Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 augustus 2007, 16:10   #81
ccalbergg
Provinciaal Gedeputeerde

ccalbergg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Mss wel, mss niet. Een inbreker die bijv onder invloed van drugs is, zal daar geen enkel probleem mee hebben.

Voorstanders van legaal wapenbezit willen in de eerste plaats de levens van zichzelf en hun familie beschermen, eigendom komt daarna pas.
je bent echt wereldvreemd
ccalbergg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2007, 16:13   #82
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Ah, nu begrijp ik u. Het is u te doen om de inbreker te beschermen tegen de burger.
oei...

nu ga je weer uit de bocht...

kan jouw brein enkel in zwart en wit denken?
heb jij slechts twee hersencellen?
moet je ieders woorden steeds verdraaien zoals het je uitkomt?

allemaal vragen die ik me stel bij het lezen van jouw bijdgragen (slik) hier
Oud 9 augustus 2007, 16:17   #83
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
oei...

nu ga je weer uit de bocht...

kan jouw brein enkel in zwart en wit denken?
heb jij slechts twee hersencellen?
moet je ieders woorden steeds verdraaien zoals het je uitkomt?

allemaal vragen die ik me stel bij het lezen van jouw bijdgragen (slik) hier
Ik had die indruk dat het u om de inbreker gaat, u bent het toch die zegt dat een indringer niet mag worden neergeschoten. Omdat hij misschien alleen het huis komt leegroven.

Zie ik dat verkeerd dan? Is het weer te zwart wit?

2 hersencellen is dan 1 meer dan u. =D

Verschaeve

Laatst gewijzigd door HAMC : 9 augustus 2007 om 16:19.
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2007, 16:24   #84
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldband Bekijk bericht
Helemaal akkoord, behalve "kogel door de kop". Lijkt me nergens goed voor. Je riskeert gevangenisstraf (liever slagen en verwondingen dan moord, I'll give you that), je vergist je misschien (het was een carnavalsgrap!) en je ontneemt de politie de mogelijkheid op informatie (hij is mss lid van een bende).

Dus schieten, ja! Maar beter in de benen (knieën zijn altijd goed, want dan lopen ze niet ver meer). Denk je niet?

(tenzij je het lijk in je tuin zou begraven, maar d�*t lijkt me nu eens riskant)
Als je een inbreker kreupel maakt, is dat nu met een vuurwapen, baseball bat of de 4D cel vibrator van je vrouwtje, dan is de kans redelijk groot dat inbrekertje lief je aanklaagt, en een schadevergoeding voor de rest van zijn leven gaat krijgen.

Is je dat dan lief, je gaat geweld gebruiken om je bezittingen en familie te verdedigen, om ze dan aan een crimineel te moeten geven, legaal.
Oud 9 augustus 2007, 16:25   #85
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Ik had die indruk dat het u om de inbreker gaat, u bent het toch die zegt dat een indringer niet mag worden neergeschoten. Omdat hij misschien alleen het huis komt leegroven.

Zie ik dat verkeerd dan? Is het weer te zwart wit?

2 hersencellen is dan 1 meer dan u. =D
u snapt het niet of wilt het niet snappen....

als iemand mijn gezin bedreigt zal ik ze verdedigen, met hand en tand
als iemand mijn eigendom bedreigt zal ik dit niet doen.
u stelt dat u gewoon mag scjieten omdat u niet weet wat een inbreker van plan is.
ik zeg dat ik dit niet zal doen zolang hij voor mij en mijn familie geen bedreiging vormt.

ik schiet geen mensen neer omwille van een onnozele tv.
u blijkbaar wel. en dan beweert u dat het was om uw familie te verdedigen.
vraagje. zou u een inbreker die in uw woonkamer staat met uw tv in zijn handen gewoon neerknallen? ook all maakt hij geen enkele aanstalten om u iets aan te doen? ook al zet hij het op een lopen (wat de meesten doen, btw, als ze betrapt worden)?

ik denk van wel. het gewelddadige toontje dat u hier aanslaat zint me immers niet

goed om weten dat u zo weinig waarde hecht aan een mensenleven.
Oud 9 augustus 2007, 16:28   #86
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Als je een inbreker kreupel maakt, is dat nu met een vuurwapen, baseball bat of de 4D cel vibrator van je vrouwtje, dan is de kans redelijk groot dat inbrekertje lief je aanklaagt, en een schadevergoeding voor de rest van zijn leven gaat krijgen.

Is je dat dan lief, je gaat geweld gebruiken om je bezittingen en familie te verdedigen, om ze dan aan een crimineel te moeten geven, legaal.

