![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zijn voorstellen en kamervragen hebben een geduchte horzelfunctie, het wordt steeds moeilijker om nog iets onder het tapijt te vegen; van een "klokkenluiderspartij" waarover indertijd nogal wat ophef was, verneem ik al geruime tijd niets meer en hoeft voor mij ook niet want Wilders doet dat virtuoos "even erbij". http://www.geertwilders.nl/index.php...tpage&Itemid=1
![]() |
![]() |
#82 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Hirsi Ali is ook zo'n voorbeeld. Als je wild om je heen blijft slaan, raak je iedereen. En dat is hun grote fout geweest. Laatst gewijzigd door Moby : 14 september 2007 om 18:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
|
![]() 1NL heeft 1 mislukte opstart achter de rug; dat wil zeggen: Marco had vooraf besloten niet "klein" te willen beginnen en houdt zich ook aan zijn woord.
Ik vind dat niet verkeerd, splinterpartijtjes waren en zijn er inmiddels genoeg. Afwachten tot er weer verkiezingen zijn, ik denk dat Marco wel opnieuw poolshoogte zal nemen. Zijn website bestaat in ieder geval nog: http://www.eennl.nl/
![]() |
#85 |
Minister-President
|
![]() Ik volg de politiek niet zo in nederland. Ik heb het geprobeert te volgen bij de afgelopen verkiezingen onder andere die kieswijzer ingevuld en websites van de partijen bekeken. Daarbij vond ik dat die Marco Pastors toch een zeer interssante partij had, jammer genoeg kwam hij niet aan de bak.
![]() |
#86 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
L.H. was de eerste der Leefbaren en verdween ook als eerste.
![]() |
![]() |
#88 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
1.De VVD schuift op naar het midden en wordt zoals de VLD ,midden liberaal 2.De lijst Verdonk ,rechts liberaal ,lijkt volgens mij het meest op Dedecker 3.De PVV van Wilders helemaal rechts ,lijkt het meest op het VB 4.D66 ,progressief liberaal ,misschien zoals Spirit? En dan nog 5.Groenlinks, noemt zich de laatste tijd links liberaal en lijkt misschien op de Groenen? Laatst gewijzigd door I amsterdam : 15 september 2007 om 12:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#90 |
Europees Commissaris
|
![]() Rita is Jean Marie niet. Rita is een écht zwaargewicht (politiek dan)
en kan intrinsiek de VVD voor vele jaren splitsen. Dit moet als hemels manna lijken voor de bestaande regeringscoalitie, en vooral het christelijke deel ervan : SP, VVD de grootste oppositiepartijen hebben te kampen met dissidenties en de "rode waakhond" in de coalitie is ook hopeloos verdeeld n.a.v; voorzitterverkiezingen. Behalve in Luxemburg lijkt regeren in een Beneluxland een evenwichtskunst op een slap koord.
![]() |
#91 |
Europees Commissaris
|
![]() Er is daarnet 'beslist' dat Verdonck lid kan blijven van de partij en zelfs een onbepaalde 'belangrijke' functie binnen de partij kan krijgen als ze afstand doet van haar parlementszetel.
Weet je, de VVD doet me denken aan de SP.a van hier: té zeker van deelname aan de coalitie, afgestraft op de verkiezingszondag en opzij gezet voor een bestuur met een andere richting en nu met politiek personeel dat zich klaarmaakte voor de macht en nu geen oppositie kan of durft voeren. Wiens schuld is dat? Het VVD-apparaat dat al dacht aan welke ministeries er gingen komen en dus geen harde profilering wou. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het enigste waar ze haar mee zouden kunnen paaien is het partijvoorzitterschap maar die functie staat in Nederland onder die van fractievoorzitter van de tweede kamer en is eerder een administratieve functie dacht ik. Enfin met alle belangrijke functies blijf je met het probleem dat ze niet kan zwijgen en niet overweg kan met Rutte.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
|
![]() Citaat:
Maar even serieus: de drie moties die het besluit van de fractie wilden terugdraaien dan wel Rutte als partijleider wilden afzetten, zijn allemaal verworpen. Telkens stemde 35 tot 38% van de congresleden voor. Opmerkelijk is wel dat de motie die het hoofdbestuur opriep af te treden, slechts nipt werd verworpen met 52% tegen 48%. Alleen de motie die vroeg om een gesprek van prominente VVD'ers met Verdonk werd ruim aangenomen. Die motie werd dan ook niet ontraden. Dat is natuurlijk niet waar Verdonk op gehoopt had. Die dacht dat het congres misschien het besluit van Rutte en de fractie zou herroepen. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen hoe Verdonk nu nog binnen de VVD kan blijven. Zeker nu blijkt dat ze ontzettend veel kiezers kan mobiliseren, zal ze zich niet laten wegpromoveren met een troostprijs lijkt me. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Een splitsing in de VVD van de twee vleugels schept in ieder geval duidelijkheid Over 3 jaar als er verkiezingen zijn ,zien we wel wie er gaat winnen. Voor die tijd kan er nog heel wat gebeuren. Laatst gewijzigd door I amsterdam : 15 september 2007 om 16:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
|
![]() De VVD redt zichzelf wel, want nog niet alle kapitaal is naar buitenlanden gevlucht.
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De helft zit al in Vlaanderen. Nu nog die andere helft. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
|
![]() Citaat:
De andere partijen die je noemt zullen daar weinig of geheel niet op lijken en dus ook geen "concurrentie" vormen. D66 bestaat sowieso alleen nog in naam en zie ik niet meer terugkomen. Groenlinks vind ik een belachelijke voorzet want is en blijft extreemlinks (Ziedende Bintjes; RaRa; Dierenbevrijdingsfront).
![]() |