Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 september 2007, 18:28   #81
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Wilders doet niks symbolisch, Wilders wil gewoon niks zien wat met de Islam te maken heeft en schreeuwt daar heel hard over. Dat er daardoor niemand met hem wil spelen en al zijn voorstellen 141 tegen 9 verworpen worden doet hem niks.
Voorlopig heeft en houdt hij iets wat andere partijen steeds meer moeten inleveren: kiezers.

Zijn voorstellen en kamervragen hebben een geduchte horzelfunctie, het wordt steeds moeilijker om nog iets onder het tapijt te vegen; van een "klokkenluiderspartij" waarover indertijd nogal wat ophef was, verneem ik al geruime tijd niets meer en hoeft voor mij ook niet want Wilders doet dat virtuoos "even erbij".

http://www.geertwilders.nl/index.php...tpage&Itemid=1
Oud 14 september 2007, 18:42   #82
Moby
Provinciaal Statenlid

Moby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Je overziet in je wensdromerij 1 ding: veel Nederlanders (mensen) stemmen op Rita.
Misschien de Rita van nu. Maar kijk eens naar Wilders die nu een rare politiek hanteert. Zelf Filip Dewinter vindt dat hij de verkeerde kant opgaat.

Hirsi Ali is ook zo'n voorbeeld. Als je wild om je heen blijft slaan, raak je iedereen. En dat is hun grote fout geweest.

Laatst gewijzigd door Moby : 14 september 2007 om 18:43.
Moby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2007, 18:45   #83
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met "Leefbaar" (een naam onder welke, met een stad- of streeknaam toegevoegd, meerdere partijen bestaan) bedoel ik eigenlijk Leefbaar Rotterdam (met 1NL/Pastors gebruiksklaar als Landelijke uitbreiding).

Leefbaar Rotterdam zie ik niet zomaar verdwijnen.
Maar 1NL had geen effect...
Oud 14 september 2007, 19:13   #84
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Maar 1NL had geen effect...
1NL heeft 1 mislukte opstart achter de rug; dat wil zeggen: Marco had vooraf besloten niet "klein" te willen beginnen en houdt zich ook aan zijn woord.

Ik vind dat niet verkeerd, splinterpartijtjes waren en zijn er inmiddels genoeg.

Afwachten tot er weer verkiezingen zijn, ik denk dat Marco wel opnieuw poolshoogte zal nemen.

Zijn website bestaat in ieder geval nog: http://www.eennl.nl/
Oud 14 september 2007, 19:19   #85
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

Ik volg de politiek niet zo in nederland. Ik heb het geprobeert te volgen bij de afgelopen verkiezingen onder andere die kieswijzer ingevuld en websites van de partijen bekeken. Daarbij vond ik dat die Marco Pastors toch een zeer interssante partij had, jammer genoeg kwam hij niet aan de bak.
Oud 15 september 2007, 09:01   #86
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax
Leefbaar en PVV zullen van het toneel verdwijnen.
Leefbaar Nederland is al verdwenen, laatst officieel opgedoekt met geloof ik iets van een ton schuld in onterecht ontvangen subsidies. Vreemd genoeg pas zo lang na dato.
Hierbij een citaat uit een krantenartikel van ruim een jaar geleden. Daarin werd al de impact van Verdonk aangegeven en de gevolgen voor rechtse splinters.
Citaat:
Rita Verdonk, zo'n kerel!

Stem Rita Verdonk. Kies voor helder beleid. Nederland voor de Nederlanders én de geïntegreerde buitenlanders.

Over éen ding zijn 95 procent van de VVD'ers, aanhangers van Geert Wilders, Marco Pastors en overige Fortuynisten het eens: het immigratiebeleid van minister Rita Verdonk is wat Nederland al jaren nodig had. Zij mag blijven.

Als zij lijsttrekker van de VVD wordt, is er weinig reden nog LPF, Wilders of Pastors te stemmen. Met Rita Verdonk heeft de VVD eindelijk haar traditionele greep op het conservatieve electoraat hersteld. Uit de eerste peilingen blijkt dat zij haar partij een handvol zetels meer kan bezorgen dan de als vriendelijk maar wat linkser overkomende Mark Rutte.
Bron: http://www.nrc.nl/opinie/article278467.ece
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2007, 12:14   #87
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met "Leefbaar" (een naam onder welke, met een stad- of streeknaam toegevoegd, meerdere partijen bestaan) bedoel ik eigenlijk Leefbaar Rotterdam (met 1NL/Pastors gebruiksklaar als Landelijke uitbreiding).

