![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De woorden van uw landgenoot zijn doorspekt met racisme. Dat is nu racisme. Dat jij dit niet zo ziet, zegt veel over jou... Wat namen betreft, zij mogen absoluut niet hun namen veranderen. Ouders kunnen bv. geen koerdische namen geven aan hun kinderen. Alle woorden/namen die W X Z bevatten, worden sowieso geweerd. Maar ook andere koerdische namen zonder deze letters kunnen niet geven worden aan kinderen. Hoe vaak komt het niet voor dat ouders hun kinderen niet kunnen noemen naar hun grootouders. Deze ouderen hebben destijds hun naam gekregen toen veel meer mocht. Tegenwoordig kan je je kind niet naar je eigen ma of pa noemen. Dit is een zeer mooie illustratie hoe 'fucked up' Turkije wel niet is. En jij kan je beter informeren zodat je hier niet uit uw nek komt lullen. Laatst gewijzigd door styllo_ben : 25 november 2007 om 11:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik bedoel dat ik ooit opving dat Koerden de "optie" zouden hebben om zich officiëel te verturksen en als ik het goed onthouden heb, inclusief naamswijziging. Natuurlijk heb ik er alle begrip voor dat veel mensen niet gecharmeerd zullen zijn van een dergelijke "keus". De Turkse cultuur staat sinds eeuwen bekend als imperialistisch en geschiedkundig nog niet zo heel lang geleden probeerden ze o.a zelfs Oostenrijk in te pikken; ook Hongaren en enige Slavische volkeren herinneren zich nog wel zoiets. Zeer veel Turken dromen nog steeds van "Turan" en de zowaar in Nederland nog steeds niet verboden "grijze wolven" staan niet echt afkerig van zulke enge ideologie. Zeker de Koerden met hun overwegend Perzische (dus Indo-europese) taalkundige en culturele achtergrond hebben hier weet van. http://nl.wikipedia.org/wiki/Turan http://nl.wikipedia.org/wiki/Grijze_Wolven Dit neemt echter allemaal niet weg dat de "gewone" momenteel in o.a Nederland verblijvende Turken qua gedrag gemiddeld tamelijk beschaafd afsteken tegen de eveneens helaas geïmporteerde Koerdische Turken / Turkse Koerden, dit ondanks het feit dat het aanleren van Europese talen voor de meeste Koerden veel makkelijker is dan voor Turken (tamelijk veel oer-woorden hebben wij gemeenschappelijk). http://nl.wikipedia.org/wiki/Koerd http://nl.wikipedia.org/wiki/Koerdisch http://www.koerdischetaal.nl/koerdisch.html
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 25 november 2007 om 16:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Minister-President
|
![]() Bedankt voor uw interessante bijdrage en de links die het waard zijn om opgeslagen te worden in de map favorieten.
Echter, dit neemt niet weg dat de uitspraken van Turkse Nederlander niet racistisch/discriminerend zouden zijn ten op zichte van de koerden. Bovendien zeg jij zelf dat de Turken beschaafder zijn dan de koerden. Wist jij dat de Turken dit ook vinden en juist hierin een soort van justificatie vinden om koerdistan te koloniseren en over hen te heersen. Zo beetje dus zoals onze missionarissen destijds (nu nog?) vonden dat ze de zwarten in Afrika wat beschaving moesten bijbrengen. Vandaar dus dat ik nu het idee heb dat jij denkt dat de Turken hiermee goed doen en dat ze het recht hebben om dit te doen. Dat zal ook de reden zijn waarom jij steeds weer diezelfde post over eerwraak in iedere discussie binnenloodst. Vandaar dus dat ik je een ongelofelijke zak vind! maar toch bedankt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Minister-President
|
![]() o ja en dit nog:
Citaat:
![]() Die stommeriken van een Grieken, Bulgaren, Serviërs, Macedoniërs, Armeniërs, Cyprioten, Arabieren en koerden zijn echt wel kiekens omdat ze geen gebruik willen maken van dit zeer eervolle recht. Weet ge wat, doe jij dit maar. Wordt Turk! ![]() Laatst gewijzigd door styllo_ben : 25 november 2007 om 19:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Minister-President
|
![]() en bovendien is dit geen optie maar een dwang omdat al de andere mogelijkheden zwaar onderdrukt worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
==== Ik volg dit Turks/Koerdisch gebeuren voornamelijk omdat het zich mede en naar mijn indruk zelfs met voorrang, op Nederlandse bodem afspeelt; ik ben benieuwd naar een oplossing die hopelijk bewerkt dat beide groepen graag terug gaan naar Turkije om uitsluitend dáár hun mij afschuw inboezemende hobbies uit te leven.
