![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() Zoals altijd gedraagde het VB zich als een bende kleuters, onafhankelijk van de voorstellen die ze deden. Andere politiekers geven elkaar kleine steken via tussenkomsten, en wat doet het VB als iemand vooraan staat die ze niet lusten? Zo hard roepen totdat niemand ze nog verstond.. Ik vind persoonlijk wel dat de vlamingen wel dingen kunnen eisen bijvoorbeeld dat er in walonie slecht financieel beheer is enzo, en dat bepaalde hervrmingen eenzijdig zullen komen. Dat ze zo'n dingen als stok achter de deur zetten OK. Maar toch niet met een Onafhankelijkheid dreigen als dat niet eens een eis is van de huidige vlaamse meerderheid. En jawel de vlaamse meerderheid in het parlement want dat zijn nog steeds de volksvertegenwoordigers. Toen de stemming doorging stond énkel het VB zelf achter hun plan B. Waarom de N-VA niet toehapt vraag ik me wel wat af soms. Als het via een plan B ook lukt waarom nog onderhandelen? Maarja ze willen waarschijnlijk eerst zien wat de onderhandelingen opleveren. De tussenkomst van Cristian van Ecyk heb ik hier nog niet horen vallen ![]() Filip de winter reageerde dat hij van van Ecyk geen lessen moest leren en dat er ooit één vlaming in het waals parlement zat maar dat die door agenten is buitengesmeten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je ziet dat zelfs Leterme zijn gegeven woord brak om de post van Vlaams minister-president te kunnen ruilen voor die van Belgisch premier, dan weet je ook welke postjes in dit land nog altijd het meeste waarde hebben. Ik volg je wel hoor, maar ik vrees dat het NIET de Belgische postjespakkers zijn die Vlaanderen zullen onafhankelijk maken. Dat zal pas gebeuren als zij voelen dat een té groot deel van het Vlaamse volk niet langer door hen wil 'vertegenwoordigd' worden.
![]() |
![]() |
#84 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Eerst: Ik ben Belg en tegen Vlaanderen. Enkele jaren later als de situatie (de kiezer) zich tegen hen gaat keren: Ik ben ook Vlaming, maar... Nadien, als de situatie helemaal gekeerd is: Ik ben altijd Vlaming geweest maar ik mocht het niet laten zien. Tenslotte: Het is dank zij mijn tomeloze inzet dat Vlaanderen onafhankelijk is geworden! En met de hulp van de bevriende media trapt de argeloze kiezer er in!
![]() |
![]() |
#85 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Ze zijn nu al bezig maar ze zijn nog wat schuchter!
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het 'onderdraagzame' VB heeft dat zelfs nooit geprobeerd met van Eyck...
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'Ik ben Belg en wil geen Vlaming worden, maar STEL dat het toch gebeurt, wordt ik dan gedwongen van nationaliteit te veranderen?' ![]()
![]() |
![]() |
#88 |
Europees Commissaris
|
![]() Het volstaat even de items "binnenland", "partijdiscussies" en "communautaire discussies" te doorlopen en je zal begrijpen wat ik bedoel. Ik ben geen moeilijk mens, maar een beetje argumentatie is niet te veel gevraagd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Minister
|
![]() Ne gewone Belg zet die tweede stap maar ne politieker is voorzichtiger en houdt de katten in de boom in 't oog!
![]() |
#90 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
|
![]() Maar de keien van de Wetstraat kon ik wél bekijken. Vreemd hoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
|
![]() Citaat:
![]() In elk geval : Van Eycken moet niet vrezen, wij gooien geen anderstaligen uit het parlement, want dat is hij zelf ook niet. ![]()
![]() |
![]() |
#93 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#94 |
Europees Commissaris
|
![]() Eerlijk gezegd had ik gisteren een dramatische actie van Hans1 en zijn drie Congreskolommekes verwacht in het Vlaams Parlement. Maar ze zaten niet eens in de tribune... Nog moe van het gecross van zondag?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Deze link (zonder beeld en/of geluid werkt wel! Dank U!
![]() |
![]() |
#97 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En de reactie over het buitensmijten van die ene Vlaamse verkozene is het waals parlement, kwam NIET van flupke he, maar die links boven hem zat (ben even zijn naam kwijt en ga niet zoeken ![]()
![]() |
![]() |
#98 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() Een van de net wel inteligente uitspraken die gennez de laatste tijd doet. Iedereen wist dat dit voorstel zo nutteloos is als water naar de zee dragen. Het enige wat je ermee inboezemt bij de franstaligen is angst en wraak. Is het niet door dergelijke shows dat het FDF en dergelijke opgang maken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
|
![]() Citaat:
Die Gennez is wel goed, den SP barst daar op kapot. Gunstige evolutie voor Vlaanderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
|
![]() Citaat:
![]() |