Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juli 2007, 18:41   #81
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Je valt in herhaling beste vriend,....'t zullen de grijze hersencellen zijn,....
Men kan het niet genoeg herhalen... en U bewijst dat perfect... Bij U zullen t' waarschijnlijk de weggespoelde cellen zijn..
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2007, 18:51   #82
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Men kan het niet genoeg herhalen...
Jouw tot in den treure terugkomende herhalingen zijn er van onwetendheid.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2007, 19:00   #83
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Jouw tot in den treure terugkomende herhalingen zijn er van onwetendheid.

Daarom dat het een wilde staking was en de vakbonden dus werden gepasseerd..
Oud 29 juli 2007, 19:55   #84
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht

Daarom dat het een wilde staking was en de vakbonden dus werden gepasseerd..
So ?? Ik hoef geen toestemming van mijn vakbond om te mogen staken. De vakbond dient naar zijn leden te luisteren, niet andersom.
Oud 29 juli 2007, 19:59   #85
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
So ?? Ik hoef geen toestemming van mijn vakbond om te mogen staken. De vakbond dient naar zijn leden te luisteren, niet andersom.
En wanneer het over vakbonden gaat ruilt Pietje blijkbaar zijn volwassen gezond verstand in voor kinderlijke naïviteit.

Laatst gewijzigd door Gun : 29 juli 2007 om 20:00.
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2007, 20:06   #86
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
En wanneer het over vakbonden gaat ruilt Pietje blijkbaar zijn volwassen gezond verstand in voor kinderlijke naïviteit.
Mij heeft de vakbond alleszins nog nooit "opdracht gegeven" om te staken. De stakingen die ik meegemaakt heb ("wilde" en vooraf aangekondigde, en het zijn er eigenlijk niet zo veel) gingen uit van een spontane actie vh personeel.
Oud 29 juli 2007, 20:22   #87
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mij heeft de vakbond alleszins nog nooit "opdracht gegeven" om te staken. De stakingen die ik meegemaakt heb ("wilde" en vooraf aangekondigde, en het zijn er eigenlijk niet zo veel) gingen uit van een spontane actie vh personeel.
Pietje, kom terug naar de aarde A.U.B.! En wie, deel uitmakend van het personneel, nam dan het initiatief tot staken? Een of meer vakbondsafgevaardigden, natuurlijk niet gestuurd van bovenaf!
Oud 29 juli 2007, 20:27   #88
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Bon. In uw wereldbeeld komen is er alleen plaats voor schizofrenen.
Als gij alle mensen met een geweten schizofreen wilt noemen is dat uw probleem.

Eén zaak blijft als een paal boven water staan: vanaf oktober hebben wij, Belgen, inzage en inspraak in de kleine bedrijven waarin we werken. Eindelijk sluiten wij aan bij de moderne, welvarende landen.

Dat is iets waar we toch allen tevreden mogen over zijn. We kunnen het ons immers niet permitteren een steeds grotere achterstand op te lopen in vergelijking met de meer welvarende economieën.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2007, 20:28   #89
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Pietje, kom terug naar de aarde A.U.B.! En wie, deel uitmakend van het personneel, nam dan het initiatief tot staken? Een of meer vakbondsafgevaardigden, natuurlijk niet gestuurd van bovenaf!
Nee, niet gestuurd van bovenaf. De vakbond werd wel gebriefd en ze besliste of ze ons volgden of niet. Ze hebben ons tot nog toe steeds gevolgd (niet altijd met hun volle goesting, maar soit) goed wetende dat, indien ze het niet deden, een aantal leden zeker hun lidmaatschap zouden opzeggen.
Oud 29 juli 2007, 20:31   #90
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Als gij alle mensen met een geweten schizofreen wilt noemen is dat uw probleem.
Citaat:
De zelfstandige zonder werknemers verdient - in zijn psychè - voortdurend iemand naast of boven hem om

Maar dat terzijde.
Ik heb geen probleem.
Maar dat terzijde

Citaat:
Eén zaak blijft als een paal boven water staan: vanaf oktober hebben wij, Belgen, inzage en inspraak in de kleine bedrijven waarin we werken. Eindelijk sluiten wij aan bij de moderne, welvarende landen.
Ik heb zo'n vermoeden dat het niet aangewezen is in de eerste persoon te spreken als je het hebt over "mensen die werken".

bonne chance in old Europe.
Nog even en het enige export product dat overblijft zijn vakbondsmannen. Misschien geen slecht idee om die te exporteren naar het verre oosten.
Win-Win

Laatst gewijzigd door born2bewild : 29 juli 2007 om 20:34.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2007, 20:34   #91
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, niet gestuurd van bovenaf. De vakbond werd wel gebriefd en ze besliste of ze ons volgden of niet. Ze hebben ons tot nog toe steeds gevolgd (niet altijd met hun volle goesting, maar soit) goed wetende dat, indien ze het niet deden, een aantal leden zeker hun lidmaatschap zouden opzeggen.
Dus ook bij de vakbonden eigenbelang eerst...
Oud 29 juli 2007, 20:56   #93
Riksken
Parlementslid

