Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Bekijk resultaten enquête: Aantal % dat VB zou over houden?
-8% 6 8,96%
-10% 1 1,49%
-15% 4 5,97%
+15% 56 83,58%
Aantal stemmers: 67. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 5 augustus 2007, 13:29   #81
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Bobiejaanland trok aan, niet het VB. Als het VB een familiedag zou gehouden hebben aan de IJzertoren, dan had u de families op uw hand kunnen tellen, zoals nu de bedevaartgangers.
Zeer juist.
Oud 5 augustus 2007, 13:31   #82
Honoré gepluimd
Provinciaal Statenlid

Honoré gepluimd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Wat VB 10 jaar geleden voorspelde en sprak was des duivels, nu nemen andere partijen dezelfde voorspellingen en woorden over.
Het is eerder omgekeerd, vroeger sprak het VB over een terugkeerbeleid en de anderen over integratie.
Nu spreekt het VB over integratie en zelfs over assimilatie.
Feiten zijn feiten; het VB heeft de noodlottige standpunten van de anderen over een blijvende vestiging van niet-Europeanen en moslims overgenomen.
Wie dit kan verzoenen met volksnationalisme mag het mij altijd uitleggen.
Honoré gepluimd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2007, 13:38   #83
Honoré gepluimd
Provinciaal Statenlid

Honoré gepluimd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vandaar dat hun familiedag steeds veruit de grootste is in vergelijking met andere partijen.

Het VB is allesbehalve dood.
Probleem is dat zo'n dagje uit niks zegt over de ideologische samenhang van een partij.
Waar zijn al die duizenden op betogingen en politieke activiteiten ?
Ik blijf erbij het VB is te populistisch, er is geen samenhangend programma evenmin als een gemeenschappelijk ideologisch bindmiddel.
Zo'n familiedag is natuurlijk goed en uitstekend maar de echte partijwerking (ledenwerving, ideologische kadervorming, straatacties...) is zoniet dood dan toch terminaal.
Het VB vergist zich grondig als men denkt alles te kunnen regelen vanuit de Madou.
Honoré gepluimd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2007, 14:31   #84
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Honoré gepluimd Bekijk bericht
Hier kan ik me bij aansluiten.
Het VB heeft jaren geleden gekozen voor plat opportunisme in plaats van werk te maken van de ideologische uitbouw van het programma.ooit al gekeken naar het programma?
Men dacht succes te behalen door iedereen naar de mond te praten (zowel de arbeider, als de ultra-liberaal) wat succes had op korte termijn, maar wat nefast is voor de samenhang in programma en partij.
Een partij dient mensen te overtuigen van hun partijprogramma, niet dat programma aanpassen aan de mode van de dag.
Een programma dat trouwens vandaag de dag op niks trekt.
Neem nu hun vreemdelingbeleid vroeger was het duidelijk en consequent; terugkeer van niet-Europese vreemdelingen nu heeft men het over een warrig begrip als "assimilatie".
Wat wil men daarmee zeggen ?
Alle moslims mogen blijven als ze maar Nederlands praten en hun hoofddoekje thuis laten ?

Volgens mij is het VB dood.
Je ziet het ook aan de partijwerking: de fut is eruit.
Er zijn nog weinig activiteiten en de weinige activiteiten worden meestal slechts bezocht door een handvol ouderen.
De jeugd kan zich (terecht) niet meer opwinden over steeds dezelfde tamme toespraken door steeds dezelfde figuren.
De "provinciale meeting" in Antwerpen was hiervan een schoolvoorbeeld: zielig.
Een partij die de jeugd niet meer kan motiveren en mobiliseren mag zich grote zorgen maken over de toekomst.

Komt erbij dat het "triumviraat" tot op het bot versleten is, en dat de nieuwkomers (Morel en Co.) niet aanspreken niet bij de militanten en niet bij de kiezers.
Oud 5 augustus 2007, 16:15   #85
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DS
Leterme verliest 100.000 kiezers

BRUSSEL - Mochten er nu verkiezingen worden gehouden, zou Yves Leterme zo’n 100.000 stemmen minder halen dan op 10 juni, toen hij er bijna 800.000 kreeg. Dat blijkt uit een peiling van ’Field Research’ in opdracht van Het Laatste Nieuws.
Leterme betaalt daarmee het gelag voor de erg moeizame communautaire onderhandelingen.

