Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Bekijk resultaten enquête: Wat moet er nu gebeuren?
Nieuwe verkiezingen 13 24,07%
Verder onderhandelen zoals we bezig zijn 10 18,52%
Nieuwe formateur Verhofstadt 5 9,26%
Nieuwe formateur Vandelanotte 2 3,70%
Nieuwe formateur Reynders 6 11,11%
Nieuwe formateur Milquet 1 1,85%
Andere mogelijkheid (motiveer) 17 31,48%
Aantal stemmers: 54. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 22 augustus 2007, 17:53   #81
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand Bekijk bericht
Vlaamse partijen gewoon blijven zwammen en zeveren van dead-line naar dead-line.
Volgende dead-line zou nu weer maandag zijn wegens Ijzerbedevaart.
Er zal altijd weer een reden zijn.
Ondertussen nadert de behandeling van BHV in de kamer, gewoon doordrukken zonder toegevingen en dan zien we weeral verder.
Zou het niet kunnen zijn dat YLT feitelijk al daarmee rekent?

Ik heb moeilijkheden mij voor te stellen wat er in zijn "nieuw model" nota's nog moet staan..
kelt is nu online  
Oud 22 augustus 2007, 21:11   #82
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Zou het niet kunnen zijn dat YLT feitelijk al daarmee rekent?

Ik heb moeilijkheden mij voor te stellen wat er in zijn "nieuw model" nota's nog moet staan..
Zou kunnen , anderzijds moet YLT wel een beetje zijn gezicht reddden, ik heb écht alles geprobeerd om een regering te vormen, ik zie nog mogelijkheden, een nieuwe nota.....
En de zwarte Piet is snel uitgedeeld aan de francophonen.
Je kan je toch wel voorstellen dat als Didier XIV , le roi soleil, formateur wordt dat CD&V zeer bereidwillig gaat meewerken.
Kortom het zit muurvast, noch CD&V/NVA , noch CDH/MR kunnen veel terug . En de tijd speelt in het voordeel van Vlaanderen en zo we hier een oneervol compromis dienen te slikken , is er nog altijd 2009 en 2011.
Stel dat LDD VLD opeet met haar en huid, SPA hangt voor minimaal 8 jaar in de touwen...
boerenverstand is offline  
Oud 22 augustus 2007, 23:53   #83
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

http://www.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuw...070822formatie

Ja, 't zit eraan te komen dat het gaat mislukken.

Metternich is offline  
Oud 23 augustus 2007, 08:47   #84
DenKempenzoon
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
http://www.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuw...070822formatie

Ja, 't zit eraan te komen dat het gaat mislukken.
Dat zit er nu toch al weken aan te komen. De Ijzerbedevaart van zondag is een mooie gelegenheid voor de Vlaamse partijen om te laten zien dat de Vlaamse eisen niet zullen afzwakken!
DenKempenzoon is offline  
Oud 23 augustus 2007, 10:00   #85
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Smosse Bekijk bericht
Is het idee om naar het vlaams parlement terug te keren misschien zo slecht niet. Het idee van minister-president kris peeters sprak mij ook wel aan. Dat was om gewoon de gemeenschappen te laten beslissen welke bevoegheden ze willen hebben en welke niet en dat de federale regering zich daar maar na moet schikken.
Met de laatste HLN-peiling (11.000 stemmers, 63,3 pct voorstanders van een fusie met Nederland) in het achterhoofd, zouden Leterme en Peeters er goed aan doen na het Vlaams Parlement ook de Buitenhof aan te doen, koffie te drinken met Balkenende en nadien een vaag communiqué te publiceren waarin ergens de woordjes "groeiende samenwerking tussen Vlaanderen en Nederland" gedropt zijn.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 23 augustus 2007 om 10:06.
Kortaf is offline  
Oud 23 augustus 2007, 10:03   #86
DenKempenzoon
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Met de laatste HLN-peiling in het achterhoofd, zouden Leterme en Peeters er goed aan doen na het Vlaams Parlement ook de Buitenhof aan te doen, koffie te drinken met Balkenende en nadien een vaag communiqué te publiceren waarin ergens de woordjes "groeiende samenwerking tussen Vlaanderen en Nederland" gedropt zijn.
Klopt, zeker Peeters is daar in z'n huidige functie een geschikte persoon voor.