Leefbaar Rotterdam zie ik niet zomaar verdwijnen.
Leefbaar Hilversum is godzijdank volledig verdwenen. Nog steeds plukken wij de vruchten van het wanbeleid dat deze partij ons dorp heeft aangedaan.
L.H. was de eerste der Leefbaren en verdween ook als eerste.
Oud 15 september 2007, 12:26   #88
I amsterdam
Minister-President

I amsterdam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
Ik volg de politiek niet zo in nederland. Ik heb het geprobeert te volgen bij de afgelopen verkiezingen onder andere die kieswijzer ingevuld en websites van de partijen bekeken. Daarbij vond ik dat die Marco Pastors toch een zeer interssante partij had, jammer genoeg kwam hij niet aan de bak.
Het is inderdaad moeilijk te volgen in Nederland want we hebben vanaf morgen 4 of 5 liberale partijen.

1.De VVD schuift op naar het midden en wordt zoals de VLD ,midden liberaal
2.De lijst Verdonk ,rechts liberaal ,lijkt volgens mij het meest op Dedecker
3.De PVV van Wilders helemaal rechts ,lijkt het meest op het VB
4.D66 ,progressief liberaal ,misschien zoals Spirit?

En dan nog 5.Groenlinks, noemt zich de laatste tijd links liberaal en lijkt misschien op de Groenen?

Laatst gewijzigd door I amsterdam : 15 september 2007 om 12:32.
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2007, 13:24   #89
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht

De verschillen zijn toch groot he. VB streeft om te beginnen de ontbinding van de staat na, barst van onfrisse figuren en racistische uitspraken. Dat merk ik niet bij Wilders, terwijl ik wel vind dat Wilders nog veel meer populistisch is (ik bedoel : dat hij voortdurend nutteloze dingen roept om te provoceren en aandacht te blijven trekken). Ook lijkt het me dat die PVV - zoals de groep rond Pim Fortuyn - eigenlijk om één man draait,neem die weg en het spelletje is voorbij.

Citaat:

En dan nog 5.Groenlinks, noemt zich de laatste tijd links liberaal en lijkt misschien op de Groenen?
Ik weet het niet, ik zou Groen! in Vlaanderen toch niet linksliberaal durven noemen.
Oud 15 september 2007, 14:23   #90
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Rita is Jean Marie niet. Rita is een écht zwaargewicht (politiek dan)
en kan intrinsiek de VVD voor vele jaren splitsen.

Dit moet als hemels manna lijken voor de bestaande regeringscoalitie,
en vooral het christelijke deel ervan : SP, VVD de grootste oppositiepartijen hebben te kampen met dissidenties en de "rode waakhond" in de coalitie is ook hopeloos verdeeld n.a.v; voorzitterverkiezingen.

Behalve in Luxemburg lijkt regeren in een Beneluxland een evenwichtskunst
op een slap koord.
Oud 15 september 2007, 14:48   #91
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Er is daarnet 'beslist' dat Verdonck lid kan blijven van de partij en zelfs een onbepaalde 'belangrijke' functie binnen de partij kan krijgen als ze afstand doet van haar parlementszetel.

Weet je, de VVD doet me denken aan de SP.a van hier: té zeker van deelname aan de coalitie, afgestraft op de verkiezingszondag en opzij gezet voor een bestuur met een andere richting en nu met politiek personeel dat zich klaarmaakte voor de macht en nu geen oppositie kan of durft voeren. Wiens schuld is dat? Het VVD-apparaat dat al dacht aan welke ministeries er gingen komen en dus geen harde profilering wou.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2007, 15:03   #92
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Het enigste waar ze haar mee zouden kunnen paaien is het partijvoorzitterschap maar die functie staat in Nederland onder die van fractievoorzitter van de tweede kamer en is eerder een administratieve functie dacht ik. Enfin met alle belangrijke functies blijf je met het probleem dat ze niet kan zwijgen en niet overweg kan met Rutte.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2007, 16:17   #93
Dimitri

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde Bekijk bericht
Er is daarnet 'beslist' dat Verdonck lid kan blijven van de partij en zelfs een onbepaalde 'belangrijke' functie binnen de partij kan krijgen als ze afstand doet van haar parlementszetel.
Ze kan misschien burgemeester worden van Rotterdam. De burgemeestersposten van grote steden worden toch bij handjeklap verdeeld (gisteren is bekend geworden dat de Utrechtse bevolking in oktober in een burgemeestersreferendum mag kiezen tussen een PvdA'er en een PvdA'er) en Rotterdam is voor de VVD...

Maar even serieus: de drie moties die het besluit van de fractie wilden terugdraaien dan wel Rutte als partijleider wilden afzetten, zijn allemaal verworpen. Telkens stemde 35 tot 38% van de congresleden voor. Opmerkelijk is wel dat de motie die het hoofdbestuur opriep af te treden, slechts nipt werd verworpen met 52% tegen 48%. Alleen de motie die vroeg om een gesprek van prominente VVD'ers met Verdonk werd ruim aangenomen. Die motie werd dan ook niet ontraden.

Dat is natuurlijk niet waar Verdonk op gehoopt had. Die dacht dat het congres misschien het besluit van Rutte en de fractie zou herroepen. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen hoe Verdonk nu nog binnen de VVD kan blijven. Zeker nu blijkt dat ze ontzettend veel kiezers kan mobiliseren, zal ze zich niet laten wegpromoveren met een troostprijs lijkt me.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2007, 16:24   #94
I amsterdam
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk bericht
Ze kan misschien burgemeester worden van Rotterdam. De burgemeestersposten van grote steden worden toch bij handjeklap verdeeld (gisteren is bekend geworden dat de Utrechtse bevolking in oktober in een burgemeestersreferendum mag kiezen tussen een PvdA'er en een PvdA'er) en Rotterdam is voor de VVD...

Maar even serieus: de drie moties die het besluit van de fractie wilden terugdraaien dan wel Rutte als partijleider wilden afzetten, zijn allemaal verworpen. Telkens stemde 35 tot 38% van de congresleden voor. Opmerkelijk is wel dat de motie die het hoofdbestuur opriep af te treden, slechts nipt werd verworpen met 52% tegen 48%. Alleen de motie die vroeg om een gesprek van prominente VVD'ers met Verdonk werd ruim aangenomen. Die motie werd dan ook niet ontraden.

Dat is natuurlijk niet waar Verdonk op gehoopt had. Die dacht dat het congres misschien het besluit van Rutte en de fractie zou herroepen. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen hoe Verdonk nu nog binnen de VVD kan blijven. Zeker nu blijkt dat ze ontzettend veel kiezers kan mobiliseren, zal ze zich niet laten wegpromoveren met een troostprijs lijkt me.
Het congres is eigenlijk verlopen volgens de verwachtingen en Verdonk gaat gewoon een eigen partij beginnen volgens de verwachtingen.
Een splitsing in de VVD van de twee vleugels schept in ieder geval duidelijkheid
Over 3 jaar als er verkiezingen zijn ,zien we wel wie er gaat winnen.
Voor die tijd kan er nog heel wat gebeuren.

Laatst gewijzigd door I amsterdam : 15 september 2007 om 16:24.
Oud 15 september 2007, 16:28   #95
I amsterdam
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
De verschillen zijn toch groot he. VB streeft om te beginnen de ontbinding van de staat na, barst van onfrisse figuren en racistische uitspraken. Dat merk ik niet bij Wilders, terwijl ik wel vind dat Wilders nog veel meer populistisch is (ik bedoel : dat hij voortdurend nutteloze dingen roept om te provoceren en aandacht te blijven trekken). Ook lijkt het me dat die PVV - zoals de groep rond Pim Fortuyn - eigenlijk om één man draait,neem die weg en het spelletje is voorbij.

Ik weet het niet, ik zou Groen! in Vlaanderen toch niet linksliberaal durven noemen.
Hoe zou je dan wel noemen?
Oud 15 september 2007, 16:51   #96
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk bericht
De VVD heeft niet dat linksliberale dat de VLD wel heeft. De linksliberalen zitten in Nederland bij D66.

De VVD is echt een rechtsliberale partij, die verdeeld is in twee kampen: de conservatief-rechtse en de populistisch-rechtse vleugel. Rutte is een exponent van het eerste kamp, Verdonk van het tweede kamp. De conservatief-rechtsen vormen de diep gewortelde basis van de partij. De populisten zijn pas gekomen onder invloed van 'charismatische' leiders als Wiegel en Bolkestein, die zowel de conservatieven als de populisten aanspraken. De openlijke strijd Rutte-Verdonk heeft de kampen uit elkaar gedreven. De kans is aanwezig dat een deel van de populistisch ingestelde kiezers en leden de partij nu verlaten, als Verdonk een serieuze partij weet op te bouwen tenminste.
Zou Hans Wiegel de VVD niet kunnen redden ?
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2007, 17:17   #97
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
Zou Hans Wiegel de VVD niet kunnen redden ?
Die gaf te kennen daar maar weinig zin in te hebben.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2007, 18:06   #98
willem1940NLD

Standaard

De VVD redt zichzelf wel, want nog niet alle kapitaal is naar buitenlanden gevlucht.
Oud 15 september 2007, 18:18   #99
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De VVD redt zichzelf wel, want nog niet alle kapitaal is naar buitenlanden gevlucht.

De helft zit al in Vlaanderen. Nu nog die andere helft.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2007, 18:18   #100
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
Het is inderdaad moeilijk te volgen in Nederland want we hebben vanaf morgen 4 of 5 liberale partijen.

1.De VVD schuift op naar het midden en wordt zoals de VLD ,midden liberaal
2.De lijst Verdonk ,rechts liberaal ,lijkt volgens mij het meest op Dedecker

Nee, ik denk dat VVD zich "terugvernieuwt"; geen Rutte en geen Verdonk meer.

De andere partijen die je noemt zullen daar weinig of geheel niet op lijken en dus ook geen "concurrentie" vormen.

D66 bestaat sowieso alleen nog in naam en zie ik niet meer terugkomen.

Groenlinks vind ik een belachelijke voorzet want is en blijft extreemlinks (Ziedende Bintjes; RaRa; Dierenbevrijdingsfront).

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be