Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 augustus 2007, 11:15   #81
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
de negers komen 's nachts.... kuisen...

die maagpijn kwam van het zuipen he Schoofzak.... LOL...
Ge moet U in het vervolg een gezond slaatje nemen he...
idd, dit is in veel bedrijven zo.

Niet noodzakelijk, iemand die niet gewend is deftig te eten, krijgt een luie maag en maag en darm krampen als die per toeval wel eens iets anders eet dat zijn monotoom voedsel waar zijn ingewanden gewend aan zijn.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2007, 12:10   #82
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Ik moet van mijn vrouw wel deftig eten... zelf eet ik liever met mijn handen.... behalve soep want dat slurpt niet gemakkelijk en is veel te heet......
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2007, 15:19   #83
jukke
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Stukken goedkoper dus dan wat ik hier bijdraag aan de sociale zekerheid en dergelijke.
Mja, daar moet je het effectief zelf betalen ipv dat het rechtstreeks van je loon wordt afgehouden. Ja, de sociale zekerheid is hier duur, maar je krijgt er ook veel voor terug. Dingen die je met de bewuste medic card niet terugkrijgt, of je neemt een veel duurdere medic-card. Maar die kosten wil je niet weten, zeker niet als je de sociale zekerheidskosten die je hier zou betalen kent...
jukke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2007, 16:22   #84
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jukke Bekijk bericht
Mja, daar moet je het effectief zelf betalen ipv dat het rechtstreeks van je loon wordt afgehouden.
Komt toch op net hetzelfde neer?

Citaat:
Ja, de sociale zekerheid is hier duur, maar je krijgt er ook veel voor terug. Dingen die je met de bewuste medic card niet terugkrijgt, of je neemt een veel duurdere medic-card. Maar die kosten wil je niet weten, zeker niet als je de sociale zekerheidskosten die je hier zou betalen kent...
Het zou leuk zijn om de kosten en mogelijkheden van beide systemen met elkaar eens te vergelijken. Volgens mij ben je in de USA toch beter af als je relatief redelijk veel verdient.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2007, 11:11   #85
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:

Ver weg verhuizen van deze pamperstaat.
Steek dan al maar een nuke in je onderbroek.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2007, 12:58   #86
hurycane
Provinciaal Gedeputeerde

hurycane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens mij ben je in de USA toch beter af als je relatief redelijk veel verdient.
hurycane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2007, 15:12   #87
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Steek dan al maar een nuke in je onderbroek.
Nou nou, de gedachte aan een staat die werkweigeraars niet meer zo verzorgt moet jou wss al de stuipen op het lijf jagen
Oud 2 augustus 2007, 15:44   #88
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nou nou, de gedachte aan een staat die werkweigeraars niet meer zo verzorgt moet jou wss al de stuipen op het lijf jagen
Moet een geweldig gevoel zijn als het bedrijf waar je werkt, plots vertelt dat ze jou afdeling verhuizen naar een laagloonland en iedereen van jou afdeling zonder pardon op straat word gezet.

Ziekteverzekering kwijt, pensioen kwijt, inkomen kwijt, studie mogelijkheden van de kinderen weg, zekerheid dat je in dat land mag blijven weg en alles wat je had gekocht mag je dan achterlaten.

Ja echt de USA is idd het beloofde land en denk nu niet dat je er als vreemdeling leefgeld zal krijgen tot je ander werk hebt en dat je zomaar ander werk kan aannemen als vreemdeling, want je moet wel zorgen dat je werkvergunning en verblijfsvergunning in orde is, of je mag nog een vlieger betalen.

En die relatief, maak daar maar behoorlijk veel verdiend, want het leven is daar in de steden zeer duur.
Oud 2 augustus 2007, 15:51   #89
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Moet een geweldig gevoel zijn als het bedrijf waar je werkt, plots vertelt dat ze jou afdeling verhuizen naar een laagloonland en iedereen van jou afdeling zonder pardon op straat word gezet.
Dan kan je toch nog altijd voor een ander bedrijf proberen te gaan werken, eh. Er is geen enkele reden om u zo afhankelijk van uw bedrijf op te stellen.

