![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Burger
|
![]() Citaat:
http://grondwettelijkhof.be ![]()
WWW.DELEEUWENDEHAAN.BE : twee en meertalig discussie en uitwisselingsplatform voor Waalse republikeinen, Vlaamse autonomisten, Franstalige rattachisten en Brusselse en Duitstalige regionalisten van diverse horizonten en gezindten ![]() Laatst gewijzigd door Henry Wilder : 30 oktober 2007 om 00:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar dat boeit niet. Er kunnen met het grootste gemak ongrondwettelijke verkiezingen gehouden worden.
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() Ik ben van Brussel maar voel niet die drang om alsmaar te blijven groeien (ten koste van mijn buren). Raymond Van het Groenewoud daarentegen - die ook van Brussel (Schaarbeek) is - die ziet het anders en zingt al een ganse tijd "ik wil de grootste zijn!" Wat ik ook maf vind is dat de Vlamingen met veel meer dan de Walen zijn maar op een kleiner grondgebied. Zou België daar in naam van de solidariteit tussen de regio's en gemeenschappen daar niets aan moeten doen? Een stuk Ardennen aan Vlaanderen geven bijv. ? ![]() Henry. Raymond Van Het Groenewoud ik wil de grootste zijn Ik wil de grootste zijnIk wil de grootste zijn Ik wil altijd de grootste zijn Ik wil de grootste zijn Ik wil de knapste zijn Ik wil de knapste zijn Ik wil altijd de knapste zijn Ik wil de knapste zijn De aarde als zuster De zon als m'n moeder Een frisse knaap En geen decadent loeder Ik wil de mooiste zijn Ik wil de mooiste zijn Ik wil altijd de mooiste zijn Ik wil de mooiste zijn Geen band met de mensen Een ziel in de bossen Een ziel die het Zweterig Zijn Komt verlossen Ik wil de grootste hebben Ik wil de grootste hebben Ik wil altijd de grootste hebben Ik wil altijd de grootste hebben Allemaal: Ik wil de grootste hebben Ik wil de grootste hebben Ik wil altijd de grootste hebben Ik wil altijd de grootste hebben Ik wil de knapste zijn Ik wil de mooiste zijn Ik wil altijd de grootste zijn Ik wil de grootste hebben
WWW.DELEEUWENDEHAAN.BE : twee en meertalig discussie en uitwisselingsplatform voor Waalse republikeinen, Vlaamse autonomisten, Franstalige rattachisten en Brusselse en Duitstalige regionalisten van diverse horizonten en gezindten ![]() Laatst gewijzigd door Henry Wilder : 30 oktober 2007 om 00:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Spendeer uw tijd dan zinniger. Ga buiten spelen. Kijk naar de herhalingen van Man Bijt Hond. Kruip op uw vrouw. Repareer die dakgoot die al een maand aan het druppelen is. Experimenteer met het roken van de bloesems van een japanse kerselaars. Geef uw schoenen een extra laag schoensmeer. Leer het hele oeuvre van Rachmaninov van buiten.
Maar als het u niet boeit, moei u er dan ook niet mee.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 30 oktober 2007 om 00:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Rond Charleroi ligt toch ook geen grens? Rond Antwerpen toch ook niet? Laat Brussel eens gewoon wezen wat ze in feite is: een stad in Vlaanderen, en de sociaal-economische motor van de Vlaamse Ruit. Spreekt 45% van die stad Frans? Voor mij geen probleem, dan is het een tweetalige Vlaamse stad. Ik hoop dat we het stadium van het 19e cultuurflamingantisme toch ontgroeid zijn, en leren leven hebben met het idee dat er een taalkundige minderheid in Vlaanderen kan leven. Maar ik zie niet in welke relevantie de grens rond Brussel heeft. Sommigen (zoals Pascal Smet) denken het probleem op te lossen door de grens te verleggen. Daarmee los je het probleem uiteraard niet op: die gewestgrens ligt er nog steeds, en is zelfs nog langer dan tevoren. Hef die absurditeit van dat Brussel als derde volwaardige gewest toch eens op! En maak van Brussel een taalgemeenschap binnen Vlaanderen.
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nu dat dat België hier verdeeld wordt, wil ik eigenlijk ook wel een stuk.
Ik noem dat Heftruckistan en ik ga daar forumbarbecue's houden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Burgemeester
|
![]() wallonie onafhankelijk.
vlaanderen onafhankelijk met als hoofdstad brussel.
![]() |
#89 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Burger
|
![]() Helft van de Belgen wil een België met sterkere gewesten
"Volgens een opiniepeiling van La Libre Belgique is 47% van de Brusselaars voor een versterking van de bevoegdheden van de Gewesten zoals gewenst door 61% van de Vlamingen en 41% van de Walen. Deze grote staatshervorming wordt als “noodzakelijk” beoordeeld voor de handhaving van de Belgische staat. Dit is ook het standpunt van de Oproep van de Brusselaars en het Memorandum van Manifesto. Het is interessant te zien dat de krant l’Echo (waaruit de cijfers werden gehaald) het heeft over “de uiteenlopende meningen van Nederlands- en Franstaligen bevestigd door een opiniepeiling”, en dan doorgaat met de bewering dat vier en een halve maand na de parlementsverkiezingen de Nederlandstaligen en Franstaligen van België lijnrecht tegenover elkaar staan voor het programma en de vorming van de Belgische regering en een eerste minister in staat om alles in goede banen te leiden. Blijkbaar zijn de meningsverschillen toch niet zo groot als de krant beweert." bron : www.bruXel.org 30|10|07 Meer lezen : http://www.bruxsel.org/nl/node/443
WWW.DELEEUWENDEHAAN.BE : twee en meertalig discussie en uitwisselingsplatform voor Waalse republikeinen, Vlaamse autonomisten, Franstalige rattachisten en Brusselse en Duitstalige regionalisten van diverse horizonten en gezindten ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik zou de Oostkantons wel ook de kans geven om ev bij Luxemburg aan te sluiten, mochten ze dat liever willen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Brussel wordt dan doodeenvoudig terug een stad in Vlaanderen.
![]() |
![]() |
#93 |
Staatssecretaris
|
![]() ²
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#95 |
Banneling
|
![]() Vlaanderen gaat toch t grootste gedeelte van de staatsschuld erven, me dunkt ... we moeten daarin realistisch zijn, de Vlaamse onderhandelaars zijn wellicht onbekwaam om een betere deal te sluiten
daarom in ruil voor die staatschuld denk ik dat Vlaanderen wel recht heeft op bvb 'de Hoge Venen' ... om maar iets te zeggen ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Europees Commissaris
|
![]() Aangezien de Duitstaligen zouden onderdrukt worden door een eentalig Wallonië : een corridor naar onze Duitse streken
![]()
![]() |
#99 |
Staatssecretaris
|
![]() Dat is de Jekervallei.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Staatssecretaris
|
![]() Als de platdietse streek bij Vlaanderen word gevoegd is ook die corridor een feit.
|
![]() |
![]() |