Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 augustus 2007, 12:29   #81
migrantenjong
Banneling

Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Na enkele liters carabier, eventueel als begeleiding van een Bickyburger met enkele gefrituurde cervelaworsten, heeft men enkel nog zin om het trottoir onder te kotsen. En dan nog beweren dat Belgen fijnproevers zijn...
Rauwe cervelaworsten en bo'kes met choco als ontbijt is ook zo iets.
migrantenjong is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2007, 12:33   #82
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door migrantenjong Bekijk bericht
Belarus? Ben daar juist geweest. Ik snap niet waarom je dat land aanhangt.
Een rotte staat waar niets werkt, ze staan slechts op hun benen omdat Rusland hun helpt.
Ik ben daar ook nog niet lang geleden geweest, ik vind dat het beter werkt dat Oekraïne, en zelfs Rusland. In Rusland is Moskou welvarend en ook enkele andere streken zoals Sint-Petersburg, Samara, Novorossiisk en de olie- en gasgebieden in Siberië, maar voor de rest heerst er in Rusland meer armoede dan in Belarus of zelfs de Oekraïne.

Laatst gewijzigd door tomm : 29 augustus 2007 om 12:35.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2007, 12:48   #83
migrantenjong
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben daar ook nog niet lang geleden geweest, ik vind dat het beter werkt dat Oekraïne, en zelfs Rusland. In Rusland is Moskou welvarend en ook enkele andere streken zoals Sint-Petersburg, Samara, Novorossiisk en de olie- en gasgebieden in Siberië, maar voor de rest heerst er in Rusland meer armoede dan in Belarus of zelfs de Oekraïne.
Oekraine heeft een belachelijke regering en is belachelijk bezig.

Belarus ziet er alleen maar goed uit, en het is daar goed om te wonen voor goblins met een IQ van gemiddeld of lager.
Ik was daar niet op vakantie, maar om iets te regelen. De bureaucratie is zo traag als een verroest uurwerk, de economie is gestagneerd, er is geen toekomst voor de mensen.
Een eigen zaak openen of iets doen met perspectief voor een mens met ambitie is daar onmogelijk. Maar hey, dat is goed volgens jou, volgens jou zijn zulke mensen kapitalisten en moet de gemiddelde goblin een goed leven hebben.

Een ding geef ik je gelijk in: ze hebben goede ziekenzorg, en gratis voor de gepensionneerden.

Laatst gewijzigd door migrantenjong : 29 augustus 2007 om 12:48.
Oud 29 augustus 2007, 17:18   #84
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Hebt u er andere ervaringen over? Ik zie ernaar uit om een antwoord te krijgen.
In Vlaanderen bestaat er (helaas) geen rechts-nationalistische militie en (nogmaals spijtig genoeg) sta ik niet aan het hoofd van een militie.

Het verschil tussen milities en knokploegen is een politieke ideologie. Slechts een paar milities hebben in het verleden het gewone niveau van knokploeg kunnen overstijgen (de DMO van het Verdinaso is een prachtig voorbeeld, het Dinaso-gedachtegoed was een manier van leven geworden voor hen en het woord van Van Severen was hun bevel).

Wat milities nodig hebben is een sterke, onbuigzame leider die geen richtlijnen, maar bevelen uitdeelt. Eriksson kon bij zijn VMO ook een enorme discipline kweken waar vele oud-VMO'ers nu nostalgisch aan terugdenken.

Maar wie weet komt er binnen nu en 20 jaar terug een begin van een VMO? Het derde tijdperk van de VMO, mijn steun zouden ze alvast volledig hebben.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2007, 17:26   #85
migrantenjong
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
In Vlaanderen bestaat er (helaas) geen rechts-nationalistische militie en (nogmaals spijtig genoeg) sta ik niet aan het hoofd van een militie.

Het verschil tussen milities en knokploegen is een politieke ideologie. Slechts een paar milities hebben in het verleden het gewone niveau van knokploeg kunnen overstijgen (de DMO van het Verdinaso is een prachtig voorbeeld, het Dinaso-gedachtegoed was een manier van leven geworden voor hen en het woord van Van Severen was hun bevel).

Wat milities nodig hebben is een sterke, onbuigzame leider die geen richtlijnen, maar bevelen uitdeelt. Eriksson kon bij zijn VMO ook een enorme discipline kweken waar vele oud-VMO'ers nu nostalgisch aan terugdenken.

Maar wie weet komt er binnen nu en 20 jaar terug een begin van een VMO? Het derde tijdperk van de VMO, mijn steun zouden ze alvast volledig hebben.
Een nieuw VMO kan van pas komen om een tegenpool te bieden aan de "Jihaad Strijders" die zich binnenkort meer en meer zullen groeperen.
Als er weer rellen komen zoals in Frankrijk, kunnen er wat gedisciplineerde paramilitairen van pas komen om hun de kop in te drukken.

DMO, daar heb ik nog nooit iets van gehoord. Beschikt u over enige bronnen dat ik zou kunnen raadplegen?

Moest er een gedisciplineerde, goed georganiseerde militie komen die duidelijk de orde wilt handhaven ipv. het terroriseren van migrantenbuurten zoals dit in Rusland gebeurt, krijgen die ook mijn steun, als de steun van een vreemdeling welkom is.
Oud 29 augustus 2007, 17:28   #86
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Een nieuw VMO kan van pas komen om een tegenpool te bieden aan de "Jihaad Strijders" die zich binnenkort meer en meer zullen groeperen.
Als er weer rellen komen zoals in Frankrijk, kunnen er wat gedisciplineerde paramilitairen van pas komen om hun de kop in te drukken.
Als ik zoiets zeg, dan vliegen de woorden nazi en fascist naar mijn hoofd. Ik ben nieuwsgierig wat onze linkse kameraden van deze uitspraak gaan vinden.
Citaat:
DMO, daar heb ik nog nooit iets van gehoord. Beschikt u over enige bronnen dat ik zou kunnen raadplegen?
DMO was de Dietse Militanten Orde van het Verdinaso. Zeer gedisciplineerd en moesten ook bepaalde leefregels volgen.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2007, 17:39   #87
migrantenjong
Banneling

Standaard

Citaat:
Als ik zoiets zeg, dan vliegen de woorden nazi en fascist naar mijn hoofd. Ik ben nieuwsgierig wat onze linkse kameraden van deze uitspraak gaan vinden.DMO was de Dietse Militanten Orde van het Verdinaso. Zeer gedisciplineerd en moesten ook bepaalde leefregels volgen.
Ik mag het lekker wel zeggen want ik ben allochtoon mij kunnen ze niet verwijten om een nazi te zijn (de slimmere geesten zullen wel de link leggen aan Oostenrijk en Duitsland).

Welke leefregels moesten de DMI volgen? Waren hun doelstellingen zelfde als die van de VMO?
Oud 30 augustus 2007, 00:37   #88
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik mag het lekker wel zeggen want ik ben allochtoon mij kunnen ze niet verwijten om een nazi te zijn (de slimmere geesten zullen wel de link leggen aan Oostenrijk en Duitsland).

Welke leefregels moesten de DMI volgen? Waren hun doelstellingen zelfde als die van de VMO?
Welke origine?

DMO waren een bende fascisten, verdinaso heeft vanaf dag 1 gecollaboreerd met de wreedaardige bezetter. Hun acties waren vooral gericht tegen verzetsstrijders en Joden. En ze recruteerden voor de wreedaardigste oorlog die de mensheid ooit gekend heeft, operatie barbarossa.

Laatst gewijzigd door tomm : 30 augustus 2007 om 00:41.
Oud 30 augustus 2007, 00:43   #89
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Moest er een gedisciplineerde, goed georganiseerde militie komen die duidelijk de orde wilt handhaven ipv. het terroriseren van migrantenbuurten zoals dit in Rusland gebeurt, krijgen die ook mijn steun, als de steun van een vreemdeling welkom is.
Paramilitaire milities houden zich nooit aan de wet en hebben hun eigen wetten, dat leidt vroeg of laat naar wetteloosheid en anarchie, zoals in Irak of Afghanistan. Als er weer rellen komen zoals in Frankrijk is enkel het Franse leger en politie geschikt om daar iets tegen te doen.
Oud 30 augustus 2007, 00:53   #90
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oekraine heeft een belachelijke regering en is belachelijk bezig.

Belarus ziet er alleen maar goed uit, en het is daar goed om te wonen voor goblins met een IQ van gemiddeld of lager.
Ik was daar niet op vakantie, maar om iets te regelen. De bureaucratie is zo traag als een verroest uurwerk, de economie is gestagneerd, er is geen toekomst voor de mensen.
Een eigen zaak openen of iets doen met perspectief voor een mens met ambitie is daar onmogelijk. Maar hey, dat is goed volgens jou, volgens jou zijn zulke mensen kapitalisten en moet de gemiddelde goblin een goed leven hebben.

Een ding geef ik je gelijk in: ze hebben goede ziekenzorg, en gratis voor de gepensionneerden.

In Rusland kun je alleen iets opbouwen vanaf nul als je geen scrupules hebt en de juiste mensen kunt omkopen. Je kunt wel een redelijke job versieren met de nodige capaciteiten, maar echt rijk word je er pas als je meedraait in de misdaadcarrousel. Daar tegenover staan vele miljoenen Russen die in extreme armoede leven.
Dan toch liever Belarus. Een logge overheid (maar is dat in Rusland zo anders?) maar wel veel veiliger en meer orde dan in Rusland, en een minimum voor iedereen zoals je zelf aangaf. Belarus gaat ook vooruit, van stagnatie is geen sprake volgens mij. Trouwens op wat is de Russische vooruitgang gebaseerd? Op olie, gas, en de bijna niet vernieuwde Sovjet-industrie. (mechanica, vrachtwagens, wapens, etc.)

