Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 juli 2007, 19:46   #81
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV Bekijk bericht
Dat wishful thinking zal die 'we' snel overgaan in 2009.
Wait and see! Dit zal de laatste keer zijn dat een federale regering wordt samengesteld. Leterme zal de twijfelachtige eer krijgen als laatste Vlaamse premier van kl* Belgiekske.
2009 : jaar der boedelscheiding !! Leuk voor de geschiedenisboekskes!
Ik voorspel al een aantaal jaar dat de federale verkiezingen van 2007 de laatste zullen zijn. Niet omdat twee jaar na 2007 2009 volgt maar omdat, zelfs als er nog een regering op manke poten geraakt, die niet lang meer overeind zal blijven wegens té grote interne tegenstellingen en onoverkomelijke financiële problemen.
Ik dacht daarbij echter aan een onwerkbare tripartite van de 'groten'. Vandaag blijkt dat zelfs daarzonder de tegenstellingen zo groot zijn dat er nog anderen zijn die beginnen te zien wat ik allang zie.
Oud 21 juli 2007, 19:47   #82
AVV
Gouverneur

AVV's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Dream on, er is nog eerder een onafhankelijk Antwerpen dan een onafhankelijk vlaanderen.

Jij moet vooral de boekskes blijven lezen. kwestie van het niveau hoog te houden.
Ik zal me ondertussen blijven informeren over de toekomstige splitsing van het onding België.
Oud 21 juli 2007, 19:49   #83
AVV
Gouverneur

AVV's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Ik denk dat u het signaal van de kiezer op 10 juni niet echt goed begrepen hebt. Maar gaat u gerust verder met de artikels van Dirk Draulans te lezen, dat is de beste oplossing om de splitsing van uw geliefde land tegen te gaan.

Je was iets sneller dan ik, waarvoor dank.
Oud 21 juli 2007, 19:49   #84
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Hey, Flamingantjes, ik ben - alweer - vb'er genoemd!
Cool, hé.
Waarom roep jij op flamingantjes als een vuurrooie jou noemt waar je zo bang voor bent?
Oud 21 juli 2007, 19:52   #85
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kan je garanderen dat je nog met een gerust geweten op mijnheer Vanhecke kunt stemmen.
Er is inderdaad niets bewezen. Voorlopig doe ik dit verhaal af als een roddel.

Dat neemt echter niet weg, dat het momenteel bij het Vlaams Belang niet draait zoals het moet. Maar dit heb ik al eerder moeten vaststellen en staat dus volledig los van dit artikel. De partij moet opnieuw de kracht terugvinden die het Vlaams Blok wel had.

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 21 juli 2007 om 19:53.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2007, 19:55   #86
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja.
Maar je hebt - herhaaldelijk - de opening gelaten dat er een mogelijkheid is dat Morel en Vanhecke een relatie hebben.

Die opening dicht ik.
Jij mag openingen dichten zoveel je wil.

Of d�*t soort openingen ook te dichten zijn betwijfel ik echter.

Uit ervaring weet ik echter dat mensen wiens vertrouwen beschaamd werd, meestal het hardste zijn in hun oordeel.
Oud 21 juli 2007, 19:56   #87
AVV
Gouverneur

AVV's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik voorspel al een aantaal jaar dat de federale verkiezingen van 2007 de laatste zullen zijn. Niet omdat twee jaar na 2007 2009 volgt maar omdat, zelfs als er nog een regering op manke poten geraakt, die niet lang meer overeind zal blijven wegens té grote interne tegenstellingen en onoverkomelijke financiële problemen.
Ik dacht daarbij echter aan een onwerkbare tripartite van de 'groten'. Vandaag blijkt dat zelfs daarzonder de tegenstellingen zo groot zijn dat er nog anderen zijn die beginnen te zien wat ik allang zie.

T'is zonnekaar Knuppel, zonneklaar !!
Vandaag Vl stickers uitgedeeld in de gemeente, en dat op 21 juli.
Stickers tekort, dedju!
Oud 21 juli 2007, 19:58   #88
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Mij kan het wel schelen. Ik zal nooit op iemand stemmen die in zonde leeft.
Wie zonder zonde is werpe de eerste steen, zei Jezus....

