![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Met het financiële argument hoeft u helemaal al niet af te komen.
![]() Gemeenschapsonderwijs is duurder voor de staat dan vrij onderwijs. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En trouwens, je verandert weer van onderwerp hé system.
Eerst zeg je dat ik dwaas ben ik als ik subsidiëring gelijk stel aan vrijheid van onderwijs. Dan toon ik aan dat het volgens de grondwet zo is (het schoolpact is immers in 1989 in de grondwet opgenomen). En daarna zeg je dat het wel zo is, maar dat het voorbijgestreeft is. Je draait met de wind. Waarover wil je het eigenlijk hebben? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoeveel geld krijgen de verschillende bisdommen in België?
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar dat is dan ook goed besteed: dat is gemeenschapsgeld toebedeeld aan gemeenschapsonderwijs. Zoals het hoort. En daarvoor wil ik wel belasting betalen. Laatst gewijzigd door system : 29 augustus 2007 om 20:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het belastingsgeld gaat niet van de staat naar het bisdom en vandaar naar het katholiek onderwijs. Het gaat onmiddellijk naar de scholen zelf. Je opmerking is dus volkomen irrelevant. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de duidelijkheid. Jij zegt dat er géén geld van de staat naar de bisdom en van daar naar het Katholiek onderwijs gaat? Edit: Ik weet dat he tniet letterlijk is wat je zegt, maar voor de duidelijkheid vraag ik het dan ook eens.
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 29 augustus 2007 om 20:38. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En waar zeg ik "staatsonderwijs?"
Ik zeg hier toch duidelijk "gemeenschapsonderwijs?" Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Banneling
|
![]() Naar katholieke scholen dus.
Laatst gewijzigd door system : 29 augustus 2007 om 20:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het katholiek onderwijs krijgt subsidies van het ministerie van onderwijs. Die subsidies gaan rechtstreeks naar het onderwijs, niet via het bisdom. Laatst gewijzigd door lomeanor : 29 augustus 2007 om 20:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Laat me even proberen samen te vatten: 1: de subsidies van de staat gaan rechtstreeks naar het katholiek onderwijs, niet via het bisdom. 2: naast geld van de staat kunnen de katholieke scholen ook geld krijgen van het bisdom. Ik denk bijvoorbeeld aan bouwsubsidies. De staat dekt voor de vrije scholen maar 60% van de kosten (voor de gemeenschapsscholen denkt de staat 100%). Aan de rest van het geld dient de katholieke school zelf te geraken. Ik neem aan dat ze soms hulp krijgen van het bisdom. Laatst gewijzigd door lomeanor : 29 augustus 2007 om 20:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Banneling
|
![]() Dat gemeenschapsgelden niet behoren te gaan naar het vrij onderwijs, om het even van welke signatuur dit vrij onderwijs is. Eigenlijk zijn de scholen van het vrij onderwijs een soort privé-scholen. Gemeenschapsgelden moeten gaan naar gemeenschapsscholen. Verkwisting deze netten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Toevallig is het een Sint-Jan-Berchmanscollege.
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() 2: Geen verkwisting! Vrij onderwijs is geodkoper dan officieel onderwijs. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En zo ja, wat is daar dan het probleem mee? Het gaat dan toch niet om onderwijsgeld dat naar het bisdom vloeit, zoals system voorgaf? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Volledig uit de tijd. Laatst gewijzigd door system : 29 augustus 2007 om 20:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
We hebben zoveel scholen nodig als dat er zijn, hoor. Ik snap niet waar jij de geldverspilling ziet. Trouwens: er kan daardoor helemaal geen geldverspilling optreden. Er bestaat namelijk zoiets als de rationalisatievereisten van het onderwijs: een school moet een minimum aantal leerlingen hebben voordat ze subsidies krijgt. Zo is het onmogelijk om een overdaad aan infrastructuur van verschillende netten te hebben waar die niet nodig is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat was nu niet bepaald omwille van financiele problemen. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Begrijpt u het nu nog niet?
![]() In de grondwet is de subsidiëring van het vrij onderwijs verplicht omwille van de vrijheid van onderwijs. Het ene kan niet zonder het andere bestaan. Om de subsidiëring af te schaffen, zou je eerst de vrijheid van onderwijs af moeten schaffen. |
![]() |
![]() |