Riksken's schermafbeelding

Standaard

Vraag mij af hoe ze dat bij ons in de firma gaan uitvogelen. Denk dat zowat iedereen die er werkt met een VB lidkaart op zak loopt.
Gaan ze verplichten om er zo ne vakbondsprofiteur te laten tussenlopen. In het bedrijf waar ik werk heerst een sterke vorm van colleglialiteit. Luiaards moeten we niet en zeker geen mensen die, terwijl ze warm en droog zitten koffie te slurpen en te kletsen, het werk laten doen door z'n collega's. U eerst bewijzen en zoals iedereen in koude, hitte, regen, wind en sneeuw staan. Dan pas zul je je zegje mogen doen.
Oud 29 juli 2007, 20:57   #94
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C
Het geweten zit in de geest, in de psychè.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Ik heb geen probleem.
Maar dat terzijde
Bon, gij beweert dus dat het geweten zich niet in de menselijke psychè bevindt. Waar dan wel, volgens u? In zijn blinde darm ofzo?
Oud 29 juli 2007, 21:00   #95
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riksken Bekijk bericht
Vraag mij af hoe ze dat bij ons in de firma gaan uitvogelen. Denk dat zowat iedereen die er werkt met een VB lidkaart op zak loopt.
Gaan ze verplichten om er zo ne vakbondsprofiteur te laten tussenlopen. In het bedrijf waar ik werk heerst een sterke vorm van colleglialiteit. Luiaards moeten we niet en zeker geen mensen die, terwijl ze warm en droog zitten koffie te slurpen en te kletsen, het werk laten doen door z'n collega's. U eerst bewijzen en zoals iedereen in koude, hitte, regen, wind en sneeuw staan. Dan pas zul je je zegje mogen doen.
Van een militair had ik niet zoveel zwakheid verwacht, noch zoveel angst om op te komen voor uw rechten.

Anderzijds, soldaten zijn wel meer dan eens gehoorzame losers - bevel uitvoeren en nooit zelf denken.

Korpsgeest, verstand op nul en gehoorzamen. Gelukkig blijft dat een minderheid.
Oud 29 juli 2007, 21:30   #96
Riksken
Parlementslid

Riksken's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van een militair had ik niet zoveel zwakheid verwacht, noch zoveel angst om op te komen voor uw rechten.

Anderzijds, soldaten zijn wel meer dan eens gehoorzame losers - bevel uitvoeren en nooit zelf denken.

Korpsgeest, verstand op nul en gehoorzamen. Gelukkig blijft dat een minderheid.
Dat denkt u dan verkeerd. Tervreden baas tevreden arbeiders. Als er al eens iets op onze lever ligt praten we dat zelf uit. Daar hebben we geen vakbondslui voor nodig. Ik kom zelf op voor mijn rechten en hoef hiervoor geen beroep te doen op een corrupte en boven de wet gestelde organisatie.
Bekijk het zelf maar wie hier zwakheid uitstraalt. Zij die de vakbonden nodig hebben om hun gecreërd nutteloos jobke veilig te stellen of zij die zelf hun boontjes kunnen doppen.
Oud 29 juli 2007, 21:54   #97
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat denkt u dan verkeerd. Tervreden baas tevreden arbeiders. Als er al eens iets op onze lever ligt praten we dat zelf uit. Daar hebben we geen vakbondslui voor nodig. Ik kom zelf op voor mijn rechten en hoef hiervoor geen beroep te doen op een corrupte en boven de wet gestelde organisatie.
Bekijk het zelf maar wie hier zwakheid uitstraalt. Zij die de vakbonden nodig hebben om hun gecreërd nutteloos jobke veilig te stellen of zij die zelf hun boontjes kunnen doppen.
De vakbond is er juist omdat als arbeiders zich niet organiseren ze geneukt worden door hun baas (kijk maar naar de tijd van voor de vakbonden, waar arbeidsters letterlijk geneukt werden door de opzichter of de baas)
Oud 29 juli 2007, 22:39   #98
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar kunt ge u inbeelden dat er omstandigheden zijn waarin werknemers er wel baat bij hebben om zich formeel te organiseren? Ik stel u gewoon die vraag hé.

Of vindt ge elke vorm van organisatie die niet automatisch gehoorzaamt aan 'den baas' een laffe groep verraders?

Want geef toe, uw manier van denken lijkt toch sterk op iemand die zonder zich vragen te stellen onderwerpt aan zijn bazen. Ik vind dat een verwerpelijke mentaliteit.

De arbeiders die opkomen voor hun rechten zijn veel moediger. En er zijn nu eenmaal zoveel omstandigheden waarin formele organisatie gewoon verstandig is, dat de wet dat zelfs tot een heilig principe heeft verheven.

Ik zie dat er een bizarre, micro-minderheid van mensen nog altijd het stakingsrecht niet heeft verteerd. Die zijn blijven steken in de brutale 19de eeuw.

Kortom, niet iedereen is zo lui om zich niet te organiseren en gewoon zijn baas te gehoorzamen gelijk ne plant.
Oud 29 juli 2007, 22:48   #99
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Trouwens, in Zweden zijn 80% van alle mensen aangesloten bij ne vakbond.

Iedereen dus, want de rest zijn werkgevers en zelfstandigen.

Ge kunt toch bezwaarlijk de Zweden - die op elk vlak, inclusief het economische, zo superieur zijn - allemaal idioten noemen?
Oud 29 juli 2007, 22:53   #100
duncan
Banneling

Standaard

Amusant uw dialogen lezen c2c ...in de positieve zin welliswaar
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be