Maar wij Vlamingen zijn daar veel te braaf voor vrees ik....
DenKempenzoon is offline  
Oud 23 augustus 2007, 10:04   #87
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Dit zinnetje verontrust me enigszins:

Citaat:
Leterme zette ook een voorstel op papier voor de splitsing van de kieskring Brussel-Halle-Vilvoorde. Zonder een akkoord daarover willen de Vlaamse partijen niet deelnemen aan een nieuwe federale regering
Kortaf is offline  
Oud 23 augustus 2007, 10:23   #88
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
gij maakt mij niet wijs dat Elio en Laurette daar nog niet bijstaan hoor ! of had je voor hen een specialere behandeling ?
Mijn rotweilers hebben hun beeltenissen afgeknaagd ipv er tegen te pissen.... ...maar alla...zij begrijpen dan ook geen bal van politiek...
Oud 23 augustus 2007, 10:25   #89
Ovidius
Parlementslid

Ovidius's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Ovidius
Standaard

Citaat:
ongelooflijk hoeveel vreemdelingen hier de laatste tijd opduiken
steevast pro paars / pro verhofstadt / en dus pro belgica ... itt de verkiezingsuitslag zit het belgicisme nogal in de lift hier hoor !
Ik mag veronderstellen dat U hiermee niet tracht te bedoelen dat vreemdelingen niet over de intellectuele capaciteiten beschikken om op dit forum te vertoeven?

Laatst gewijzigd door Ovidius : 23 augustus 2007 om 10:25.
Ovidius is offline  
Oud 23 augustus 2007, 10:26   #90
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Dit zinnetje verontrust me enigszins:

blijkbaar gaan ze BHV toch in de communautaire koehandel gooien ?! ... dat zou wel een enorme toegift en een taktische flater zijn ...
Anna List is offline  
Oud 23 augustus 2007, 10:30   #91
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ovidius Bekijk bericht
Ik mag veronderstellen dat U hiermee niet tracht te bedoelen dat vreemdelingen niet over de intellectuele capaciteiten beschikken om op dit forum te vertoeven?
u mag dat zeker, het zou alleen een volstrekt verkeerde interpretatie van mijn tekst zijn.

nieuwe bezoekers heten hier voor hun 100 bericht 'vreemdeling' (dat is niet mijn keuze, ik vind het woord eerder ongelukkig gekozen voor een politiek forum)

anciens van alle strekkingen zullen u kunnen bevestigen dat er een paar extreem pro-belgische activisten wel eens (ook heel kortzichtig) met dubbelnicks durven goochelen om hun standpunten de kracht van het getal mee te geven ... dat is de enige juiste interpretatie ...

at your service
Anna List is offline  
Oud 23 augustus 2007, 10:32   #92
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DenKempenzoon Bekijk bericht
Klopt, zeker Peeters is daar in z'n huidige functie een geschikte persoon voor.

Maar wij Vlamingen zijn daar veel te braaf voor vrees ik....
idd, hij moet zich toch nog voorstellen in de buurlanden, niet ? ... Nederland eerst bezoeken is daarbij natuurlijk een vanzelfsprekendheid ... dat zouden Waalse regeringsonderhandelaars de CD&V toch nooit te euvel kunnen duiden, niet ?
Anna List is offline  
Oud 23 augustus 2007, 11:44   #93
Ovidius
Parlementslid

Ovidius's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Ovidius
Standaard

Citaat:
u mag dat zeker, het zou alleen een volstrekt verkeerde interpretatie van mijn tekst zijn.

...

at your service

Voor alle duidelijkheid, ik heb nooit getwijfeld aan Uw goede bedoelingen hoor. Iedereen start hier trouwens als vreemdeling, wat voor sommigen een beklijvend idee moet zijn?! Toch bedankt voor Uw heldere antwoord.

Verder mag U er zeker van zijn dat ik een echte 'vreemdeling' ben, zelfs zonder stemrecht voor enquêtes. Het is door de recente gebeurtenissen in ons landje dat ik de weg naar dit forum heb gevonden.
Ovidius is offline  
Oud 23 augustus 2007, 14:00   #94
DenKempenzoon
Schepen

Standaard

Net op de radio: Leterme zou op weg zijn naar de koning, vermoedelijk om ontslag als formateur in te dienen.
DenKempenzoon is offline  
Oud 23 augustus 2007, 14:04   #95
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Yves Leterme is op weg naar de koning
do 23/08/07 - Formateur Yves Leterme is op weg naar kasteel Belvédère. Wellicht zal hij daar zijn ontslag aanbieden aan koning Albert. Dat heeft de redactie uit goede bron vernomen.
Daarmee komt na 74 dagen wellicht een eind aan de regeringsvorming. (Belga) De oranje-blauwe partijen hadden vanochtend tot 4.30 uur onderhandeld, maar die marathonvergadering leverde uiteindelijk niets op.

Vooral de starre houding van de Franstalige christendemocraten van CDH in het communautaire debat legde een bom onder de regeringsonderhandelingen.

De Vlamingen zochten daarvoor een tweederdemeerderheid, maar CDH-partijvoorzitster Joëlle Miquet wilde alleen instemmen met een vage tekst.

Als Leterme zijn ontslag indient, moet de koning beslissen hoe het voort moet. Hij kan onder meer een nieuwe bemiddelaar aanstellen of een nieuwe informateur
bron: vrtnieuws.net
Oud 23 augustus 2007, 14:13   #96
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ovidius Bekijk bericht
Voor alle duidelijkheid, ik heb nooit getwijfeld aan Uw goede bedoelingen hoor. Iedereen start hier trouwens als vreemdeling, wat voor sommigen een beklijvend idee moet zijn?! Toch bedankt voor Uw heldere antwoord.

Verder mag U er zeker van zijn dat ik een echte 'vreemdeling' ben, zelfs zonder stemrecht voor enquêtes. Het is door de recente gebeurtenissen in ons landje dat ik de weg naar dit forum heb gevonden.
geduld kan u redden ik dacht dat bij 1 maand lidmaatschap en 100 berichten
automatische naturalisatie en stemrecht komt
Anna List is offline  
Oud 23 augustus 2007, 14:16   #97
DenKempenzoon
Schepen

Standaard

Citaat:
geduld kan u redden ik dacht dat bij 1 maand lidmaatschap en 100 berichten
automatische naturalisatie en stemrecht komt
Ik kijk ook al reikhalzend uit naar dat moment
DenKempenzoon is offline  
Oud 23 augustus 2007, 15:28   #98
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Yves Leterme is op weg naar de koning
do 23/08/07 - Formateur Yves Leterme is op weg naar kasteel Belvédère. Wellicht zal hij daar zijn ontslag aanbieden aan koning Albert. Dat heeft de redactie uit goede bron vernomen.
Daarmee komt na 74 dagen wellicht een eind aan de regeringsvorming. (Belga) De oranje-blauwe partijen hadden vanochtend tot 4.30 uur onderhandeld, maar die marathonvergadering leverde uiteindelijk niets op.

Vooral de starre houding van de Franstalige christendemocraten van CDH in het communautaire debat legde een bom onder de regeringsonderhandelingen.

De Vlamingen zochten daarvoor een tweederdemeerderheid, maar CDH-partijvoorzitster Joëlle Miquet wilde alleen instemmen met een vage tekst.

Als Leterme zijn ontslag indient, moet de koning beslissen hoe het voort moet. Hij kan onder meer een nieuwe bemiddelaar aanstellen of een nieuwe informateur
bron: vrtnieuws.net
Waarschijnlijk gaat hij of een nieuwe informateur aanstellen of Leterme opdragen het met een andere meerderheid te proberen.

De SP mag dus een groot boeket bloemen naar de CDH sturen, want dankzij hen kunnen ze nu wel terug in de regering komen

Laatst gewijzigd door Jantje : 23 augustus 2007 om 15:30.
Jantje is offline  
Oud 23 augustus 2007, 15:33   #99
reinaert68
Gouverneur

reinaert68's schermafbeelding

Standaard

Karel De Gucht formateur. Zeer capabel en veel meer politieker dan Leterme.

Laatst gewijzigd door reinaert68 : 23 augustus 2007 om 15:33.
reinaert68 is offline  
Oud 23 augustus 2007, 15:41   #100
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reinaert68 Bekijk bericht
Karel De Gucht formateur. Zeer capabel en veel meer politieker dan Leterme.
Als die formateur word, en daarna premier, dan kunnen we beter nu al beginnen met politiek assiel aan te vragen in congo, want anders gaan we zelfs daar binnen een paar weken, op een lange wachtlijst komen.

Wegens te veel Belgen die politiek assiel aanvragen overal ter wereld.
Jantje is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be