Citaat:
Ziekteverzekering kwijt, pensioen kwijt, inkomen kwijt, studie mogelijkheden van de kinderen weg, zekerheid dat je in dat land mag blijven weg en alles wat je had gekocht mag je dan achterlaten.
Je bedoelt dat je zelf nooit iets aan de kant hebt gehouden voor die dingen zoals pensioen, spaargeld, studiegeld voor kinderen, ... ? Dan vind ik het ook wat je eigen schuld hoor, het bedrijf kan dat toch niet allemaal voor jou regelen.

Spullen die ik daar trouwens eerder heb gekocht gaat de staat me niet zomaar afpakken.

Citaat:
Ja echt de USA is idd het beloofde land en denk nu niet dat je er als vreemdeling leefgeld zal krijgen tot je ander werk hebt en dat je zomaar ander werk kan aannemen als vreemdeling, want je moet wel zorgen dat je werkvergunning en verblijfsvergunning in orde is, of je mag nog een vlieger betalen.
Nogal logisch dat je in orde moet zijn met officiële wetten van daar

Citaat:
En die relatief, maak daar maar behoorlijk veel verdiend, want het leven is daar in de steden zeer duur.
Voor een appartement of een huis te huren of te verkopen is het daar idd niet goedkoop. De levensmiddelen daar komen echter wel iets goedkoper uit als hier heb ik me laten vertellen.
Nu ja, ook logisch, de lonen liggen er pakken hoger en de staat gaat er niet systematisch mee lopen.
Oud 2 augustus 2007, 16:31   #90
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan kan je toch nog altijd voor een ander bedrijf proberen te gaan werken, eh. Er is geen enkele reden om u zo afhankelijk van uw bedrijf op te stellen.
In sommige streken is er zelfs maar 1 bedrijf dat de volledige regio van werk en inkomsten voorziet.
Mensen verhuizen daar dan vaak ook van hier naar Athene als ze een andere job moeten zoeken en aannemen.

De afstanden tussen de steden daar, zijn nu eenmaal ietsjes groter dan hier.
Vaak zijn dus zelfs hele regio's afhankelijk van 1 bedrijf, zelfs de zelfstandige winkeliers.

Je bedoelt dat je zelf nooit iets aan de kant hebt gehouden voor die dingen zoals pensioen, spaargeld, studiegeld voor kinderen, ... ? Dan vind ik het ook wat je eigen schuld hoor, het bedrijf kan dat toch niet allemaal voor jou regelen.
Ik ben oud en heb reeds meer dan 30 jaar arbeid achter de rug.
Mijn huisje is afbetaald, mijn penioen is verzekerd, mijn kids hun studiegeld is voorzien, en zelfs mijn hobby's zijn reeds rendabel genoeg om deze zonder kosten te kunnen blijven doen, ze brengen zelfs geld op.

Spullen die ik daar trouwens eerder heb gekocht gaat de staat me niet zomaar afpakken.
De staat niet nee, maar de banken daar zelfs sneller dan je denkt.

Nogal logisch dat je in orde moet zijn met officiële wetten van daar
Geen werk, geen verblijfsvergunning.
Zo eenvoudig gaat dat daar.

Voor een appartement of een huis te huren of te verkopen is het daar idd niet goedkoop. De levensmiddelen daar komen echter wel iets goedkoper uit als hier heb ik me laten vertellen.
Nu ja, ook logisch, de lonen liggen er pakken hoger en de staat gaat er niet systematisch mee lopen.
Vergeet het maar. Het leven is daar evenduur en zelfs duurder dan hier, want de meeste producten die wij hier gebruiken komen van buiten de EU en worden in $ betaald en daar de € sterker staat dan de $ is het leven voor ons goedkoper dan in de USA.
En de staat haald daar haar meeste inkomsten nu net uit de belastingen op goederen.

Denk dus maar eerst nog eens een paar maal goed na, voor je hier het USA systeem in wil voeren, want dat is echt niet om over te roepen voor een loontrekkende.
Oud 2 augustus 2007, 17:26   #91
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De quote-functie gebruiken is werkelijk niet zo moeilijk hoor, en bovendien is dat een stuk eenvoudiger voor mij om op de gequote delen te antwoorden
Oud 2 augustus 2007, 17:58   #92
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Vergeet het maar. Het leven is daar evenduur en zelfs duurder dan hier, want de meeste producten die wij hier gebruiken komen van buiten de EU en worden in $ betaald en daar de € sterker staat dan de $ is het leven voor ons goedkoper dan in de USA.
En de staat haald daar haar meeste inkomsten nu net uit de belastingen op goederen.