![]() |
![]() |
#87 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
genoteerd! Nog een vraag: wil dit nu zeggen dat de Koerden maar hun onafhankelijkheidsstrijd moeten opgeven? suggereer je dat? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
|
![]() Citaat:
In mijn eerdere postings had je kunnen lezen dat voor mij ieder volk recht heeft op zelfstandigheid. Het zal je misschien niet bevallen dat ik vind dat zulk recht ook geldt voor Nederlanders.
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 26 november 2007 om 14:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
|
![]() Bijvoorbeeld vind ik dat Nederlanders geen Turken/Koerden en hun bizarre "culturen" moeten hoeven opgedrongen te krijgen in het toch al zo kleine en volle land.
![]() |
#91 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Minister-President
|
![]() maar ik ga niet meer in discussie treden met je omdat je absoluut niet on-topic kunt blijven. Kijk eens hoever we afgedwaald zijn van het topic onderwerp
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
|
![]() Nee, "ras" maakt me hooguit nieuwsgierig maar sommige culturen ervaar ik als verderfelijk. Uit thuislanden van zulke culturen blijf ik dus weg en het valt mij tegen dat zulke beleefdheid in andersomrichting zeldzaam is.
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bizarre culturen?
En dat komt dan van het volk dat Heineken zuipt... |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
|
![]() Inderdaad ook niet mijn favoriete biermerk, maar in Nederland en vooral smal-Limburg hebben wij nog wat vrije keus èn 2 grenzen nabij.
![]() |
#96 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Het heeft enigszins iets te maken met de Koerdische zaak. Palestijns-Israelische kwesties krijg je als mensen Lawrences of Arabia’s na hollen en nu genaaid blijken te zijn door Europese bedriegers (Balfour-verklaring). Wie naar europeanen (of hun nazaten zoals de VS) luistert, die heeft 1 garantie: belazerd worden. Europeanen vroegen de Armenen om tegen de Turken mee te vechten in WO1 en zouden in ruil daarvoor land van de Turken krijgen. Die zitten nu met een trauma omdat ze genaaid zijn (Europa kwam haar beloftes niet na). Idem voor de Arabieren. Die hebben als cadeau voor hun onnozelheid van de Europeanen, de Palestijns-Israelische kwestie gekregen (zijdelings: pasgeleden kregen ze Irak erbij). Hetzelfde is met de inhalige deel van de Koerden uitgehaald. Zonder steun van de Sovjets (Europeanen), was er geen pkk. In de Koude oorlog was het af en aan vliegen van pkk-leiders naar Moskou. Ik raaad iedereen aan die belazerd wil worden en erna met trauma’s opgescheept wil raken, om vooral naar Europeanen te luisteren. Kijk ook naar de EU-toetredingsgesprekken met Turkije. Van hetzelfde kaliber. Alleen die Turken blijken zich niet zo makkelijk een oor te laten aannaaien, misschien dat de Europeanen daarom van deze lastige klant proberen af te raken met de truc van “open-einde”gesprekken. By the way: Israel is pas 60 jaar oud. In Anatolie hebben we het over een regio waar de de Turken bijna 1000 jaar de lakens uitdelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
get over it. De koerden voeren hun onafhankelijkheidsstrijd. Daarbij gaan ze over de grenzen heen uitkijken naar potentiele bondgenoten voor hulp. Dat is de normaalste zaak voor personen die in het land waarin ze leven, onderdrukt worden. Staten vestigen of ten onder laten gaan kan je niet als je de internationale context niet voor ogen houdt en er geen rekening mee houdt. Laatst gewijzigd door styllo_ben : 28 november 2007 om 12:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Minister-President
|
![]() Jullie moeten de koerden niet zien als een stel domoren die zich voor de kar laten spannen van de imperialisten.
Erken nu eens dat de koerden voor hun eigen soevereiniteit aan het strijden zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Minister-President
|
![]() ik heb een overzicht gevonden van de gesloten politieke partijen in turkije van de afgelopen 50 jaar:
http://www.kurdish-info.net/modules....ticle&sid=9128 Citaat:
Zoals jullie weten loopt momenteel de procedure om de DTP te sluiten. DTP is de Koerdische partij die langs parlementaire weg een oplossing willen voor de Koerdische kwestie. Normaal gezien zou de regering deze unieke kans moeten grijpen om de gewapende conflict te beeindigen en en bv. de dezelfde toer op te gaan als in Noord-Ierland. maar nee, wat is de antwoord van de Turkse staat: jullie zijn terroristen, we gaan jullie partij laten verbieden en jullie parlementaire ambt afpakken. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Minister-President
|
![]() maar die journalist kan precies niet tellen. Het zijn er 26 ipv 24 zoals in de titel aangegeven wordt.
|
![]() |
![]() |