Daarom dat je de job ook moet afmaken. Zoals eerder herhaalt een mes onder zijn poten steken, indien wapen een paar keer in het plafond schieten (om later tegen de politie te zeiken dat het je eerst waarschuwingsschoten hebt gelost).
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2007, 16:32   #87
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Daarom dat je de job ook moet afmaken. Zoals eerder herhaalt een mes onder zijn poten steken, indien wapen een paar keer in het plafond schieten (om later tegen de politie te zeiken dat het je eerst waarschuwingsschoten hebt gelost).
Dat mes/pistool/vibrator in een inbrekers poten steken lukt minder goed als ie net door zijn knie is geschoten nietwaar.
Je hebt die daar liever dood voor. Kan ie ook niet gaan protesteren, noch een arbeidsongeval claimen.
Oud 9 augustus 2007, 16:33   #88
Vorenus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dat mes/pistool/vibrator in een inbrekers poten steken lukt minder goed als ie net door zijn knie is geschoten nietwaar.
Je hebt die daar liever dood voor. Kan ie ook niet gaan protesteren, noch een arbeidsongeval claimen.

In de lever schieten (of steken), dan heb je nog 10 a 15 minuten speeltijd.
Oud 9 augustus 2007, 16:34   #89
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
u snapt het niet of wilt het niet snappen....

als iemand mijn gezin bedreigt zal ik ze verdedigen, met hand en tand
als iemand mijn eigendom bedreigt zal ik dit niet doen.
u stelt dat u gewoon mag scjieten omdat u niet weet wat een inbreker van plan is.
ik zeg dat ik dit niet zal doen zolang hij voor mij en mijn familie geen bedreiging vormt.

ik schiet geen mensen neer omwille van een onnozele tv.
u blijkbaar wel. en dan beweert u dat het was om uw familie te verdedigen.
vraagje. zou u een inbreker die in uw woonkamer staat met uw tv in zijn handen gewoon neerknallen? ook all maakt hij geen enkele aanstalten om u iets aan te doen? ook al zet hij het op een lopen (wat de meesten doen, btw, als ze betrapt worden)?

ik denk van wel. het gewelddadige toontje dat u hier aanslaat zint me immers niet

goed om weten dat u zo weinig waarde hecht aan een mensenleven.
Iemand die zich snachts tegen uw wil toegang verschaft tot uw woning vindt u geen bedreiging? Want misschien komt hij alleen maar wat materiele zaken roven die geen mensenleven waard zijn.

Als ik nu moet kiezen wie van ons beiden gek is kies ik u, niettegenstaande dat ik wel een heel geweldadige zot moet zijn omdat ik met het leven en welzijn van mijn gezin geen risico's neem.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2007, 16:37   #90
Goldband
Parlementslid

Goldband's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Typisch zo'n utopisch scenario van iemand die denkt dat hij Chuck Norris is. Om te beginnen zijn schoten goed hoorbaar en zul je er dus voor moeten zorgen dat je buren niet getuigen dat ze gebroken glas, één schot en één minuut later nog twee schoten hoorden. Verder zul je sowieso moeten zorgen dat niemand kan tewetenkomen dat het mes van jou is. Hopelijk heb je dus geen kinderen die dingen zeggen die je eigenlijk wilde verzwijgen. Bovendien is het mogelijk dat die inbrekers met z'n tweeën waren en dat jij er maar één gezien hebt. De kans (hoewel klein) bestaat dat die andere getuigt. Tot slot moet het mes geloofwaardig geplaceerd worden en zonder vingerafdrukken. En dat alles vlak nadat je je eerste moord gepleegd hebt (misschien wordt je vrouw hysterisch?).

Akkoord, het k�*n lukken (vooral omdat onze flikken nòg dommer zijn) maar het is minder evident dan jij laat uitschijnen.
Oud 9 augustus 2007, 16:40   #91
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Nog een klassieker om het af te leren:

Vind je dat iedereen het recht heeft om te schieten op een inbreker die zich op zijn/haar eigendom bevindt? Of ben je sowieso al tegen wapenbezit?

Geef gerust wat uitleg
Voor mij is het simpel,pistool en/of mes of traangas of eender welk middel,maakt niet uit.
Wie in mijn wagen/huis aan het inbreken is moet de gevolgen maar dragen,punt.Dusja,ik knal deze af als deze aan het stelen is in m'n wagen en/of huis.
U weet dat dat inbreken een zeer gevaarlijk beroep is,niet?Dus moet je achteraf maar niet komen zagen en klagen als je omver word geknalt.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2007, 16:42   #92
Vorenus
Banneling

Standaard

Citaat:
Typisch zo'n utopisch scenario van iemand die denkt dat hij Chuck Norris is. Om te beginnen zijn schoten goed hoorbaar en zul je er dus voor moeten zorgen dat je buren niet getuigen dat ze gebroken glas, één schot en één minuut later nog twee schoten hoorden. Verder zul je sowieso moeten zorgen dat niemand kan tewetenkomen dat het mes van jou is. Hopelijk heb je dus geen kinderen die dingen zeggen die je eigenlijk wilde verzwijgen. Bovendien is het mogelijk dat die inbrekers met z'n tweeën waren en dat jij er maar één gezien hebt. De kans (hoewel klein) bestaat dat die andere getuigt. Tot slot moet het mes geloofwaardig geplaceerd worden en zonder vingerafdrukken. En dat alles vlak nadat je je eerste moord gepleegd hebt (misschien wordt je vrouw hysterisch?).

Akkoord, het k�*n lukken (vooral omdat onze flikken nòg dommer zijn) maar het is minder evident dan jij laat uitschijnen.

* Kinderen kan je omkopen.

