Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 29 augustus 2007, 09:57   #81
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Sorry, maar bovenstaande woordenbrij is volledig onverstaanbaar, laat staan dat ergens duidelijk zou zijn welk verband ze zou hebben met mijn bericht...
Het was nogtans simpele praat voor een simpele man...

In het kort: Er bestaat geen discriminatie in België...
largo_w is offline  
Oud 29 augustus 2007, 09:59   #82
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Zucht. Advocaat van de duivel ftw.

Bescherming van een numerieke minderheid. Is niet per definitie onrechtvaardig. Ik ken zelfs een Flamingant die dat evident vind. (Toegegeven: ik ken er ook maar echt wel 1.)

Niks 'transfers'. Belgisch geld gaat naar Belgisch grondgebied.

Dat is ongrondwettelijk. Niet discriminerend.

En wie past die taalwetten niet toe?

Dat is eenzijdig beslist zonder dat de Vlaamse bestuurders daar iets mee te maken hadden?
Tja, je kan alles wat je in de weg zit wegpraten met een brij van ontkenning, halve leugens en moedwilig foute interpretaties. Dat is idd wat de Vlaamse Belgisch gezinden al een eeuw proberen.

Maar het lijstje blijft staan tot het opgelost is, hoor. Ik heb niet de indruk dat jullie België écht een overlevingskans willen gunnen.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 29 augustus 2007 om 10:02.
Kortaf is offline  
Oud 29 augustus 2007, 10:00   #83
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
In het kort: Er bestaat geen discriminatie in België...
In het kort: there are no Americans in Bagdad.
Kortaf is offline  
Oud 29 augustus 2007, 12:03   #84
pippo
Vreemdeling

Standaard

Op dit forum word veel te veel in extremistische taal gesproken.
En als het Belgische extrimisten, Vlaamse extrimisten, Waalse extrimisten, Islam extrimisten, Nasi- extimisten, enz. zijn. Met extrimisme geraak je niet veel verder dan geweld (verbaal of non-verbaal).
Dit helpt niemand iets verder.

Mijn mening is dat deze crisis overroepen is. Het zal wel opgelost geraken, met een slecht akkoord. Iedereen zal een beetje gelijk krijgen, maar iedereen zal nog meer moeten toegeven.
Ik denk bv. dat Vlaanderen wel meer bevoegdheden zal krijgen, maar dat Brussel ook zal uitgebreid worden.
Mij moet er trouwens eens iemand uitleggen hoe Vlaams Brussel is, als men daar maar een minderheid van de stemmen kan bekomen.

Laatst gewijzigd door pippo : 29 augustus 2007 om 12:06.
pippo is offline  
Oud 29 augustus 2007, 12:09   #85
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pippo Bekijk bericht
Ik denk bv. dat Vlaanderen wel meer bevoegdheden zal krijgen, maar dat Brussel ook zal uitgebreid worden.
Mij moet er trouwens eens iemand uitleggen hoe Vlaams Brussel is, als men daar maar een minderheid van de stemmen kan bekomen.
Waarom zou ffs een uitbreiding van bevoegdheden gepaard gaan met een uitbreiding van Brussel?

De vlaming die dat akkoord verdedigt tekent zijn politieke doodvonnis.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline  
Oud 29 augustus 2007, 12:24   #86
pippo
Vreemdeling

Standaard

De waal die akkoord gaat met een staatshervorming tekent ook zijn doodsvonnis.
Ik zou anders zeggen iedereen samen in het bad, ook SP en Groen.
Maar wat doe je dan met VB en LDD?

Eventueel kan men Brussel verruimen met Waalse en Vlaamse gemeenten, zodat het Vlaamser wordt ipv van Franser.

Zowiezo gemakkelijke oplossingen bestaan er niet.
En er zullen evenveel verliezers zijn als winnaars.
Ik ben enkel bang dat VB en LDD die nu aan de zijlaan staan de grote winnaars worden, zonder iets te moeten doen. Daarom misschien beter om alles open te trekken en iedereen zijn verantwoordelijkheid te laten nemen.
pippo is offline  
Oud 29 augustus 2007, 15:05   #87
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Waarmee u op een overzichtelijke, beschaafde manier aangeeft dat de belangen van de Franstaligen en de Belgicisten dezelfde zijn. Zoals het altijd al geweest is sinds 1830.
Waarmee ik op een overzichtelijke, beschaafde manier aangeef dat, momenteel, onze belangen inderdaad blijken samen te lopen, zijnde, geen verdere afbouw van de staat België. Daarin, en enkel daarin, zijn de belangen gelijk.

Citaat:
De Belgische afscheuring is er gekomen om de belangen van de Franstaligen veilig te stellen. België was vanaf het begin een Francofone staat, die zijn Vlaamse element wilde vernietigen. Dat is eigenlijk nog geen moer veranderd.
Grof overdreven en simpel gesteld. Noch in het heden, noch in het verleden was het ooit de bedoeling het Vlaamse element te vernietigen.
Dit lijkt me eerder een emotionele opwelling om uw separatisme te legitimeren, wat het uiteraard absoluut niet doet.