Wat Oekraïne betreft is er een heel groot verschil tussen het armoedige Westen en het vrij welvarende oosten, een welvaart volledig gebaseerd op de vroegere Sovjet-industrie.
Oud 30 augustus 2007, 00:55   #91
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Enige gegevens over Transdnistrië?
Oud 30 augustus 2007, 00:59   #92
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
In Rusland kun je alleen iets opbouwen vanaf nul als je geen scrupules hebt en de juiste mensen kunt omkopen. Je kunt wel een redelijke job versieren met de nodige capaciteiten, maar echt rijk word je er pas als je meedraait in de misdaadcarrousel. Daar tegenover staan vele miljoenen Russen die in extreme armoede leven.
Dan toch liever Belarus. Een logge overheid (maar is dat in Rusland zo anders?) maar wel veel veiliger en meer orde dan in Rusland, en een minimum voor iedereen zoals je zelf aangaf. Belarus gaat ook vooruit, van stagnatie is geen sprake volgens mij. Trouwens op wat is de Russische vooruitgang gebaseerd? Op olie, gas, en de bijna niet vernieuwde Sovjet-industrie. (mechanica, vrachtwagens, wapens, etc.)

Wat Oekraïne betreft is er een heel groot verschil tussen het armoedige Westen en het vrij welvarende oosten, een welvaart volledig gebaseerd op de vroegere Sovjet-industrie.
Jij bent er echt wel goed in om mensen ervan overtuigd te houden dat ze/we het beste maar lekker hier blijven.
Oud 30 augustus 2007, 01:02   #93
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan toch liever Belarus. Een logge overheid (maar is dat in Rusland zo anders?) maar wel veel veiliger en meer orde dan in Rusland, en een minimum voor iedereen zoals je zelf aangaf. Belarus gaat ook vooruit, van stagnatie is geen sprake volgens mij.
Hoe komt het dat jij het regime van Loekashenko zo goedkeurt? Jij gaat misschien het grote aantal weggelopen wit-russen verklaren als "goudzoekers" die altijd wat meer willen (hoeveel waren het er ook weer, 1/3e) maar wtf zitten er dan zo veel te doen in gewoon het buurland Litouwen?
Studenten de toegang weigeren om congressen in het buitenland bij te wonen en dergelijke, allemaal prima?
Oud 30 augustus 2007, 01:11   #94
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Hoe komt het dat jij het regime van Loekashenko zo goedkeurt? Jij gaat misschien het grote aantal weggelopen wit-russen verklaren als "goudzoekers" die altijd wat meer willen (hoeveel waren het er ook weer, 1/3e) maar wtf zitten er dan zo veel te doen in gewoon het buurland Litouwen?
Studenten de toegang weigeren om congressen in het buitenland bij te wonen en dergelijke, allemaal prima?
Er zijn in verhouding niet meer Wit-Russische asielzoekers dan Russische of Oekraïense. Litouwen ken ik zo goed niet, maar ik weet wel dat er in de grensstreek van EU-land Polen weinig Wit-Russische vluchtelingen werken of wonen, toch vreemd hé als het zo slecht zou gaan in Wit-Rusland.
Wit-Rusland wil niets liever dan de handel en uitwisseling met Europa verbreden, het probleem is dat sommige europese landen en de VS Wit-Rusland boycotten. Maar Wit-Rusland leidt daar niet echt onder, ze hebben hun handelsbanden desondanks verbreed, niet alleen richting Europa maar vooral ook in de derde wereld zijn Wit-Russische tractors, wapens, vrachtwagens, kunstmest, etc. erg populair.
Oud 30 augustus 2007, 01:17   #95
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Enige gegevens over Transdnistrië?
Daar ben ik recent nog geweest. Milities zijn er niet echt, ze hebben een echt leger en ook de Russen zijn nog aanwezig (zoals in Zuid-OssetiË). Economisch lijdt Transdnistrië onder nieuwe maatregelen van de Moldaviërs die hun internationale handel belemmeren. Armoedig lijkt het echter niet, ze hebben zelfs een hypermodern sportstadium gebouwd, veel supermarkten, en je ziet geen bedelaars op straat. De politie en leger zijn wel niet tuk op pottekijkers, ze verlenen niet gemakkelijk een visum. De hamer en sikkel zijn prominent aanwezig in het straatbeeld en ook Lenin siert nog elke hoofdstraat, doch of het echt nog communistisch is daar heb ik m'n twijfels over, Moldavië wordt daarentegen wel communistische geregeerd (en contradictorisch genoeg gesteund door het Westen). Ook in Oost-Oekraïne zie je overal nog hamers en sikkels en Lenin-standbeelden, er worden zelfs nieuwe gebouwd.

Laatst gewijzigd door tomm : 30 augustus 2007 om 01:20.
Oud 30 augustus 2007, 01:40   #96
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Gij zijt ziek in uwe kop
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2007, 01:43   #97
Praetorian

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Standaard

Citaat:

Oud 30 augustus 2007, 01:44   #98
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Gij zijt ziek in uwe kop
Waarom?
Oud 30 augustus 2007, 01:44   #99
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

lees dat bericht
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2007, 01:46   #100
Praetorian

Standaard

Nu weet ik weer waarom Jünger de biernazi's uitlachte.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be