![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Maar als dat de Vlaams nationalistische droom sterkt, gun ik het jullie wel hoor. Allé iedereen heeft het recht om met 'iets' blij te zijn. Werkt goed tegen de verzuring enzo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Om dan dieper op uw vraag in te gaan: Ik geloof wel dat er meer mensen zijn die het idee van een splitsing genegen zijn omwille van de perikelen en de komkommertijd. Ik geloof niet dat het een meerderheid betreft. Ten tijde dat Dutroux gevangen was, waren er ineens ook zeer veel mensen voor de doodstraf te vinden. De redelijkheid zal nu ook wel weer komen bovendrijven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Minister-President
|
![]() Vlaanderen betaalt nu ook de staatsschuld terug: Wallonië beweert geen geld te hebben, dus eigenlijk verandert er niets.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#86 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#87 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Burgemeester
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik heb dat onlangs nog gelezen in de GVA. Toevallig heb ik dat ingescand. Hier vind je het artikel terug: http://img262.imageshack.us/img262/9217/gvaed6.jpg |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() neen, slechts één keer !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
van waar komt ze ? van waar de tekorten ? Bruxelles et la wallonie !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Burger
|
![]() Citaat:
39% resp.64% stemt voor een onafhankelijk Vlaanderen...dit geeft mij de overtuiging dat het percentage in de 90% zou liggen als de vraag mocht zijn of men een "zeer grote staatsthervorming"zou willen.....ja,we zijn op de goeie weg! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En die oneerlijke mensen zitten, uiteraard alleen bij de Vlaams-nationalisten. Dat bedoelen jullie toch? Waar komen eigenlijk al die 'nieuwe' belgicisten vandaan die zich sinds korte tijd op dit forum aanmelden?
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De cijfers van Abafim stonden je niet aan, zeker?
![]() |
![]() |
#97 | |
|
![]() Citaat:
Met, naar mijn gevoel, één grote uitzondering: die laatste zin De redelijkheid is niet een terugkeer naar het eeuwig geschipper en eindeloos getouwtrek over communautaire problemen. De redelijkheid is dat het Belgisch regime na 177 jaar eindelijk aanvaardt dat een overgrote meerderheid van de Vlamingen duidelijk autonomie wenst, en daar ook gevolg aan geeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Even terzijde de topic,ik vind de doodstraf voor de ergste soort van misdadigers ( zoals kinder-mibruikers en -doders ) zeker een legitieme straf!Dus als dit voor u getuigd van onredelijkheid zou ik zeggen lang leve de onredelijkheid! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
|
![]() [quote]
Citaat:
Even een kleine inventaris van de argumenten van die 36%. A/ Vlaanderen is te klein om iets te zeggen te hebben in Europa. Bon: dit kan maar twee dingen betekenen: ofwel hebben we nu wél iets te zeggen ofwel vervalt hun argument. Laat ons er eens hypothtisch van uitgaan dat België nu wél iets te zeggen heeft in Europa. In dit geval zouden we, de argumentatie indachtig, dit alles te danken hebben aan Wallonië. Conclusie: ofwel slaat hun argumentatie op niets ofwel dichten zij een armlastige en economisch achtergebleven regio van 3,5 miljoen inwoners het wonder toe om van Vlaanderen een geduchte speler op de internationale buhne te maken. Op het risico af om onze belgicistische vrienden te schofferen ben ik geneigd om hier dus eens hartelijk om te lachen. Let op: ik heb hier in mijn uiteenzetting geeneens de Vlaamse mogelijkheid aangstipt om zich samen met Nederland in Europa te manifesteren. B/ De legendarische meertaligheid van de Vlamingen is een troef die ons bij onafhankelijkheid uiteraard niet kan worden afgenomen. C/ Vlaanderen zou economisch ten onder gaan aan de splitising. Het tegendel is waar. Het is een abolute noodzaak voor het economische overleven van én Vlaanderen én Wallonië om te splitsen. De bewijzen hiervan zijn legio. staatschuld als gevolg van politiek gebakkelij, wafelijzerpolitiek, onmogelijkheid tot ingrijpen op de snel veranderendee internationale economische wetmatigheden, blokkeringen van beslissingen door de partners, halfslachtige en kreupele besluitvorming door verschillende gevoeligheden, enz enz Even nog een kleine bedenking: Het vlaamse een waalse volk bevindt zich in en situatie van hemeltergende desinformatie. Daarom ook is de argumentele spoeling ook zo dun bij de gewone waalse en vlaamse piot. Annecdote: gisteren bij de "Momalia" (een waals dorpsfeestje) nog een waalse universitair gesproken die bij hoog en bij laag beweerde dat de werkloosheid in Vlaanderen veel hoger ligt dan in Wallonië...en andere wist bijvoorbeeld niet dat er transferts van noord naar zuid waren en kaderde dit in een vlaamse hetze...weer een andere beweerde dat de waalse economie de afgelopen twee jaar de vlaamse had ingehaald... ![]()
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 27 augustus 2007 om 10:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |