liberale vertelsels, waardoor ze niet aan de partij gebonden zijn en nu bij de LDD zitten. Die kiezers zijn niet bij de partij gekomen omwille van hun overtuiging dat het Vlaams Belang een goede ideologie heeft, maar omwille van hun overtuiging dat de VLD slecht bezig was. Wat de partij werkelijk dient te doen, is nieuwe kiezers winnen, maar niet enkel met als doel hen gewoon voor de partij te laten stemmen, maar met als doel hen ook ideologisch aan de partij te binden, zoals in de jaren '90 gebeurde. Dit door meer en gerichtere bijeenkomsten en toespraken te organiseren, ondersteuning door allerhande organisaties (bv. Voorpost), het oprichten van een eigen, Vlaams middenveld (bv. een eigen vakbond) enzovoorts. Ik ben ervan overtuigd dat hierdoor op termijn een groot deel van de Vlamingen kan gewonnen worden voor het conservatieve volksnationalisme, indien er goede propaganda, ondersteuning en onderricht door de partij verschaft wordt. Het Ninoofse voorbeeld van Guy d'Haeseleer (27%), waar het Vlaams Belang zich ontpopt heeft als een échte volkspartij, voor arbeiders en zelfstandigen, voor werknemers en werkgevers, voor mannen en vrouwen, kortom voor het ganse eigen volk, dat voorbeeld dienen we na te volgen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarstraks kwam er een koppel, dat ....ahum....zeker niet in zonde leeft, de straat terug ingewandeld net toen ik mijn hondje had uitgelaten. 'Het is zaterdagavond' zei de vrouw en dan gaan ze altijd naar de mis. De man vroeg mij of ik die grote vlag uit protest had buitenhangen, wat ik vrolijk beaamde. Zelf had hij geen enkele vlag vertelde hij, maar hij voegde er onmiddellijk aan toe dat hij de vlag die ik had buitenhangen wel het liefste zag. Zijn vrouw voegde daar nog gauw aan toe dat wij in het beste deel van het land wonen. Veel meer Vlamingen dan velen van ons vermoeden hebben dus hun keuze al in alle stilte gemaakt. De scheiding der geesten heeft zich ongemerkt, maar wel degelijk, ook bij hen voltrokken. Ik moet die journalist van de RTBF nog gelijk geven die niet gek lang geleden voorspelde dat de splitsing van het land wel eens zo vlug zou kunnen gaan als in 1830....
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Fanaten zoals jij jagen kiezers zoals ik weg vol walging weg.
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad. Het schip onder de vlag van la belgique is zo lek als een zeef. Blij dat je dat inziet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
|
![]() Citaat:
Waarom zou een Vlaams Belang die een nationaal solidaristisch programma heeft niet kunnen samenwerken met andere partijen om tot een onafhankelijk Vlaanderen te komen ? Het één sluit het andere niet uit. Er moet alleen respect zijn voor de ideologische identiteit van een partij. Maar blijkbaar heeft u het daar moeilijk mee. Trouwens mooie uiteenzetting van Herr Oberst. We leven op hoop. Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 21 juli 2007 om 20:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Deels akkoord hiermee. Maar Herr Oberst spreekt zichzelf tegen. Hij wil een partij van de zuiversten der zuiveren, en tegelijk predikt hij de "brede volkspartij". Reeds bij het mislukken van het experiment van Filip De Winter waarbij Jurgen Verstrepen het opstapte heb ik duidelijk gemaakt dat het Vlaams Belang enkel kan groeien als ze een volkspartij worden en niet de zuiverste onder de zuiveren willen zijn. Gewoon gaan voor die Vlaamse natie en verder niet neuten zou al veel helpen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 21 juli 2007 om 20:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De volkspartij dient dus gecreërd te worden vanuit het eigen programma. Dit is mijns inziens zeker mogelijk, aangezien ik ervan overtuigd ben dat de gewone Vlaming te winnen valt voor het conservatieve volksnationalisme. We zullen er wel wat meer moeite voor moeten doen, dat is waar, maar het resultaat zal zoveel beter zijn dan vluchtig aan stemmengewin doen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik heb jou al hier bezig gezien over dat zogenaamde 'solidaristische' programma en het boezemde mij geen vertrouwen in. Het VB noemt zijn programma trouwens nooit solidaristich. JIJ doet dat. Waar h�*�*l je het trouwens dat ik er niet mee akkoord zou zijn dat het VB met andere partijen zou samenwerken om tot een eigen Vlaamse staat te komen? Citaat:
Citaat:
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 21 juli 2007 om 20:54. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb niks tegen een volkspartij.
Ik heb wel iets tegen het doel mensen aan zich te binden. Op eender welke wijze! Ik ben een vrijheidslievend mens en laat me door NIEMAND binden en al zeker niet door een politieke partij. Als ik me aan een ander mens bind dan is dat uit eigen vrije wil, en maar net zolang als ik daar de behoefte toe voel. Mijn partner gun ik dezelfde vrijheid. Er bestaan voor mijn gevoel geen hechtere relaties dan deze waarin deze vrijheidslievende instelling gedeeld wordt.