Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 augustus 2007, 17:21   #81
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Maar het VB koestert en huldigt wel oud-nazi's. Dus klaag niet over die link, die doen jullie julliezelf aan.
graag bron aub
Oud 4 augustus 2007, 09:31   #82
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Na het koud blazen van Eyskens, volgt het warm blazen door de cvp , pardon, cd&v-jongeren. Typische tsjeven tactiek.
Afwachten wat het uiteindelijke resultaat gaat zijn, dan maar.
Deze houding van de jongerenvoorzitter zou ik niet onder de categorie "communautair spierballengrol" catalogeren. Als je het artikel leest, dan richt hij zich wel duidelijk tegen Leterme. Dit is meer dan een beetje Vlaamse profilering; hij stelt zich vragen bij de nota van Leterme. En dat zullen ze in de Tweekerkenstraat niet graag horen...
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2007, 09:38   #83
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
De bedrijfswereld gaat die communautaire eisen niet meer slikken en een unitair België eisen met andere politici, desnoods technocraten.
Dit is weer eentje om in te kaderen. Dit is het fascisme in zijn zuiverste vorm:
Met de steun van de bedrijfswereld wordt de democratie opzij geschoven, om de heersende klasse intact te houden. Hans1 is weer eens duidelijk: de grootste bedreigingen voor de Belgische staat, zijn de arbeidersklasse en de democratie. En dus moeten die de mond gesnoerd worden.
Nu je voorzitter af bent, kan je je eigen partij beginnen: Verbenaso, Verbond van Belgische Nationaal-Solidaristen.

Hans1, ik smeek u! Dring binnen in de gebouwen van de VRT, en verspreid uw boodschap!
Dat zou jou op TV laten, en de dag nadien is de Vlaamse volkrepubliek een feit!
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Oud 4 augustus 2007, 09:42   #84
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
En wat mag die taak mag dan wel zijn, Jaani, die Bert toebemeten kreeg?

Zou dit zijn ... opdraven in de De Standaard om een PR'ekke te doen over hoe witter-dan-wit (vlaemscher-dan-vlaemsch) de nieuwe CD&V wel is.

Ernie
Het is de taak van een jongerenvoorzitter om erover te waken dat het beleid in overstemming is met de ideologie en het programma van de partij. Een jongerenafdeling moet het 'geweten' van een partij zijn, en niet een speelclubje zoals Animo.
Oud 4 augustus 2007, 11:56   #85
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV Bekijk bericht
Hier wil ik je best gelijk geven.

Maar vergeet niet dat de druk van de ACW(ACV) vleugel binnen de CD&V (om nog maar te zwijgen over de CD&V jongeren) zooo groot is, dat die er alles aan doen om Belgiekse laten te bestaan.
Als de dood zijn ze voor hun Walen.
Vandaar ook dat Leterme zo terughoudend is en niet resoluut de Vlaamse kaart trekt.
Ik hebben dan ook mijn grootste twijfels !!
Tijd brengt raad!

Wat kan Leterme op dit ogenblik anders doen.
Hij doet op dit moment wat hij moet doen, laat de walen maar uit hun schulp kruipen.

Twijfel is de slechtste raadgever die je je mazar kan bedenken.

Momenteel is het grote discussiepunt:

Voorgerecht bij het eten of nagerecht, naar het schijnt zijn ze hier al enkele dagen over aan het palaveren.
Oud 4 augustus 2007, 12:09   #86
Vrijgevochten
Burger

Standaard

Elke typische vlaamse bewegingskritiek ten spijt, van vooraf maken ze grote beloften en daarna slikken ze het toch in. Het doet mij weinig ter zake. Want wat doet de huidige Vlaamse beweging inzake de staatshervorming? welke vooruitgang boeken ze met hun 'stellingname' waarvan men ze bij voorbaat kent en er even naar luistert, zodat ze zich gehoord voelen. Maar dat is het dan ook.
Het monopolie inzake 'staats(her)vorming" ligt lang niet meer in handen van enkel de 'vlaams-nationalisten' maar is steeds meer een draagvlak aan het krijgen binnen het vlaamse politieke firmament.
Het wordt dan ook is tijd, dat we met onze commentaren wat omzichtiger omspringen, het is gemakkelijk te kelen langs de zijlijn. Maar meer doen we er ook niet aan. De Vlaamse Beweging heeft veel door druk kunnen realiseren, maar hun rol is zowaar uitgespeeld, ook door hun vernauwing in een louter "onafhankelijkheidsdiscours".
Ik ben zeer tevreden dat een open vld zegt "als de franstaligen een staatshervorming blijven weigeren, dan draaien we de federale geldkranen dicht toch zeker inzake grootsteden beleid". En dat cd&v nu eens duidelijkheid vraagt aan de franstaligen, ze willen wel federaal geld krijgen, maar vlaanderen krijgt geen extra bevoegdheden? dat kan niet langer, want ze krijgen dat geld voor zaken waarvoor het federale luik niet bevoegd is en wel de gewesten...
Nu er ook van onderuit de druk op leterme wordt opgevoerd, binnen de eigen partij, kan enkel maar positief zijn. Desnoods een crisis!

Maar mag het duidelijk zijn, Vlaanderen is geen monopolie van louter vlaams-nationalisten en dat vergeten zij vaak!

En wat mij betreft mogen ze Belgie stopzetten. Het werkt niet, Vlamingen zijn verdraagzaam genoeg geweest, het waren zij die meestal toegevingen "wilden" doen, wilde dialogeren, ..maar als zij iets vragen dan is het "non" bij de franstaligen. Men moet deze bevolkingsgroep eens duidelijk maken dat wij bereid zijn geweest onze "meerderheidspositie" in te leveren en steeds in dialoog te gaan. Maar als men blijft weigeren, dan zou daar wel eens iets aan kunnen veranderen. Je merkt het, een Dewael, De Gucht, Dewever en Vandeurzen.....ook al is het voor de camera's, andere "ondergrondsen" verklaarden ook dat het dezelfde sfeer binnenin hertoginnendal is...
je kan het altijd profilering noemen, maar dit zo altijd zeggen is handig, wij zitten niet mee aan tafel, dus we denken en zeggen maar...
Vrijgevochten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2007, 12:14   #87
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard

ik hoop 1 ding :dat de Vlaamse onderhandelaars voet bij stuk houden, Leterme zei gisteren dat ze al uit een paar dingen geraakt zijn. maar communautair echter, zoals verwacht, nog niets.

en dat lijkt me ook nog niet zo rap te lukken.
zoals ik al zei, hopelijk houden de Vlamingen voet bij stuk, de CD&V echter kennende .....

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2007, 13:20   #88
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Deze houding van de jongerenvoorzitter zou ik niet onder de categorie "communautair spierballengrol" catalogeren. Als je het artikel leest, dan richt hij zich wel duidelijk tegen Leterme. Dit is meer dan een beetje Vlaamse profilering; hij stelt zich vragen bij de nota van Leterme. En dat zullen ze in de Tweekerkenstraat niet graag horen...
Neen, hoor , dit soort straffe verklaringen van jongerenvoorzitters uit de tsjeefse stal zijn zo oud als de straat.
Ook dat interview met JLDH moet in het licht gezien worden van zoals je schrijft 'Vlaamse profilering', maar dan tov de Waalse politieke klasse en hun lakeien in de media. Gewoon om Leterme wat uit de Franstalige mediatieke wind te zetten.
Maar ik zou het geenszins erg vinden, indien ik er compleet naast zit.

Laatst gewijzigd door stab : 4 augustus 2007 om 13:21.
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2007, 13:47   #89
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, hoor , dit soort straffe verklaringen van jongerenvoorzitters uit de tsjeefse stal zijn zo oud als de straat.
Ook dat interview met JLDH moet in het licht gezien worden van zoals je schrijft 'Vlaamse profilering', maar dan tov de Waalse politieke klasse en hun lakeien in de media. Gewoon om Leterme wat uit de Franstalige mediatieke wind te zetten.
Maar ik zou het geenszins erg vinden, indien ik er compleet naast zit.
een juiste analyse, maar mijn mening

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2007, 17:32   #90
Abba Kovner
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
graag bron aub
Bijvoorbeeld dit: "Interview met Vlaams Blok-stichter Karel Dillen" van 9 juni 1993 in het Europees Parlement in Brussel.
Abba Kovner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2007, 19:54   #91
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abba Kovner Bekijk bericht
Bijvoorbeeld dit: "Interview met Vlaams Blok-stichter Karel Dillen" van 9 juni 1993 in het Europees Parlement in Brussel.
http://www.blokwatch.be/content/view/1247/39/lang,nl/
objectieve referentie, blokwatch...
Oud 4 augustus 2007, 20:17   #92
Abba Kovner
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat is dan wèl jouw objectieve referentie? De Eigen Volk Eerst -krant, de Gentse De Strop of Antwerps Nieuws misschien?

Ps: wist je dat ruim een kwart van de trouwe bezoekers van Blokwatch VB'rs of VB-sympathisanten zijn? Weet je ook waarom? Omdat ze op Blokwatch nagenoeg alles te weten kunnen komen over het reilen en zeilen van het VB inclusief de geschiedenis van 30 jaar extreemrechts partijgedoe. Geen andere site -en zeker geen enkele van VB-signatuur- die zoveel correcte informatie over het VB en haar satellieten vermeld.
Abba Kovner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2007, 01:18   #93
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik had ook al door dat we met een zelfbenoemde verdraagzame te doen hebben.
Oud 5 augustus 2007, 04:19   #94
born2bewild
Banneling

Standaard

Hoe zit het eigenlijk met die sossen (eigen zoon/dochter eerst) die "informatie" via de oostduitste geheime dienst aan hun kameraden/sponsors doorspeelden over belangrijke doelwitten (a.k.a. Antwerpen) om te nuken?

Ik geloof dat sommigen die in opspraak waren gekomen nu nog burgemeester zijn en nu nog vrij veel op TV komen en regelmatig nog een preek durven ten gehore geven.
maar verder niet veel van gehoord.
gij, pitje?

ah ja, da's just...de koude oorlog was maar om te lachten.
Sorry, pitje.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 5 augustus 2007 om 04:25.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2007, 04:30   #95
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar het VB (of hun sattelietorganisaties) koestert en huldigt wel oud-nazi's. Dus klaag niet over die link, die doen jullie julliezelf aan.
aan criminele hypocrisie zullen er hier niet veel kapot gaan me dunkt

[FONT=Verdana][/FONT] [FONT=Verdana]Bovendien wordt het Vlaams Belang te pas en te onpas gerelateerd aan het nazisme, terwijl Louis Tobback banden had met de STASI, een onderdeel van het communistisch apparaat,[/FONT][FONT=Verdana] dat [/FONT][FONT=Verdana]verantwoordelijk is voor de deportatie, liquidatie en volkerenmoord op meer dan 20 miljoen burgers ![/FONT]
[FONT=Verdana](log in op www.metaseek.nl en tik vervolgens Tobback Stasi)[/FONT]

[FONT=Verdana][/FONT]
[FONT=Verdana]http://www.john-vrancken.org/vev/00000002.htm
[/FONT]
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2007, 07:36   #96
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
aan criminele hypocrisie zullen er hier niet veel kapot gaan me dunkt

Bovendien wordt het Vlaams Belang te pas en te onpas gerelateerd aan het nazisme, terwijl Louis Tobback banden had met de STASI, een onderdeel van het communistisch apparaat, dat verantwoordelijk is voor de deportatie, liquidatie en volkerenmoord op meer dan 20 miljoen burgers ! (log in op www.metaseek.nl en tik vervolgens Tobback Stasi)

http://www.john-vrancken.org/vev/00000002.htm[/

Zo is het toch een beetje duidelijker, niet?
Oud 5 augustus 2007, 11:58   #97
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
graag bron aub
Dit is een foto van Staf De Clercq (in het "zwarte Duitse uniform"), leider vh extreem-vlaamsnationalistische VNV terwijl hij een speech" afsteekt op de Brusselse Grote Markt in Brussel in 1940.
Bijgevoegde afbeelding(e)

Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2007, 12:01   #98
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit is een foto van Staf De Clercq (in het "zwarte Duitse uniform"), leider vh extreem-vlaamsnationalistische VNV terwijl hij een speech" afsteekt op de Brusselse Grote Markt in Brussel in 1940.
Citaat:
graag bron aub
En hieronder zie je diezelfde Staf De Clercq gehuldigd worden op een ijzerwake (georganiseerd door Voorpost, een sattelietorganisatie vh VB) van een paar jaar terug.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  IJzerwake%202004%20Staf%20De%20Clercq.jpg‎
Bekeken: 73
Grootte:  58,6 KB
ID: 23801  

Oud 5 augustus 2007, 12:45   #99
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Is Pietje dan geen actief lid van een stalinistische organisatie?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2007, 12:46   #100
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Is Pietje dan geen actief lid van een stalinistische organisatie?
Ik ben lid van geen enkele stalinistische organisatie.

Laatst gewijzigd door Pietje : 5 augustus 2007 om 13:04.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be