Denk dus maar eerst nog eens een paar maal goed na, voor je hier het USA systeem in wil voeren, want dat is echt niet om over te roepen voor een loontrekkende.

-----------------

Hier ga je al volledig de mist in. Het belastingstarief op producten in België is 21% (http://www.deloitte.com/dtt/article/...3D5034,00.html) en in Amerika hanteren ze een sales tax systeem, een proportioneel belastingssysteem(http://en.wikipedia.org/wiki/Sales_tax). Een veel rechtvaardiger systeem in de USA dus.

Dat de euro sterker staat dan dollar heeft daar overigens bitter weinig mee te maken. Wisselkoerseffecten laten zich immers niet zo eenvoudig vertalen in (reëele) prijsschommelingen en koopkrachteffecten.

Het belastingssysteem in de USA is alvast heel wat eerlijker als het onze hier, waar de staat met praktisch alles van je loon gaat lopen.

Laatst gewijzigd door Savatage : 2 augustus 2007 om 18:18.
Oud 2 augustus 2007, 19:56   #93
jukke
Burger

Standaard

Citaat:
Wie gaat dat daar betalen?

Ik moet het je nageven: het is mooi die jeugdige naïeviteit...
Oud 2 augustus 2007, 20:34   #94
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jukke Bekijk bericht
Wie gaat dat daar betalen?
Dat is net het punt dat ik probeer te maken, dat je daarvoor zelf geld aan de kant moet zetten en daarvoor niet moet rekenen op je bedrijf. Hier in België ligt dat wat moeilijker aangezien je minder over houdt, maar als je in het buitenland veel meer van je brutoloon overhoudt dan is het je eigen verantwoordelijkheid om een deel daarvan te reserveren voor zulke doeleinden.

Citaat:
Ik moet het je nageven: het is mooi die jeugdige naïeviteit...
Grappig dat te horen van iemand die verwacht dat al die dingen voor hem betaald gaan worden door het bedrijf of de overheid.
Oud 2 augustus 2007, 23:22   #95
hurycane
Provinciaal Gedeputeerde

hurycane's schermafbeelding

Standaard

Denk dat savatage relatief redelijk veel lulkoek verteld, warmee ik bedoel dat ik hem nog wel eens wil bezig horen na een jaartje in de states met een ziekte van een maand of twee.
hurycane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2007, 12:29   #96
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurycane Bekijk bericht
Denk dat savatage relatief redelijk veel lulkoek verteld, warmee ik bedoel dat ik hem nog wel eens wil bezig horen na een jaartje in de states met een ziekte van een maand of twee.

Ik wil hem wel eens zien en horen eens hij eender waar ter wereld werkonbekwaam is geworden.

Want als gezonde jonge man een grote bek op zetten is één zaak, maar als invalide 35er nog werk vinden en alle kosten voor je verzorging bij elkaar krijgen is een andere zaak.

Ook zou ik hem graag zien als hij met zijn kind in een ziekenwagen zit en 5ziekenhuizen voorbij moet rijden, omdat hij de foute ziekteverzekeringen heeft.

Want wij hier in Belgie kunnen klagen en zagen zoveel we willen.
Zelfs zever verkopen omdat een Nederlandse dame niet naar een nederlandstalig ziekenhuis is gebracht gewees door een franstalige 100dienst.

Wel in de rest van de wereld kan je voor een ziekenhuis liggen doodbloeden, maar zonder de juiste papieren en verzekeringen kom je dat ziekenhuis niet binnen.

Enkel met een verzekering die volledig alles dek kan je overal te recht en zo'n verzekering is enorm duur. De enige mensen dat die hebben en kunnen betalen, zijn de belgen met hun hospitaal en reis verzekering.
Dat zijn de enige mensen die overal ter wereld in elk ziekenhuis worden geholpen voor elk medisch probleem.

Wat hij trouwens zelf niet schijnt te weten, is dat in de USA de ziekteverzekering juist wel door de werkgever word betaald en een deel van je verloning uitmaakt.
En dat je pensioen daar ook door de werkgever verzekerd word en je dat dus ook kwijt bent als je word ontslagen.
Oud 3 augustus 2007, 13:32   #97
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is net het punt dat ik probeer te maken, dat je daarvoor zelf geld aan de kant moet zetten en daarvoor niet moet rekenen op je bedrijf. Hier in België ligt dat wat moeilijker aangezien je minder over houdt, maar als je in het buitenland veel meer van je brutoloon overhoudt dan is het je eigen verantwoordelijkheid om een deel daarvan te reserveren voor zulke doeleinden.

