![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#84 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het zag zwart van de Afrikanen.
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | ||
|
![]() Citaat:
Het gaat langs geen kanten om die Vlaamse geest (als die al bestaat). Het gaat om de Westerse waarden, zoals gelijkheid van man en vrouw, tolerantie tegenover homo's (en kom niet af met te zeggen dat VB tegen homo's is, ze zijn tegen het huwelijk, maar hebben bvb nog nooit opgeroepen tot geweld tegen homo's), enz...
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Europees Commissaris
|
![]() Ok weer on topic:
ikzelf ben niet katholiek, toch hou ik ook vast aan een kerstboom hoor. Het gaat mij eerder om een traditie die ik voorzet vanuit ethisch oogpunt en zeg nu zelf: die kerstversiering is toch wel mooi zeker zo met het einde van het jaar in zicht. Mag ik even provoceren: geen suikerfeest meer dan! Het is zo wel iets te gemakkelijk om zo een dag niet naar werk te moeten of naar school. En ook geen gewaden meer.
![]() |
#87 |
Banneling
|
![]() Tja, dat er steeds meer zijn die ze in een "islamistische geest" opvoeden, hoef je ons niet meer te vertellen Filosoof. We kennen je hang naar het obscurantisme intussen wel al.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() je bedoelt dan in CHRISTELIJKE ziekenhuizen en scholen neem ik aan! Mag dat ook niet meer?
Ook al ingepakte moslima's gezien in ISLAMITISCHE ziekenhuizen? of vinden ze - net als bij islamitische scholen - het te moeilijk om zelf wat initiatieven op touw te zetten? Wie houdt ze trouwens tegen?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor mij en mijn atheïstische familie, al generaties lang. Weet je nu nog niet Filosoof, dat nog maar slechts 13 % van de Vlamingen praktizerend christen of katholiek zijn. Of wil je het gewoon niet weten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom sommige mensen ineens heelder stukken in het zwart zet, is mij vreemd.
Enfin; da's niet bepaald relevant. Natuurlijk.
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Banneling
|
![]() Sinds wanneer zitten er ambtenaren vermomd als paashazen en kerstbomen bij de Antwerpse administratie?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Akkoord, laten we dan meteen de puntjes maar op de i zetten. Dan mogen er ook geen besneden mannen meer aangeworven worden als ambtenaar. ![]() En de halalmaaltijd die de niet-islamitische kinderen van de Antwerpse stadscholen door hun strot geramd krijgen, moet onmiddellijk van het menu gehaald worden : het is de neutrale ambtenaar absoluut verboden om aanbestedingen aan halal-grootkeukens te doen. Er komt dan ook een verbod op de islamitische rituele slachtingen. Het kan niet langer zijn dat neutrale veeartsen-keurders/ambtenaren nog langer geconfronteerd worden met deze islamitische gruwelprakijken. Laten we gans de openbare ruimte gelijk neutraal maken. (Er is nog hoop voor Mollahbeek !) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De Spanjaarden zijn gebleven tot zij de zuidelijke Nederlanden overgaven aan de Oostenrijkers. De Oostenrijkers werden verjaagd door de Fransen. De Fransen werden verjaagd door Engelse-Pruisische-Nederlandse coalitie. De Nederlanders werden pas echt verjaagd onder druk van het franse leger. De Duitsers I werden niet verslagen door 'de belgen aan de Yser'. De Duitsers II werden uit ons land gejaagd door de Britten en Amerikanen. Het zullen niet de Vlamingen of de Belgen zijn die de huidige indringers zullen verjagen. PS. Zo veel respect is er niet voor 'de Belgen'.
![]() |
![]() |
#99 |
|
![]() Hier had ik mijn reactie misschien beter geplaatst:
Ergens hebben ze een punt. Een Kerstboom of Paasei is niet cultureel neutraal. Maar dat ze dit punt maken komt gewoon omdat zoals iemand hier al zei ze in Antwerpen een vals argument hebben gegeven. De reden is niet het nastreven van neutraliteit, maar wel dat sommigen zich geprovoceerd voelen als ze iemand met een hoofddoek een openbare functie zien uitoefenen in een niet-Moslim land. Ze zullen zich daar allesbehalve door gecharmeerd voelen, en terecht. Maar ik denk dat iemand het ze eens in mensentaal moet uitleggen zonder allerhande verpakkingen en dat ze het dan maar moeten proberen te begrijpen. Ieder land heeft zijn culturele gevoeligheden. Of beter: zijn cultureel gevoelige inwoners... (Als ik dadelijk naar de supermarkt ga en wordt geholpen door een Moslima in traditionele kleding, of datzelfde gebeurt nu als ik voor mijn rijbewijs/id-lkaart ga, ik zie niet in waarom ik daar problemen mee zou moeten hebben als de dienstverlening hetzelfde is. Ik denk niet dat daarvoor trouwens iemand ooit problemen had met een medewerker die ergens een kruisje droeg, niet? Nu hebben we de zogezegde 'verplichte neutraliteit voor iedereen' in het leven geroepen, om niemand de indruk van discriminatie te geven. En dan krijg je dit soort toestanden... Dit gaat al lang niet meer over hoofddoeken, maar om een simpel machtsspelletje waarbij de grenzen worden afgetast en men wil laten zien wie de sterkste is.
![]() |
![]() |
#100 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |