![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Minister
|
![]() Als het u om de kostprijs te doen is moet u het gemeenschapsonderwijs afschaffen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Minister
|
![]() De overheid investeert. Het is vooral de overheid die er gebaat bij is dat de scholen goed opgeleide leerlingen afleveren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Onderwijsnetten. Zinloze geldverspilling. HERZELE - De Herzeelse onderwijsschepen Johan Magerman wil dringend een revolutionair idee verwezenlijken: het onderscheid tussen het gemeentelijk, gemeenschaps en katholiek lager onderwijs in alle Herzeelse deelgemeenten wegwerken. ,,Ik hoop dat het een signaal wordt voor heel Vlaanderen'', zegt de initiatiefnemer. ,,De hevige concurrentie tussen de diverse onderwijsnetten in onze gemeente leidde al vaak tot gekibbel en is bovendien geldverslindend'', zegt de schepen. ,,Elke onderwijsinstelling rijdt met een eigen bus langs dezelfde trajecten om de eigen kinderen op te halen. Het zou toch simpeler zijn om met één enkele bus meteen alle kinderen op te halen. Kleuterklasjes willen elk hun eigen kleine zandbakje en hun eigen kinderschommeltjes terwijl het kostenbesparend en functioneler zou zijn om in eenzelfde deelgemeente één royale infrastructuur in te richten. Met minder geld kunnen we op die manier een hogere onderwijskwaliteit bereiken. Ik wil zo snel mogelijk een rondetafelgesprek over de onderwijsnetten heen om in een eerste fase tot nauwe samenwerking te komen en in een volgende tot algemene fusie.'' Dat zijn allemaal voorbeelden uit de praktijk. En zo zijn er vele voorbeelden. Netten? Veel weggesmeten geld. Netten? Ooit onststaan omdat de kerk en de priesters de 'ziel van het kind wilden redden'. De ziel van het kind hebben ze reeds lang verloren. Goed geweten. Laatst gewijzigd door system : 5 september 2007 om 11:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
ah, wacht, nu begrijp ik het, een staatsmonopolie garandeert de kwaliteit. Wie is er hier nu naief, vraag ik me dan af...
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Banneling
|
![]() Dat hoeft helemaal niet zo te zijn. Scholen kunnen een zeer grote autonomie krijgen van de overheid. We zien dit nu ook reeds gebeuren. Alleen, scholen gebaseerd op een filosofische of godsdienstige overtuiging moeten niet gesubsideerd worden door de overheid. Dit is uit de tijd en werkt grote geldverspilling in de hand.
Laatst gewijzigd door system : 5 september 2007 om 11:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Banneling
|
![]() Natuurlijk. Maar ik bedoel dat het niet de taak is van de overheid een 'marxistische' school of een 'islam'school, of een 'katholieke' school, 'vrijzinnige' school van het Humanistisch Verbond te subsidiëren. Indien deze gezindheden een school willen oprichten, dan moeten ze maar zelf de nodige fondsen verzamelen. Katholieke godsdienst en zedenleer of islam of ..., horen niet meer thuis op een overheidsschool. Dat moet beschouwd worden als een privé-zaak. Daar heeft de school uiteindelijk niets mee te maken.
Laatst gewijzigd door system : 5 september 2007 om 11:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een kruistocht tegen het geloof is het ook niet. Ik voer geen kruistochten. Ik ben fanatiek tegen religie, zoals de politie fanatiek tegen Dutroux was. Het gaat niet om WAT je doet, het gaat om de achterliggende redenen. Jij verwijt me mijn acties, zonder er zelfs maar over na te denken of mijn motivatie misschien niet correct is. Nogmaals een bewijs van indoctrinatie, die bij u duidelijk gewerkt heeft. Je stelt je geen vragen meer, maar aanvaard zonder meer het gezag van het instituut.
![]() |
![]() |
#91 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ikzelf zie nog twee voordelen in die religie. Als je gedoopt bent, dan "mag" je voor de kerk trouwen, en dan kan je een kerkelijke begrafenis krijgen. Het eerste is niet echt nodig, maar wordt door velen op prijs gesteld, het tweede vervult wel een waardevol afsluitritueel. Voor die twee rituelen moeten we nog een mooi alternatief verzinnen als we de kudde willen meekrijgen. Qua begrafenissen zie ik toch al een serieuze vrijzinnige vooruitgang.
![]() Laatst gewijzigd door Travis66 : 5 september 2007 om 11:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Minister
|
![]() Er mag wel eens opgemerkt worden dat een onderwijsomgeving waaruit elke vorm van religie geweerd wordt de facto vrijzinnig is.
Daarenboven mag men zich eens afvragen waarom degenen die onderwijs wensen dat vanuit een bepaalde levensbeschouwing gegeven wordt wel moeten meebetalen voor zgn. neutraal onderwijs terwijl de neutralen dit niet zouden moeten voor het niet-neutrale (zgn.). |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Europees Commissaris
|
![]() Sorry Renee, ik heb me te lang beziggehouden met uw argumenten serieus te nemen. Nu merk ik dat het u nooit om resultaten te doen was, enkel af en toe wat olie op het vuur gooien is blijkbaar voldoende. Verwacht van mij geen reacties meer.
![]() |
#95 |
Minister
|
![]() Tja Travieiiiiis, wie onnozele vergelijkingen maakt kan zich aan wederwoord verwachten. Ik ken uw soort rabiate vrijzinnigen al veel te lang om er veel zinnigs van te verwachten. Alle fanatisme wil wel eens verblinden, niet alleen religieus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | ||
|
![]() Citaat:
U bent inderdaad fanatiek, en dat plaatst u in dezelfde schuif als de fundamentalisten waartegen u pretendeert te ageren. Wat dit met pluralisme en vrijzinnigheid nog te maken heeft, is me al helemaal niet duidelijk. Citaat:
![]() Voor alle duidelijkheid, mijn hele schoolcarriere heb ik doorgebracht op gemeenschapsonderwijs. Goedkope retoriek dus, en geen bewijs voor uw bewering
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Mag ik uw argumenten samenvatten tot "Laat die mensen toch een gerust, ze doen niemand kwaad" ? Ik wil u geen woorden in de mond leggen hoor, als ik met deze samenvatting uw betoog geweld aandoen, wijs me dan maar terecht. Maar als dat inderdaad een correcte samenvatting is, dan zit daar de kern van mijn bewijs van indoctrinatie. Elke andere vereniging die met verhalen komt zoals de religieuzen dat doen, wordt op de korrel genomen en hun standpunten worden als lachwekkend afgedaan. Als je dezelfde acties onderneemt tegen religies, dan ben je onverdraagzaam en fanatiek. Waarom? Waarom gelden er voor religies andere afspraken en zelfs wetten? En dat is mijn conclusie, dat het komt door die indoctrinatie, die van ons geen pastoors of gelovigen maakt, maar die ons de mond snoert, de kritieken afwijst en al lachend met onze centen gaat lopen. Terwijl het geen nut dient. Zelf zwaaien ze graag met "normen en waarden" "zielerust" en "hoop". Terwijl elk onderzoek zelfs in die richting nét het tegendeel bewijst. Maar ook hier, mondje dicht en respect aub.
![]() |
![]() |
#99 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Uw tweede arguement is tevens fout. Een 'neutraal' onderwijs is een onderwijs voor iedereen, en moet daarom ook neutraal zijn. En het is zulk onderwijs dat moet gesubsideerd worden. Niet 'islam' onderwijs of 'katholiek' onderwijs of 'vrijzinnig' onderwijs. Laatst gewijzigd door system : 5 september 2007 om 15:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ieder moet dat voor zichzelf uitmaken. En wie ben ik om iemand anders daar op af te rekenen. Ik ver(be-)oordeel iemand niet omdat hij toevallig gelooft. Gij wel. Zeer humanistisch, zeer vrijzinnig moet ik zeggen
|||
![]() |
![]() |