Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Bestaan rassen?
Ja. 64 61,54%
Neen. 40 38,46%
Aantal stemmers: 104. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juli 2007, 19:53   #81
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Juan Bekijk bericht
Ik hoop dat de moderatie hier tegen optreedt.
IMHO heeft de moderatie wel wat beters te doen dan jouw dada's te handhaven.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2007, 19:56   #82
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Genen hebben dus geen invloed op de eigenschappen van individuen? Een originele en nog niet vaak gehoorde stelling, dat is wel het minste wat ik kan zeggen.
Als u alles zo verdraait wat u leest, zal u nog veel originele stellingen horen...

Leuk te weten dat u het nature-nurture debat al op u eentje heeft opgelost trouwens, iets waar talloze wetenschappers uit evenveel disciplines nog niet in geslaagd zijn.

By the way, niet iedereen is het eens met de visie dat er wel iets is als persoonlijke karaktereigenschappen.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 24 juli 2007 om 19:57.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2007, 19:56   #83
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Ik raad u aan eens ietske verder terug te kijken...
Dit was natuurlijk een voorbeeld, dat moest aantonen dat mensen, integendeel tot wat velen hier beweren, niet constant sexuele interactie hebben met mensen van een totaal andere oorsprong. Toen mijn gemiddelde voorouder Vlaanderen binnentrok, was dat gemiddeld genomen als onderdeel van een volksverhuizing, niet als onderdeel van individuele migratie. De vaderschapstest bewijst dit: genetische kenmerken van één volk zijn zeer samenhangend, en geen diverse mix van honderden verschillende volkeren.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2007, 19:56   #84
Juan
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
IMHO heeft de moderatie wel wat beters te doen dan jouw dada's te handhaven.
Ik heb enkel mijn hoop uitgesproken dat er wordt opgetreden tegen deze walgelijke theorietjes die in wetenschappelijke kringen totaal gediscrediteerd zijn. Ik heb helemaal geen eisen gesteld
Juan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2007, 19:58   #85
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb enkel mijn hoop uitgesproken dat er wordt opgetreden tegen deze walgelijke theorietjes die in wetenschappelijke kringen totaal gediscrediteerd zijn. Ik heb helemaal geen eisen gesteld
Jouw hoop wijst op een ziekelijke onderdrukkingszucht. Doe daar iets aan!
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2007, 19:59   #86
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Dit was natuurlijk een voorbeeld, dat moest aantonen dat mensen, integendeel tot wat velen hier beweren, niet constant sexuele interactie hebben met mensen van een totaal andere oorsprong. Toen mijn gemiddelde voorouder Vlaanderen binnentrok, was dat gemiddeld genomen als onderdeel van een volksverhuizing, niet als onderdeel van individuele migratie. De vaderschapstest bewijst dit: genetische kenmerken van één volk zijn zeer samenhangend, en geen diverse mix van honderden verschillende volkeren.
Net omdat wat u één volk noemt lange tijd enkel onderling gemixd werd, is de genetische variatie binnen zo één volk heel erg groot. Dit zorgt er net voor dat de genetische verschillen binnen één groep veel groter zijn dan die tussen twee groepen.
Oud 24 juli 2007, 20:01   #87
Juan
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Jouw hoop wijst op een ziekelijke onderdrukkingszucht. Doe daar iets aan!
Mijn hoop wijst enkel op een wens dat we nooit meer hoeven mee te maken wat we in de vorige eeuw hebben meegemaakt. Met dank aan de toenmalige sociobiologie en andere aangebrande pseudo-wetenschappen. Als we daarvoor de (achterlijke) mening van enkele individuen moeten onderdrukken, dan zeg ik: leve de onderdrukking.
Juan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2007, 20:01   #88
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Net omdat wat u één volk noemt lange tijd enkel onderling gemixd werd, is de genetische variatie binnen zo één volk heel erg groot. Dit zorgt er net voor dat de genetische verschillen binnen één groep veel groter zijn dan die tussen twee groepen.
Ik heb nooit beweerd dat er geen genetische verschillen zijn tussen individuen van éénzelfde groep. Ik heb linksen echter ook nog nooit horen durven beweren dat er ook belangrijke genetische verschillen bestaan tussen twee groepen.
Oud 24 juli 2007, 20:02   #89
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Mijn hoop wijst enkel op een wens dat we nooit meer hoeven mee te maken wat we in de vorige eeuw hebben meegemaakt. Met dank aan de toenmalige sociobiologie en andere aangebrande pseudo-wetenschappen. Als we daarvoor de (achterlijke) mening van enkele individuen moeten onderdrukken, dan zeg ik: leve de onderdrukking.
U kan al beginnen met 60 % van dit forum te onderdrukken.
Oud 24 juli 2007, 20:07   #90
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Ik heb nooit beweerd dat er geen genetische verschillen zijn tussen individuen van éénzelfde groep.
Ik heb ook niet beweerd dat jij dat beweerde. Ik gaf enkel de verklaring voor de stelling waarmee ik begonnen ben (grotere verschillen binnen 'rassen' dan tussen 'rassen', waardoor het begrip ras waardeloos wordt).

Citaat:
Ik heb linksen echter ook nog nooit horen durven beweren dat er ook belangrijke genetische verschillen bestaan tussen twee groepen.
Tja, het is niet omdat de rechtsen zich willen bezighouden met de verschillen te benadrukken dat de linksen ook daarmee gepreoccupeerd zijn hé.
Oud 24 juli 2007, 20:17   #91
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik heb ook niet beweerd dat jij dat beweerde. Ik gaf enkel de verklaring voor de stelling waarmee ik begonnen ben (grotere verschillen binnen 'rassen' dan tussen 'rassen', waardoor het begrip ras waardeloos wordt).
Wordt het daardoor waardeloos? Dat is een vreemde stelling. Geef gewoon toe dat er verschillende rassen bestaan, net zoals ik toegeef dat er verschillende individuen bestaan.

Citaat:
Tja, het is niet omdat de rechtsen zich willen bezighouden met de verschillen te benadrukken dat de linksen ook daarmee gepreoccupeerd zijn hé.
"Niet daarmee gepreoccupeerd zijn" is een serieuze understatement. "Ontkennen" ligt dichter bij de waarheid.
Oud 24 juli 2007, 20:22   #92
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zou graag dat onderzoeksartikel eens zien dan.
Onderzoekartikel, jongen dat behoord zelfs tot de opleiding van een forensisch onderzoeker.

De verschillen zijn even duidelijk zichbaar als de verschillen tussen een mannelijk en een vrouwelijk menselijk geraamte.

Ieder ras heeft zo zijn eigen typische eigenschappen en punten.

Je moet aan mij echter niet vragen welke eigenschappen en punten dat zijn, maar elke pathologe zal je die wel kunnen vertellen en tonen.
Zij doen daar immers regelmatig onderzoeken naar.

Wetenschappelijk gebruikt men dus weldegelijk de verschillen tussen de mensenrassen om te weten waar men moet zoeken om een misdaad op te lossen. Of om te weten van waar een bepaald gevonden geraamte eigenlijk afkomstig is.

Zo zijn er enorme verschillen in de jeukbeenderen, grote van het geraamte en zo meer.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2007, 20:31   #93
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar het is niet omdat vorige eeuw een paar gekken aan de macht zijn geraakt en zich misdragen hebben dat je de naakte feiten moet ontkennen.
De eeuwen daarvoor zijn er ook schandalige zaken gebeurd op basis van rassen, maar dit is geen reden om te ontkennen dat er rassen bestaan.

Zo hebben alle honden in België dezelfde rechten en dezelfde bescherming,
of ze nu van het ras Duitse scheper zijn of van het ras dwerg poedel.

Waarom zou het zelfde niet kunnen onder mensen en eindelijk de wetenschap eens zijn werk echt laten doen en openlijk zijn bevindingen laten publiceren, het zou mss veel problemen in onze maatschappij oplossen.
Want zoals bij de dieren hebben bij de mensen ook alle rassen hun eigen typische eigenschappen, in kracht, IQ, technische mogelijkheden, enz...

Het oplossen van de samenlevingsproblemen word dus door deze ontkenning juist in de weg gestaan.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2007, 20:36   #94
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Leve de onderdrukking, zoiets dergelijks zal Hitler vorige eeuw ook wel gezegd hebben.
Maar heb toch den indruk dat ge op Pluto leeft. Congo, Yoegoslavie, Irak... zijn allemaal niet zo heel lang geleden.

Laatst gewijzigd door Bob : 24 juli 2007 om 20:38.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2007, 20:37   #95
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Je kan zeer makkelijk een onderscheid maken tussen de verschillende rassen op basis van objectieve wetenschappelijke kenmerken, die heel vaak uiterlijk te bepalen zijn.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2007, 20:39   #96
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Wie zegt trouwens dat bvb aziaten een ander ras zijn dan blanken? Misschien zijn we samen met het een grote groep "blanken" die locaal min of meer verschillen?
Zijn Soedan-negers wel échte negers? Stammen ze niet af van blanken die degeneratiegewijs op negerinnen vielen (en vice versa)?
Welk ras waren egyptenaren?
etc...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2007, 20:46   #97
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
We komen allemaal uit Afrika overgewaaid dus kan je enkel stellen dat we allemaal dezelfde voorouders hebben. Denken in rassen is zo voorhistorisch geworden. Er zijn veel mensen die al veel verder denken dan hun achtertuin. Grenzen zoals we die nu kennen zijn net zo voorhistorisch dat je kan stellen dat er maar één grens is en zelfs deze is discutabel vermits we regelmatig mensen buiten onze atmosfeer sturen.
Zowel honden als olifanten hebben hun voorouders in de zee en zijn dus beiden vissen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2007, 20:59   #98
@BuRnS
Schepen

Standaard

Citaat:
Dezelfde reactie als de vorige:
dit zou zo kunnen geweest zijn indien we allemaal geografisch ver van mekaar waren geëvolueerd en verplicht waren een partner te kiezen binnen de eigen gemeenschap. Hierdoor krijg je binnen een soort verschillende soorten die qua fysieke kenmerken heel sterk op mekaar zullen gelijken en afwijkend zijn van de kenmerken van een andere groep of gemeenschap van dezelfde soort.
Bij de soort mens is dit niet het geval, doordat we net wel een vrije partner mogen kiezen. Hierdoor zijn de verschillen tussen de 'verschillende rassen' veel kleiner dan de verschillen binnen hetzelfde 'ras'.
bij bijv honden heb je verschillende rassen , en daarnaast heb je bastaarden ( kruisingen ) , bij mensen is dit knal 't zelfde ! je kruist toch ook geen appelen en peren zou bij mensen ook moeten worden verboden zeker om ons eigen ras te vrijwaren van neger en andere ziektes

Laatst gewijzigd door @BuRnS : 24 juli 2007 om 20:59.
@BuRnS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2007, 21:00   #99
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @BuRnS Bekijk bericht
bij bijv honden heb je verschillende rassen , en daarnaast heb je bastaarden ( kruisingen ) , bij mensen is dit knal 't zelfde ! je kruist toch ook geen appelen en peren zou bij mensen ook moeten worden verboden zeker om ons eigen ras te vrijwaren van neger en andere ziektes
Grappig. Maar hoe legt ge dan uit dat sommige volkeren een mengeling zijn zoals... Noord afrika en... centraal azie. ALlemaal bastaarden?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2007, 21:22   #100
lezer
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Uit onderzoek blijkt dat dit niet zo is. De genetische variatie tussen twee willekeurig utigepikte individuen op twee verschillende continente is kleiner dan de genetische variatie tussen twee willekeurige individuen op één en hetzelfde continent.
De term 'ras' kent dus geen wetenschappelijke onderbouwing.
Indien u hier een referentie voor kan geven, geloof ik dat u een rasechte wetenschapper bent!
lezer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be