Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 27 augustus 2007, 21:08   #81
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Tenzij iemand mij persoonlijk uitdaagt zal ik me er doorgaans voor hoeden van uitspraken te doen over individuele gevallen.

Het enige wat mij interesseert is de global picture.
Waar heb jij aangetoond dat het (sic) bar slecht gesteld is met de intellectuele ontwikkeling van de bevolking die onderworpen is aan Mohammed's leer?
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 06:54   #82
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Het rapport Stasi. =')
(En - iets correcter - je hebt meerdere malen dezelfde vraag een 'njet' gegeven.)
Maar dat blijft dan wel één vraag, al dan niet herhaald.

Citaat:
Ik heb moeite gedaan delen zelf te lezen. Het lijkt me dan ook fair dat je jouw conclusie - die je af en toe c/p - ook te onderbouwen met directe quotes van het rapport. Dat kan onmogelijk moeilijk zijn.
Je heb een citaat dat er gegeven wordt van een oud advies van de £Conseil d'Etat laten vertalen.

Ik heb reeds herhaaldelijk gezegd dat citaten niet voldoende zijn. Je moet het hele rapport lezen, en ik ga een rapport van 76 bladzijden niet integraal op het forum plaatsen. Ik heb op een bepaald ogenblik aangegeven hoe vaak een bepaald begrip in het rapport voorkomt. Daaruit zou je hebben moeten merken dat bepaalde situaties doorheen het rapport beschreven worden, en dit zou betekenen dat voor het staven van een van de conclusies die ik in mijn tekstje heb opgenomen ik een paar bladzijden tekst zou moeten copy/pasten. Ik heb trouwens gesuggereerd dat je eerst Frans zou leren.

Citaat:
Dat probeer ik niet.
Laat mij het recht al eens te twijfelen.

Citaat:
Dat kan wel, zover ik weet. Wat je kan doen is het duidelijker maken met quotes van het rapport Stasi.
Vide ut supra.

Citaat:
En ik zal blijven zeggen dat je het gaat moeten onderbouwen met welbepaalde quotes.
Vide ut supra.

[quote=AdrianHealey;2884783]Nu sla je wel een gigantische kemel.
Ik heb nog nooit - echt nog nooit - gezegd dat dat niet zo is. (Maar echt nog nooit.)
Dat is jouw reactie op mijn "of met die uitspraak van Niemöller tot je zegt dat een mens ook een maatschappelijke verantwoordelijkheid heeft."

Inderdaad, je hebt nog nooit -- nooit -- gezegd dat dat zo is, dat een mens ook een maatschappelijke verantwoordelijkheid heeft. Je gaat dus volledig akkoord met mijn uitspraak. Het doet me plezier dat je inziet dat dit een kemel van formaat is, en dat ik hem geschoten heb.

Citaat:
Je snapt volgens mij nog steeds niet dat ik daarom nog niet persé wil dat het daarom allemaal verboden moet worden.
Ik begrijp dat de persoonlijke vrijheid voor jou altijd en overal primeert op de belangen van de maatschappij.
Oud 28 augustus 2007, 07:01   #83
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, je hebt nog nooit -- nooit -- gezegd dat dat zo is, dat een mens ook een maatschappelijke verantwoordelijkheid heeft. Je gaat dus volledig akkoord met mijn uitspraak. Het doet me plezier dat je inziet dat dit een kemel van formaat is, en dat ik hem geschoten heb.
Ongelooflijk dat je van zo'n kwade wil wilt zijn, maar goed.

Citaat:
Ik begrijp dat de persoonlijke vrijheid voor jou altijd en overal primeert op de belangen van de maatschappij.
Ah, oef. We komen al ergens.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 07:09   #84
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Waar heb jij aangetoond dat het (sic) bar slecht gesteld is met de intellectuele ontwikkeling van de bevolking die onderworpen is aan Mohammed's leer?
Elders op dit forum. Maar ik heb een voorbereide tekst die ik hieronder plaats. Er zal zeker nog ruimte zijn voor uitbreiding en verfijning, maar daarvoor zou een grondige discussie nuttig zijn.

