Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 september 2007, 16:40   #81
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DannyS Bekijk bericht
Statistieken van invaliden die babbelziek zouden zijn, laat me niet lachen. Tegenwoordig is de meest voorkomende psychische aandoening eerder depressie, waar dat vroeger, denk ik, schytsofrenie was. Niemand verklaart een andere trouwens invalide. Als je verdienvermogen aantoonbaar beperkt is tot minder dan een derde van een minimumloon krijg je het bedrag dat je zogezegd nog waard bent. Dat is vaak minder dan zelfs het leefloon (crepeerloon) waar ocm's tijdelijk mee gooien naar mensen die niks hebben bewezen, behalve dan dat ze een huis huren van iemand als Dutroux misschien.
Wou maar zeggen dat er in de Walen intertijd, en waarschijnlijk nu nog, nogal los is omsprongen, met het toekennen van invaliditeitsvergoedingen. Dutroux en zijn echtgenote zien der me toch niet erg invalide uit. Weet nog wel dat de Waalse inspecteur zich toen verdedigd heeft, met te zeggen "jamaar, ik ben maar alleen. Ik kan ze toch allemaal niet kontroleren".

Laatst gewijzigd door Bob : 17 september 2007 om 16:42.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2007, 16:41   #82
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Fascisme stelt de staat BOVEN het individu. Dat is nu net wat de Belgicisten doen.
hoe bedoelt ge?
ik voel me als individu bijzonder goed in dit land.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2007, 16:43   #83
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door predator Bekijk bericht
t.a.v. DannyS :
t.a.v. Eddy B :
t.a.v. Knuppel :
én de andere correspondenten van DannyS :

1. Dat van die vreemde naam vergt slechts is een eenvoudige "diagnose" :

bullshit !

Maar nu :

2. Vakantie voor de : zieken of de invalide in spe.

Dat is inderdaad mogelijk ! Kompleet wettelijk toegelaten ... maar !

Voor zover ik weet is dat alleen mogelijk voor staatsambtenaren of gelijkgestelden. Toen mijn vrouw fin-de-carrière-ziek was, met volle wedde had zij/wij de toelating om tijdens haar schoolvakanties "ziek" op reis te gaan: alhoewel ... een skivakantie is vermoeiend ... maar ... toegelaten ... bij de staat, want in de privé zal je snel ...

3. Invalide zijn en worden.

Wanneer DannyS zegt ...ze stampen bijna de krukken uit je hand ..., dan mag je daarmee niet lachen. Waarom ! Onze SZ zekerheid moet blijven leven én ze zijn streng geworden :

... toen mijn vrouw "ziek" werd had ze in haar klasje in ... Hoboken ... 29 kleine kindjes zitten :

- 2 uit werkende gezingen : witten;
- 13 uit niet werkende gezinnen wegens "doppen" .... "marokkaantjes";
- 14 uit niet werkende gezinnen wegens INVALIDITEIT ... "marokkaanjes".

Valt hem DannyS ?

