Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 augustus 2007, 13:05   #81
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
okee okee ik weet niets.
Dat lijkt me al een stukje dichter bij de waarheid.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2007, 14:40   #82
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Ik vind zijn reactie zeer normaal. Meer nog: ik dacht net hetzelfde. Gezinsdrama's komen niet zelden voor in gezinnen die voor de buitenwereld 'voorbeeldig' zijn. Omdat de problemen de vier muren van het huis niet verlaten, maar binnenin is het vaak hel. Ook omdat er vaak niemand echt om geeft. Het zou niet de eerste keer zijn dat iemand uit zo'n "voorbeeldig" gezinnetje hulp zoekt bij een broer, zus, moeder,... en gewoonweg niet geloofd wordt. Het is opvallend hoeveel dat gebeurd, daarom moet er zelfs nog geen 'gezinsdrama' aan te pas zijn gekomen. Hoewel ik niet vind dat er doden moeten vallen om van een drama te spreken.

Jij mag je verlagen tot het niveau dat je daarin verkneukeling ziet. Je zou er ook frustratie in kunnen zien. Of een aanklacht. Een aanklacht dat onze maatschappij niet liever doet dan verdoken drama's blijven bedekken. "Hij had een hoge functie" en van die dingen, tja, dan is het onmogelijk dat het toch mis gaat eh. Wie had dat nou verwacht? "Ze had me wel eens verteld dat het niet altijd even goed gaat, maar ja, die mensen komen buiten, hun kinderen studeren goed, ze hebben hobby's, en hij heeft goed werk, dus ja". Niet willen zien. Het is ook érg prettig als je een probleem wil aangeven bij je omgeving en je krijgt enkel "tja, geen enkele vent is perfect eh, wees blij dat hij zo hard werkt, dat hij de kost goed verdient". Maar blijf jij maar bij je verkneukelingshypothese als dat beter bij je past.

En nee, het gaat nu niet om een "voorbeeldig gezinnetje". Een tweeling groeit op bij druggebruikers, een drugdealende ex komt het gezin uitmoorden. Dat is niet voorbeeldig. En we kunnen niet �*lles voorkomen, en iedereen heeft de verantwoordelijkheid over zijn eigen gedrag, maar het zou me zeker niet verbazen mocht ook hier iemand, voor zijn eigen gemak, een oogje dicht hebben geknepen, druk bezig zijnde met de eigen 'problemen'.
We leven in een vereenzamende maatschappij, en gezinsdrama's zullen steeds meer voorkomen, bij voorbeeldige én onvoorbeeldige gezinnetjes.
Ik vind zijn reactie allesbehalve 'normaal'. Mochten we hier om de haverklap een gezinsdrama hebben én mocht het dan in nagenoeg alle gevallen om zo'n nep-keurig gezinnetje gaan ... zelfs d�*n nog getuigt zo'n opener op z'n minst van slechte smaak. Gretig om zich heen bijtend naar mensen die er een andere levensstijl op nahouden dan de zijne. En dan van 'zie je nou wel?' in regelrechte 'tongue-in-cheeck' -stijl.

Dégoutant. En onintelligent zo blijkt... Want -laat ik kaatsgewijs dan even repliceren- ging het hier dan niet om een gezinnetje waar de 'alternatieve levensstijl' goed is ingeburgerd? Je weet wel.. het soort gezinnetjes waar Mitgard dan wel wat meer toleratie voor aan de dag kan leggen: nieuw samengestelde gezinsexperimentjes, al dan niet recreatieve druggebruikers en/of (semi-)criminele losers waar jammergenoeg nog wat onschuldige kinderen tussen verloren lopen? Inderdaad (jammergenoeg voor Mitgard dan) geen fermette en geen 'brave huisvader'. Maar verhoudingsgewijs; statistisch nu. W�*�*r ligt de malaise? Bij dat -volgens Mitgard vanuit z'n oeverloos superieure beoordelingsvermogen als 'kneuterig' ingeschatte- modelgezinnetje of in de sociale compostbak van de samenleving, waar we dan geacht worden het nodige mededogen voor op te moeten brengen? (wegens kansarm, ah jaaaaa...)

Want 'frustratie', bij Mitgard??? Komkom, leer mij die papenheimer vooral niet kennen. D�*t soort frustratie is de auteur in kwestie volslagen vreemd. De kunst om het bovendien in een fijnzinnig cynisme te spinnen nog véél meer. Doe dus absoluut geen moeite om mij om het even wat te verwijten, Nynorsk. D�*t is een al te goedkoop truukje.

Ga die zever maar elders verkopen.
De enige reactie die bij dit soort onheilstijdingen past is er allerminst één van morele (ver-)oordeling. D�*t soort van dekseltjes heeft wel eens de neiging om vroeg of laat heel pijnlijk op de eigen neus terecht te komen.

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2007, 14:48   #83
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Ik vind zijn reactie allesbehalve 'normaal'. Mochten we hier om de haverklap een gezinsdrama hebben én mocht het dan in nagenoeg alle gevallen om zo'n nep-keurig gezinnetje gaan ... zelfs d�*n nog getuigt zo'n opener op z'n minst van slechte smaak. Gretig om zich heen bijtend naar mensen die er een andere levensstijl op nahouden dan de zijne. En dan van 'zie je nou wel?' in regelrechte 'tongue-in-cheeck' -stijl.

Dégoutant. En onintelligent zo blijkt... Want -laat ik kaatsgewijs dan even repliceren- ging het hier dan niet om een gezinnetje waar de 'alternatieve levensstijl' goed is ingeburgerd? Je weet wel.. het soort gezinnetjes waar Mitgard dan wel wat meer toleratie voor aan de dag kan leggen: nieuw samengestelde gezinsexperimentjes, al dan niet recreatieve druggebruikers en/of (semi-)criminele losers waar jammergenoeg nog wat onschuldige kinderen tussen verloren lopen? Inderdaad (jammergenoeg voor Mitgard dan) geen fermette en geen 'brave huisvader'. Maar verhoudingsgewijs; statistisch nu. W�*�*r ligt de malaise? Bij dat -volgens Mitgard vanuit z'n oeverloos superieure beoordelingsvermogen als 'kneuterig' ingeschatte- modelgezinnetje of in de sociale compostbak van de samenleving, waar we dan geacht worden het nodige mededogen voor op te moeten brengen? (wegens kansarm, ah jaaaaa...)

Want 'frustratie', bij Mitgard??? Komkom, leer mij die papenheimer vooral niet kennen. D�*t soort frustratie is de auteur in kwestie volslagen vreemd. De kunst om het bovendien in een fijnzinnig cynisme te spinnen nog véél meer. Doe dus absoluut geen moeite om mij om het even wat te verwijten, Nynorsk. D�*t is een al te goedkoop truukje.

De enige reactie die bij dit soort onheilstijdingen past is er allerminst één van morele (ver-)oordeling. D�*t soort van dekseltjes heeft wel eens de neiging om vroeg of laat heel pijnlijk op de eigen neus terecht te komen.
hilarisch. Desiderius die mij Mitgard eens gaat leren kennen .
Oud 26 augustus 2007, 14:53   #84
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En waarom ga je, net als carlgusstaaf, wel in deze topic tekeer tegen mitgard zijn opzettelijk fout plaatsen van een foto en niet in de topic over het chirokamp?
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2007, 15:00   #85
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Ach, nu en dan een beetje lijkenpikkerij moet toch kunnen?
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2007, 17:15   #86
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
't was nodig blijkbaar
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2007, 17:21   #87
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ik ging uit van een reportage die ik een tijdje geleden op Canvas heb gezien. Dat ging over doodgewone (Vlaamse) huisvaders die op een dag doorsloegen en hun heel gezin hadden uitgemoord. Dat waren allemaal types waarvan de omgeving nooit zoiets had verwacht.
Of straatengel en huisduivel zijn.
Ik ken een man(vader van vrienden) op café en in de omgang den toffe peer uithangen, maar eens thuis ho maar..... op het laatst hield hij zich zelfs niet meer in als wij erbij waren. De man is "op tijd" verongelukt.
Oud 26 augustus 2007, 17:31   #88
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
't was nodig blijkbaar
zeker dadde

P.S. uw vriendin gaat vreemd met de buurjongen. 't is maar dat ge't weet.
Oud 26 augustus 2007, 17:32   #89
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
zeker dadde

P.S. uw vriendin gaat vreemd met de buurjongen. 't is maar dat ge't weet.
dat weet ik, en ik met zijn vriendin.
Zolang ze maar niet op moordpartijen kicken kan er veel voor mij.

nog iets?

Laatst gewijzigd door born2bewild : 26 augustus 2007 om 17:34.
Oud 26 augustus 2007, 17:38   #90
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dat weet ik, en ik met zijn vriendin.
Zolang ze maar niet op moordpartijen kicken kan er veel voor mij.

nog iets?
neenee, met die andere buurjongen. die met zijn cyaankali en uw moeder. ge weet wel.
Oud 26 augustus 2007, 17:40   #91
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
neenee, met die andere buurjongen. die met zijn cyaankali en uw moeder. ge weet wel.
ja die, ik weet het. Wat is daarvan
Oud 26 augustus 2007, 17:42   #92
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ja die, ik weet het. Wat is daarvan
Die heeft er zelf van geproefd en is nu hemelen.
Oud 26 augustus 2007, 17:43   #93
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Die heeft er zelf van geproefd en is nu hemelen.
ah dat wist ik niet. Nynorsk of Mitgard zullen wel een thread opstarten als het interessante vooruitzichten biedt. En dan kunnen we allemaal meegenieten.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 26 augustus 2007 om 17:44.
Oud 26 augustus 2007, 17:50   #94
Desiderius
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ach... d�*cht je niet dat ik een klein vermoeden zou hebben vanwaar je pathetische pogingen om je brutale onvolwassen ventje goed te praten?

Een goed verstaander etc...

Nouja, 't moet een kick geven om 'm intellectueel alleszins gigantisch te overklassen... is het niet, Nynorsk?

Oud 26 augustus 2007, 17:51   #95
Desiderius
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky Bekijk bericht
En waarom ga je, net als carlgusstaaf, wel in deze topic tekeer tegen mitgard zijn opzettelijk fout plaatsen van een foto en niet in de topic over het chirokamp?
Het gaat me niet om die foto, DaBlacky.
Dat weet je zelf ook wel.

En what about dat chirokamp?
Zijn daar dooien gevallen?
Moet ik me ergens verontwaardigd over voelen?

ps. ik kies de topics waarop ik reageer zelf. En deze was er voor mij duidelijk over...

Laatst gewijzigd door Desiderius : 26 augustus 2007 om 17:54.
Oud 26 augustus 2007, 18:18   #96
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat me niet om die foto, DaBlacky.
Dat weet je zelf ook wel.

En what about dat chirokamp?
Zijn daar dooien gevallen?
Moet ik me ergens verontwaardigd over voelen?

ps. ik kies de topics waarop ik reageer zelf. En deze was er voor mij duidelijk over...
Het gaat er om dat mitgard een familiedrama linkt aan een voorbeeldig gezinnetje met blanke, hard werkende vader. Zowel foto als commentaar geven dit weer.

Bij de andere draad linkt mitgard een stel herrieschoppers met Marokkanen. Ook met zowel foto als commentaar.

Hier roept iedereen moord en brand dat mitgard een valse link maakt, maar in het andere topic vind iedereen dat doodnormaal. En dát is hetgeen ik aanklaag.
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2007, 18:25   #97
Desiderius
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky Bekijk bericht
Het gaat er om dat mitgard een familiedrama linkt aan een voorbeeldig gezinnetje met blanke, hard werkende vader. Zowel foto als commentaar geven dit weer.

Bij de andere draad linkt mitgard een stel herrieschoppers met Marokkanen. Ook met zowel foto als commentaar.

Hier roept iedereen moord en brand dat mitgard een valse link maakt, maar in het andere topic vind iedereen dat doodnormaal. En dát is hetgeen ik aanklaag.

For your information; ik heb die bewuste draad nog maar net gelezen.
Vind je niet zelf dat er een tikje verschil bestaat tussen het beeld van de psychisch gestoorde (zelf-)moordenaar en dat van de lastpost? Het blank versus niet-blank doet er zelfs niet eens toe; dat is iets wat je er blijkbaar zelf in hebt geprojecteerd. (Mitgard wil ik zelfs niet verdenken van dergelijke finesse...)

Het fenomeen 'kutmarokkaantjes' is overigens al goed ingedaald in de onderbuik van politiek-zelfverklaard-correct-links; dus erg provocatief zou ik d�*t nou weer niet willen noemen.

Maar als je 't met alle macht wil horen, Dablacky. Ja, het is flauw, onnozel en puberaal om met die raciale labeltjes te goochelen.

Wat dit met déze fraaie topic te maken heeft, zal me overigens een compleet raadsel blijven.

Laatst gewijzigd door Desiderius : 26 augustus 2007 om 18:26.
Oud 26 augustus 2007, 18:26   #98
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ach... d�*cht je niet dat ik een klein vermoeden zou hebben vanwaar je pathetische pogingen om je brutale onvolwassen ventje goed te praten?

Een goed verstaander etc...

Nouja, 't moet een kick geven om 'm intellectueel alleszins gigantisch te overklassen... is het niet, Nynorsk?

Mitgard heeft uitstekend aangetoond wat hij wou aantonen: dat als het gaat om gezinsdrama's, er niets dan selectieve verontwaardiging komt, er meteen op de man moet gespeeld worden, en dat de kop in 't zand steken hét devies is. Veel is er blijkbaar niet nodig om dat aan te tonen, en zelfs mensen die zich intellectueel meerderwaardig voelen, zoals jij, trappen er met beide voeten in.
Oud 26 augustus 2007, 18:27   #99
Desiderius
Minister-President

Standaard

Citaat:
Mitgard heeft uitstekend aangetoond wat hij wou aantonen: dat als het gaat om gezinsdrama's, er niets dan selectieve verontwaardiging komt, er meteen op de man moet gespeeld worden, en dat de kop in 't zand steken hét devies is. Veel is er blijkbaar niet nodig om dat aan te tonen, en zelfs mensen die zich intellectueel meerderwaardig voelen, zoals jij, trappen er met beide voeten in.
Ik ruik bullshit op meer dan een kilometer afstand, Nynorsk...

Laten we het daar maar bij houden.

Oud 26 augustus 2007, 18:29   #100
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ruik bullshit op meer dan een kilometer afstand, Nynorsk...

Laten we het daar maar bij houden.
leer 'm dan ook eens ruiken als je er zelf met beide poten in zit.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be