![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen. |
Bekijk resultaten enquête: Enquete Nynorsk | |||
1 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
2 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
3 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
4 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
5 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
6 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
7 |
![]() ![]() ![]() |
2 | 6,25% |
7.5 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 3,13% |
8 |
![]() ![]() ![]() |
2 | 6,25% |
8.5 |
![]() ![]() ![]() |
3 | 9,38% |
9 |
![]() ![]() ![]() |
6 | 18,75% |
9.5 |
![]() ![]() ![]() |
7 | 21,88% |
10 |
![]() ![]() ![]() |
11 | 34,38% |
Aantal stemmers: 32. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#82 |
Banneling
|
![]() Uiterst sympathieke forumster!!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Staatssecretaris
|
![]() Nynorsk stel je voor, je wordt benoemd tot minister van cultuur, op welke posten zal je meer uitgeven en op welke minder?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Staatssecretaris
|
![]() En nu een gemakkelijkere zaak voor je vanwege je job, je bent minister van Sociale zaken, op welke posten bespaar/geef je meer uit?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als je morgen volmacht krijgt om alles te doen wat je wilt. Welke dingen in de maatschappij, het systeem, de politiek zou jij veranderen?
![]() |
#86 |
|
![]() Op een schaal van 1 tot 10 hoe goed spreek je frans? En engels?
![]() |
#87 |
|
![]() Ga je zondag naar de mis?
Ben je gelovig?
![]() |
#88 |
|
![]() Hoe vind je dat de wetgeving rond abortus en euthanasie er uit zou moeten zien?
![]() |
#89 |
|
![]() VRT of VTM?
waarom?
![]() |
#90 |
|
![]() Wat was er zo erg aan aan de universiteit werken?
![]()
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik denk dat alles staat of valt met gedegen onderzoek naar hoe we het Mattheuseffect kunnen tegengaan. Cultuur dient er voor iedereen te zijn, in al zijn vormen, maar we zien dat de inspanningen die gedaan worden om de 'moeilijke groepen' te bereiken precies niet lonen. Ik zou dus investeren in onderzoek. Ik heb eigenlijk geen flauw idee hoe de centjes nu verdeeld zijn, dus de kans is groot dat ik totale onzin verkondig, maar ik denk dat ik meer zou uitgeven aan lokaal cultuurbeleid. Buurtfeesten, activiteiten van lokale vzw's, theaterverenigingen,... Vooral buurtfeesten eigenlijk. Er wordt veel te weinig gefeest op straat. Cultuursubsidie is een heikel thema waarmee ik in het verleden al in conflict ben gevallen met mensen die ik heel graag heb, en ik had mezelf voorgenomen om er maar gewoon over te zwijgen, maar kom. Ik denk dat het toekennen van een subsidie moet uitgaan van drie vragen: 1. Wordt het project gevraagd door de bevolking? 2. Kan het project zichzelf financieren? 3. Kan het doelpubliek mee investeren in het project? (toegangsgeld ed) Kate Ryan wordt gevraagd door het volk maar kan mijn inziens zelf wel haar kleed voor het eurovisiesongfestival betalen. Als een project niét gedragen wordt door de bevolking (cf. het kabaal rond de mosselpot), dan moeten andere projecten die wel gedragen worden misschien voorrang krijgen. Ik denk trouwens dat de mensen die geïnteresseerd zijn in die mosselpot het echt niet gaan laten om te gaan kijken als ze er een paar euro meer voor moeten betalen. Het m�*g gesubsidieerd worden, dat zal vast wel een culturele waarde hebben (die ik niet geheel snap maar dat zou niet mogen meespelen), maar gewoon, een beetje minder. Hetzelfde met musea in het algemeen. Ik vind musea erg belangrijk, daar niet van, maar ik denk dat die evenveel volk trekken als het toegangsgeld duurder is. Ik kijk trouwens absoluut niet neer op de 'elitaire kunst', maar als ik moet kiezen tussen het subsidiëren van hesp op zuilen of kevers aan een plafond en de bouw van repititiekoten of een studio waar beginnende muziekgroepjes voor een klein bedrag hun eerste cd kunnen opnemen, dan ga ik daar niet lang over nadenken. Daarnaast zou ik investeren in een vereenvoudiging van de administratie. Voor veel dingen kun je subsidies krijgen maar je bezorgt jezelf een maagzweer als je die wil aanvragen. Dat moét simpeler kunnen. En Sabam afschaffen ![]()
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo dit op mij slaat:
*diepe buiging* en bedankt ![]()
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Frans: 5/10 Engels: 9/10 Spreken: Frans: 0,5/10 Engels: 7/10 Schrijven: Frans: 3/10 Engels: 8/10 Laat ons zeggen dat ik met veel gebaren en de woorden 'droit', 'gauche' en 'direction' een franstalige kan uitleggen waar hij heen moet. En ik kan een brood kopen en zeggen dat ik een kamer gereserveerd heb. ![]()
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb een afkeer van openbaringsgodsdiensten.