Volgens de peiling zou 1 op de acht Leterme-kiezers de CD&V-kopman de rug toekeren. Ze nemen Leterme niet zozeer zijn blunder met de Brabançonne kwalijk, maar wel zijn houding tegenover koninklijk bemiddelaar Dehaene, de lang aanslepende regeringsonderhandelingen en vooral het uitblijven van een doorbraak in de staatshervorming. Vooral de Vlaamsgezinden lijken spijt te hebben van hun keuze op 10 juni.
Het zou interessant geweest zijn mochten ze ook hebben vermeld waar die dan wel naartoe gaan vluchten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2007, 16:35   #86
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Leterme verliest 100.000 kiezers... Het Vlaams Belang kan er een deel van terugwinnen.

in 2009 zijn er Vlaamse verkiezingen. We zullen wel zien wat CD&v en NvA dan gerealiseerd heeft van de splitsingen !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2007, 16:42   #87
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Bobiejaanland trok aan, niet het VB. Als het VB een familiedag zou gehouden hebben aan de IJzertoren, dan had u de families op uw hand kunnen tellen, zoals nu de bedevaartgangers.
meer dan 12.500 bezoekers, met kinderen, een familiedag waar veel partijen stikjaloers op zijn.

Bellewaerde trok een paar weken later amper 5.000 CBD&v'ers

de vorige in 2005 Antwerpen linkeroever ruim 5.000 en vorig jaar in Antwerpen aan de kaaien ook 6.000 !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2007, 16:48   #88
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht

in 2009 zijn er Vlaamse verkiezingen. We zullen wel zien wat CD&v en NvA dan gerealiseerd heeft van de splitsingen !
Als er dan nog niet gesplitst is gaan er peren uitgedeeld worden denk ik.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2007, 16:52   #89
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Als er dan nog niet gesplitst is gaan er peren uitgedeeld worden denk ik.
Zou me weinig verbazen als er tegen dan nog altijd niets is gesplitst.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2007, 19:02   #90
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hier kan ik me bij aansluiten.
Het VB heeft jaren geleden gekozen voor plat opportunisme in plaats van werk te maken van de ideologische uitbouw van het programma.
Blijkbaar heeft u nog nooit het programma gelezen? dat kan je bijna zo ruilen voor dat van nva bv.
Citaat:
Men dacht succes te behalen door iedereen naar de mond te praten (zowel de arbeider, als de ultra-liberaal) wat succes had op korte termijn, maar wat nefast is voor de samenhang in programma en partij..
zeg mij is een partij die niet wil opkomen voor alle doelgroepen?
Citaat:
Een partij dient mensen te overtuigen van hun partijprogramma, niet dat programma aanpassen aan de mode van de dag.
Een programma dat trouwens vandaag de dag op niks trekt..
elke partij past zijn programma aan met de jaren
Citaat:
Neem nu hun vreemdelingbeleid vroeger was het duidelijk en consequent; terugkeer van niet-Europese vreemdelingen nu heeft men het over een warrig begrip als "assimilatie".
Wat wil men daarmee zeggen ?
Alle moslims mogen blijven als ze maar Nederlands praten en hun hoofddoekje thuis laten ?.
bv een programmapunt dat gewijzigd is: met assimilatie bedoelt men: aanpassing aan onze leefwereld, nederlands leren, onze wetten en gewoonten respecteren, begrip opbrengen voor onze godsdienst.
Citaat:

Volgens mij is het VB dood.
Je ziet het ook aan de partijwerking: de fut is eruit..
integendeel, met de familiedag en bij de verkiezingen is nogmaals gebleken dat het niet dood is, integendeel
Citaat:
Er zijn nog weinig activiteiten en de weinige activiteiten worden meestal slechts bezocht door een handvol ouderen.
De jeugd kan zich (terecht) niet meer opwinden over steeds dezelfde tamme toespraken door steeds dezelfde figuren..
en hoe zou dat komen? niet door het programma, maar door het taboe dat er heerst door het cordon, de media en de jarenlange haatcampagne waardoor jongeren minder snel de stap zullen zetten
Citaat:
De "provinciale meeting" in Antwerpen was hiervan een schoolvoorbeeld: zielig.
Een partij die de jeugd niet meer kan motiveren en mobiliseren mag zich grote zorgen maken over de toekomst.