En niemand wierp er een....

Met andere woorden: jij kan op niemand meer stemmen.
Oud 21 juli 2007, 20:04   #89
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Stickers tekort, dedju!
Ik had er met dat doel ook aangevraagd bij het VB, maar de levering kwam te laat (als ze nog komt).

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2007, 20:09   #90
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is inderdaad niets bewezen. Voorlopig doe ik dit verhaal af als een roddel.

Dat neemt echter niet weg, dat het momenteel bij het Vlaams Belang niet draait zoals het moet. Maar dit heb ik al eerder moeten vaststellen en staat dus volledig los van dit artikel. De partij moet opnieuw de kracht terugvinden die het Vlaams Blok wel had.
Ik ben ervan overtuigd dat het Vlaams Belang op weg is om het liberale experiment achter zich te laten, wat ik al herhaaldelijk gezegd heb. Ik ben benieuwd naar het "opnieuw uit de kast komen" van de partij na de zomer, zoals Gerolf Annemans het verwoordde in De Zevende Dag. Dan gaan we klaarheid krijgen.

Indien het Vlaams Belang terug consequent kiest voor conservatief volksnationalisme, dan zal de partij niét de score halen van 2004 (24%), maar wel een mooie 18-20%. Die 18% zal echter ideologisch en stijdvaardig véél meer waard zijn dan die 24%. In het nabije verleden heeft het VB nagelaten de nieuwe kiezers te 'nationaliseren', men heeft hen gelokt met bijna liberale vertelsels, waardoor ze niet aan de partij gebonden zijn en nu bij de LDD zitten. Die kiezers zijn niet bij de partij gekomen omwille van hun overtuiging dat het Vlaams Belang een goede ideologie heeft, maar omwille van hun overtuiging dat de VLD slecht bezig was.

Wat de partij werkelijk dient te doen, is nieuwe kiezers winnen, maar niet enkel met als doel hen gewoon voor de partij te laten stemmen, maar met als doel hen ook ideologisch aan de partij te binden, zoals in de jaren '90 gebeurde. Dit door meer en gerichtere bijeenkomsten en toespraken te organiseren, ondersteuning door allerhande organisaties (bv. Voorpost), het oprichten van een eigen, Vlaams middenveld (bv. een eigen vakbond) enzovoorts. Ik ben ervan overtuigd dat hierdoor op termijn een groot deel van de Vlamingen kan gewonnen worden voor het conservatieve volksnationalisme, indien er goede propaganda, ondersteuning en onderricht door de partij verschaft wordt. Het Ninoofse voorbeeld van Guy d'Haeseleer (27%), waar het Vlaams Belang zich ontpopt heeft als een échte volkspartij, voor arbeiders en zelfstandigen, voor werknemers en werkgevers, voor mannen en vrouwen, kortom voor het ganse eigen volk, dat voorbeeld dienen we na te volgen!
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2007, 20:12   #91
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
[/b]

Stickers tekort, dedju!
Ik heb mijn grote leeuwenvlag buiten gehangen vandaag.

Daarstraks kwam er een koppel, dat ....ahum....zeker niet in zonde leeft, de straat terug ingewandeld net toen ik mijn hondje had uitgelaten. 'Het is zaterdagavond' zei de vrouw en dan gaan ze altijd naar de mis. De man vroeg mij of ik die grote vlag uit protest had buitenhangen, wat ik vrolijk beaamde. Zelf had hij geen enkele vlag vertelde hij, maar hij voegde er onmiddellijk aan toe dat hij de vlag die ik had buitenhangen wel het liefste zag. Zijn vrouw voegde daar nog gauw aan toe dat wij in het beste deel van het land wonen.

Veel meer Vlamingen dan velen van ons vermoeden hebben dus hun keuze al in alle stilte gemaakt. De scheiding der geesten heeft zich ongemerkt, maar wel degelijk, ook bij hen voltrokken.
Ik moet die journalist van de RTBF nog gelijk geven die niet gek lang geleden voorspelde dat de splitsing van het land wel eens zo vlug zou kunnen gaan als in 1830....
Oud 21 juli 2007, 20:15   #92
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Ik ben ervan overtuigd dat het Vlaams Belang op weg is om het liberale experiment achter zich te laten, wat ik al herhaaldelijk gezegd heb. Ik ben benieuwd naar het "opnieuw uit de kast komen" van de partij na de zomer, zoals Gerolf Annemans het verwoordde in De Zevende Dag. Dan gaan we klaarheid krijgen.

Indien het Vlaams Belang terug consequent kiest voor conservatief volksnationalisme, dan zal de partij niét de score halen van 2004 (24%), maar wel een mooie 18-20%. Die 18% zal echter ideologisch en stijdvaardig véél meer waard zijn dan die 24%. In het nabije verleden heeft het VB nagelaten de nieuwe kiezers te 'nationaliseren', men heeft hen gelokt met bijna liberale vertelsels, waardoor ze niet aan de partij gebonden zijn en nu bij de LDD zitten. Die kiezers zijn niet bij de partij gekomen omwille van hun overtuiging dat het Vlaams Belang een goede ideologie heeft, maar omwille van hun overtuiging dat de VLD slecht bezig was.

Wat de partij werkelijk dient te doen, is nieuwe kiezers winnen, maar niet enkel met als doel hen gewoon voor de partij te laten stemmen, maar met als doel hen ook ideologisch aan de partij te binden, zoals in de jaren '90 gebeurde. Dit door meer en gerichtere bijeenkomsten en toespraken te organiseren, ondersteuning door allerhande organisaties (bv. Voorpost), het oprichten van een eigen, Vlaams middenveld (bv. een eigen vakbond) enzovoorts. Ik ben ervan overtuigd dat hierdoor op termijn een groot deel van de Vlamingen kan gewonnen worden voor het conservatieve volksnationalisme, indien er goede propaganda, ondersteuning en onderricht door de partij verschaft wordt. Het Ninoofse voorbeeld van Guy d'Haeseleer (27%), waar het Vlaams Belang zich ontpopt heeft als een échte volkspartij, voor arbeiders en zelfstandigen, voor werknemers en werkgevers, voor mannen en vrouwen, kortom voor het ganse eigen volk, dat voorbeeld dienen we na te volgen!
Jij bent de slechtst denkbare reclame voor het VB.

Fanaten zoals jij jagen kiezers zoals ik weg vol walging weg.
Oud 21 juli 2007, 20:20   #93
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Het schip is aan het zinken jong, doe geen moeite!
Inderdaad. Het schip onder de vlag van la belgique is zo lek als een zeef. Blij dat je dat inziet.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 21 juli 2007, 20:20   #94
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:

Waarom ? Ik gun de andere partijen ook hun ideologie en hun programma en ik heb daar respect voor, zolang ze het goed voor hebben met het Vlaamse volk. Meermaals heb ik bijvoorbeeld Leterme het voordeel van de twijfel gegeven. Maar waarom mag Vlaams Belang geen uitgesproken eigen programma hebben, los van de andere partijen ?

Waarom zou een Vlaams Belang die een nationaal solidaristisch programma heeft niet kunnen samenwerken met andere partijen om tot een onafhankelijk Vlaanderen te komen ?

Het één sluit het andere niet uit. Er moet alleen respect zijn voor de ideologische identiteit van een partij. Maar blijkbaar heeft u het daar moeilijk mee.

Trouwens mooie uiteenzetting van Herr Oberst. We leven op hoop.

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 21 juli 2007 om 20:23.
Oud 21 juli 2007, 20:23   #95
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Deels akkoord hiermee. Maar Herr Oberst spreekt zichzelf tegen. Hij wil een partij van de zuiversten der zuiveren, en tegelijk predikt hij de "brede volkspartij". Reeds bij het mislukken van het experiment van Filip De Winter waarbij Jurgen Verstrepen het opstapte heb ik duidelijk gemaakt dat het Vlaams Belang enkel kan groeien als ze een volkspartij worden en niet de zuiverste onder de zuiveren willen zijn. Gewoon gaan voor die Vlaamse natie en verder niet neuten zou al veel helpen.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 21 juli 2007, 20:27   #96
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Deels akkoord hiermee. Maar Herr Oberst spreekt zichzelf tegen. Hij wil een partij van de zuiversten der zuiveren, en tegelijk predikt hij de "brede volkspartij". Reeds bij het mislukken van het experiment van Filip De Winter waarbij Jurgen Verstrepen het opstapte heb ik duidelijk gemaakt dat het Vlaams Belang enkel kan groeien als ze een volkspartij worden en niet de zuiverste onder de zuiveren willen zijn. Gewoon gaan voor die Vlaamse natie en verder niet neuten zou al veel helpen.
Een partij die zich niet alleen richt naar het patronaat, maar naar de volledige volksgemeenschap noem ik juist een verbreding. De economie moet ten dienste staan van de natie, de volksgemeenschap, niet van een aantal aandeelhouders.

