![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heel de groep(en) rond asielzoekers en illegalen kan je klasseren in een links rood doosje. het is algemeen geweten sinds de affaire Adamu, dat enkel met verzetn zoals bijten, krabben, slaan, vallen, plassen en zelfs kakken in je broek de repatriering stop zet ! De politie gebruikt zelf geen geweld om het geweld ! Enkel indien de vluchteling geweld gebruikt om te onsnappen moet er kracht gebruikt worden om ze tegen te houden of dergelijke. Dat de dame in kwestie zich daarbij bezeerde is niet de schuld van politie maar van de vrouw zelf.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
(En men moet nu ook niet doen alsof ze allemaal met gewetensproblemen zitten als ze hard moeten optreden) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() kijk op deze link en ga daar eens zagen... zien of je daar geen rechten moet verdedigen van die mensen ? http://www.hln.be/hlns/cache/det/art....bron=homeArt4
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
eentje uit het Laatse Nieuws : "waarom wordt er in belgie nooit een volksraadpleging gehouden ? omdat die verdomde politiekers alles boven ons hoofd beslissen. Die vzw's die zogezegd opkomen voor de illegalen (ze hebben blijkbaar geen werk en niks anders te doen) moet men opnemen voor het zaaien van publieke onrust en hun de advocatennota presenteren. Illegaal = uitwijzing = geen rechten ! Nu blijft de belg alles slikken en betalen. Mooi signaal naar de buitenwereld toe... luilekkerland hier, money for nothing"
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Deze is ook zo'n nagel op de kop !
"Dit is een rechtsstaat onwaardig, heeft niets meer te maken met Asielrecht. Het Belgisch gerechtelijke systeem is doodziek. Advocaatje HENKINBRANT, en bijlange niet hem alleen, mag ongestraft liegen, uitvinden en ongegronde beschuldigingen uiten ten bate van zijn twijfelachtige cliënten. Het gerecht ‘registreert’ dan braafjes zijn valse klacht en voorwendsels. Misselijk! Voor de rest, zie mijn reactie bij ‘Politie is gerechtelijk circus goed zat’."
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 3 augustus 2007 om 12:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
|
![]() Citaat:
morele vragen moeten in die zaak niet gesteld worden volgens mij. Ik denk niet dat de job de leukste op aarde is "mensen op het vliegtuig zetten" ![]() Moest de slachter in het slachthuis zich bij ieder beest morele vragen stellen ik denk dat die mens depresief naar huis gaat hoor... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Dat de advocaten meereiszen hé, om te zien dat alles deftig is verlopen en er van geen enkele zijde geweld wordt gebruikt ! Zelfs Vermeersch heeft genoeg van dat gelul en gezever ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als een politieman u een verkeersboete van 150 euro schrijft, moet die zich dan ook niet afvragen of u dat deze maand wel kan betalen ?
De enige morele vraag die wij ons moeten stellen is de volgende die ik eerder hoorde stellen : "Is het wel verantwoord dat België voor tienduizenden illegalen en asielzoekers moet opdraaien."
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. Laatst gewijzigd door ancapa : 3 augustus 2007 om 12:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Gouverneur
|
![]() Ik bekijk de zaken als volgt:
1) welke maatschappij wil je? Volledig open grenzen of niet? Wat zijn de gevolgen van die keuze en vind je die gevolgen wenselijk.. kan je ze aanvaarden? als je zonder meer iedereen in belgië toelaat dan weet je dat het sociale zekerheidssysteem onder druk zal komen te staan: leefloon wordt volledig onbetaalbaar, wat met gezondsheidszorg etc.. Op dit ogenblik vindt de (politieke) meerderheid blijkbaar om hogervermelde of andere redenen dat volledig open grenzen niet wenselijk zijn omwille van zekere gevolgen. Er worden dus bij wet grenzen gesteld. Moeten die wetten dan ook worden afgedwongen? of wordt die wet enkel maar gebruikt als afschrikkingsmiddel? Wat ga je doen als je illegale immigratie toestaat? ga je de gratis/goedkopere gezondheidszorg verstrekken? maar dan krijg je tóch druk op je sociaal systeem? Die mensen werken illegaal: wat is de impact op je begroting, op je economie? etc.. Kom je hier opnieuw tot de conclusie dat de impact onwenselijk is, dan is er maar een logische gevolgtrekking: de wet moet worden nageleefd. Het lijkt mij evident dat de naleving op een zo efficiënt mogelijke manier dient te gebeuren.. : korte procedures, effectieve uitzetting, volstrekt illegaal verblijf niet in rekening brengen.. Ik moet eerlijk toegeven dat zoiets ook mijn hart doet bloeden... zeker wanneer er kinderen betrokken zijn.. maar mijn verstand zegt: kan je de boodschap geven dat als je een kind meebrengt en de illegaliteit induikt je dan recht hebt om te blijven? Zijn we als maatschappij bereid alle consequenties van zo'n beleid te aanvaarden? wat de gesloten asielcentra betreft.. ik ben zelf in bepaalde lokalen van zowel 127 als 127bis geweest.... op zich vrees ik het principe van gesloten instellingen te moeten aanvaarden, maar de accommodatie zou wel beter mogen zijn... Wat het gebruik van geweld betreft, dat is uiteraard af te raden.. maar reactie lokt uiteraard wel tegenreactie uit.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Staatssecretaris
|
![]() We zijn hier zwaar aan het afwijken van de kern hé. De discussie gaat hier niet over het uitwijzingsbevel an sich.
