Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 augustus 2007, 01:16   #81
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Ik zeg niet dat jij zegt dat Kim een windhaan is.
Maar van Patriot kunnen we alles verwachten. Het zou me niet verbazen mocht hij tegelijkertijd een partijkaart van de BUB én het VB hebben, eigenlijk.
Van Kim kunnen we ook heel veel verwachten (logica, standvastigheid,...)

Windhanen ben je echter liever kwijt dan rijk, ook al hebben ze even een paar seconden een mening die compatibel is met de jouwe.
Je verwoording. :')

Enfin, ik verander ook soms van mening. (Voor zij die beginnen vieren: communautair niet.)

Ik ben op een jaar tijd radicaal van mening over het drugsbeleid veranderd.
Totale legalisering ftw. Bijvoorbeeld. De libertarische propagandamachine werkt op mij.

De vlaams-nationalistische daarentegen.

Nuja. Vivant heeft (had) trouwens wel ijzersterke punten.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2007, 01:17   #82
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zijne Heerlijkheid Bekijk bericht
Wees eens niet zo naïef. Het boycotten van buitenlandse producten (d.m.v. importtaxen, subsidies, etc...) is niet zo uitzonderlijk. Europa boycot een heleboel Afrikaanse producten. Niets speciaals aan. Typisch economisch nationalisme.

Het 'blokkeren' van een stad echter, dat is van een heel andere orde!
Je hebt me verkeerd verstaan, grenzen leggen is toch normaal? En wij kiezen toch wie daar door gaat, of mogen we dat zelf niet meer kiezen?

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2007, 01:17   #83
Pluche
Staatssecretaris

Pluche's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Pluche
Standaard

Citaat:
Kijk eens aan. Zou jij dan problemen hebben met een mogelijk nationalistisch economisch beleid vanwege de Waalse politici?
Natuurlijk niet, ik ben Vlaams nationalist.

Pluche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2007, 01:20   #84
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid

Zijne Heerlijkheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Gevaarlijke stelling.
Iedereen die niet onvoorwaardelijk voor de Vlaamse onafhankelijkheid is, is hier Belgicist.
Inderdaad. Nuance, dat hoort hier niet.
Zijne Heerlijkheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2007, 01:23   #85
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je verwoording. :')

Enfin, ik verander ook soms van mening. (Voor zij die beginnen vieren: communautair niet.)

Totale legalisering ftw. Bijvoorbeeld. De libertarische propagandamachine werkt op mij.

De vlaams-nationalistische daarentegen.

er is niks met een mening die verandert. mensen veranderen nu eenmaal.
maar je kan ook een beetje teveel draaien en ongeloofwaardig/onbetrouwbaar worden.
Oud 26 augustus 2007, 01:34   #86
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid

Standaard

Citaat:

Citaat:
Ach. Je zou hier niet de eerste Vivant-aanhanger zijn die radicaliseert richting klassiek-liberalisme of libertarisme.
Oud 26 augustus 2007, 01:43   #87
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Je hebt me verkeerd verstaan, grenzen leggen is toch normaal? En wij kiezen toch wie daar door gaat, of mogen we dat zelf niet meer kiezen?
Steden afzonderen en mensen tegenhouden op basis van hun taal, cultuur of nationaliteit is misschien erg leuk in het Midden-Oosten, maar op 10 km van mijn deur gaan we ons daar niet mee bezighouden. Ok?
Oud 26 augustus 2007, 01:46   #88
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pluche Bekijk bericht
Natuurlijk niet, ik ben Vlaams nationalist.
Wees dan consequent en klaag niet wanneer ze je producten beginnen boycotten. Zij mogen ook nationalistisch zijn, als ze daar zin in hebben.
Oud 26 augustus 2007, 01:49   #89
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wees dan consequent en klaag niet wanneer ze je producten beginnen boycotten. Zij mogen ook nationalistisch zijn, als ze daar zin in hebben.

Er zal juist niets worden geboycot.
Prijs - kwaliteit speelt een rol, maar niet van waar het product komt.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2007, 01:59   #90
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Allez, gaan we weer onnozel en onvriendelijk doen?
Onvriendelijk? Hij geeft je juist een compliment : VOLSmenner... ik vind dat een beetje bij zijn haar getrokken voor een VOLK van 15 man

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2007, 05:34   #91
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Je verslaat Hans1 in het rennen van communautaire draad naar communautaire draad om daar je bang eitje te droppen. Dus nee, ik denk het ook niet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2007, 09:01   #92
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het 'blokkeren' van een stad echter, dat is van een heel andere orde!

Steden afzonderen en mensen tegenhouden op basis van hun taal, cultuur of nationaliteit is misschien erg leuk in het Midden-Oosten, maar op 10 km van mijn deur gaan we ons daar niet mee bezighouden. Ok?
Begrijpelijke reacties....
Oud 26 augustus 2007, 09:24   #93
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Misschien heeft Patriot een aanvaring gehad met zijn Franstalige broeders, en is tot het inzicht gekomen dat BUB eigenlijk gewoon België Franstalig wil maken, en dat die inderdaad alleen maar Belgicistisch zijn om alles te kunnen verfransen en/of om te kunnen profiteren.
Een andere mogelijkheid is, dat de klanken binnen VLD Vlaamser worden, ze daar echt de Vlaamse kaart gaan trekken, en hij dus zijn visie aanpast aan het partijstandpunt. Let op het logo dat nog steeds zijn avatar is én het onderschrift...
Het zou plezant zijn moest hij een en ander verduidelijken. Het "inzicht" veranderen is niet zo moeilijk de laatste dagen. Hij kan moeilijk verweten worden NU zijn idee aan te passen, omdat NU echt duidelijk wordt hoe sterk de tegenstellingen zijn tussen noord en zuid. In alle geval is hij zeker niet de enige. Aanpassen is gezonder dan blind bij een ideologie blijven waarvan je eigenlijk ziet dat ze onmogelijk is geworden.
Het vergt moed om als hevige verdediger van het belgisch nationalisme uiteindelijk hier op dit forum toe te geven dat het een verloren zaak is, en het strekt hem tot eer. Uiteindelijk zie ik ook Kim tot hetzelfde inzicht komen. Ik BEGRIJP de belgicistische reflex volkomen, maar zoals Patriot zal ook Kim tot het inzicht moeten komen dat de idealen wel mooi zijn, maar uiteindelijk onuitvoerbaar.
Ik wil hier trouwens herinneren aan mijn vraag aan Hans1 : "hoe gaat je nieuwe partij heten" want een politiek actief iemand die zijn zaak voorbij ziet gaan en tot een onmogelijkheid verworden, zal wel andere idealen hebben ook, en die dan meer naar voor schuiven.
Enfin, elke dag een stapje dichter bijmeer Vlaamse ontvoogding stemt me blij, maar voor sommigen is dit een ommekeer in hun leven. Ik wens iedereen veel sterkte

.

Laatst gewijzigd door Eddy B : 26 augustus 2007 om 09:24.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2007, 09:35   #94
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet niet wat Patriot gerookt heeft, maar 't moet geweldig spul zijn.
Als ik van het kartel was, kocht ik er een grote voorraad van in en verdeelde het in de hogere kringen van Vlaanderen en België. Het bljkt toch tot verstandige inzichten te leiden, en die kunnen we op dit moment goed gebruiken.

Serieus: als Patriot door zelfstandig denkwerk werkelijk tot dit inzicht gekomen is, dan is er geen reden om daar smalend over te doen, of te verwijzen naar een zoveelste "koerswijziging". Iedereen heeft het recht zelf te blijven nadenken én te evolueren, waar hij ook zit. Tenzij je in starre vakjes denkt en vindt dat iedereen loyaal moet zijn en blijven een idee, een staat of een partij, maar dan ben je wmb een steenezel.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2007, 09:35   #95
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Beste vrienden,

Jullie hebben gewonnen. Ik zie nu in dat dit land niet meer werkt. Zoals jullie weten, ben ik absoluut geen separatist - in tegendeel. Maar, ik ben wel, wat men noemt, een verstandig man.

Zoals mijnheer Vanderkelen al opmerkte: elke dag worden in Vlaanderen nieuwe separatisten geboren, door de starre houding van de Walen tegenover de rechtmatige Vlaamse eisen.

Daarom ben ook ik, zoals alle verstandige mensen in dit land, tot de conclusie gekomen dat het Belgisch compromis niet meer werkt.

Daarom heb ik besloten dit land niet meer te verdedigen, en sta ik volledig achter de evolutie van Vlaanderen naar een autonome staat binnen het Europa der volkeren.
Volgende week drink ik samen met jullie een Westvleteren op ons nieuwe vaderland.

Leve Vlaanderen.
Beste Patriot, ik heb het ook ingezien. Waren er meer zoals u en ik, België was een groots land geweest. Maar er bestond in dit land steeds een gunstige voedingsbodem voor separatisme, deels voortvloeiend uit culturele verschillen, deels uit wanbestuur.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2007, 09:39   #96
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Als de Europese instellingen zich terugtrekken staan we met ons bakkes vol tanden.
Nee hoor, dat zou een zeer goede zaak zijn. Het zou het begin zijn van het herstel van een normale situatie in het hart van Brabant, op vele vlakken (niet alleen de woningmarkt).
Oud 26 augustus 2007, 09:46   #97
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wees eens niet zo naïef. Het boycotten van buitenlandse producten (d.m.v. importtaxen, subsidies, etc...) is niet zo uitzonderlijk. Europa boycot een heleboel Afrikaanse producten. Niets speciaals aan. Typisch economisch nationalisme.

Het 'blokkeren' van een stad is echter van een heel andere orde.
Bah, je hoeft je zo'n blokkade niet voor te stellen als een omsingeling met tanks en het instellen van douaneposten.

Er zijn aanvaardbaarder middelen genoeg om de Brusselaars onder druk te zetten. Ik maak me sterk dat alleen al het halveren van de bijlage voor zijn "hoofdstelijke opdracht", de nodige inschikkelijkheid kan teweeg brengen. En als Vlaanderen toch een autowegenvignet zou invoeren voor buitenlanders zoals vorig jaar gepland, dan kunnen de Brusselaars betalen voor elke rit op de Ring...
Oud 26 augustus 2007, 10:01   #98
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Begrijpelijke reacties....
Hoe bedoel je? Ik probeer slechts aan te tonen dat dergelijke ingrepen niet te verantwoorden zijn. Je lijkt opportunisme van mijn kant te insinueren. Dat is niet het geval. Het van overheidswege boycotten van buitenlandse producten is achterlijk, uiteraard, maar het blokkeren van een stad is zelfs totaal verwerpelijk. Een zeer verregaande vorm van staatsagressie tegenover het individu, niet meer, niet minder. Tot dergelijke walgelijkheden kan en mag een onafhankelijk Vlaanderen zich toch niet verlagen?

Laatst gewijzigd door Zijne Heerlijkheid : 26 augustus 2007 om 10:03.
Oud 26 augustus 2007, 10:48   #99
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
het blokkeren van een stad is zelfs totaal verwerpelijk. Een zeer verregaande vorm van staatsagressie tegenover het individu, niet meer, niet minder. Tot dergelijke walgelijkheden kan en mag een onafhankelijk Vlaanderen zich toch niet verlagen?
Vlaanderen wordt al 177 jaar geblokkeerd door onze Franstalige medelanders. Even wat druk uitoefenen om de Brusselaars tot rede te bewegen weegt daar niet tegen op.
Oud 26 augustus 2007, 11:04   #100
Keats
Gouverneur

Keats's schermafbeelding

Standaard

Patriot lijkt me niet iemand die zoiets voor de grap post, dus laten we hem het voordeel van de twijfel geven. Als het uiteindelijk een grap blijkt te zijn, was het eenmalig (dat we hem nog over iets zouden geloven).

Ik kan mij niet voorstellen dat je van de ene op de andere dag seperatistisch wordt. Misschien kan Patriot uitleggen hoe dat bij hem gewerkt heeft?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be