* Indien je vrouw hysterisch is, eens goed neuken of indien beu ook van kant maken (nadien op de inbreker steken)

* Wie kent zijn buren nog?

* Getuigenis 2de inbreker is waardeloos

* Flikken zijn inderdaad dom (onverschllig)

* Inbreker zal waarschijnlijk de mes genomen hebben uit de keuken.

* Men messen zijn proper.
Oud 9 augustus 2007, 17:11   #93
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
u maakt er een karikatuur van
ik stel dat de kans dat dit gebeurt minimaal is...
en als het toch gebeurt mag je je wel degelijk verdedigen
Nee, u maakt er een karikatuur van...het leven is niet zwart of wit.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2007, 17:14   #94
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
oh ja, en kritiek op het land van melk en honinh mag ook niet... allemaal leugens van de slinksielinkiewinkies
http://www.gunfacts.be/wapenbezitcriminaliteit.pdf
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2007, 17:31   #95
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn Bekijk bericht
jep, ik vind van wel, op anders eigendom heeft iemand anders niets te zoeken. knal er dus maar op los. ik zou dit overigens ook doen, op een inbreker knallen, of hij nu bedreigd of niet ( als je daarop moet wachten ben je misschien al de pijp uit ) wapenbezit is echter niet aan te moedigen, mr met de strenge wapenwet no problem denk ik. een wapen moet kunnen in uiterste nood en wanneer een vreemde je inboedel komt pluimen zijn in mijn ogen de kogels geoorloofd, dat hij wat werkt vr zijn centen in plaats van een ander te pluimen ,en met werken bedoel ik dan werken, en niet inbreken, ook al is dit misschien werk vr de inbreker.

ik vind het trouwens onnozel dat je zou moeten wachten tot je bedreigd word, je wordt al bedreigd als die persoon in je huis, winkel, etc. staat. al is het dan misschien niet fysiek. nu moet je je inboedel mr laten meenemen met de woorden : "veel plezier ermee, en kom gerust eens terugvr een kopke koffie". direct kogel dr de kop, de inbreker zou dit veel eerder doen indien hij zich bedreigd zou voelen, dus waarom moet het slachtoffer dan wachten om zich te verdedigen ?

ik vind dus van wel, schieten mag of nog beter, moet ( bij wijze van spreken), anders gaan de dieven het nooit afleren
nen echte "outlaw" dus
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2007, 20:43   #96
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Helemaal akkoord, behalve "kogel door de kop". Lijkt me nergens goed voor. Je riskeert gevangenisstraf (liever slagen en verwondingen dan moord, I'll give you that), je vergist je misschien (het was een carnavalsgrap!) en je ontneemt de politie de mogelijkheid op informatie (hij is mss lid van een bende).

Dus schieten, ja! Maar beter in de benen (knieën zijn altijd goed, want dan lopen ze niet ver meer). Denk je niet?

(tenzij je het lijk in je tuin zou begraven, maar d�*t lijkt me nu eens riskant)
door de kop schieten was bij wijze van spreken. de knieen zijn idd beter

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2007, 20:44   #97
the outlaw torn
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
nen echte "outlaw" dus
gewoon het recht op verdediging van eigendom door te schieten.

Oud 9 augustus 2007, 20:48   #98
the outlaw torn
Minister

Standaard

Citaat:
en ik vind een mensenleven belangrijker dan mijn eigendom, als het even mag
de rechtse rakkers hier vinden hunnen tv blijkbaar belangrijker dan een ander zijn leven...
het zal je levenswerk maar wezen als zelfstandige dat ze zoeven komen halen.

denk mr aan die juwelier van een aantal jaar terug.

Laatst gewijzigd door the outlaw torn : 9 augustus 2007 om 20:49.
Oud 9 augustus 2007, 20:52   #99
the outlaw torn
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Voor mij is het simpel,pistool en/of mes of traangas of eender welk middel,maakt niet uit.
Wie in mijn wagen/huis aan het inbreken is moet de gevolgen maar dragen,punt.Dusja,ik knal deze af als deze aan het stelen is in m'n wagen en/of huis.
U weet dat dat inbreken een zeer gevaarlijk beroep is,niet?Dus moet je achteraf maar niet komen zagen en klagen als je omver word geknalt.
voila, dat bedoel ik dus. als inbreker verlies je alle rechten, ja, ook die op leven indien de situatie daartoe dwingt. inbreken is een gevaarlijk beroep die je soms moet bekopen met je leven, met legale dingen bezig zijn is dus nt alleen beter, mr ook veiliger, en dit vr iedereen.

Oud 9 augustus 2007, 20:56   #100
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Of de combinatie "ik haat wapens" en "ik ben een betweterige linkse pacifist".
En wat doen we dan met mensen als blockwatcher Coeman? Die houdt van wapens en is een linkse pacifist.
Daarnaast geloof ik dat er genoeg rechtsen zijn, die ook niet dol zijn op wapens. Het probleem is dat we allemaal (en ik denk niet dat we dat bewust doen) in clichés denken. Helaas zijn wetgevers ook maar mensen en hier eveneens aan onderhevig. Vandaar ... tja?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be