Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 13 september 2007, 13:08   #81
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Volgens mij bedoelen ze: indien ze in een bepaald ziekenhuis NIET WENSEN geholpen te worden door de aanwezig arts, ze officieel ontslag uit dat ziekenhuis moeten nemen en dan op eigen risico een ander ziekenhuis gaan zoeken waar de behandelende arts hen wèl aanstaat.
Anders kan de arts (die verhinderd wordt om zijn taak uit te voeren) alsnog in gebreke worden gesteld. Het lijkt me een beetje ridicuul om erop te beginnen kloppen als de patient niet wenst geholpen te worden?
Er werd weldegelijk gezegd "als een man..."
Ik heb nergens gezegd dat men erop moet kloppen.

Citaat:
Het is uw redenering die geen rekening houdt met de "eigen cultuur": indien de man zijn vrouw verbiedt om door een andere man te worden behandeld, dan helpt het niets om de mening van die vrouw te vragen: zij kan sowieso niet zelf beslissen en tegen de wens van de echtgenoot in te gaan: dan krijgt ze nadien met zijn toorn te maken.
Ik wens inderdaad niet mee te gaan in dergelijke vrouwonvriendelijke toestanden; jij hebt daar blijkbaar minder problemen mee.
Ze kan dat immers wél beslissen, en ik kies voor een beleid waarin vrouwen die dergelijke keuzes maken kunnen rekenen op bescherming tegen die 'toorn' en de bestraffing ervan wanneer die bescherming tekort schiet.
Maar blijf jij maar brullen tegen 'moslimtrutten' dat ze zelf niet kunnen beslissen
Oud 13 september 2007, 13:08   #82
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Zijn er bijgevolg eigenlijk gynaecologen in de moslimlanden? Mannelijke OB/GYN's mogen niet aan de vrouwen komen en de vrouwen mogen meestal niet naar den unief? Wie bezoeken de vrouwen daar dan? De kwakzalver met breinaald in de steeg?
Ik vrees zoiets ja. In veel moslimlanden sterven er dagelijks vrouwen en kinderen bij de bevalling, bij gebrek aan medische verzorging. Meestal leven die mensen in zulke armoede, dat ze zich geen dokter kunnen veroorloven. Er zijn dan wel landen zoals het pre-taliban Afghanistan, waar men wel artsenopleidingen had voor vrouwen, zodat vrouwen bij vrouwelijke artsen terecht konden. De taliban hebben deze vrouwelijke artsen verboden hun werk uit te voeren. Mannelijke artsen mochten enkel hun eigen vrouw aanraken, met gevolg: grote drama's, vrouwen stierven omdat er geen medische hulp voor hen was. Vrouwelijke artsen die toch wilden helpen, of leraressen die in het geheim nog meisjes leerden lezen en schrijven, werden brutaal geëxecuteerd in een sportstadion.
En nu gaan die islamfreaks vertellen dat ze vrouwen respecteren en dat ze al die maatregelen treffen om hen te beschermen. Als dat respect is voor de vrouw, dan vraag ik me af hoe het taliban gevoel voor respect in elkaar zit.
Oud 13 september 2007, 13:13   #83
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
tuurlijk, daarom ook dat ik die vrouwelijke groepspraktijk ter sprake bracht ... en jij hebt overduidelijk de juiste keuze gemaakt ... maar hoe bereiken we dat die moslimmannen niet zulke absurde eisen stellen en dat die moslima's mannen die dat wel doen ook dumpen ? want daar ligt me dunkt het kalf van de hele integratie gebonden ... op t moment dat vrouwen gelijkwaardig zijn als mannen, ook voor islamieten, is er natuurlijk geen enkel integratieprobleem meer ... maar ik zie eerlijk gezegd bijzonder weinig bewegen in die richting (de slinger is me dunkt in tegendeel nog naar de andere kant aan het uitslaan ... hij mag gaan terugkomen) ...
Er zijn nochtans redelijk wat moslimvrouwen die het voor bekeken houden.
Maar vanuit sommige hoeken wordt dit dan beschouwd als 'een teken dat het daar helemaal fout loopt', in plaats van een teken dat het misschien wel de juiste weg opgaat.
Er is hier een topic geweest over het stijgend aantal moslimvrouwen in vluchthuizen, dit werd door mensen uit een bepaalde hoek beschouwd als een teken van de gebrekkige integratie van moslims. Terwijl het net wil zeggen dat vrouwen zich niet meer zo makkelijk laten doen.
Oud 13 september 2007, 13:14   #84
Anna List
Banneling

Standaard

mannekes, mannekes (figuurlijk) ... waarom wordt zulk een delicaat en schrijnend onderwerp toch steeds een laagbijdegrondse scheldpartij ?? dit is toch wel veel te complex voor zwart-wit oplossingen, niet ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2007, 13:16   #85
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Maar vanuit sommige hoeken wordt dit dan beschouwd als 'een teken dat het daar helemaal fout loopt', in plaats van een teken dat het misschien wel de juiste weg opgaat.
Er is hier een topic geweest over het stijgend aantal moslimvrouwen in vluchthuizen, dit werd door mensen uit een bepaalde hoek beschouwd als een teken van de gebrekkige integratie van moslims. Terwijl het net wil zeggen dat vrouwen zich niet meer zo makkelijk laten doen.
k zou je optimisme graag delen, mocht de kraan intussen toegedraaid zijn ... maar helaas is de situatie momenteel zo dat die mannen veroorzakers ... een nieuwe bruid halen in hun thuisland ... ééntje die nog niet zo decadent verwesterd is ...

en t molentje draait weer ... vanaf t begin ... vooruit raken we niet zo hoor ...

k moe echt maar eens aan de prozac hé

Laatst gewijzigd door Anna List : 13 september 2007 om 13:21.
Oud 13 september 2007, 13:21   #86
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Ik geloof eerder dat de islam inderdaad herschreven moet worden vanuit een vrouwelijk perspectief. Op dat vlak ben ik het eens met mensen als Mimount Boussakla, al is hun politieke visie niet altijd de mijne.
Hoe dan ook: het zijn inderdaad moslimvrouwen die zelf moeten emanciperen. Wij kunnen het niet voor hen doen. Hier in het Westen worden vrouwen soms nog gediscrimineerd, maar we hebben onze rechten niet meteen enkel aan de goodwill van mannen te danken. Als we in het verleden geen suffragettes, dolle mina's en andere vrouwen op de barricaden hadden, geloof ik nooit dat we het veel beter zouden hebben dan de fundamentalistisch onderdrukte moslimvrouwen.
Ik juich het toe, dat deze steeds meer van zich afbijten. Dat hun mannen tegen het Westen keren, is een logisch gevolg. Wij tasten hun macht aan, door hun vrouwen te laten zien dat het anders kan. Ze zullen er rekening mee moeten leren houden en niet meer als de absolute monarch het huishouden domineren.
Volgens mij is een toenemend aantal moslimvrouwen in onze vluchthuizen er eerder een voorbeeld van, dat het juist hun mannen zijn, die het moeilijk hebben met de emancipatie en de integratie in het Westen.
Oud 13 september 2007, 13:25   #87
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
mannekes, mannekes (figuurlijk) ... waarom wordt zulk een delicaat en schrijnend onderwerp toch steeds een laagbijdegrondse scheldpartij ?? dit is toch wel veel te complex voor zwart-wit oplossingen, niet ?