Komt erbij dat het "triumviraat" tot op het bot versleten is, en dat de nieuwkomers (Morel en Co.) niet aanspreken niet bij de militanten en niet bij de kiezers.
dat denk ik niet, er zijn een pak jonge mensen die ook veel stemmen haalden

Laatst gewijzigd door deryz : 5 augustus 2007 om 19:04.
deryz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2007, 19:33   #91
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Ik zie de toekomst van het Vlaams Belang eerlijk gezegd somber in. De partij zit op een dood spoor. De partij moet zich hoogdringend ideologisch gaan bijschaven. Anders vrees ik echt voor de toekomst.

De bokshandschoen en de bezem moet opnieuw van stal worden gehaald, alsook runetekens.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2007, 19:51   #92
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Ik zie de toekomst van het Vlaams Belang eerlijk gezegd somber in. De partij zit op een dood spoor. De partij moet zich hoogdringend ideologisch gaan bijschaven. Anders vrees ik echt voor de toekomst.

De bokshandschoen en de bezem moet opnieuw van stal worden gehaald, alsook runetekens.
cd&v zal falen volgens mij, waardoor er nog sterke groei mogelijk is, voorts is er nog steeds groei mogelijk met uitbreiding van de partij, nieuwe sterke figuren moeten opkomen, met de bokshandschoen zal VB in de toekomst verkiezingen verliezen
Oud 5 augustus 2007, 19:51   #93
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
Leterme verliest 100.000 kiezers... Het Vlaams Belang kan er een deel van terugwinnen.

En gij geloofd da? Als die geit het al lukt om half belgie te doen geloven dat ze vlaming zijn, zal hem ze ook wel in de waan kunnen laten dat hij veel voor ze verwezenlijkt. Ge moet al dom zijn om te geloven dat ge ne vlaming zijt, dus het soort mensen dat zulks geloofd kunt ge van alles wijs maken.
Oud 5 augustus 2007, 20:25   #94
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
cd&v zal falen volgens mij, waardoor er nog sterke groei mogelijk is, voorts is er nog steeds groei mogelijk met uitbreiding van de partij, nieuwe sterke figuren moeten opkomen, met de bokshandschoen zal VB in de toekomst verkiezingen verliezen
inderdaad

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2007, 20:48   #95
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hebben ze die dan ooit gebruikt?

Laatst gewijzigd door Savatage : 5 augustus 2007 om 20:48.
Oud 5 augustus 2007, 22:21   #96
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat VB 10 jaar geleden voorspelde en sprak was des duivels, nu nemen andere partijen dezelfde voorspellingen en woorden over.
Daar is iets van aan. Daarom wordt het VB stilletjesaan overbodig. Maar als zweeppartij kan ze nog een tijdje mee. Maar als ik u was zou ik kaarsen gaan branden bij het Heilig Paterke in Hasselt om een blunder van Leterme af te smeken. Dan zou het heel goed kunnen dat het VB weer goed gaat winnen. Tenzij...ja tenzij JMD met de pluimen gaat lopen.

Laatst gewijzigd door system : 5 augustus 2007 om 22:23.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2007, 22:26   #97
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tenzij...ja tenzij JMD met de pluimen gaat lopen.
Wss zowel JMD als het VB.
Oud 5 augustus 2007, 23:00   #98
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Moesten er nu nieuwe verkiezingen worden uitgeschreven omdat er geen regeringsovereenkomst is tussen de partijen, wel dan houd ik mijn hart vast voor de verkiezingstrijd.

Want dan zouden de politici wel eens op de vuist kunnen gaan op TV.

En de verkiezingsuitslag wel, die zou gewoon niet te voorspellen zijn.

Het enige dat men dan met zekerheid kan zeggen is dat de VLD zware klappen zal krijgen. Maar of het VB of de CD&V daar winst uit zouden kunnen halen is een andere vraag.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2007, 23:56   #99
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Om bij verkiezingen een half percentje te behalen.
Oud 6 augustus 2007, 00:13   #100
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
En gij geloofd da? Als die geit het al lukt om half belgie te doen geloven dat ze vlaming zijn, zal hem ze ook wel in de waan kunnen laten dat hij veel voor ze verwezenlijkt. Ge moet al dom zijn om te geloven dat ge ne vlaming zijt, dus het soort mensen dat zulks geloofd kunt ge van alles wijs maken.
Ja natuurlijk Verhofstadt heeft zelfs geprobeerd om ons te doen denken dat we Walen waren,trouwens in uw onderschrift spreekt ge zelf van oh heilig land der vaderen,en mijn vader was hij een Belgische Waal? neen hij was een Belgische Vlaming.

Tot genoegen

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be