![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Bewijs eens dat er ooit geld van ginder naar hier is gestroomd...
![]() |
![]() |
#82 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is geen omkering van bewijslast.
Jij beweert iets. Jij onderbouwt hem. Citaat:
Zo ja, dan zal ik moeite doen om het te bewijzen.
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Europees Commissaris
|
![]() Het lijkt me dat het eerder de wankele fantasie dat "de Walen vroeger voor ons betaald hebben" is die moet bewezen worden.
Een uiterst betwijfelbare stelling voor hedendaagse politiek gebruik, waarvoor nog nooit ook maar een begin van bewijs aangevoerd is. Zelfs de "studiedienst" van Bruno Yammine is daar nog nooit in geslaagd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar goed. Heb jij een bewijs dat bewijst dat er nog nooit belastingsgeld van W naar V ging of niet?
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#86 |
Europees Commissaris
|
![]() Prof. Hannes is een eminent liberaal historicus, geen Vlaams-nationalist, en zijn studie is bevestigd door andere historici, maar dit is niet voldoende voor ons betwekerke. Hij betwist ze. Voor hetzelfde geld beweert hij dat de landing op de maan fake was en indien je dan antwoordt dat Adriaan een idioot is antwoordt hij : bewijs?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Tot nu toe is niemand daar ooit aan begonnen. Voorlopig is het dus onzin. Laatst gewijzigd door Kortaf : 2 september 2007 om 20:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan zul je zien waarom het geen bewijs is dat er nooit of te nimmer solidariteit was van W naar V. Hier is een tip: J. Hannes. Met de fiscale bril bekeken. Vlaanderen in België, 1830-1914
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben daar redelijk consequent in. 'Ik doe daar geen uitspraken over, omdat het niet geweten is.' Simpel, hé. Voor de duidelijkheid. Mochten er transfers in eht verleden van W naar V zijn, dan zul je mij dat nooit of te nimmer als argument zien gebruiken. Het is dan ook een irrelevant argument. Enfin, voor mij dan toch. Wat andere roepen en krijsen, is hun zaak. Er is geen enkele studie - tot dusver - die ook maar iets bewijst over de formele transfers van W naar V of van V naar W over alle jaren van de Belgische geschiedenis. Verder is er ook geen studie over de informele transfers van voor 1914. Voor de relevantie daarvan; de geformaliseerde SZ is ontstaan ná de eerste wereldoorlog. (Wie een tijsoverzicht wilt, kan er eentje krijgen. Dan moet ik het wel even overtypen uit mijn cursus.) Dit is een kritiek ook van mij op Hannes zijn studie. Hij onderzoekt mogelijke solidariteit uit een tijdperk dat de staat zich nog niet bezig hield met herverdeling. Dat heb ik altijd al wat raar gevonden. Maar goed.
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor de duidelijkheid, Robert T.
Een verontschuldiging voor uw arrogante houding mag wel. Je was namelijk me - weer - vanalles aan het beschuldigen dat simpelweg niet waar was. Ik vind je echt dom overkomen.
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Prof. Juul Hannes over de transfers van Vlaanderen naar Wallonië en het ontbreken van vice versa: http://lvb.net/item/442
Citaat:
Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 2 september 2007 om 20:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
In zijn eigen staart bijten heet dat, dacht ik. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik snap niet goed wat je probeert te bewijzen?
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Kleine prinskes die denken dat de hele wereld hen bewondert, zijn in mijn ervaring meestal blaaskaken. Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Kortaf : 2 september 2007 om 20:22. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik snap dus niet goed in welke staart ik heb gebeten. De enige transfers die Hannes kan meten zijn investeringen allerhande. En ik ga er vanuit dat die studie correct is. Ik heb noch de kennis om die te weerleggen, noch ander ebronnen. Maar is het wijzen op gebrekkigheden van zo'n studie daarom zo'n halsmisdaad?
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
(Overigens vind ik dat, als principieel volksnationalist, geen hoofdreden tot splitsing. Ik vind het gerechtvaardigd dat er solidariteit bestaat tussen Oost- en West-Duitsland, bijvoorbeeld.) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oké.
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is er gebeurt met de periode 1914-2007? (Enfin, van de laatste x jaren weten we het nu wel.)
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De Belgische schuld al eens vergeleken met de Nederlandse? En dan heb ik het nog niet eens over de reële schuld die nog veel hoger ligt, dankzij ons 'briljant' pensioensysteem, bedraagt die bijna 400%.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kun je hier wat meer over uitwijden?
![]() |
![]() |