Beste Groeten.
Ex-mijnwerkers in Hoboken? Of als gevolg van ander ongezond, onderbetaald werk? Ik heb er ondertussen geen idee van of ik met een staadsamtenaar ben gelijkgesteld. Het zou mij een eer zijn. Dat stond echter niet in de beschuldiging.
DannyS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2007, 16:48   #84
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Wou maar zeggen dat er in de Walen intertijd, en waarschijnlijk nu nog, nogal los is omsprongen, met het toekennen van invaliditeitsvergoedingen. Dutroux en zijn echtgenote zien der me toch niet erg invalide uit. Weet nog wel dat de Waalse inspecteur zich toen verdedigd heeft, met te zeggen "jamaar, ik ben maar alleen. Ik kan ze toch allemaal niet kontroleren".
Ik ken die Waalse inspecteur niet. Heeft die iets oin de pap te brokken dan als het riziv beslist dat zij geen medische rede hoeven te hebben om iedereen eraf te gooien?
Oud 17 september 2007, 16:50   #85
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ex-mijnwerkers in Hoboken? Of als gevolg van ander ongezond, onderbetaald werk?
Beide.
Andere mogelijkheden zijn er immers niet, hé?
Oud 17 september 2007, 17:02   #86
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ken die Waalse inspecteur niet. Heeft die iets oin de pap te brokken dan als het riziv beslist dat zij geen medische rede hoeven te hebben om iedereen eraf te gooien?
Blijkbaar was het probleem daar dat "men geen medische reden moest hebben om erin te geraken".
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2007, 17:10   #87
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Beide.
Andere mogelijkheden zijn er immers niet, hé?
Noem er maar een, eventueel fictief, ik bijt niet.
Oud 17 september 2007, 17:11   #88
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Ik bedoel individuen die solidair zijn met elkaar, elkaar helpen in de nood. Zo met een bloemeke in plaats van met een zweepke.
Denk je dat in Vlaanderen géén solidariteit zal bestaan? We geven nu al veel meer van ons BBP aan ONTWIKKELINGSHULP aan Wallonië... We hadden het beter elders gestuurd, war het WEL rendeert...
En JA, Vlaanderen zal Wallonië blijven helpen. Alleen niet meer van MOETES, maar onder goede afspraken!

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2007, 17:19   #89
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Blijkbaar was het probleem daar dat "men geen medische reden moest hebben om erin te geraken".
Zal wel in de tijd van de tante nonnekes geweest zijn. Psychisch ziek ben je trouwens als de maatschappij bij monde van een psychiater én pastoor beslist dat je uit de boot valt, behalve dat je bij schytsofrenie ook een vage indicatie hebt d.m.v. een afwijkend eeg.
Oud 17 september 2007, 17:19   #90
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Noem er maar een, eventueel fictief, ik bijt niet.
Verklaar jij liever de feiten die door een persoon ten velde werden vastgesteld.

Toen mijn vrouw ziek werd had ze in haar klasje in Hoboken 29 kleine kindjes zitten:

- 2 uit werkende gezingen: witten.
- 13 uit niet werkende gezinnen wegens "doppen".

- 14 uit niet werkende gezinnen wegen invaliditeit.
Marokkanen.
Oud 17 september 2007, 17:21   #91
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Verklaar jij liever de feiten die door een persoon ten velde werden vastgesteld.

Toen mijn vrouw ziek werd had ze in haar klasje in Hoboken 29 kleine kindjes zitten:

- 2 uit werkende gezingen: witten.
- 13 uit niet werkende gezinnen wegens "doppen".
- 14 uit niet werkende gezinnen wegen invaliditeit.
Marokkanen.
Joe wrielie got mie on that one!
Oud 17 september 2007, 17:31   #92
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zal wel in de tijd van de tante nonnekes geweest zijn. Psychisch ziek ben je trouwens als de maatschappij bij monde van een psychiater én pastoor beslist dat je uit de boot valt, behalve dat je bij schytsofrenie ook een vage indicatie hebt d.m.v. een afwijkend eeg.
Geen medische reden betekent dus voor jou 'psychisch ziek' of schyzofreen.
Al die 'gehandicapte' Marokkanen die niet aan werk geraken,
- omdat ze geen diploma konden bemachtigen, of
- omdat ze streektaal niet leerden,
- omdat ze in de bak of in een vluchthuis zitten,
- of omdat ze al 'ziek' hier aankwamen, kortom,
- gewoon omdat ze onaangepast zijn, lijden volgens jou dus aan schyzofrenie of ze mankeren een andere vijs?
Oud 17 september 2007, 17:49   #93
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Denk je dat in Vlaanderen géén solidariteit zal bestaan? We geven nu al veel meer van ons BBP aan ONTWIKKELINGSHULP aan Wallonië... We hadden het beter elders gestuurd, war het WEL rendeert...
En JA, Vlaanderen zal Wallonië blijven helpen. Alleen niet meer van MOETES, maar onder goede afspraken!
Het Vlaams BBP, dat ondanks zijn wereldhaven in 1955 nog maar 44 procent van het Belgische was, werd na de Golden Sixties al gauw 55 procent. Vanaf dan begonnen ze het pas hoog in de bol te krijgen. Ze vergeten echter dat de Walen nog steeds hun grootste klant zijn.
Oud 17 september 2007, 18:02   #94
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Geen medische reden betekent dus voor jou 'psychisch ziek' of schyzofreen.
- omdat ze geen diploma konden bemachtigen, of
- omdat ze streektaal niet leerden,
- omdat ze in de bak of in een vluchthuis zitten,
- of omdat ze al 'ziek' hier aankwamen, kortom,
- gewoon omdat ze onaangepast zijn, lijden volgens jou dus aan schyzofrenie of ze mankeren een andere vijs?
Nee, geen medische rede betekende volgens mij dat je op vakantie bent geweest, of dat er helemaal geen rede nodig is om je eraf te gooien. Volgens jou heb je die blijkbaar ook niet nodig om erop te raken, wat ik uit eigen ervaring sterk mag betwijfelen. Als je je uitkering wilt behouden moet je integendeel de loketbediende van de ziekenkas om de veertien dagen zijn beroep gaan leren. Je moet daavoor aanschuiven om dat je lang niet de enige bent, zo erg is het. En dan zie je Walen nog Marokkanen. Die zullen wel van een andere kas trekken, zeker. Een soep is het in ieder geval.
Oud 17 september 2007, 19:11   #95
predator
Parlementslid

predator's schermafbeelding

Standaard

t.a.v. DannyS :
Knuppel stelde :

Citaat:
Aanvullende uitlleg.

Mag ik je een verhaal vertellen uit 1967 ?

1. Plaats : Antwerpen, Huis van den Arbeid, Pelikaansstraat. Op die plaats waren, toen, ongeveer alle staatsdiensten geconcentreerd die zich bezig hielden met SZ. De "immigranten" moesten zich daar aanbieden om kindergeld te ontvangen. Dit "ontvangen" was alleen maar mogelijk wanneer ze met "officiële dokumenten uit het thuisland, ofte geboorteaktes" konden aantonen dat ze .... enz ... Ik kwam daar om een doctoraat te maken en soms speelde ik mee tolk want alles gebeurde in 't frans (toen) ... De personen die bij het begin van het incindent 'manifestatie, betoging) aanwezig waren waren : Achmed de aanvrager, Edino een marokkaanse consol, ocalbergo de dokter van de maroq ambas in Brux en van de andere kant o.a. den Achile en ik.

Achille : "Pred legt gij nu eens uit dat deze "officiële dokumenten" onjuist zijn; ik kan kan niet méér ... zélfs dien dokter, zegt dat alles okay is !". Waar Achille, Hoofdinspecteur, over struikelde was:

....;
4de kind geboren op 01 maart 1967 uit noama;
5de kind geboren op 01 mei 1967 uit noama;
6de ... .

Achmed is naar huis gegaan met een pro justitia aan zijn been.

Maar ... de volgende dag is er een telefoontje uit Broeksele gekomen, van een minister en Achmed trok kindergeld voor 6 kinderen én den Achille kon volgende maand naar Gent "treinen" ...

2. 1997 (circa) : Achmed is terug naar het geboorteland waar hij nu als grootgrondbezitter leeft ...

Zijn kinderen zijn hiergebleven ... kennen alle truukjes ... twee maakten deel uit van die 14 invaliditeitsgeld trekkende personen. Het zijn gezonde bonken - ze werken in 't bruin - maar :

ze hebben officiële papieren uit hun "vakantieland" waarop staat : invalide !

3. ....

Droevige groeten.
Oud 17 september 2007, 19:15   #96
bentje
Parlementsvoorzitter

bentje's schermafbeelding

Standaard

Ik heb écht mijn vragen bij zo'n uitkeringen...
De controle kan niet sterk genoeg zijn, en als het écht nodig is, zal je ze wel krijgen, anders ga je werken, net als elke hardwerkende Vlaming...
Oud 17 september 2007, 19:46   #97
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Het Vlaams BBP, dat ondanks zijn wereldhaven in 1955 nog maar 44 procent van het Belgische was, werd na de Golden Sixties al gauw 55 procent. Vanaf dan begonnen ze het pas hoog in de bol te krijgen. Ze vergeten echter dat de Walen nog steeds hun grootste klant zijn.
meer dan 80% van het exportcijfer wordt gerealiseerd in Vlaanderen!

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2007, 19:48   #98
Animalman
Parlementsvoorzitter

Animalman's schermafbeelding

Standaard

Het is van verhalen gelijk die van Predator hierjuist dat mijn tenen gaan krullen en dat de meeste mensen op het blok stemmen. Het allertriestigste is dan nog dat het allemaal heel waarschijnlijk waar is.
Ge weet trouwens ook wanneer ge het gemakkelijkst van uwe okkasie-mercedes van af geraakt: Als de marokkanen naar huis op verlof gaan... Na het verlof verkopen ze die hier dan terug, maar ze zijn wel eerst de grote gaan uithangen ginder.

Belangrijkste punt is echter: als het belang aan de macht komt, gelooft ge dan echt dat het zo erg zal veranderen? Ge droomt.

"Lead, follow, or get out of the way."
Animalman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2007, 19:57   #99
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yves Leterme

Laten we ernstig blijven: als België vandaag nog draait en zelfs goéd draait, dan is dat uitsluitend dankzij Vlaanderen. De Vlaamse aanpak is de meest doelmatige. De werkloosheid daalt bij ons voor het eerst sinds lang onder de 7%, terwijl ze in Wallonië stijgt naar 18%.

Over “de kloof” in de export.

Van de Belgische export is 80% Vlaams.'
Oud 17 september 2007, 20:00   #100
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door predator Bekijk bericht
t.a.v. DannyS :
Knuppel stelde :

Aanvullende uitlleg.

Mag ik je een verhaal vertellen uit 1967 ?

1. Plaats : Antwerpen, Huis van den Arbeid, Pelikaansstraat. Op die plaats waren, toen, ongeveer alle staatsdiensten geconcentreerd die zich bezig hielden met SZ. De "immigranten" moesten zich daar aanbieden om kindergeld te ontvangen. Dit "ontvangen" was alleen maar mogelijk wanneer ze met "officiële dokumenten uit het thuisland, ofte geboorteaktes" konden aantonen dat ze .... enz ... Ik kwam daar om een doctoraat te maken en soms speelde ik mee tolk want alles gebeurde in 't frans (toen) ... De personen die bij het begin van het incindent 'manifestatie, betoging) aanwezig waren waren : Achmed de aanvrager, Edino een marokkaanse consol, ocalbergo de dokter van de maroq ambas in Brux en van de andere kant o.a. den Achile en ik.

Achille : "Pred legt gij nu eens uit dat deze "officiële dokumenten" onjuist zijn; ik kan kan niet méér ... zélfs dien dokter, zegt dat alles okay is !". Waar Achille, Hoofdinspecteur, over struikelde was:

....;
4de kind geboren op 01 maart 1967 uit noama;
5de kind geboren op 01 mei 1967 uit noama;
6de ... .

Achmed is naar huis gegaan met een pro justitia aan zijn been.

Maar ... de volgende dag is er een telefoontje uit Broeksele gekomen, van een minister en Achmed trok kindergeld voor 6 kinderen én den Achille kon volgende maand naar Gent "treinen" ...

2. 1997 (circa) : Achmed is terug naar het geboorteland waar hij nu als grootgrondbezitter leeft ...

Zijn kinderen zijn hiergebleven ... kennen alle truukjes ... twee maakten deel uit van die 14 invaliditeitsgeld trekkende personen. Het zijn gezonde bonken - ze werken in 't bruin - maar :

ze hebben officiële papieren uit hun "vakantieland" waarop staat : invalide !

3. ....

Droevige groeten.
Kader je dit even in, DannyS?

Laatst gewijzigd door Knuppel : 17 september 2007 om 20:06.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be