===

Is het mogelijk dat een verstikkende totalitaire ideologie zoals de mohammedaanse een nefaste invloed kan hebben op de ontwikkeling van de aanhangers?
Thierry Gattuso observes the following with respect to the underachievement of Muslim citizens of Britain: The United Kingdom census of 2001 for the first time looked at the nation’s religious background. The findings showed that Muslims make up 2.8% of the UK population. Hindus 1%, Sikhs 0.6, Buddhists and Jews both make up 0.5% of the UK population. 31% of Muslims of working age have no qualifications, the highest of any religious group. As in many countries owning your own home is a major achievement and financial responsibility. 82% of Sikhs followed by 78% of Jews own their own home in the UK. Only 52% of Muslims own their own home, the lowest of any religious group. 14% of Muslims are unemployed, compared to 8% of Sikhs and 6% of Hindus. The underachievement of Muslims is even more bleak when you examine where most Muslims, Hindus, Sikhs and Buddhists in the UK come from. 75% of Muslims, 97% of Hindus, 98 % of Sikhs and 69% of Buddhists in the UK are from or have ancestral links to South Asia. Therefore any cultural factors can be largely ruled out when comparing the achievement of Muslims with people from other religious groups. Muslims complain that they have to overcome language difficulties and face discrimination in the UK and state this as a factor in their poor performance. Buddhists, Hindus and Sikhs face the same language and discrimination issues as Muslims, yet their achievements and performance is much better than Muslims.??The underachievement of Muslims should come as no surprise to those of us who understand the true nature of Islam. Everything a Muslim needs to know is in the Koran, Hadith or Sunnah. Muslims are not encouraged to seek knowledge and better themselves. Muslims are against progress, modernity and science. Those that control Islam do not want to see Muslims educated as an educated Muslim will apply commonsense and logic to the Koran and see it for what its is, a collection of distorted Bible and Torah stories and in print the mind of a 7th century Bedouin bandit leader.[136]
http://islamicexpansionanddecline.bl...ilization.html
Voor meer statistische gegevens, zie http://www.statistics.gov.uk/

Op een andere plaats op dit forum werd reeds gewezen op een mogelijke samenhang tussen de mohammedaanse ideologie en het IQ, waarbij kan verwezen worden naar de cijfers uit een wetenschappelijke studie van Lynn en Vanhanen die kunnen teruggevonden worden op http://www.isteve.com/IQ_Table.htm Volgens die cijfers is het IQ van Marokkanen in Nederland (85) belangrijk lager dan dat van Nederlanders (102). Het cijfer voor Turken in Turkije ligt op 90, terwijl dat van Turkse immigranten in Nederland op 88 ligt, dat van hun kinderen op 85.

Men dient vanzelfsprekend voorzichtig om te gaan met die cijfers, temeer omdat wetenschappelijk onderzoek ernaar zeer gevoelig ligt.

In de volkstelling in Groot Brittannië, waar hierboven reeds naar verwezen werd zijn nog heel wat meer interessante gegevens te vinden. Uit onderstaande grafiek blijkt dat leerlingen die van landen herkomstig zijn met een overwegend aan de mohammedaanse ideologie onderworpen bevolking (in casu Bangladesh en Pakistan), de schoolprestaties beduidend lager liggen dan de meeste andere groepen, ook van de naburige Indiërs.

http://www.statistics.gov.uk/CCI/nug...ank=2&Rank=192

Er is mij geen vergelijkbaar materiaal bekend voor de toestanden in België.

Doet men er goed aan van zijn ogen te sluiten voor de realiteit en zich op te sluiten in een beperkte denkwereld die gedirigeerd wordt door een fanatieke ideologie?

De enige moslimse wetenschapper die de Nobelprijs won, Ahmed H. Zewail, met de Amerikaanse nationaliteit maar van Egyptische komaf, wijt ontwikkelingsachterstand aan:

- Illiteracy
- Incoherent Policy for Science & Technology
- Restrictions on Human Thought
- Fanatical Mix-ups of State Laws and Religious Beliefs

De vraag mag gesteld worden waarom van de honderden wetenschappers die een Nobelprijs wonnen er zich slechts 1 bekende tot de mohammedaanse ideologie.

Het Arab Human Development Report van 2002 (http://www.undp.org/arabstates/) stelt:
Specifically, the report concludes that Arab countries need to embark on rebuilding their societies on the basis of:on the basis of:

* Full respect for human rights and freedoms as the cornerstone of good governance, leading to human development.
* the complete empowerment of Arab women, taking advantage of all opportunities to build their capabilities and to enable them to exercise those capabilities to the full.
* The consolidation of knowledge acquisition and its effective utilisation. As a key driver of progress, knowledge must be brought to bear efficiently and productively in all aspects of society, with the goal of enhancing human well being across the region.

In the end, bold thinking holds the key to realizing, as opposed to only conceiving of, grand visions for the future. Great goals require great acts.
Het gaat hier stuk voor stuk om beperkingen die ingebouwd zitten in de mohammedaanse ideologie.

De Arab Human Development Reports wijzen daarbij op een ontwikkelingsachterstand die in grote mate te wijten is aan het geloof in het herkauwen van kennis uit boeken die intussen al duizend jaar oud zijn.
p. 78 a large share of the market consists of religious books and educational publications that are limited in their creative content.
Kennisverwerving is nochtans cruciaal voor de ontwikkeling van de mensheid. Pakistan had wel degelijk een wetenschapper die de Nobelprijs won, in 1979: Abdus Salaam (�* 1996), maar hij behoorde tot de door de officiële islam uitgestoten Ahmadiyya, een van de best geschoolde bevolkingsgroepen in Pakistan (zij beweren een alfabetiseringsgraad van 99% te halen), en daarom ook zo gehaat door de doorsnee volgeling van Mohammed. http://www.thepersecution.org/50years/salam.html

Ferid Murad, een Nobelprijswinnaar met een mohammedaanse achtergrond, zijn vader was geboren in Albanië, wist zich wel los te rukken van de mohammedaanse ideologie. Hij schreef onder meer: “With this background I knew that I wanted considerable education so I wouldn't have to work as hard as my parents. Also, I knew at the age of 12 that I was going to become a doctor. My parents always encouraged us to get an education and establish a profession. However, my brothers and I grew up with considerable freedom whether it was saving or spending our tips from the restaurant or our career choices. This was also applied to our religious choices as my father was Muslim, my mother Baptist and we were raised in a Catholic community. Subsequently, my brothers became Catholic when they married Catholic wives and I was baptized Episcopalian in college. My wife of more than forty years is Presbyterian, two of our daughters married Jewish men and one married a Catholic man.”
http://nobelprize.org/nobel_prizes/m...d-autobio.html

Laatst gewijzigd door Basy Lys : 28 augustus 2007 om 07:10.
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 07:13   #85
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Ongelooflijk dat je van zo'n kwade wil wilt zijn, maar goed.
'k Vond het wel grappig ...

Citaat:
Ah, oef. We komen al ergens.
Tuurlijk komen we ergens, en
Point n'est besoin d'espérer pour entreprendre,
Ni de résussir pour persévérer.
(Guillaume le Taciturne)
Misschien wordt je nog wel een goeie?
Oud 28 augustus 2007, 07:16   #86
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
'k Vond het wel grappig ...

Maar goed. 'k ben blij dat we dat ook opgelost hebben.

Citaat:
Tuurlijk komen we ergens, en
Point n'est besoin d'espérer pour entreprendre,
Ni de résussir pour persévérer.
(Guillaume le Taciturne)
Misschien wordt je nog wel een goeie?
Je gaat toch moeten leren dat ik geen Frans kan.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 28 augustus 2007, 07:56   #87
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
ja, waarom blijft ge reageren hé...ik vraag mij dat ook af.Wat maakt uw goed gedresseerde moslim dan allemaal klaar voor u?Gestoofde kamelekoppen? Gevulde geiten-uiers? Hum..Lekkel lekkel..
Blij voor jou dat je dat lekker vindt
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 09:01   #88
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je gaat toch moeten leren dat ik geen Frans kan.
Geen Frans ken.
Oud 28 augustus 2007, 11:31   #89
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Maar ik kán het ook niet?
Oud 28 augustus 2007, 11:44   #90
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik kon al vermoeden dat een ouwe, bijziende bomma als jij, die bovendien ook nogeens selectief leest, ging beweren dat er nooit een gefundeerd weerwoord op de copy-paste's van BL is gekomen...

