![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Partijlid
|
![]() Zoek jullie eigen stamboom eens op mss is je groot.... wel een spanjaard met (arabisch) moorsbloed?
DINGEN WAAROVER MEN NIET SPREEKT! |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() En de ZZWWarten die naar Amerika "emigreerden" een stalen, Arabisch, enkelbandje omhadden ....
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gewoon door de grote steden rijden zegt al voldoende hoor. De hoofddoek, de voornaam, het kleurtje,.. mensen weten heel goed wie allochtonen zijn. Dan mag je nog afkomen van we zijn allemaal ouders van vreemden en blabla feit is dat ik duidelijk het verschil zie tussen authentieke inwoners en buitenlanders die er nadien bijkwamen. We kunnen dan nog hetzelfde zijn of gelijkwaardig, daar draait het niet om. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Parlementslid
|
![]() 1 op 25
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Zijne Heerlijkheid : 9 augustus 2007 om 03:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() http://www.knack.be/nieuws/belgie/-m...ticle3922.html
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Op mijn werk zijn verschillende mensen van vreemde origine aan de slag. Dat werkt prima. Ik heb daar erg goede ervaringen mee, ze zijn gemotiveerd, blij dat ze worden behandeld als gelijken en mèt respect en dat keert zich positief terug naar de 'autochtonen'. Toegegeven, vele andere autochtone werknemers die d'r al wat langer werken, hebben daar soms problemen mee, d�*t die van vreemde origine als gelijke en gelijkwaardige werknemers worden behandeld, maar het zal me worst schelen. Er is bij ons veel werk te doen, dat moet gebeuren. Wie dat uitvoert kan mij geen barst schelen, als het maar goed wordt gedaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Banneling
|
![]() Onzin, dat is een fabel en dat weet u zelf ook goed. Het VB is overal present, niemand zit achter de tralies, het VB krijgt nog steeds bakken overheidsgeld toegestopt om haar werking te financieren, in de media worden ze overal uitgenodigd (gisteren FDW nog op Netwerk) enz...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() De Belgische gesubsidieerde media (vrt) is dan wel zojuist veroordeeld voor discriminatie tov van het vb. Maw dat meent ge toch niet, hetgeen ge hierboven zegt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
"600 moslims in België bereid om te doden (Het Laatste Nieuws, 12 juli) In België leven naar schatting 20.000 moslims die er erg radicale ideeën op nahouden fundamentalisten om het simpel te stellen. En van die 20.000 kan er een zeshonderdtal als 'gevaarlijk' bestempeld worden, omdat ze bereid zijn vroeg of laat tot terreuracties over te gaan. Velen van hen zijn jongeren soms minderjarig zelfs die actief gerekruteerd worden door ronselaars van Al-Qaeda. Om hand- en spandiensten te verlenen aan terreurcellen in ons land, of om zich in Irak op te gaan offeren voor de 'heilige' zaak." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Aanslag in Brussel is kwestie van tijd 08/08/2007 14:00 Marokkanen. Oorlogscorrespondent Arthur van Amerongen is er sinds zijn studietijd in Amsterdam aan verslingerd. Nadat hij afstudeerde, werd hij jarenlang oorlogscorrespondent in het Midden-Oosten. Het afgelopen jaar dook hij onder in de Brusselse moslimwereld in Brussel. Zijn boek BXL EURABIA is even verbluffend als hallucinant. In 2006 won Arthur van Amerongen de Prijs van de Nederlandse journalistiek voor een evenwichtig verhaal over Marokkanen in Het Parool. In 2005 won hij samen met Rob Muntz De Zilveren Reissmicrofoon voor De inburgerking, een programma op VPRO, alweer over Marokkanen. Altijd hield hij die getergde bevolkingsgroep dicht tegen de borst. Na zijn verhuizing naar Brussel merkte hij hoe de lucht daar zeer betrokken raakt. Daarom verschijnt over enkele maanden bij uitgeverij Atlas het opzienbarende en scherp geschreven boek BXL EURABIA. Net voor Van Amerongen voor enkele jaren naar Zuid-Amerika vertrok, kon Knack het manuscript inkijken, en nodigden we hem uit op een Vlaams terras. De auteur wikt, weegt, zalft en laat vooral niet na te slaan. In Het Parool schreef u dat u van Marokkanen hield, ondanks de laffe moord op Theo van Gogh. Na een dik jaar van infiltratie in de Brusselse moslimwereld schrijft u dat u het gros van de Marokkanen niet meer kunt luchten. Waar is het fout gegaan? ARTHUR VAN AMERONGEN: Nu ik Brussel verlaten heb en er enige afstand tot mijn onderwerp is ontstaan, komt ook mijn relativeringsvermogen terug. Bovendien hebben enkele incidenten tijdens de laatste tijd van mijn verblijf in Brussel me wat getekend. Ik werd in de Hoogstraat gemolesteerd door een groep Marokkanen, nadat ze eerst mijn vriendin voor hoer hadden uitgescholden en ik vervolgens 'je zuster' naar ze riep. Ik maakte ook een paar berovingen mee. Zo was het gevoel voor nuanceren verdwenen. Ik had hoe dan ook enorm veel moeite met de dubbele moraal van hun cultuur: aan de ene kant is er het gedweep met hun verheven moraal en de superioriteit van de islam, aan de andere kant is er een groeiende minachting voor onze bevochten liberale idealen. Er is een soort bandeloosheid ontstaan onder Marokkanen omdat ze neerkijken op onze cultuur. Onze vrouwen zijn allemaal hoeren. Bij de Marokkanen wordt de eer van de vrouw zogenaamd maximaal beschermd. Ze kijken ook voortdurend hoe ver ze kunnen gaan. Hun houding is vaak provocerend. Marokkanen in Brussel staan sterk onder druk van de jihad. Is de druk op de ketel daar werkelijk zo veel sterker dan in Amsterdam? VAN AMERONGEN: Een bepaalde groep islamitische jongeren is gefascineerd door de jihad. Ik denk wel dat Brussel een tijdbom is. Marokkanen zijn er totaal gemarginaliseerd. Kijk naar de statistieken van de werkloosheid, de armoede, de slechte huisvesting, de discriminatie op de arbeidsmarkt, de criminaliteit. Ik denk dat de Marokkanen in Nederland, of liever in Amsterdam, het een stuk beter hebben dan de Marokkanen in Molenbeek. Voor veel jongeren is de islam er de enige troost. Ik heb in Brussel talloze lezingen bezocht in zaaltjes van islamitische verenigingen. Die worden bijgewoond door alle mogelijke jongeren, van hip gekleed tot op z'n Mekka's. Dat verschijnsel bestaat in Amsterdam niet. Komt er een moslimaanslag in Brussel? VAN AMERONGEN: Het lijkt me een kwestie van tijd. Als je kijkt hoeveel mensen er in de laatste zeven jaar gearresteerd zijn in Brussel, weet je dat de stad een tijdbom is. Er is een urban legend die zegt dat er altijd een afspraak was tussen terreurgroepen en de overheid. Niet voor niets konden de Afghaanse moedjahedien hier begin jaren tachtig ongestoord een kantoor openen, omdat die de Sovjet-Unie bestreden in Afghanistan - typische Koude Oorlogpolitiek dus. Hetzelfde geldt voor het Algerijnse FIS: in Algerije gezochte terroristen kregen in België politiek asiel. Uiteindelijk vertrokken al die extremisten naar Londonistan, met alle gevolgen van dien voor het Verenigd Koninkrijk. België ligt uiteraard niet in Irak of Afghanistan, maar dat hoeft niet de enige reden te zijn voor een aanslag. Je hebt maar een gek nodig met een eigen agenda. Bovendien zijn er natuurlijk interessante doelwitten zoals de NAVO en het Europees Parlement. Veel zal afhangen van de buitenlandpolitiek van het EP. Jan Haerinck - Knack |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat de rest van de wereld die tot hier geraakt zich hier maar installeren... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ga toch eens uw nazi-toestanden gaan zoeken in de islamlanden! Altijd dezelfde nutteloze zever om de werkelijkheid die zich hier afspeelt te ontkennen of te minimaliseren of belachelijk te maken. Wat denk je dat je daarmee bewijst?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Minister
|
![]() Citaat:
kijk nr die 0110 - concerten, het was vr de allochtoon, en welke bevolingsgroep was daar enkel met hun kat vertegenwoordigt, juist, diezelfde groep. de autochtone belg was present, maw ze leven niet met mr vr het grootste deel naast ons. en dat is niet onze schuld, getuige diegene die wel werken en integreren. al die zever dat allochtonen geen kansen zouden krijgen is onjuist, getuige deigene die zich wel integreren en onze taal etc. spreken, als zij het kunnen waarom diegene die het niet doen dan niet, of hebben de geintegreerde allochtonen bovennatuurlijke vermogens ? dat er zoveel allochtonen zijn is op zich niet zo erg, ware het niet dat hun aantal ( vr laten we zeggen 3/4) op ons kosten leeft, van een uitkering en hun kindergeld, want wat kunnen ze wél allemaal, juist, kindjes kweken gelijk de konijnen ( alleen is uit onderzoek gebleken dat deze beestjes, hun geboorte- aantal kunnen regelen, wat je van de mensensoort over het algmeen, en de allochtoon in het bijzonder niet kan zeggen ). op zich is er niks verkeerd met allochtonen en kleurlingen, ware het niet dat dit synoniem staat vr problemen zoals gebrek aan wil tot integratie 'etc. en dat is nt onze schuld, mr de hunne. we bieden ze kansen en laten ze toe, zij profiteren ( vr een groot stuk toch in elk geval )
![]() |
![]() |
#100 |
Minister
|
![]() zeer juist