Grappig dat te horen van iemand die verwacht dat al die dingen voor hem betaald gaan worden door het bedrijf of de overheid.
Even iemand uit zijn droom halen dat je in de USA meer verdiend en overhoud dan hier.

25.000€ is hier het jaar inkomen van een ongeschoolde arbeider die deftig betaald word voor zijn arbeid.

Het gemiddelde inkomen uit arbeid ligt hier een pak hoger.

Trouwens je dromen om het daar als man te gaan maken kan je ook al beter beginnen opbergen. De vrouwen hebben er duidelijk meer succes.

En er een vrouwtje vinden mag je ook vergeten, zij gaan liever werken dan jou rommel op te ruimen.

Citaat:
Jonge vrouwen in steden VS verdienen meer dan mannen

Jonge Amerikaanse vrouwen die fulltime werken, verdienen in enkele grote Amerikaanse steden inmiddels meer dan mannen. De omslag in inkomensverschil heeft zich in New York voltrokken na 2000 en in een aantal andere steden als Los Angeles en Dallas al iets eerder.

Dat meldde dagblad The New York Times vrijdag. Demograven noemen de uitkomst van hun onderzoek opvallend. Landelijk slinkt het verschil in inkomens tussen mannen en vrouwen maar langzaam en wordt die hier en daar zelfs groter.

In 2005 ontvingen vrouwen tussen 21 en 30 jaar die in New York voltijds werkten 117 procent van wat mannen verdienden, gemiddeld 35,653 dollar (26.0273 euro). In de rest van de Verenigde Staten ligt dat veel lager, 89 procent van het gemiddelde loon voor mannen.

Experts weten nog niet precies hoe zij de groei moeten verklaren. Een van de belangrijkste redenen lijkt dat meer vrouwen dan mannen afstuderen op middelbare scholen en dat zij vaker naar steden trekken. Velen van hen trouwen er minder snel waardoor zij zich kunnen richten op hun carrière. (anp/hln)
Oud 3 augustus 2007, 14:04   #98
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurycane Bekijk bericht
Verder dan wat foutieve zever hier neer te pennen ben jij nog altijd niet geraakt. Net alsof je trouwens totaal aan je lot bent overgelaten als je in de states een ziekte krijget

Soit, van iemand die zo hoopt op een overheid om voor hem te zorgen zullen we maar niet veel meer verwachten zekers.
Oud 3 augustus 2007, 14:08   #99
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Verder dan wat foutieve zever hier neer te pennen ben jij nog altijd niet geraakt. Net alsof je trouwens totaal aan je lot bent overgelaten als je in de states een ziekte krijget

Soit, van iemand die zo hoopt op een overheid om voor hem te zorgen zullen we maar niet veel meer verwachten zekers.
Savatage,

Je moet eindelijk eens gaan inzien dat elk systeemzijn voor en nadelen heeft.

Dat van ons kost veel geld en word idd misbruikt door sommige.
En dat in de USA veroorzaakt veel armoede en ellende.
Oud 3 augustus 2007, 15:49   #100
jukke
Burger

Standaard

Citaat:
Ik weet niet hoe lang ik nog geduld kan hebben met iemand gelijk jij.
Als er iets rechtstreeks van mijn loon wordt afgehouden betaal ik dat toch wel degelijk zelf, niet? Bovendien ben ik tewerkgesteld in een bedrijf waar er voor arbeiders geen pensioensparen voorzien is en er slechts een beperkte hospitalisatieverzekering. hierdoor doe ik zelf aan pensioensparen en heb ik zelf een hospitalisatieverzekering. En toch ga je mij verwijten dat ik verwacht dat de overheid of mijn bedrijf alles zou betalen voor mij?

Ik ga het nu effe heel cru zeggen: als je graag de naïeve ziel wilt uithangen die denk dat het in de States zoveel beter is kan je het beter asap hier aftrappen. Bovendien zou het raadzaam zijn om een Amerikaans politiek forum te gaan raadplegen ipv je irrationele prietpraat hier te verkondigen...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be