Wat is daar complex aan?
Dit is het westen en hier behandelen mannelijke dokters ook vrouwen en vrouwelijke dokters behandelen mannen, en wie zich daar niet kan bij neerleggen kan/moet dan terug keren naar landen waar dit niet zo is.
Toch vrij simpel lijkt mij.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2007, 13:29   #88
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Wat is daar complex aan?
Dit is het westen en hier behandelen mannelijke dokters ook vrouwen en vrouwelijke dokters behandelen mannen, en wie zich daar niet kan bij neerleggen kan/moet dan terug keren naar landen waar dit niet zo is.
Toch vrij simpel lijkt mij.
hier in het Westen (mn belgië) zijn we vooral gewoon dat de patient zelf zijn arts kiest, in alle vrijheid ... moeten we die vrijheid misschien inkrimpen ?

wel nu, ik vind zo'n dilemma complex ... zal wel met mijn beperkte capaciteiten te maken hebben
Oud 13 september 2007, 13:35   #89
Wautd
Parlementslid

Wautd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
En de mening van de nog niet met de islam gehersenspoelde baby doet er niet toe zeker.
Ik was sarcastisch. Beide groepen zijn idioot bezig maar blijkbaar kunnen die van Jehova op meer begrip rekenen

Laatst gewijzigd door Wautd : 13 september 2007 om 13:39.
Wautd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2007, 13:38   #90
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

[quote=Anna List;2924859]hier in het Westen (mn belgië) zijn we vooral gewoon dat de patient zelf zijn arts kiest, in alle vrijheid ... moeten we die vrijheid misschien inkrimpen ?
/quote]

De arts kunnen ze dan ook zelf kiezen maar als die niet beschikbaar is moeten ze het net als wij doen met de arts die wel beschikbaar is.
Wat is daar moeilijk aan?
Oud 13 september 2007, 13:44   #91
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Simpel, discriminatie is dat. Boetes opplakken. Probleem opgelost.

What goes around comes around

Laatst gewijzigd door illwill : 13 september 2007 om 13:44.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2007, 13:47   #92
Anna List
Banneling

Standaard

[quote=daiwa;2924876]
Citaat:
hier in het Westen (mn belgië) zijn we vooral gewoon dat de patient zelf zijn arts kiest, in alle vrijheid ... moeten we die vrijheid misschien inkrimpen ?
/quote]

De arts kunnen ze dan ook zelf kiezen maar als die niet beschikbaar is moeten ze het net als wij doen met de arts die wel beschikbaar is.
nee, dan nog heb je het recht om ergens anders te gaan ...

ik had het trouwens over het grote plaatje, niet over dit ene specifieke geval

maar als dit zo'n gesprek wordt waarbij u niet wil lezen wat ik schrijf of bedoel, laat t dan maar zo hoor ... zulke spelletjes interesseren mij niet
Oud 13 september 2007, 13:48   #93
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Simpel, discriminatie is dat. Boetes opplakken. Probleem opgelost.

What goes around comes around
en aldus vrijheden inkrimpen ... dat bedoel ik nu met complex ...
Oud 13 september 2007, 13:57   #94
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
[quot

nee, dan nog heb je het recht om ergens anders te gaan ...

ik had het trouwens over het grote plaatje, niet over dit ene specifieke geval

maar als dit zo'n gesprek wordt waarbij u niet wil lezen wat ik schrijf of bedoel, laat t dan maar zo hoor ... zulke spelletjes interesseren mij niet

Natuurlijk hebben ze het recht ergens anders te gaan dan.
Maar ze hebben NIET het recht rel te schoppen omdat er geen vrouwelijke arts aanwezig is in het ziekenhuis waar ze zich aanmelden.
En dat dat rel schoppen meer en meer ingang vind werd deze middag nog bevestigt door een dokter in het nieuws op tv1.

Laatst gewijzigd door daiwa : 13 september 2007 om 13:58.
Oud 13 september 2007, 14:04   #95
Tegendradigaard

Standaard

[quote=daiwa;2924876]
Citaat:
/quote]

Toen ik naar het ziekenhuis gevoerd werd met de ambulance vroeg ik ook of de dokter die mijn vader al tweemaal succesvol geopereerd was mijn behandelende arts kon zijn.
Aangezien het weekend was kwam ik terecht bij de orthopedist die dat weekend dienst had en die heeft mij voort geholpen en geopereerd....
En ik had eerlijk gezegd te veel zeer om te zeggen, laat mij hier maar stillekes liggen tot mijnen geprefereerde dokter hier morgen is (stel je voor dat die twee weken verlof had of zo....)

Met andere woorden : je mag kiezen als patient maar je moet je maar neerleggen bij de situatie die is zoals ze is: de dokter van dienst is je dokter.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2007, 14:06   #96
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht

Toen ik naar het ziekenhuis gevoerd werd met de ambulance vroeg ik ook of de dokter die mijn vader al tweemaal succesvol geopereerd was mijn behandelende arts kon zijn.
Aangezien het weekend was kwam ik terecht bij de orthopedist die dat weekend dienst had en die heeft mij voort geholpen en geopereerd....
En ik had eerlijk gezegd te veel zeer om te zeggen, laat mij hier maar stillekes liggen tot mijnen geprefereerde dokter hier morgen is (stel je voor dat die twee weken verlof had of zo....)

Met andere woorden : je mag kiezen als patient maar je moet je maar neerleggen bij de situatie die is zoals ze is: de dokter van dienst is je dokter.
bullshit, je mag kiezen en als de behandelende arts je echt niet aanstaat, ga je naar een andere ... en zo hoort het.

Laatst gewijzigd door Anna List : 13 september 2007 om 14:07.
Oud 13 september 2007, 14:06   #97
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

[quote=Tegendradigaard;2924938][quote=

Met andere woorden : je mag kiezen als patient maar je moet je maar neerleggen bij de situatie die is zoals ze is: de dokter van dienst is je dokter.[/quote]

En dat wil er bij anna list precies niet ingaan.
Oud 13 september 2007, 14:08   #98
Anna List
Banneling

Standaard

[quote=daiwa;2924944]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht

En dat wil er bij anna list precies niet ingaan.
en als die dokter van dienst je niet aanstaat, ben je vrij eventueel naar een andere of naar een ander ziekenhuis te gaan of zelfs je op dat moment niet te laten behandelen ... en te wachten

Laatst gewijzigd door Anna List : 13 september 2007 om 14:08.
Oud 13 september 2007, 14:09   #99
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
bullshit, je mag kiezen en als de behandelende arts je echt niet aanstaat, ga je naar een andere ... en zo hoort het.

Maar wat niet hoort is rel schoppen omdat er geen vrouwelijke arts aanwezig is.
En zoals die dokter deze middag in het nieuws kwam zeggen komt dit steeds vaker voor, daarmee ook dat hij aan de alarmbel trekt.

Laatst gewijzigd door daiwa : 13 september 2007 om 14:11.
Oud 13 september 2007, 14:11   #100
whopperke
Vreemdeling

whopperke's schermafbeelding

Standaard

Een tijdje geleden ergens een intervieuw gelezen (mogelijks van Hirsi Ali)
waarin moslimvrouw in kwestie tegen haar zin besneden was. Ze vertelde hierbij dat het best was dat dit gedaan werd door een man omdat de vrouwen die binnen haar stam dit uitvoerden volledig alles wegsneden en de mannen lieten nog iets hangen. Hiermee wil ik aantonen dat de moslimmannen die hier verblijven niet erg consequent zijn. In hun landen van herkomst staan ze wel toe dat een man, dikwijls medisch niet opgeleid, de schaamlippen van hun dochters mogen wegsnijden. Als er nu iets is dat qua intimiteit nog verder gaat dan een bevalling dan is het toch wel een besnijdenis zeker. En dat zou dan wel door een man mogen, waarschijnlijk kwestie van zeker te zijn dat het wel degelijk werd uitgevoerd. Voor deze ganse polemiek heb ik maar 1 woord : BARBAARS, BARBAREN
whopperke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be