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline  
Oud 29 augustus 2007, 15:18   #88
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen Bekijk bericht
Noch in het heden, noch in het verleden was het ooit de bedoeling het Vlaamse element te vernietigen.
In de eerste decennia na de afscheuring was dat officieel regeringsbeleid.
Kortaf is offline  
Oud 29 augustus 2007, 16:54   #89
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wil dat dan bij voorbaat zeggen dat mijn analyse niet klopt, misschien?
En ik denk niet dat ik anti-Vlaams ben. Ik ben eerder anti-separatisme.
In je berichtje liegt er anders niet om. Alweer zijn die splitsingsgekke Vlamingen erop uit de federale staat uit te kleden, terwijl de vbrave onschuldige franstalige moet toegeven.
Eigenlijk wil de meeste onderhandelaars evolueren naar een goed-werkende federale staat en ze hebben de meest radaicale eisen al laten vallen.
En zolang de franstaligen weigeren om voor een goede federale staat te kiezen, zullen vragen voor een staatshervorming blijven komen totdat het genoeg zal geweest zijn.
Franstaligen schijnen blijkbaar nog steeds niet te beseffen dat het bijna genoeg geweest is
De Vlaming is het belerende vingertje en imoperialistische gedrag al lang beu zijn.

Laatst gewijzigd door Miguelito : 29 augustus 2007 om 16:54.
Miguelito is offline  
Oud 30 augustus 2007, 06:43   #90
k9

Standaard

Citaat:
Waarmee ik op een overzichtelijke, beschaafde manier aangeef dat, momenteel, onze belangen inderdaad blijken samen te lopen, zijnde, geen verdere afbouw van de staat België. Daarin, en enkel daarin, zijn de belangen gelijk.
Kortzinnig en in eigenbelang .

Citaat:
Grof overdreven en simpel gesteld. Noch in het heden, noch in het verleden was het ooit de bedoeling het Vlaamse element te vernietigen.
Dit lijkt me eerder een emotionele opwelling om uw separatisme te legitimeren, wat het uiteraard absoluut niet doet.
Onzin het was wel degelijk de bedoeling dit uit te roeien, men is er echter nooit in geslaagd.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 30 augustus 2007, 08:23   #91
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Geheugenoipfrissertje:
Citaat:
"La Belgique sera Latiné ou sera pas"
conclusie : La Belgique sera pas!

.
Eddy B is offline  
Oud 31 augustus 2007, 06:05   #92
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Geheugenoipfrissertje:

"La Belgique sera latin, ou sera pas!"

conclusie : La Belgique sera pas!
En omdat dat gezegd is geweest door een groepje mensen, wil dat zeggen dat dat ook officieel beleid?
Amai dan, als ik lees wat sommige Vlaams-nationalisten durfden uitkramen...Als dat ooit officieel beleid moest genoemd worden!

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline  
Oud 31 augustus 2007, 07:44   #93
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inmiddels is op Hertoginnedal gebleken wat de Franstalige ideologie precies verstaat onder het begrip 'demandeur de rien'.

Franstaligen zijn geen vragende partij voor democratische gelijkheid in een moderne federale staat, maar voor een protectoraat van eigenheid, eigendommen en eigenbelangen.

Ze vragen in Vlaams-Brabant niet het samenleven, maar de apartheid.

Ze willen niet meer federalisme (want zoiets veronderstelt federale trouw), maar meer centralisme.

Ze zijn niet uit op een moderne democratie maar op een terugkeer naar - ja, naar wat eigenlijk?

Laten we even ontnuchteren. Voor menig Franstalig politicus zijn Vlamingen goed genoeg om belastingen op te brengen, maar niet om een universele idee van democratische redelijkheid en gelijkheid door te voeren.
Het Franstalige 'federale' België is slechts een variant op de haatstaat van Jules Destrée: de Vlaming zal een Latino zijn, of hij zal niets zijn.
Peter De Graeve
Oogstmaand 2007
Oud 31 augustus 2007, 08:00   #94
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
En omdat dat gezegd is geweest door een groepje mensen, wil dat zeggen dat dat ook officieel beleid?
Amai dan, als ik lees wat sommige Vlaams-nationalisten durfden uitkramen...Als dat ooit officieel beleid moest genoemd worden!
Ahum , het WAS het officieel beleid, remember? (en voor sommigen nog steeds : FDF mag zelfs aan de onderhandelingstafel zitten...)

.
Eddy B is offline  
Oud 31 augustus 2007, 08:09   #95
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
stond zelfs in de grondwet.
Oud 31 augustus 2007, 13:43   #96
koewachtenaar
Provinciaal Gedeputeerde

koewachtenaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pippo Bekijk bericht
De waal die akkoord gaat met een staatshervorming tekent ook zijn doodsvonnis.
Ik zou anders zeggen iedereen samen in het bad, ook SP en Groen.
Maar wat doe je dan met VB en LDD?

Eventueel kan men Brussel verruimen met Waalse en Vlaamse gemeenten, zodat het Vlaamser wordt ipv van Franser.

Zowiezo gemakkelijke oplossingen bestaan er niet.
En er zullen evenveel verliezers zijn als winnaars.
Ik ben enkel bang dat VB en LDD die nu aan de zijlaan staan de grote winnaars worden, zonder iets te moeten doen. Daarom misschien beter om alles open te trekken en iedereen zijn verantwoordelijkheid te laten nemen.
Geen annexatie van vlaamse gemeenten!
koewachtenaar is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be