Het topic gaat erover dat de verantwoordelijke van de federale politie en een minister het nodig vinden de advocaten de les te spellen en blijkbaar vinden dat advocaten wat betreft uitwijzingen hun cliënt niet ten volle mogen inlichten over de procedures. Ook wordt er blijkbaar door ons juridisch apparaat of sommigen die denken dat te vertegenwoordigen niet geapprecieerd dat het mensonwaardig behandelen van de cliënt in de kijker wordt gezet. Dit gebeurt door middel van het beledigingen van die advocaten en het uiten van pertinente leugens. Uit de mond van de verantwoordelijken van de politie en een minister klinkt dit echter als een aantijging tegen de rechten van de mens. Want blijkbaar hebben de betrokkenen er problemen mee dat de rechten van de zwaksten in onze samenleving worden verdedigd. De vraag is dus, mag een minister of de verantwoordelijke van de federale politie zonder gedegen kennis van zaken goedmenende professionele advocaten publiekelijk en zonder enige scrupule lasteren? Of dienen deze crapuleuse ambtenaren, die er blijkbaar een onverantwoordelijke moraal op na houden stante pede uit hun ambt gezet te worden en te worden gesanctioneerd? |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Dat een vakbondsafgevaardigde advocaten 'obscure' mag noemen ok,maar pas op als je de vakbond 'obscure' noemt, dan... Wij kunnen ons werk niet meer doen als een rechter zo een vonnis velt...maar de hantassendief laten we zo vlug mogelijk lopen. Dat misdrijven zoals illegaal verblijven moet gestraft worden...illegaal zijn is een zwaar misdrijf???...enkele miljoenen verduisteren...het gebeurd alle dagen, nietwaar! Op een zinkend schip roept men ook altijd "VROUXEN EN KINDEREN EERST" En als het u hier niet bevalt...mag je van mij altijd uitwijken, maar stop met uw gezaag van meer dan 60 jaar geleden! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Anderzijds vind ik principieel dat een advocaat niet publiekelijk mag bekritiseerd worden (en zeker niet door overheidsdiensten) louter omdat hij het belang van zijn cliënt dient. De advocaat hoort in de eerste orde immers de belangen van zijn cliënt te dienen, niet die van de maatschappij. De maatschappelijke belangen worden door de openbare ministeries (of in dit geval DVZ) behartigd. De vraag is alleen of 'het belang van de cliënt' hier wel gediend was met de media-heisa die gecreëerd werd. En uiteindelijk verandert heel die heisa niets aan de grond van de zaak: moeder, dochter & vader zijn hier allen illegaal en dienen uitgewezen te worden. Uitstel is in dit dossier dus allerminst afstel. Moeder, dochter én advocaten mogen dus blij zijn met een dooie mus... ![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Diplomatius : 3 augustus 2007 om 16:03. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dan is er nog het zeer kwistig strooien met termen als "mensenrechtenschending", "mensonwaardige behandeling" en dies meer. Wat zin voor perspectief zou wel eens nuttig zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
De heisa nu zorgt ervoor dat ze op z'n minst een regularisatie aanvraag kunnen dienen, wat dan ook een geringe overwinning in de zaak van Angelica kan genoemd worden. Ze heeft hier al een hele tijd school gelopen en heeft hier een deel van haar familie wonen. Dus dat er geen argumenten zijn kan men ook niet beweren. Dat het uitstel al dan niet afstel wordt is aan de desbetreffende dienst om te beslissen. Het is nu éénmaal niet zo dat die 100% van de aanvragen verwerpen, dus de moeite waard om te proberen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Ik herken mezelf in je. Ik zit sinds een jaartje op tram 3. Ge kunt niet geloven hoe alles verandert met ouder te worden! ![]()
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |