Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 14 augustus 2007, 12:03   #81
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bolle Bekijk bericht
Op welke Planeet leef jij gast, *knip*
95 % is misschien overdreven, maar toch wel een heel ruime meerderheid.

Laatst gewijzigd door Rudy_The_Mod : 15 augustus 2007 om 00:42.
Stratcat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2007, 12:14   #82

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bolle Bekijk bericht
Op welke Planeet leef jij gast, *knip*
Op een planeet waar sommigen na het lezen van een zinnetje de ander beginnen uit te schelden voor "idioot" blijkbaar. Gelukkig zijn het enkel de zwaar gefrustreerden en sommige simpelen van geest die dat doen.

Laatst gewijzigd door Rudy_The_Mod : 15 augustus 2007 om 00:42.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2007, 12:17   #83
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
neen.

democratie: waarom mogen allochtone belastingbetalers niet mee hun zeg doen over de regelingen van publiek gerunde zwembaden? paar uurtjes per week, is dat echt te veel gevraagd?
Dus, jouw redenering indachtig moet een groepje mensen kunnen eisen dat pakweg de spoorwegen gedurende periode x enkel door hen gebruikt mogen worden? Mag een ander groepje x bepalen dat de openbare weg enkel en alleen door hen gebruikt mag worden op een ander tijdstip? Ook dat is democratie?

Wat let hen om het volledige complex af te kopen voor een uur of twee?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2007, 12:20   #84
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Juvenalis Bekijk bericht
Het is nog niet zolang geleden dat Vlaamse vrouwen aparte dagen haden in de zwembaden.
Het is nog niet zolang geleden dat Vlaamse vrouwen met een tweedelig badpak werden geweerd van onze stranden.
Het is nog niet zolang geleden dat Vlaamse vrouwen niet op straat kamen, zonder hoofddoek.

Maar ja het is mss vergeten?
Dus jij ziet een terugkeer naar "niet zo lang geleden" wel zitten?
Oud 14 augustus 2007, 12:26   #85
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Dus, jouw redenering indachtig moet een groepje mensen kunnen eisen dat pakweg de spoorwegen gedurende periode x enkel door hen gebruikt mogen worden? Mag een ander groepje x bepalen dat de openbare weg enkel en alleen door hen gebruikt mag worden op een ander tijdstip? Ook dat is democratie?

Wat let hen om het volledige complex af te kopen voor een uur of twee?
uiteraard mag dat iemand eisen, waarom niet? of die groep dat zal krijgen, is iets anders natuurlijk. maar als een groep, stel een voetbalvereniging, eist dat ze subsidie moeten krijgen voor hun activiteiten, dan mogen ze dat doen, maar het is nog niet zeker of ze het gaan krijgen.
Oud 14 augustus 2007, 12:31   #86
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
uiteraard mag dat iemand eisen, waarom niet? of die groep dat zal krijgen, is iets anders natuurlijk. maar als een groep, stel een voetbalvereniging, eist dat ze subsidie moeten krijgen voor hun activiteiten, dan mogen ze dat doen, maar het is nog niet zeker of ze het gaan krijgen.
Ik denk niet dat dit topic er veel mee gebaat is wanneer je over vormfactoren gaat neuten, en je zo de kern mooi omzeilt.

Dat dit topic niet over de vraag "mogen ze dat vragen" gaat, lijkt me nogal evident. Dat dit topic wel over de vraag "moet hierop ingegaan worden" gaat, eveneens. Misschien heb ik dus iets gemist, maar was "stating the obvious" echt de bedoeling?
Oud 14 augustus 2007, 12:31   #87
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik vraag mij af of die moslimvrouwen dat zwemuurtje werkelijk geëist hebben.
Dat beweert de topicstarter wel, via een e-mail die hij van iemand zou gekregen hebben, maar zijn avatar noopt tot grote gereserveerdheid inzake het waarheidsgehalte van zijn posts.

