![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Waar ligt de grens? Wel, wat Teeuwen doet, wat Van Gogh deed, noem ik niet pesten of stalken. Hier iemand constant persoonlijk viseren en uitmaken ook niet (niemand is verplicht om hier te komen, overigens vlieg je dan wel van het forum, omdat dat hier de spelregels zijn). Uiteindelijk is het aan de rechter om uit te maken of er in een concreet geval sprake is van pesten of stalken, i.e. van op individuele personen gerichte (verbale) agressie die de andere persoon schade toebrengt, maar dat doet niets af aan de het recht op vrije meningsuiting. Ik zie geen conflict. Ik ben overigens van mening dat pesten, stalken, laster, eerroof, ... beter niet strafrechtelijk gesanctioneerd worden, maar louter burgerrechtelijk (schadevergoeding). De vraag waar de fatsoensgrenzen liggen, is een andere discussie, geen juridische wat mij betreft, maar een morele.
![]() |
![]() |
#82 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik denk niet dat je alles kunt zeggen wat je wil. Zowel 'moreel' als 'juridisch'. Dat impliceert dat je niet helemaal vrij bent om je mening te zeggen. Dus ergens moet er een grens liggen. Denk ik dan.
![]() |
![]() |
#83 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
One World, One Dream, One Everything Laatst gewijzigd door Stratcat : 2 september 2007 om 19:51. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
we zijn in ieder geval niet vrij om te doen wat we willen. dingen zeggen is evenzeer een 'daad', sommige woorden zijn meer 'daad' dan andere. Een vader die tegen zijn dochter zegt dat hij zin heeft om haar te verkrachten, doét iets, verandert iets fundamenteel, en maakt ontzettend veel kapot. Vrijheid van meningsuiting mag naar mijn mening geen vrijgeleide vormen om mensen te raken in hun psychische integriteit, omdat je 'alles maar moet kunnen zeggen'. Het zou trouwens niet de eerste keer zijn dat ik iemand pestgedrag hoor vergoeilijken met de 'vrije meningsuiting'. Of, in de lijn van Teeuwen: 'ik mag dat zeggen, de ander moet maar een schild vormen'.
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik heb hier het gevoel dat veel mensen Hans Teeuwen zogezegd grappig vinden, omdat hij toevallig hetzelfde denkt als zij...
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik vond heel dat interview trouwens een zielige bedoeling. Drie meiden zonder enig verbaal verweer en iemand die onnozel ligt te doen op een bankje met rubberen spijkers. Er zou een wet moeten komen die het recht op zichzelf belachelijk maken drastisch inperkt.
![]() |
#89 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
dit heeft niks met racisme te maken, beste vriend u associeert bepaalde eigenschappen met het woord "moslima", niet ik
![]() |
![]() |
#90 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zodra we over morele grenzen gaan beginnen komen we in een straatje zonder einde.
Ik vind het immoreel dat er kritiek wordt gegeven op mijn ideeën en wat ik zeg, want dat is een belediging aan mijn adres, dus ik pleit ervoor om de vrije meningsuiting te beperken tot datgene waar ik het mee eens ben. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#94 |
|
![]() hehe, zaleg
![]()
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#96 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een deel van onze wetgeving IS gebaseerd op de moraal. God zij dank...
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() wetgeving is juridisch niet voor allerhande interpretaties vatbaar (in theorie), moralistisch gezever over beledigingen wel.
![]() |