![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
trouwens, als de Vlamingen niet meer naar de Ardennen gaan wat dan? en stel u voor dat we de Nederlanders zo ver krijgen dat ze ook niet meer gaan?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik zal naar de Ardennen blijven gaan, ook als België niet meer bestaat. Ik denk niet dat er veel Franstaligen zullen zijn die niet meer naar de kust gaan als België ophoudt te bestaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Jullie mogen deze trouwens hebben van me : ![]()
![]() |
![]() |
#85 | |
|
![]() Citaat:
O wat is men daar gemeen tegen Franstaligen. Je hebt gelijk Everytime, wanneer er ergens een Franstalige komt is het ondenkbaar dat al de rest niet : ![]()
![]() |
![]() |
#86 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik kan niet geloven dat de doorsnee Franstalige zo'n taalfanaticus is als u. Daarvoor ken ik teveel sympathieke Walen en Brusselaars.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben geen taalfanaticus, hoor. Het bewijs is dat ik nog steeds naar de Vlaamse Kust ga. Ik was trouwens in Knokke vorige zondag. Maar meer en meer Franstaligen gaan liever naar de Franse kusten, dat is een feit. Ik ga liever zwijgen over wat ik al daarover heb gehoord.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat ze liever naar de Cote d'Azur gaan, daar kan ik wel mee inkomen ... ![]()
![]() |
![]() |
#89 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ze moeten begrijpen dat Vlamingen minder en minder zin hebben iemand te antwoorden in het frans die het Nederlands een "onder-de-kerktoren-taaltje" vindt. Ze hebben minder en minder begrip voor de onwil van de GENERATIES onwillige franstaligen. Waarom "vrienden", omdat Vlamingen niet de holbewoners zijn die een gebrabbelen grommelen en met de ijzeren goeiedag in het kreupelhout wacht om de franse ridder de kop in te slaan. "Vrienden" slaat op, ondanks decennia van vernederingen, minachting en stiefmoederlijke "civilisatiepogingen", dat het beter is om elk zijn eigen weg te gaan. Vlamingen hebben nooit terroristische middelen gebruikt, in tegenstelling tot de belgicisten, alhoewel andere volkeren in de wereld lang naar geweld hebben gegrepen. Citaat:
Ze zijn het niet gewoon dat Vlaanderen nu Nederlandstalig is en zelf bevoegd is voor haar Gewest/Gemeenschap. Franstaligen reageren ongevver van, ja maar frans is een nationale taal in belgië, ergens staat dat het gebruik van de talen vrij is, dus mag ik ook frans praten met het bestuur en zij moeten me in het frans praten. Bovendien praten Vlamingen toch frans, waarom moet ik die moeilijke taal Nederlands leren. En die vlamingen praten dialect, DUS zal ik die Vlaming toch nooit begrijpen. Citaat:
Citaat:
De Ijzerbedevaart is ook geen middeleeuws feest. 11 juli wortelt in de Middelweeuwen. Op de ijzerbedevaart worden de Vlaamse slachtoffers van oorlogen herdacht, waarin de soldaten zelfs niet begrepen wat hun bevelen waren.
Laatst gewijzigd door Miguelito : 28 augustus 2007 om 16:42. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben de laatste om het Front Des Frustrés te verdedigen, maar om hen meteen racisten en fascisten te noemen, dat is gewoon belachelijk.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 28 augustus 2007 om 22:45. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
|
![]() Citaat:
En beweren dat het FDF racistisch is, terwijl iedereen maar al te best weet dat zoiets uitsluitend en alleen bij vlamingen voorkomt, dat is gewoon belachelijk. Alstublieft Kallikles! Laatst gewijzigd door luc broes : 29 augustus 2007 om 09:07. |
|
![]() |
![]() |