Soit, ik ga hier niet teveel woorden aan vuil maken.
Hear, hear. Een beetje de gespeelde verontwaardigheid uithangen over mijn correcte (maar directe ) analyse in een andere draad en die "arrogant "noemen, en hier zelf arrogante scheldproza lozen, foei Uh-Huh!

Het is nu wachten op een idiote intermezzo van AlexHealey.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 11:46   #91
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Hear, hear. Een beetje de gespeelde verontwaardigheid uithangen over mijn correcte (maar directe ) analyse in een andere draad en die "arrogant "noemen, en hier zelf arrogante scheldproza lozen, foei Uh-Huh!

Het is nu wachten op een idiote intermezzo van AlexHealey.
Geen nood, hier ben ik al.
Oud 28 augustus 2007, 12:24   #92
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Elders op dit forum. Maar ik heb een voorbereide tekst die ik hieronder plaats. Er zal zeker nog ruimte zijn voor uitbreiding en verfijning, maar daarvoor zou een grondige discussie nuttig zijn.

===

Is het mogelijk dat een verstikkende totalitaire ideologie zoals de mohammedaanse een nefaste invloed kan hebben op de ontwikkeling van de aanhangers?
Aha, je stelt jezelf een objectieve vraag om tot een objectief antwoord te komen...
Citaat:
Thierry Gattuso observes the following with respect to the underachievement of Muslim citizens of Britain: The United Kingdom census of 2001 for the first time looked at the nation’s religious background. The findings showed that Muslims make up 2.8% of the UK population. Hindus 1%, Sikhs 0.6, Buddhists and Jews both make up 0.5% of the UK population. 31% of Muslims of working age have no qualifications, the highest of any religious group. As in many countries owning your own home is a major achievement and financial responsibility. 82% of Sikhs followed by 78% of Jews own their own home in the UK. Only 52% of Muslims own their own home, the lowest of any religious group. 14% of Muslims are unemployed, compared to 8% of Sikhs and 6% of Hindus. The underachievement of Muslims is even more bleak when you examine where most Muslims, Hindus, Sikhs and Buddhists in the UK come from. 75% of Muslims, 97% of Hindus, 98 % of Sikhs and 69% of Buddhists in the UK are from or have ancestral links to South Asia. Therefore any cultural factors can be largely ruled out when comparing the achievement of Muslims with people from other religious groups. Muslims complain that they have to overcome language difficulties and face discrimination in the UK and state this as a factor in their poor performance.
Dat is zo. Er heersen daar meer vooroordelen t.o.v. moslims waardoor ze vaker worden gediscrimineerd. De woorden 'Pakistani' en 'Bengladeshi' hebben ook een negatieve(re) connotatie in Engeland. Bijvoorbeeld: er zijn Pakistanen die op een sollicatiegesprek zeggen dat ze van Indische afkomst zijn omdat dat beter overkomt. Dat zegt m.i. al genoeg.

Maar ik geef wel toe dat de goede wil van 'beide kanten' moet komen. En er zijn inderdaad extremistische of fundamentalische moslims die niet bereidt zijn om 'compromissen' te sluiten, waardoor ze zichzelf wat uitsluiten van de maatschappij en wat dus ook zichtbaar is in de statistieken. Men moet echter wel oppassen om niet de fout te maken door te veralgemenen naar �*lle moslims, want dit klopt niet met de werkelijkheid. En dat is wat jij en dit soort teksten doen.
Citaat:
Buddhists, Hindus and Sikhs face the same language and discrimination issues as Muslims, yet their achievements and performance is much better than Muslims.??The underachievement of Muslims should come as no surprise to those of us who understand the true nature of Islam. Everything a Muslim needs to know is in the Koran, Hadith or Sunnah. Muslims are not encouraged to seek knowledge and better themselves. Muslims are against progress, modernity and science.
Dit kun je onmogelijk bewijzen of afleiden uit die statistieken.
Citaat:
Those that control Islam do not want to see Muslims educated as an educated Muslim will apply commonsense and logic to the Koran and see it for what its is, a collection of distorted Bible and Torah stories and in print the mind of a 7th century Bedouin bandit leader.[136]
So much for objectivity...
Citaat:
Op een andere plaats op dit forum werd reeds gewezen op een mogelijke samenhang tussen de mohammedaanse ideologie en het IQ, waarbij kan verwezen worden naar de cijfers uit een wetenschappelijke studie van Lynn en Vanhanen die kunnen teruggevonden worden op http://www.isteve.com/IQ_Table.htm Volgens die cijfers is het IQ van Marokkanen in Nederland (85) belangrijk lager dan dat van Nederlanders (102). Het cijfer voor Turken in Turkije ligt op 90, terwijl dat van Turkse immigranten in Nederland op 88 ligt, dat van hun kinderen op 85.

Men dient vanzelfsprekend voorzichtig om te gaan met die cijfers, temeer omdat wetenschappelijk onderzoek ernaar zeer gevoelig ligt.
Ik zie ethniciteiten en IQ-cijfers. Hoe jij daar 'de islam' aan kan linken is mij een compleet raadsel...
Citaat:
In de volkstelling in Groot Brittannië, waar hierboven reeds naar verwezen werd zijn nog heel wat meer interessante gegevens te vinden. Uit onderstaande grafiek blijkt dat leerlingen die van landen herkomstig zijn met een overwegend aan de mohammedaanse ideologie onderworpen bevolking (in casu Bangladesh en Pakistan), de schoolprestaties beduidend lager liggen dan de meeste andere groepen, ook van de naburige Indiërs.

Basy Lys, 'Black Caribbean', 'Black African' en 'Other Black' scoren zelfs nog lager dan 'de aanhangers van de mohammedaanse ideologie', zoals jij ze noemt. Wat is jouw verklaring hiervoor?
En hoe kun je in 's hemelsnaam religies linken aan statistieken over ethniciteiten en schoolprestaties?
Citaat:
Doet men er goed aan van zijn ogen te sluiten voor de realiteit en zich op te sluiten in een beperkte denkwereld die gedirigeerd wordt door een fanatieke ideologie?
Dit is een holle vraag (bewering) die op onjuiste denkpiste's steunt.
Citaat:
De enige moslimse wetenschapper die de Nobelprijs won, Ahmed H. Zewail, met de Amerikaanse nationaliteit maar van Egyptische komaf, wijt ontwikkelingsachterstand aan:

- Illiteracy

De vraag mag gesteld worden waarom van de honderden wetenschappers die een Nobelprijs wonnen er zich slechts 1 bekende tot de mohammedaanse ideologie.

Het Arab Human Development Report van 2002 (http://www.undp.org/arabstates/) stelt:
Specifically, the report concludes that Arab countries need to embark on rebuilding their societies on the basis of:on the basis of:

* Full respect for human rights and freedoms as the cornerstone of good governance, leading to human development.
* the complete empowerment of Arab women, taking advantage of all opportunities to build their capabilities and to enable them to exercise those capabilities to the full.
* The consolidation of knowledge acquisition and its effective utilisation. As a key driver of progress, knowledge must be brought to bear efficiently and productively in all aspects of society, with the goal of enhancing human well being across the region.

In the end, bold thinking holds the key to realizing, as opposed to only conceiving of, grand visions for the future. Great goals require great acts.
Het gaat hier stuk voor stuk om beperkingen die ingebouwd zitten in de mohammedaanse ideologie.

De Arab Human Development Reports wijzen daarbij op een ontwikkelingsachterstand die in grote mate te wijten is aan het geloof in het herkauwen van kennis uit boeken die intussen al duizend jaar oud zijn.
p. 78 a large share of the market consists of religious books and educational publications that are limited in their creative content.
Kennisverwerving is nochtans cruciaal voor de ontwikkeling van de mensheid. Pakistan had wel degelijk een wetenschapper die de Nobelprijs won, in 1979: Abdus Salaam (�* 1996), maar hij behoorde tot de door de officiële islam uitgestoten Ahmadiyya, een van de best geschoolde bevolkingsgroepen in Pakistan (zij beweren een alfabetiseringsgraad van 99% te halen), en daarom ook zo gehaat door de doorsnee volgeling van Mohammed. http://www.thepersecution.org/50years/salam.html

Ferid Murad, een Nobelprijswinnaar met een mohammedaanse achtergrond, zijn vader was geboren in Albanië, wist zich wel los te rukken van de mohammedaanse ideologie. Hij schreef onder meer: “With this background I knew that I wanted considerable education so I wouldn't have to work as hard as my parents. Also, I knew at the age of 12 that I was going to become a doctor. My parents always encouraged us to get an education and establish a profession. However, my brothers and I grew up with considerable freedom whether it was saving or spending our tips from the restaurant or our career choices. This was also applied to our religious choices as my father was Muslim, my mother Baptist and we were raised in a Catholic community. Subsequently, my brothers became Catholic when they married Catholic wives and I was baptized Episcopalian in college. My wife of more than forty years is Presbyterian, two of our daughters married Jewish men and one married a Catholic man.”
Tja, dat er in 'de Arabische wereld' het één en ander misloopt weet zelfs het domste uilskuiken. Maar je kan nog altijd niet veralgemenen naar de hele islam en naar alle moslims op deze planeet, zoals jij doet. Je geeft geen enkel concreet bewijs voor je bewering (sic) dat het bar slecht gesteld is met de intellectuele ontwikkeling van de bevolking die onderworpen is aan Mohammed's leer.
Oud 28 augustus 2007, 18:52   #93
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

===

Thierry Gattuso observes the following with respect to the underachievement of Muslim citizens of Britain: The United Kingdom census of 2001 for the first time looked at the nation’s religious background. The findings showed that Muslims make up 2.8% of the UK population. Hindus 1%, Sikhs 0.6, Buddhists and Jews both make up 0.5% of the UK population. 31% of Muslims of working age have no qualifications, the highest of any religious group. As in many countries owning your own home is a major achievement and financial responsibility. 82% of Sikhs followed by 78% of Jews own their own home in the UK. Only 52% of Muslims own their own home, the lowest of any religious group. 14% of Muslims are unemployed, compared to 8% of Sikhs and 6% of Hindus. The underachievement of Muslims is even more bleak when you examine where most Muslims, Hindus, Sikhs and Buddhists in the UK come from. 75% of Muslims, 97% of Hindus, 98 % of Sikhs and 69% of Buddhists in the UK are from or have ancestral links to South Asia. Therefore any cultural factors can be largely ruled out when comparing the achievement of Muslims with people from other religious groups. Muslims complain that they have to overcome language difficulties and face discrimination in the UK and state this as a factor in their poor performance. Buddhists, Hindus and Sikhs face the same language and discrimination issues as Muslims, yet their achievements and performance is much better than Muslims.??The underachievement of Muslims should come as no surprise to those of us who understand the true nature of Islam. Everything a Muslim needs to know is in the Koran, Hadith or Sunnah. Muslims are not encouraged to seek knowledge and better themselves. Muslims are against progress, modernity and science. Those that control Islam do not want to see Muslims educated as an educated Muslim will apply commonsense and logic to the Koran and see it for what its is, a collection of distorted Bible and Torah stories and in print the mind of a 7th century Bedouin bandit leader.[136]

- Illiteracy

En dat gaat maar vrolijk door met hele lappen gecopy-paste tekst te posten. Basy Lys, mag ik je vragen om bij het onderwerp van de draad te blijven of anders je lappen tekst te gaan plakken in één van de vele anti-moslim draden?
Oud 28 augustus 2007, 22:36   #94
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
En dat gaat maar vrolijk door met hele lappen gecopy-paste tekst te posten. Basy Lys, mag ik je vragen om bij het onderwerp van de draad te blijven of anders je lappen tekst te gaan plakken in één van de vele anti-moslim draden?
Jammer - maar o zo voorspelbaar - dat hij niet verder ingaat op wat ik heb gepost.
Oud 28 augustus 2007, 23:46   #95
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Blij voor jou dat je dat lekker vindt
De eerste keer dat ik in Marseille kwam, zag ik daar een oude arabier op een terrasje zitten die een gestoofde geite-of bokkekop aan het afpeuzelen was Zoiets had ik nog nooit gezien, en ik vond dat wel grappig (maar niet om honger van te krijgen).Na wat nadenken vond ik het wat op een konijnekopkke trekken, maar dan wat groter, niks om "abnormaal" te vinden dus. Sindsdien heb ik al raarder dinges zien eten, hond, kat, en in Spanje, hagedis.Een soort reuze-hagedis, die ge in wijngaarden kunt vinden, zo groot als een flinke rioolrat, en dat word gebarbecued...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 23:47   #96
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
beter interressante copy-paste als zelf-uit-uw-duim-gezogen pure onzin en zever, hé Doki
Oud 28 augustus 2007, 23:53   #97
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Juist ja, en de inhoud van deze thread is de vraag of racisme misschien deels gestoeld kan zijn op territoriumgedrag. Dat heeft dus van ver of van dicht niets met de islam te maken. Het staat jou vrij om, als je toch aan niets anders kunt denken, voorbeelden aan te dragen rond deze vraag die wél over moslims gaan, maar dan nodig ik je tegelijk uit om

1) naast dat voorbeeld uit te leggen hoe dat voorbeeld in verband staat met het onderwerp van de discussie, en wat het volgens jou aantoont.

2) niet met een uiterst gecibleerde keuze van voorbeelden het onderwerp te doen afdwalen naar de islam, en van deze thread de zoveelste anti-islam thread te maken.
Zeker en vast is racisme gestoeld op territoriumdrang, en uit overlevingsinstinct.Emoties dus. Nu, als een godsdienst deze menselijke gevoelens ondersteund, ze zelfs een heilige waarde toeschrijft, dan gaan de aanhangers van zo een godsdienst zichzelf, en hun gevoelens, nooit in vraag stellen, er nooit over nadenken.Die zitten dus vast in hun gedrag, zijn geblokkeerd, die kunnen niet veranderen, met zulke mensen valt niks aan te vangen.
Oud 29 augustus 2007, 00:51   #98
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
beter interressante copy-paste als zelf-uit-uw-duim-gezogen pure onzin en zever, hé Doki
Dat vindt ie wss ook nog volledig on topic
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2007, 07:01   #99
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Aha, je stelt jezelf een objectieve vraag om tot een objectief antwoord te komen...

Dat is zo. Er heersen daar meer vooroordelen t.o.v. moslims waardoor ze vaker worden gediscrimineerd. De woorden 'Pakistani' en 'Bengladeshi' hebben ook een negatieve(re) connotatie in Engeland. Bijvoorbeeld: er zijn Pakistanen die op een sollicatiegesprek zeggen dat ze van Indische afkomst zijn omdat dat beter overkomt. Dat zegt m.i. al genoeg.
Dat zegt inderdaad genoeg! Hoe komt het in 's hemelsnaam dat Hindoes een beter imago hebben dan mohammedanen? Zij zien er hetzelfde uit, spreken vaak dezelfde talen, komen uit hetzelfde gebied, hebben dezelfde genetische mix.

Citaat:
Maar ik geef wel toe dat de goede wil van 'beide kanten' moet komen. En er zijn inderdaad extremistische of fundamentalische moslims die niet bereidt zijn om 'compromissen' te sluiten, waardoor ze zichzelf wat uitsluiten van de maatschappij en wat dus ook zichtbaar is in de statistieken. Men moet echter wel oppassen om niet de fout te maken door te veralgemenen naar �*lle moslims, want dit klopt niet met de werkelijkheid. En dat is wat jij en dit soort teksten doen.
Het algemene beeld klopt wél. Daar gaat het hem juist om. Mensen van Pakistan en Bangla Desh, voor de overgrote meerderheid onderworpen aan de leer van Mohammed, scoren véél slechter dan mensen van Indië, waar slechts 13% aan die leer onderworpen is. Het gaat dan duidelijk niet om enkele gevallen, maar om de doorsnee mohammedaan.

Citaat:
Dit kun je onmogelijk bewijzen of afleiden uit die statistieken.
Neen, maar het is wel een verklaring die algemeen geldend is in de wereld, en dus steekhoudend is.

Citaat:
So much for objectivity...
Wat is er niet objectief?

Citaat:
Ik zie ethniciteiten en IQ-cijfers. Hoe jij daar 'de islam' aan kan linken is mij een compleet raadsel...
Tja, ik zou daar een weinig behoorlijke vraag bij kunnen stellen.

Geen etniciteiten, wel herkomsten. Marokkanen en Turken zijn nu eenmaal voor 99% mohammedaans.

Citaat:
Basy Lys, 'Black Caribbean', 'Black African' en 'Other Black' scoren zelfs nog lager dan 'de aanhangers van de mohammedaanse ideologie', zoals jij ze noemt. Wat is jouw verklaring hiervoor?
Dat maakt geen deel uit van mijn onderwerp. Ik bekijk enkel waar de globale achterlijkheid vandaan komt waar de volgelingen van Mohammed wereldwijd onder lijden, ook en vooral in gebieden waar vóór de komst van de mohammedaanse ideologie een hoogontwikkelde cultuur bestond.

Citaat:
En hoe kun je in 's hemelsnaam religies linken aan statistieken over ethniciteiten en schoolprestaties?
Zie hoger.

Citaat:
Dit is een holle vraag (bewering) die op onjuiste denkpiste's steunt.
Een retorische vraag. Gebaseerd op heel preciese waarnemingen.

Citaat:
Tja, dat er in 'de Arabische wereld' het één en ander misloopt weet zelfs het domste uilskuiken. Maar je kan nog altijd niet veralgemenen naar de hele islam en naar alle moslims op deze planeet, zoals jij doet. Je geeft geen enkel concreet bewijs voor je bewering (sic) dat het bar slecht gesteld is met de intellectuele ontwikkeling van de bevolking die onderworpen is aan Mohammed's leer.
Dezelfde vaststelling dat er "een en ander" verkeerd loopt in de Arabische wereld, is geldig voor de ganse mohammedaanse wereld.
Oud 29 augustus 2007, 10:22   #100
Visjnu
Minister

Visjnu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het algemene beeld klopt wél. Daar gaat het hem juist om. Mensen van Pakistan en Bangla Desh, voor de overgrote meerderheid onderworpen aan de leer van Mohammed, scoren véél slechter dan mensen van Indië, waar slechts 13% aan die leer onderworpen is. Het gaat dan duidelijk niet om enkele gevallen, maar om de doorsnee mohammedaan.
De stelling dat de Indiërs en de Pakistanen/Bangali op hun geloof na vergelijkbare groepen zouden zijn is ongefundeerd.

De Indische gemeenschap is reeds 500 jaar aanwezig in Groot-Brittanie, hierdoor hebben vele Indische immigranten reeds bij hun aankomst een wezenlijk aanknopingspunt met de Engelse cultuur. Terwijl de meeste Pakistanen en Bengali als handenarbeiders naar Groot-Brittanie gingen, bestonden (en bestaan) de Indische immigranten ook voor een groot gedeelte uit hoger opgeleide mensen (pro-Britse ambtenaren, medisch personeel, vluchtelingen uit Zanzibar (Freddy!), hoogopgeleide Maleisiers,... ).

De Black Carribean zijn echter, zoals de Pakistanen en Bengali, ook grotendeels als handenarbeiders naar Groot-Brittanie getrokken. Het is bijgevolg zinvoller en eerlijker deze groepen met elkaar te vergelijken. Volgens de grafiek op http://www.statistics.gov.uk/CCI/nugget.asp?ID=461&Pos=1&ColRank=2&Rank=192 zien we echter dat de Caraibische bevolking juist veel slechter presteert dan hun Mohammedaanse tegenhangers. Moeten we nu concluderen dat de Islam hier dus eigenlijk een positieve bijdrage levert?

Laatst gewijzigd door Visjnu : 29 augustus 2007 om 10:23.
Visjnu is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be