![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Banneling
|
![]() Islamofobie bestaat idd. niet. Het is gewoon een kut-termpje bedacht door diegenen die racistische en misoxene uitspraken wensen te doen en aan de juridische consequenties daarvan willen ontsnappen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
En is het niet opvallend dat de daders in de beschaafde wereld gestraft worden? En de Seriërs dat zijn ... katholieken?? Citaat:
http://www.panorama.nl/panorama/inhoud/dezeweek.html Mylène de la Haye In het blijf-van-m'n-lijfhuis voor Marokkaanse vrouwen VERNEDERD - VERKRACHT - VERBRAND Aisha is een Marokkaanse vrouw die dertien jaar geleden hierheen kwam en - dankzij haar man - nog geen woord Nederlands spreekt. Hanèn is een jonge vrouw met anorexia en zelfmoordneigingen. Layla en Aziza zijn als de dood ooit nog een relatie aan te gaan en Abada's relatie heeft haar twee gebroken benen, een miskraam en een leven vol nachtmerries bezorgd. Zomaar een dag in een opvanghuis vol Marokkaanse vrouwen. "Marokkaanse mannen slaan. Het zit in hun bloed." Mylène de la Haye _________________ Het is rommelig in het voormalige schoolgebouw dat sinds jaren dienst doet als opvangcentrum voor vrouwen op de vlucht. Peuters rennen door de gangen, de keukentjes wachten op een flinke poetsbeurt en in een verlaten woonkamer staat MTV aan. De vrouwen zijn ondergebracht in middelgrote kamers waarvan de gordijnen het liefst dicht worden gehouden. "Ze komen achter haar aan" [snip] SCHRIKBARENDE CIJFERS Het percentage allochtone vrouwen in de Nederlandse opvangcentra en Blijf-van-m'n-lijfhuizen stijgt. In 2001 was 39 % van de vrouwen die aanklopte van Nederlandse afkomst. Het percentage Marokkaanse vrouwen:12,9%. Als je bedenkt dat slechts 1,4% van de Nederlandse bevolking van Marokkaanse afkomst is, is die 12,9% schrikbarend hoog. De Turkse medemens maakt het niet zo bond, alhoewel het (veel) beter kan. Met 280.000 Turkse allochtonen vormen zij slechts 1,7% van de totale bevolking in Nederland en dan is die 8,2% ook nog wel aan de hoge kant. Dat geldt ook voor de Surinamers: 8,8%. Er leven er 260.000 in Nederland dus hun omgangsvormen met de dames is ongeveer hetzelfde als die van de Turken. De Antillianen (75.000) bestrijken een half procent van de totale bevolking en zitten met 5,5% ook niet laag. Wat nog opgemerkt moet worden, is dat deze cijfers enigszins geflatteerd zijn. Uit onderzoek is gebleken dat de Nederlandse vrouwen sneller aangifte doen dan islamitische vrouwen; het is dus aannemelijk dat het werkelijke aantal gevallen van huiselijk geweld bij de moslims hoger ligt. ============= Vergelijkingen: -------------------------------------------------------------------------------- Nederlanders: Indien: perc. op totale bev.= ca.95 % => [ 39%] f= 41 (ondergrens) Nederlanders: Indien: perc. op totale bev.= ca.85 % => [ 39%] f= 46 (bovengrens) Marokkanen: 1,4/100x16.470.588=230. 588-» 1 , 4% => [12,9%] f=921 Turken: 100/1,7x280.000=16.470. 588-» 1 , 7% => [8 ,2%] f=482 Surinamers: 260.000/16.470.588x100%=1,58% -»1 ,58% => [8 ,8%] f=557 Antillianen: 75.000/16.470.588x100%=0,46% -»0 ,46% => [5 ,5%] f=1196(*) (*) = relatief grote afrondingsdifferentie!! (i.v.m. de kleine uitgangswaarden.) [ f(totaal)= 3199] - Daaruit volgt (relatief gezien): -------------------------------------------------------------------------------- 1 - Antillianen nemen een derde van de opvangplaatsen in. -»37 .5%(*) 2 - Marokkanen nemen ook een derde van de opvangplaatsen in. -»28 ,7% 3 - Turken en Surinamers nemen samen ook een derde deel in. -»15 ,0% +17 ,5% 4 - Het aandeel Nederlanders is te verwaarlozen. -»1 ,2% (gemidd.)
![]() |
![]() |
#83 | |
Minister
|
![]() Citaat:
http://dict.tu-chemnitz.de/ zegt: "0 similar results for islamophobia" Dezelfde resultaten voor "misoxene".
![]() |
![]() |
#84 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het word misschien wat ingewikkeld vooor je ![]()
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen" Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Of "geslagen-vrouw-syndroom" in de betekenis die extreemrechts er hier aan geeft. Kijken hoeveel resultaten er uit de bus komen ![]() ![]()
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen" Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Minister
|
![]() Lijkt me eerder iets voor jou, als je vroeg genoeg bent kun je nog leven voor de stichting van de Islam.
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Maaaaaaaaaaar jij bent de keizer van de absurde redeneringen!!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
ga jij maar terug naar die tering oost blokkers die hier met hun bendes alles komen leegroven... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Minister
|
![]() Misschien kan je iets bijdragen aan de discussie in deze draad? Het onderwerp is "Islamofoben willen terug naar de zestiende eeuw". Sinds de start zijn er al heel wat posts rond dat onderwerp geplaatst.
![]() |
#91 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik kocht vorige week een boek van Gilles Kepel. Ongetwijfeld dé Franse autoriteit op dit ogenblik in leven op het gebied van islam en de Arabische wereld. Een geweldig interessant boek. Ik heb er reeds grote stukken uit overgetypt. Het stukje dat ik hieronder geef is het begin van zijn verhaal over de oorsprong van het moderne streven naar de zuivering van de "islam", een streven naar de terugkeer naar de zevende eeuw. Gilles KEPEL, Oorlog in het hart van de islam, (Oorspronkelijke titel: Fitna. Guerre au coeur de l’islam, Uitgeverij Olympus, 2007 (eerst uitgegeven 2005), ISBN 978-90-467-0010-5 ... p. 212
![]() |
![]() |
#92 |
Minister
|
![]() Maar wat is uiteindelijk, kort samengevat, volgens Gilles Kepel de oorsprong van het moderne streven naar de zuivering van de islam?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Om op je vraag te antwoorden: hoeveel bladzijden wil je nog lezen? Ik heb nu tot p. 215 overgetypt. Maar misschien kan je het boek kopen? EUR 15 in de boekhandel. EUR 12,90 bij Amazon.de, maar dan wel in 't Duits. Van de amazon.de site: Keine Frage: Ein eventuell früherer Mangel an Literatur über den (politischen) Islam ist in den letzten Jahren zügig behoben worden. Gilles Kepels Die neuen Kreuzzüge hat trotzdem alle Aufmerksamkeit verdient! Der Autor beschäftigt sich seit vielen Jahren mit der arabisch-islamischen politischen Kultur und dem islamistischen Fundamentalismus. Dass er seine Studien nicht nur vom Schreibtisch aus betreibt und zudem über eine sehr differenzierte Beobachtungsgabe verfügt, hat der Pariser Politologe zuletzt mit Zwischen Kairo und Kabul. Eine Orient-Reise in Zeiten des Dschihad eindrucksvoll bewiesen. In seinem neuen Buch bietet Kepel einen umfassenden Überblick über den aktuellen Stand der Forschung über Formen und Ursachen des militanten Islamismus und wirft einen vorsichtig optimistischen Blick in die Zukunft.
Le drame de notre temps, c'est que les gens bêtes pensent. Laatst gewijzigd door Basy Lys : 6 augustus 2007 om 11:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Tevens heb ik net een ander werk gelezen over de opkomst van het fundamentalisme en het leek me interessant de verschillende(?) denkpistes te vergelijken. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
En daarbij, "u" kent "mij" niet !
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 6 augustus 2007 om 12:48. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Schepen
|
![]() beste basyl, waarom typ jij eigenlijk boeken over?
![]() ![]()
![]() |
#97 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het is eens iets anders dan copy-pasten van dingen die men op het WWW vindt, is het niet? Ik typ slechts excerpten over die ik kan gebruiken in discussies, momenteel uit een vijftigtal boeken. Dat kunnen korte citaten zijn van een paar regels, dat kunnen grotere brokken zijn, zoals uit dit boek van Kepel omdat hier een ganse geschiedenis geschetst wordt vanaf medio XVIIIe eeuw tot nu die naar mijn gevoelen zeer duidelijk geformuleerd wordt. Ook duidelijk voor mensen die niet zo vertrouwd zijn met de geschiedenis van de mohammedaanse ideologie. Ze maken deel uit van een grotere collectie teksten die ik wel van het WWW gehaald heb, of die ik zelf geschreven heb. In een discussie, ook op dit forum, blijft het m.i. steeds belangrijk van zijn visie op bepaalde toestanden te kunnen onderbouwen met feiten en gefundeerde meningen. Het is dan prettig die teksten, en een uitgebreide bibliotheek, bij de hand te hebben. Bereid je dus maar al voor op het lezen van grote lappen tekst. ![]()
![]() |
![]() |
#98 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Dat is dus een reactie op mijn "Inderdaad, Lincoln, geen enkele volgeling van Mohammed kan er een probleem mee hebben dat wij teruggevoerd worden naar toestanden van meer dan 1000 jaar geleden." Een oud gezegde hier is: "Een vos verliest wel zijn haren, maar niet zijn streken". En inderdaad, de mohammedaanse ideologie heeft ons in de geschiedenis telkens weer geleerd dat zij haar streken niet verliest. Van de "zachte" vormen van de leer schiet minder en minder over, en nu willen zij hun actiegebied uitbreiden naar de beschaafd wereld. Je mag natuurlijk altijd proberen mij van het tegendeel te overtuigen! Citaat:
Elk jaar vluchten nog honderdduizenden naar de beschaafde wereld. Citaat:
Ik heb hier nog geen Filip de winter op dit forum gezien. Het is zeker geen vooroordeel! Die vaststelling wordt door heel wat mensen gedaan, en kan door iedereen gedaan worden die de actualiteit volgt. Als er cartoons van Mohammed gepubliceerd worden, of de Paus vertelt een historisch feit, dan staat de halve wereld in brand. Als de volgelingen van Mohammed weer een van hun bloedige aanslagen plegen op onschuldige mensen, of weer eens wat ongelovigen, afvalligen of "slechte moslims" ophangen of kelen, dan zijn er geen protesten, geen betogingen, enkel instemming en gejuich in diezelfde halve wereld, ook in de middens van die mysterieuze "gematigde moslims", die nog nooit iemand gezien heeft. Dat vind ik spijtig. Jij kent me ook niet hé. Dat vind ik ook spijtig, maar ik wil het zo wel houden. Daar ik in mijn leven al een paar keer met de dood bedreigd ben hecht ik echt wel aan mijn anonimiteit. Niet dat jij een vlieg zou kwaad doen, maar ik ken je vrienden niet. ![]()
![]() |
![]() |
#99 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |