Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 februari 2004, 21:19   #81
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel

Het punt is dat er een reden is waarom de etnische achtergrond van criminelen niet meer mag genoemd worden.
Ik zie niet in waarom die überhaupt zou moeten genoemd worden. Een crimineel wordt in mijn ogen niet "beter" of "slechter" als hij deze of gene nationaliteit heeft. Wie een misdrijf pleegt moet gepakt, berecht en gestraft worden, ongeacht zijn origine.
Met honden rassen welke agresief gedrag vertonen wordt er niet gefokt.
Trek zelf Uw conclusie!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2004, 21:22   #82
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het kan zeker niet wat fijnzinniger, Fernand?
Oud 18 februari 2004, 21:24   #83
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Citaat:

Ik zie niet in waarom die überhaupt zou moeten genoemd worden. Een crimineel wordt in mijn ogen niet "beter" of "slechter" als hij deze of gene nationaliteit heeft. Wie een misdrijf pleegt moet gepakt, berecht en gestraft worden, ongeacht zijn origine.
Trek zelf Uw conclusie!
Volgens mij zijn er geen hondenrassen die a priori agressief gedrag vertonen; enkel mensen die hun dier agressief opvoeden. Zou hetzelfde niet voor mensen kunnen gelden?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2004, 21:31   #84
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Trek zelf Uw conclusie!
Volgens mij zijn er geen hondenrassen die a priori agressief gedrag vertonen; enkel mensen die hun dier agressief opvoeden. Zou hetzelfde niet voor mensen kunnen gelden?
Toch niet, Raf. Bepaalde hondenrassen werden speciaal gekweekt op agressieve kenmerken.

Bij mensen is dat niet het geval dus ik vind het een slechte vergelijking van Fernand.
Oud 18 februari 2004, 21:40   #85
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Toch niet, Raf. Bepaalde hondenrassen werden speciaal gekweekt op agressieve kenmerken.

Bij mensen is dat niet het geval dus ik vind het een slechte vergelijking van Fernand.
Je bedoelt waarschijnlijk de beruchte pitbull terrier, die bekend staat om zijn agressieve karakter? Ik heb er gekend die zo zacht waren als een lammetje. Ik denk dat het voornamelijk de opvoeding is die dat agressieve karakter naar buiten brengt.

Hoedanook, de vergelijking is inderdaad niet erg goed gekozen...
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 18 februari 2004, 21:52   #86
Hanne
Banneling

Standaard

quote="Raf"]

Ik zie niet in waarom die überhaupt zou moeten genoemd worden. [/quote]

Ik wel.
In een samenleving waarin de media maar oeverloos blijven lullen over het holle begrip van de multiculturele verrijking, begint de overproportionele allochtone criminaliteit stilaan voor een duidelijke gène te zorgen. Gène die men politiek correct poogt te verdoezelen door de etnische identiteit dood te zwijgen, maar er hierdoor juist onmiskenbaar duidelijk door wordt.
Hanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2004, 21:57   #87
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Je bedoelt waarschijnlijk de beruchte pitbull terrier, die bekend staat om zijn agressieve karakter? Ik heb er gekend die zo zacht waren als een lammetje. Ik denk dat het voornamelijk de opvoeding is die dat agressieve karakter naar buiten brengt.

Hoedanook, de vergelijking is inderdaad niet erg goed gekozen...
De opvoeding van een hond is een zeer belangrijke factor. Vele honden leren pas bijten als ze naar de politiehondenschool gaan.

Geloof echter maar vrij dat er zelfs kleine mormeltjes zijn die het niet geleerd hebben maar die ook bijten als het ze zint.

Om een ander voorbeeld te noemen dat deze keer ook op mensen slaat. Ik heb zelf nooit gerookt en heb het alledrie mijn kinderen afgeraden. Mijn twee dochters rookten ook nooit maar mijn zoon wel. Zoon heeft echter meer dan één kenmerk van zijn vader. Eén daarvan was dat vader verslaafd was aan meer dan roken alleen.
Zoon kende hem nochtans maar totdat hij twee jaar oud was. Nooit dus.
Oud 19 februari 2004, 08:23   #88
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
De opvoeding van een hond is een zeer belangrijke factor. Vele honden leren pas bijten als ze naar de politiehondenschool gaan.
Niet echt zoals gezegd het is de opleiding politie of niet als jij je hond opleid om te bijten dan zal die dat doen.

Citaat:
Geloof echter maar vrij dat er zelfs kleine mormeltjes zijn die het niet geleerd hebben maar die ook bijten als het ze zint.
Dat heeft een andere reden een klein hondje krijgt geen opleiding en handelt dus op instinct . Omdat het toch niet uitmakt of zo'n klein mormel bijt of niet leert hij het dus ook niet af. Een grote hond daarentegen word wel goed opgeleid (meestal toch) vanaf het begin dat bijten niet mag.
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2004, 08:28   #89
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JoeQpublic
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
kijk eens naar VT4 en "Patrouille" dat is live tv en recht van op de straat dan gaan er hier rode oogjes opengaan !
beste ancapa, het programma is zeker niet "live" en het zou mij enorm verbazen mocht het niet langs een montagestudio passeren alleen al om de saaie stukken eruit te knippen. Of heb jij in het echte leven ook al mensen met zo'n mozaiëkske voor hun aangezicht zien rondlopen?
dat is niet geënsceneerd hé ! dat bedoelde ik met "live" als ze naar een oproep vliegen met loeiende sirenes ! de meeste crimineeltjes op die beelden zijn geen Belgen hé
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2004, 08:32   #90
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa

dat is niet geënsceneerd hé ! dat bedoelde ik met "live" als ze naar een oproep vliegen met loeiende sirenes ! de meeste crimineeltjes op die beelden zijn geen Belgen hé
De meeste mensen die daar in beeld zijn zijn wel degelijk belgen. De meeste oproepen zijn trouwens banaaliteiten. Nachtlawaai, alcoholcontroles,...

Wat me opviel was het enorme verschil tussen brussel/vlaanderen en wallonie . 1 afleverign ging over charerloi een daar was het wel altijd serieus.

Wel grappig dat je je meningen vormt naargelang enkele shows op TV. Lijkt met typisch iets voor een VB'er.
Oud 19 februari 2004, 11:59   #91
X_MAN
Lokaal Raadslid

Stuur een bericht via Instant Messenger naar X_MAN
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9

Wel grappig dat je je meningen vormt naargelang enkele shows op TV. Lijkt met typisch iets voor een VB'er.
Ga eens enkele nachtjes mee op patrouille in de hoofdstad k9, dan zul je wel merken hoe grappig die "SHOWS" wel zijn. Ik hoop dat je lang zal kunnen blijven lachen met de SHOW

Just remember...if the world didn't suck, we'd all fall off.
X_MAN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2004, 12:08   #92
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door X_MAN

Ga eens enkele nachtjes mee op patrouille in de hoofdstad k9, dan zul je wel merken hoe grappig die "SHOWS" wel zijn. Ik hoop dat je lang zal kunnen blijven lachen met de SHOW
Ik woon al jaren in de hoofdstad slimmeke ik weet dus wel hoe het daar is. En iedereen die zijn mening vormt ahv een TV show is een debiel.
Oud 19 februari 2004, 12:25   #93
Tegendradigaard

Standaard

Raf heeft daar de link gelegd tussen criminaliteit en opvoeding.
Raf as nu blijkt dat een bepaalde bevolkingsroep, toevallig van dezelfde vreemde nationaliteit afkomstig, meer criminele feiten pleegt dan andere groepen.
We nemen aan dat dat niets genetisch is. Maar wel opvoeding zoals jij zegt. Waarom voeden die mensen hun kinderen dan zo slecht op ?
En moeten wij mensen die hun kinderen opvoeden tot bandieten niet ook straffen of heropvoeden ?

Blijft dan nog de vraag waarom er zovele mensen van een bepaalde groep hun kinderen slecht opvoeden. Wat zou daar de reden van kunnen zijn ?

En neeje het kan niet aan ons Vlamingen liggen. Want die problemen worden ook vastgesteld in ons omringende landen. Onder president Clinton is zelfs speciaal een studie gestart om te onderzoeken waarom men eigenlijk slechts met 1 bepaalde groep migranten vooral last had en met de overgrote meerderheid van de migranten geen last had.
Dus zelfs onder een 'linkse' president in de USA werd hetzelfde vastgesteld.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2004, 13:00   #94
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Raf heeft daar de link gelegd tussen criminaliteit en opvoeding.
Raf as nu blijkt dat een bepaalde bevolkingsroep, toevallig van dezelfde vreemde nationaliteit afkomstig, meer criminele feiten pleegt dan andere groepen.
We nemen aan dat dat niets genetisch is. Maar wel opvoeding zoals jij zegt. Waarom voeden die mensen hun kinderen dan zo slecht op ?
En moeten wij mensen die hun kinderen opvoeden tot bandieten niet ook straffen of heropvoeden ?

Blijft dan nog de vraag waarom er zovele mensen van een bepaalde groep hun kinderen slecht opvoeden. Wat zou daar de reden van kunnen zijn ?
Ik geloof niet dat die ouders hun kinderen opvoeden om bandieten te worden. Opvoeding is meer dan alleen wat men van thuis meekrijgt, er zijn ook omgevingsfactoren die een rol spelen (vrienden, school, buurt,...).

Citaat:
En neeje het kan niet aan ons Vlamingen liggen. Want die problemen worden ook vastgesteld in ons omringende landen. Onder president Clinton is zelfs speciaal een studie gestart om te onderzoeken waarom men eigenlijk slechts met 1 bepaalde groep migranten vooral last had en met de overgrote meerderheid van de migranten geen last had.
Dus zelfs onder een 'linkse' president in de USA werd hetzelfde vastgesteld.
Zou het niet kunnen dat de manier waarop vele autochtonen tegen de "vreemdelingen" aankijken een invloed heeft op de manier waarop die mensen zich tegenover de autochtonen gedragen? Volgens mij is zoiets een wisselwerking.

Citaat:
Oud 19 februari 2004, 13:03   #95
thePiano

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof
Volgens De Bie zijn veel Antwerpse agenten en mensen van het parket lid van het Vlaams Blok.

Burgemeester Patrick Janssens ontkent dat niet maar zegt dat het Blok geen verboden beweging is. Politiemannen mogen lid zijn van partijen zolang hun politieke overtuiging de uitoefening van hun ambt niet belemmert.
Of het de neutraliteit en de objectiviteit van de Vlaams Blokse politeagent ten goede komt, daar heb ik zo mijn twijfels over. De agent heeft op sommige vlakken veel macht. Bijvoorbeeld bij het vaststellen of iemand wel op het aangewezen adres woont, wanneer de wijkagent een moraliteitsverslag moet opmaken van de kandidaat-Belg bij de naturalisatie, optreden bij geschillen tussen allochtonen en autochtonen enz...
Oud 19 februari 2004, 13:10   #96
Tegendradigaard

Standaard

Maar waarom is dan zelfs in de USA zo'n onderzoek gestart door de diensten vanClinton met de bedoelig het contingent Marokkanen dat ze zouden binnenlaten te herbekijken ?

Want de USA is een echt immigratieland waar het voor de Amerikanen niet echt toe doet vanwaar ze komen, als ze maar willen werken en de handen uit de mouwen willen steken.

Dus daar kan het dan toch niet aan 'DE Amerikaan' liggen. DE Amerikaan bestaat trouwens niet he.

'k zie da ge dus wel de schuld bij ons probeert te leggen. Das natuurlijk het gemakkelijkste he.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2004, 13:19   #97
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Trek zelf Uw conclusie!
Ge zit gij zekers in de politieraad, fernand ? Zijn ze daar allemaal zo "verdraagzaam en attent" ingesteld ?
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2004, 13:38   #98
X_MAN
Lokaal Raadslid

Stuur een bericht via Instant Messenger naar X_MAN
Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door X_MAN

Ik woon al jaren in de hoofdstad slimmeke ik weet dus wel hoe het daar is. En iedereen die zijn mening vormt ahv een TV show is een debiel.
Het is niet omdat je in de hoofdstad woont dat je weet hoe het nachtelijk politiewerk eraan toegaat. Volgens jouw politiek correcte denkpatroon gaat het over banaliteiten en alleen in Charleroi is er een probleem... Vreemd, zouden die overvallen en diefstallen en car-jackings ook in scene gezet zijn ?

Ik heb ook niet de pretentie van mijzelf een "slimmeke" te noemen dus laat dat maar achterwege, ik noem jou toch ook geen dommerik ?

Ik ken niemand die zijn mening vormt aan de hand van een TV show. Ik ken wel veel mensen die een mening vormen nadat ze enerzijds door de media (tv, krant, pers...) uitgebreid geïnformeerd zijn of door het feit dat ze er dagdagelijks midden inzitten. Vraag het eens aan een politieman/vrouw hoe mooi het leven kan zijn snachts in de hoofdstad...

Just remember...if the world didn't suck, we'd all fall off.
X_MAN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2004, 13:41   #99
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Niet echt zoals gezegd het is de opleiding politie of niet als jij je hond opleid om te bijten dan zal die dat doen.

Citaat:
Dat heeft een andere reden een klein hondje krijgt geen opleiding en handelt dus op instinct . Omdat het toch niet uitmakt of zo'n klein mormel bijt of niet leert hij het dus ook niet af. Een grote hond daarentegen word wel goed opgeleid (meestal toch) vanaf het begin dat bijten niet mag.
Leg dan de reden maar uit waarom er honden bestaan die wettelijk als gevaarlijker worden geacht.
Volgens mij is dit omdat die honden via mensenhand een aantal genen kregen toebedeeld die de oorspronkelijke karaktereigenschappen van verschillende rassen versterken door ze, opzettelijk met dat doel, samen te brengen.

Opvoeding is één ding maar aangeboren karaktereigenschappen een ander. Het gebeurt maar heel zelden dat men aangeboren karaktereigenschap gewoon kan uitwissen door opvoeding. Men kan een negatieve karaktereigenschap hoogstens proberen in te tomen en tot normale proporties proberen te herleiden.

Honden die speciaal gekweekt werden om te bijten, zullen ook bijten. Op de uitzondering die de regel bevestigt na toch.

Je kan een mens die van nature aggressief is aangelegd leren zichzelf in toom te houden. Die mens zal daar echter zijn leven lang meer problemen mee hebben dan een man die deze karaktereigenschap niet bezit.
Oud 19 februari 2004, 13:48   #100
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar waarom is dan zelfs in de USA zo'n onderzoek gestart door de diensten vanClinton met de bedoelig het contingent Marokkanen dat ze zouden binnenlaten te herbekijken ?
Is dat zo?

Citaat:
Want de USA is een echt immigratieland waar het voor de Amerikanen niet echt toe doet vanwaar ze komen, als ze maar willen werken en de handen uit de mouwen willen steken.

Dus daar kan het dan toch niet aan 'DE Amerikaan' liggen. DE Amerikaan bestaat trouwens niet he.
Net zomin als DE Marokkaan, of DE moslim, of DE allochtoon...

Citaat:
'k zie da ge dus wel de schuld bij ons probeert te leggen. Das natuurlijk het gemakkelijkste he.
Ik probeer de schuld helemaal niet bij "ons" te leggen; ik sprak van een "wisselwerking".

Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be