Laatst gewijzigd door Stratcat : 14 augustus 2007 om 12:32.
Oud 14 augustus 2007, 12:34   #88
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat dit topic er veel mee gebaat is wanneer je over vormfactoren gaat neuten, en je zo de kern mooi omzeilt.

Dat dit topic niet over de vraag "mogen ze dat vragen" gaat, lijkt me nogal evident. Dat dit topic wel over de vraag "moet hierop ingegaan worden" gaat, eveneens. Misschien heb ik dus iets gemist, maar was "stating the obvious" echt de bedoeling?
moet er op ingegaan worden?
op een apart uurtje per week? waarom niet? ik zie geen redenen waarom een groep dat niet zo mogen vragen.
enkel vrouwen als redder? neen, het is de gemeente die het personeel aanwerft.
cafetaria afplakken? uitgesloten;
Oud 14 augustus 2007, 12:34   #89
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat dit topic niet over de vraag "mogen ze dat vragen" gaat, lijkt me nogal evident. Dat dit topic wel over de vraag "moet hierop ingegaan worden" gaat, eveneens.
Als ik het openingsbericht en sommige reacties in de thread lees, ben ik er niet zeker van dat dit onderscheid voor iedereen wel zo duidelijk is.

Laatst gewijzigd door Stratcat : 14 augustus 2007 om 12:34.
Oud 14 augustus 2007, 12:35   #90
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stratcat Bekijk bericht
Als ik het openingsbericht en sommige reacties in de thread lees, ben ik er niet zeker van dat dit onderscheid voor iedereen wel zo duidelijk is.
Ze mogen dit vragen, maar het blijft verschrikkelijk grof, dat mag ook gezegd worden.
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2007, 12:37   #91
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo Bekijk bericht
Ze mogen dit vragen, maar het blijft verschrikkelijk grof, dat mag ook gezegd worden.
Er is een verschil tussen vragen en eisen.
Vragen vind ik niet grof, eisen wel.
Oud 14 augustus 2007, 12:38   #92
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Kijk eens naar de openingsuren van het gemiddelde zwembad. Je zal zien dat dit helemaal niet zo uitzonderlijk is én ook niet voorbehouden voor vrouwen. Er zijn zwemuren voor senioren, zwemuren voor gehandicapten en ook al her en der zwemuren voor vrouwen. Van die zwemuren voor vrouwen maken overigens niet alleen moslimvrouwen gebruik.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2007, 12:41   #93
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
moet er op ingegaan worden?
op een apart uurtje per week? waarom niet?
Waarom wel?

Citaat:
ik zie geen redenen waarom een groep dat niet zo mogen vragen.
Vragen mogen ze gerust; krijgen is een andere zaak. Je hebt het per slot van rekening over een openbaar, publiek zwembad. Dat hoort dus voor iedereen open te staan, zonder uitzondering. (overtreders van het zwembadreglement even buiten beschouwing gelaten).
Ik zou immers evenmin een reden zien waarom andere groepen geen apart uurtje mogen hebben: wat uurtjes voor vrouwen, wat uurtjes voor moslimvrouwen, wat uurtjes voor mannen, wat uurtjes voor kinderen, wat uurtjes voor vrouwen met peuter/kleuter, wat uurtjes voor dikke mensen, wat uurtjes voor mensen met een handicap, wat uurtjes voor oude mensen, wat uurtjes voor oude vrouwen. Als je ver genoeg gaat, blijft er uiteindelijk niets over van je publiek zwembad.

Niets let de vragende partijen om naar een privé-zwembad te gaan; niets let die groeperingen om de gebruik van het publiek zwembad af te kopen gedurende een tijdsslot.
Oud 14 augustus 2007, 12:43   #94
Jeronimo
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Kijk eens naar de openingsuren van het gemiddelde zwembad. Je zal zien dat dit helemaal niet zo uitzonderlijk is én ook niet voorbehouden voor vrouwen. Er zijn zwemuren voor senioren, zwemuren voor gehandicapten en ook al her en der zwemuren voor vrouwen. Van die zwemuren voor vrouwen maken overigens niet alleen moslimvrouwen gebruik.
Gehandicapten - Senioren - Vrouwen
Wie hoort er niet in het rijtje thuis? Als je het zo zegt lijkt het precies dat er iets mis is met vrouwen...
Oud 14 augustus 2007, 12:45   #95
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Kijk eens naar de openingsuren van het gemiddelde zwembad. Je zal zien dat dit helemaal niet zo uitzonderlijk is én ook niet voorbehouden voor vrouwen. Er zijn zwemuren voor senioren, zwemuren voor gehandicapten en ook al her en der zwemuren voor vrouwen.
Je zou die dingen natuurlijk ook in vraag kunnen stellen. Het is niet omdat iets zus of zo is, dat het ook zo moet blijven. Anders gezegd: je hebt hier geen argument.

Citaat:
Van die zwemuren voor vrouwen maken overigens niet alleen moslimvrouwen gebruik.
Stel dat er overal aparte vrouwenzwemuren zijn (waar ik niets op tegen heb, zolang ik er maar niet voor moet betalen, wat nu helaas wel het geval is, maar goed, ik wil sowieso niet gedwongen betalen voor een openbaar zwembad en dat is een andere discussie), zou het volgens jou dan nog zin kunnen hebben om aparte moslimvrouwzwemuren te organiseren?
Oud 14 augustus 2007, 12:46   #96
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo Bekijk bericht
Gehandicapten - Senioren - Vrouwen
Wie hoort er niet in het rijtje thuis? Als je het zo zegt lijkt het precies dat er iets mis is met vrouwen...
Is er iets mis met senioren en gehandicapten dan?
Oud 14 augustus 2007, 12:49   #97
Jeronimo
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ze hebben wel elk een fysieke beperking die vrouwen niet hebben.
Oud 14 augustus 2007, 12:50   #98
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Vraag is waarom mannen niet in het rijtje staan...
Oud 14 augustus 2007, 12:50   #99
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

[quote=Edina;2850807]Kijk eens naar de openingsuren van het gemiddelde zwembad. Je zal zien dat dit helemaal niet zo uitzonderlijk is én ook niet voorbehouden voor vrouwen. Er zijn zwemuren voor senioren, zwemuren voor gehandicapten en ook al her en der zwemuren voor vrouwen.

En die hebben ook allemaal hun eisen ivm het geslacht van de redders en het sluiten of afplakken van de cafetaria?

Laatst gewijzigd door daiwa : 14 augustus 2007 om 12:50.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2007, 12:50   #100
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stratcat Bekijk bericht
Je zou die dingen natuurlijk ook in vraag kunnen stellen. Het is niet omdat iets zus of zo is, dat het ook zo moet blijven. Anders gezegd: je hebt hier geen argument.
Mijn punt was dat men er pas over valt wanneer moslimvrouwen die vraag stellen. Ik heb nog nooit iemand een topic weten openen over aparte zwemuren voor senioren of gehandicapten.

Citaat:
Stel dat er overal aparte vrouwenzwemuren zijn (waar ik niets op tegen heb, zolang ik er maar niet voor moet betalen, wat nu helaas wel het geval is, maar goed, ik wil sowieso niet gedwongen betalen voor een openbaar zwembad en dat is een andere discussie), zou het volgens jou dan nog zin kunnen hebben om aparte moslimvrouwzwemuren te organiseren?
Ik denk niet dat er ergens al een vraag is geweest voor aparte moslimvrouwzwemuren, dus die vraag is niet echt aan de orde. Ik denk dat het al of niet ingaan op zo'n vragen trouwens vooral moet gebaseerd zijn op de onderliggende argumentatie. Zoals ik al zei, maken ook veel niet-moslimvrouwen gebruik van die aparte zwemuren voor vrouwen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be