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 21 juli 2007 om 20:27.
Oud 21 juli 2007, 20:32   #97
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Gewoon gaan voor het eigen programma (waar de Vlaamse natie het belangrijkste, maar niet het enige onderdeel van is) lijkt me toch het beste. Met "volkspartij" bedoel ik dat men, vanuit het Vlaams Belang, een eigen middenveld dient te creëren en nauwer contact te hebben met de gewone volksmens, of dit nu een arbeider, een bediende, een werkloze, een zelfstandige, een man of een vrouw is. Daarmee bedoel ik niét dat men het programma moet verwateren of, om populistische redenen, nu eens liberale praat moet verkopen en dan weer niet.

De volkspartij dient dus gecreërd te worden vanuit het eigen programma. Dit is mijns inziens zeker mogelijk, aangezien ik ervan overtuigd ben dat de gewone Vlaming te winnen valt voor het conservatieve volksnationalisme. We zullen er wel wat meer moeite voor moeten doen, dat is waar, maar het resultaat zal zoveel beter zijn dan vluchtig aan stemmengewin doen!
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2007, 20:40   #98
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom ? Ik gun de andere partijen ook hun ideologie en hun programma en ik heb daar respect voor, zolang ze het goed voor hebben met het Vlaamse volk. Meermaals heb ik bijvoorbeeld Leterme het voordeel van de twijfel gegeven. Maar waarom mag Vlaams Belang geen uitgesproken eigen programma hebben, los van de andere partijen ?
Als je bedoelt dat een 'uitgesproken programma' hetzelfde is als datgene waarvan jij overtuigd bent dan voel ik hoofdzakelijk afkeer.

Citaat:
Waarom zou een Vlaams Belang die een nationaal solidaristisch programma heeft niet kunnen samenwerken met andere partijen om tot een onafhankelijk Vlaanderen te komen ?

Ik heb jou al hier bezig gezien over dat zogenaamde 'solidaristische' programma en het boezemde mij geen vertrouwen in. Het VB noemt zijn programma trouwens nooit solidaristich. JIJ doet dat.
Waar h�*�*l je het trouwens dat ik er niet mee akkoord zou zijn dat het VB met andere partijen zou samenwerken om tot een eigen Vlaamse staat te komen?

Citaat:
Het één sluit het andere niet uit. Er moet alleen respect zijn voor de ideologische identiteit van een partij. Maar blijkbaar heeft u het daar moeilijk mee.
Het is de ideologische 'indentiteit' die JIJ het VB aanmeet waar ik idd niets voor voel.

Citaat:
Trouwens mooie uiteenzetting van Herr Oberst. We leven op hoop.
Politieke partijen die als doel hebben mensen aan zich te binden zijn dezelfde schop onder hun ballen waard als de PS.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 21 juli 2007 om 20:54.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2007, 20:50   #99
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kan je garanderen dat je nog met een gerust geweten op mijnheer Vanhecke kunt stemmen.
Kent u hem persoonlijk?
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2007, 20:52   #100
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik heb niks tegen een volkspartij.
Ik heb wel iets tegen het doel mensen aan zich te binden. Op eender welke wijze!
Ik ben een vrijheidslievend mens en laat me door NIEMAND binden en al zeker niet door een politieke partij. Als ik me aan een ander mens bind dan is dat uit eigen vrije wil, en maar net zolang als ik daar de behoefte toe voel. Mijn partner gun ik dezelfde vrijheid. Er bestaan voor mijn gevoel geen hechtere relaties dan deze waarin deze vrijheidslievende instelling gedeeld wordt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be