Ik ga wel naar de kerk bij speciale gelegenheden (je kent ze wel), en er is een pastoor in onze vriendenkring (zo'n oude grijze man) waar ik héél leuke gesprekken mee kan hebben, maar de leute stopt voor mij wanneer het over God en Jezus gaat. Ik ben zeer gefascineerd door asatru en het onderliggende wereldbeeld, maar dan op een symbolische wijze. Ik zit 's avonds niet in mijn tuin te wachten tot ik Wodan op zijn achtbenig paard door de lucht zie klieven.
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kijk amper tv.
Ik maak niet echt een onderscheid tussen de twee. Ik kijk naar VRT en VTM om het nieuws te zien (meestal lees ik dat echter online) of om een reportage te bekijken. Ik voel me weinig betrokken bij de vlaamse tv. Zo moet ik soms nadenken of Telefacts nu op vtm is of op vrt. Ik neem soms eens een film op, dan kan het mij niet schelen of ze die nu op VRT of VTM hebben uitgezonden. Canvas heeft wel soms leuke series (zoals Messiah). Mijn kijkgedrag is allesbehalve hoogstaand cultureel: de CSI's, NCIS, Cold Case, Without a trace, O.C., Debbie Travis, All Saints, Supernatural, Medical Investigation,... ![]() Die 'allemaal sam' en 'fata morgana' dingen gaan wel compleet aan mij voorbij.
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Wil je het trouwens eerder over sociale zekerheid hebben of over gezondheidszorg?
![]() |
![]() |
#97 |
Banneling
|
![]() je kan drie dingen compleet veranderen/omgooien in Vlaanderen ... waar ga je voor ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Euthanasie: ongeveer zoals die nu is. Uitbreiding naar minderjarigen en naar de groep met de zogenaamde 'aangetaste hersenfuncties'.
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- vernietiging en verbod op alle wapens waarmee vanop afstand mensen kunnen gedood worden. Bommen, granaten, mijnen, vuurwapens,... Als mensen oorlogje willen voeren moeten ze maar op elkaars gezicht slaan. - Ik heb de fantasie om alle bezittingen op de wereld in een doos te steken, eens goed te schudden, en die dan netjes en eerlijk te verdelen over alle mensen. Wel eerst dat wapenverbod invoeren dan. In het geval dit plan weinig realistisch zou blijken, lijkt het afromen van de lonen van de topmanagers me een prima plan. - goedkoper maken van aidsremmers. Farmaceutische bedrijven maken winst genoeg op andere medicatie, aidsremmers kunnen gerust zonder winst vervaardigd worden. Patenten op aidsremmers intrekken. -... - een andere fantasie is om de hele politiek en alle regelgevingen eens af te breken en democratisch weer op te bouwen. We leven in een wereld van 'pleisterpolitiek': als een regelgeving niet werkt zoeken we een pleisterke dat we bovenop de wonde leggen. Onze regelgeving en de administratie die daarbij te pas komt is één grote janboel van pleisterkes waar niemand nog aan uit geraakt. Ik zou doodgraag eens opnieuw beginnen. De mensenrechten behouden als basisstructuur en van daaruit alles via verkiezingen, referenda en rationaliteit heropbouwen. Op nationale schaal én op wereldschaal. Dat is natuurlijk niet realistisch. Ik kan hier honderden dingen opnoemen die ik wil veranderen maar eigenlijk kaderen die allemaal in een pleisterpolitiek. Er zal nooit iets ten gronde veranderen als we het niet radicaal omzwieren. Mijn ideaal is een wereld zonder verdrukking, zonder armoede, zonder geweld, waarin economie er is voor de mensen ipv de mensen voor de economie. Zonder een radicale ommezwaai (noem het gerust een revolutie) zal dat nooit lukken. Ondertussen blijf ik lekker burgerlijk achter mijn spiksplinternieuwe pc zitten, of course ![]()
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() het omringd worden door psychopaten die zich 'baas' noemen speelt enige rol.