![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Mogen homofielen bloed doneren? | |||
Nee |
![]() ![]() ![]() |
33 | 63,46% |
Ja |
![]() ![]() ![]() |
19 | 36,54% |
Aantal stemmers: 52. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Het moet maar haalbaar zijn om alles te controleren, ja. Het moet maar haalbaar zijn om elke bloeddonor te behandelen als een oplichter en bij elke donatie bloed, sperma, slijm en urine te controleren, uiteraard door het Rode Kruis zelf te betalen. Waar halen ze dat geld vandaan, en de mensen om al die controles uit te voeren? En hoe lang denk je dat het duurt om al die zaken na te lopen? Je kunt bloed namelijk maar 5 weken bewaren, en bloedplaatjes zelfs maar 5 dagen. Alleen bloedplasma is 2 jaar te bewaren, maar dan gaat het net als bij bloedplaatjes om een hele kleine groep geschikte donoren. Als het haalbaar was geweest om al die controles uit te voeren, denk je dan niet dat ze allang toegepast waren? Of ben jij ook zo'n idioot die denkt dat het Rode Kruis graag minder veilig werkt of minder bloed verzamelt dan feitelijk mogelijk is? Wees blij d�*t ze het doen en d�*t ze zo veilig mogelijk werken. Of ga jij straks een bloedtransfusie weigeren omdat de donatie niet helemaal naar jouw zin verloopt? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik maak mij niet belachelijk. En uw medische bijdrage had ik al enkele berichten eerder vermeld. Dag Dimitri.
![]() |
![]() |
#83 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | ||||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Vreemdeling
|
![]() overbodige discussie wat mij betreft... naar goeie gewoonte trekken de fascisten (=aanhangers van het Blok voor alle duidelijkheid) bepaalde zaken uit hun context voor zover het hun visie bevestigt.
Wie echt ongerust is om de risico's zal gewoon een andere oplossing zoeken die effectief iets doet aan de bloed-controles dan een halve of zelfs zogenaamde oplossing door een groep te stigmatiseren. Toen ik de discussie las, dacht ik meermaals dat de fascisten er van uit gingen dat bloed van homofielen besmettelijk was in de zin dat ze zelf aan mannelijkheid zouden inboeten indien ze zo'n bloed zouden krijgen. Maak de controles waterdicht, dat is de enige manier om te kunnen garanderen dat de ontvangers geen risico's lopen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Men zal het niet willen controleren omdat de kostprijs te hoog is.
Ik wil indien nodig wel wat meer betalen voor gecontrolleerd bloed dan bij wijze van gratis bloed met een risico van 50%. Het aantal aids patienten zal niet enkel in Afrika blijven stijgen maar zal ook hier snel als een speer de lucht in schieten indien men enkel het autoverkeer blijft controleren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zijn trouwens moslims die niets van homofielen moeten weten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Vreemdeling
|
![]() zoals ik al zei, de gezondheid van mogelijke slachtoffers staat niet centraal hier dan wel de stigmatisering van sexueel 'anders-geaarden'.
Het is onaanvaardbaar dat er een risico is, d�*t moet men wegwerken en niet gewoon gissen naar zogenaamde kleinere kansen. Maak het dus waterdicht, dat is een oplossing. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Bart.L |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Men krijgt het niet volledig waterdicht daarom kan men niet anders dan risicogroepen uit te sluiten hoe spijtig dit ook is. Denkt u nu echt dat ik het leuk vind dat homo's, druggebruikers of weet ik veel wie geen bloed mogen geven? Neen, natuurlijk niet maar als het de veiligheid van het bloed kan verhogen dan moet het maar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met andere woorden: de "veiligheid" is niet gediend met de uitsluiting van een volledige groep, maar wel met de uitsluiting van individuen die risicogedrag vertonen, of die nu homo of hetero zijn.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Bart.L |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Bart.L |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
||
![]() |
![]() |