Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 september 2007, 22:57   #81
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Het is niet omdat een ultra-liberaal zegt dat de aarde rond de zon draait dat ik hem zal tegenspreken. Is het trouwens toeval dat 99% van de seperatisten rechts tot extreem-rechts is?
Ik vind het gewoon vreemd dat je nogal kregelig doet, wanneer ik je erop wijs waar je je mosterd haalt.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2007, 23:28   #82
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Tijdens de jaren '60 was het noodzakelijk de oude Waalse economie te hervormen. De Belgische overheid en het establishment die zij dient, weigerde pertinent één frank te investeren in de modernisering van de Waalse economie. De haute finance van België had al die jaren miljardenminsten opgestreken op kap van Wallonië, maar als er moest geïnvesteerd worden, trok zij haar staart in.
Men liet blijkbaar liever Wallonië verkommeren. De oplopende kosten van de sociale zekerheid kwamen immers niet op de kap van de elite, maar van de arbeider. En dus grotendeels op kap van de Vlaamse arbeider.
De Waalse arbeidersbeweging reageerde hiertegen, en eiste economische autonomie (lees: federalisme). De idee was: als België weigert te investeren in de hervorming van de Waalse economie, dan moet Wallonië z'n lot maar in eigen handen nemen. Het was echter too little too late. De voornaamste economische bevoegdheden bleven federaal, en bijgevolg bleef het bergaf gaan met de Waalse economie.
De Belgische elite koos dan maar eieren voor haar geld, en versjacherde de Waalse economie dan maar aan de meestbiedende Franse multinationals: de Société ging naar Suez, Cockerill ging naar Usinor, enz...
De Brusselse kapitalisten hadden hun buit verzilverd, en de Waalse arbeiders stond een sociaal bloedbad te wachten. Een sociaal bloedbad dat voor het grootste betaald wordt door Vlaanderen via de sociale zekerheid.
Yep. Een mooie samenvatting.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2007, 23:29   #83
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vind het gewoon vreemd dat je nogal kregelig doet, wanneer ik je erop wijs waar je je mosterd haalt.
Ik reageer niet kregelig. Die cijfers zijn al veel langer bekend dan vandaag en zijn niet afkomstig van een ultra-liberaal maar van Nationaal Instituut voor de Statistiek.
Oud 20 september 2007, 23:33   #84
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik reageer niet kregelig. Die cijfers zijn al veel langer bekend dan vandaag en zijn niet afkomstig van een ultra-liberaal maar van Nationaal Instituut voor de Statistiek.
En aangezien (bij mijn weten) geen enkele Vlaams-nationalist pleit voor een aparte staat Antwerpen-Brabant-Namen-Luxemburg, kunnen wij concluderen dat het Vlaams-nationalisme helemaal niet ingegeven is door egoïsme.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Oud 21 september 2007, 06:39   #85
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Het waren en zijn altijd de arbeiders die het meest betaalden, zowel in Vlaanderen als in Wallonië. Ik vind het vreemd dat onze Vlaamse vrienden vallen over het klein geld dat van Vlaanderen naar Wallonië stroomt maar geen probleem hebben met het groot geld dat naar allerlei belastingsparadijzen verdwijnt.
En hoeveel is dat "groot geld" dan wel? Heb je daar echte cijfers van?

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2007, 06:43   #86
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
En aangezien (bij mijn weten) geen enkele Vlaams-nationalist pleit voor een aparte staat Antwerpen-Brabant-Namen-Luxemburg, kunnen wij concluderen dat het Vlaams-nationalisme helemaal niet ingegeven is door egoïsme.
Totaal niet. De ontvoogding is al langer een strijd dan dat die Vlaming die hunkerde naar vrijheid, weet had van zuilke transferts. Het is slechts een extra argument, door sommigen aanvaardt als hét argument...

.
Oud 21 september 2007, 07:38   #87
Patrik
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Totaal niet. De ontvoogding is al langer een strijd dan dat die Vlaming die hunkerde naar vrijheid, weet had van zuilke transferts. Het is slechts een extra argument, door sommigen aanvaardt als hét argument...
Wij willen een onafhankelijk Vlaanderen omdat we onze welvaart
willen veilig stellen en omdat de arrogantie van de Franstaligen
die ons grondgebied aantasten en in het verleden reeds zwaar
aangetast hebben nu uiteindelijk eens tot een einde moet komen.

En ja! Brussel is voor ons verloren. Laat daar een kleine islamstaat
ontstaan om de huidige bevolkingswerkelijkheid te weerspiegelen.

Ik herhaal het. Laat ons zeer veel geld investeren in de overblijvende
Vlaamse gemeenschap in Brussel NA de onafhankelijkheid. Ik weiger
om nog langer solidair te zijn met een Waalse en Franstalige gemeenschap die ons reeds 177 jaar uitgebuit hebben. En op ons spuwt omdat
wij Vlamingen zijn.

Wij moeten als Vlamingen nu ONMIDDELLIJK maatregelen nemen om
het effect van de vergrijzing economisch te overleven.

Het gaat niet altijd zo goed gaan zoals vandaag. En ik wil dat er binnen
200 jaar nog Vlamingen in Vlaanderen wonen. En daarom moet Belgie
verdwijnen van de kaart.
Patrik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2007, 09:44   #88
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is slechts een extra argument, door sommigen aanvaardt als hét argument...
Ik vind het net een anti-argument.
Wallonië is evenzeer een slachtoffer van de etat Belge.
Door altijd te focussen op die transfers (die jaarlijks ochottekes 12 miljard bedragen, ofwel evenveel als de gezamelijke winst van Dexia, KBC en Fortis), wordt Wallonië terug opgezet tegen Vlaanderen. En is dat Brussels establishment terug de lachende derde.
De hele essentie van de Belgische staatsconstructie bestaat erin dat Vlamingen worden opgezet tegen Walen, zodat op de achtergrond de Belgische elite haar zin kan doen. En door steeds de Walen te gaan verslijten voor parasieten, speelt u dus de Belgische elite in de kaart.

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 21 september 2007 om 09:45.
Oud 21 september 2007, 11:16   #89
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik vind het net een anti-argument.
Wallonië is evenzeer een slachtoffer van de etat Belge.
Door altijd te focussen op die transfers (die jaarlijks ochottekes 12 miljard bedragen, ofwel evenveel als de gezamelijke winst van Dexia, KBC en Fortis), wordt Wallonië terug opgezet tegen Vlaanderen. En is dat Brussels establishment terug de lachende derde.
De hele essentie van de Belgische staatsconstructie bestaat erin dat Vlamingen worden opgezet tegen Walen, zodat op de achtergrond de Belgische elite haar zin kan doen. En door steeds de Walen te gaan verslijten voor parasieten, speelt u dus de Belgische elite in de kaart.
Maar levert wél extra stemmen op voor splitsing, en sommigen kunnen nu eenmaal de politieke realiteit niet snappen. Daarom voor de meesten twee slogans :
- Vlaanderen Vlaams
- Gedaan met betalen voor de Walen!

Het vat in kernwoorden de Vlaamse strijd. Dat ze verre van volledig zijn, doet niets af van hun waarheid.

.
Oud 21 september 2007, 11:18   #90
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
- Vlaanderen Vlaams
En wat met Brussel?
Oud 21 september 2007, 11:21   #91
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
En wat met Brussel?
Daar ging het niet om in mijn betoog he! Het ging over wat de massa denkt als ze voor splitsing besluiten!
Brussel is een Vlaamse stad op Vlaams grondgebied. Moest het echt in waalse handen overgaan, is dat hun eigen verlies. Benieuwd wanneer ze zo arm zijn dat ze komen kloppen om toch terug binnen te mogen!

.

Laatst gewijzigd door Eddy B : 21 september 2007 om 11:22.
Oud 21 september 2007, 11:26   #92
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar ging het niet om in mijn betoog he! Het ging over wat de massa denkt als ze voor splitsing besluiten!
Brussel is een Vlaamse stad op Vlaams grondgebied. Moest het echt in waalse handen overgaan, is dat hun eigen verlies. Benieuwd wanneer ze zo arm zijn dat ze komen kloppen om toch terug binnen te mogen!
Met slogans zoals "Vlaanderen Vlaams" zal je alleszins Brussel wegjagen.
Oud 21 september 2007, 12:22   #93
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Met slogans zoals "Vlaanderen Vlaams" zal je alleszins Brussel wegjagen.
Jaani, lees mijn post nog eens : het is NIET mijn slogan!

.
Oud 21 september 2007, 13:30   #94
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jaani, lees mijn post nog eens : het is NIET mijn slogan!
Citaat:
...voor de meesten...
OK, te snel gelezen, sorry. Mijn fout.
Oud 21 september 2007, 13:48   #95
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Brussels ligt helemaal niet op Vlaams grondgebied. Brussel is een autonome regio in België en ligt net zo min op Vlaams grondgebeid als Baarle-Hertog op Nederlands grondgebied ligt of Swazi-land op Zuid-Afrikaans grondgebied ligt. En bon Lille is ook een Vlaamse stad, wellicht Vlaamser dan Brussel.

Brussel zal nooit een deel worden van een onafhankelijk Vlaanderen. Je zal dus moeten kiezen. Chanteren zal ook niet helpen. Als Brussel onafhankelijk wordt dan zullen de honderdduizend en meer Vlamingen die in Brussel werken wellicht in Brussel belastingen betalen.
Oud 21 september 2007, 13:51   #96
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Brussel zal nooit een deel worden van een onafhankelijk Vlaanderen. Je zal dus moeten kiezen. Chanteren zal ook niet helpen. Als Brussel onafhankelijk wordt dan zullen de honderdduizend en meer Vlamingen die in Brussel werken wellicht in Brussel belastingen betalen.
Solidarnosc druk in de weer, zijn politieke archieven te doorpluizen, op zoek naar spijkerharde argumenten:
Bijgevoegde afbeelding(e)

Oud 21 september 2007, 13:57   #97
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
En wat met Brussel?
Zeer originele vraag, Jaani.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2007, 13:57   #98
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het volstaat om in Brussel vijf minuten rond te wandelen en met de mensen te spreken. Daarvoor heeft men helemaal geen glazen bol nodig. Ik begrijp het dilemma voor nationalisten. De dag na de onafhankelijkheid meteen de belangrijkste stad verliezen is niet bepaald een leuke manier om de onafhankelijkheidsparty te starten. Van Wallonië loopt men ook niet echt warm maar dat is weer een andere discussie.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 21 september 2007 om 13:58.
Oud 21 september 2007, 14:01   #99
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het volstaat om in Brussel vijf minuten rond te wandelen en met de mensen te spreken. Daarvoor heeft men helemaal geen glazen bol nodig. Ik begrijp het dilemma voor nationalisten. De dag na de onafhankelijkheid meteen de belangrijkste stad verliezen is niet bepaald een leuke manier om de onafhankelijkheidsparty te starten. Van Wallonië loopt men ook niet echt warm maar dat is weer een andere discussie.
Dat de Brusselaars momenteel evenmin warm lopen van Vlaanderen als van Wallonië, is hun probleem. Het is alleen een feit dat ze slechts twee opties hebben: een straatarme enclave worden van de Franse republiek, of een tweetalige hoofdstad van Vlaanderen. Alle andere opties zijn te belachelijk om in overweging te nemen.
Geef mij eens een alternatief voor Brussel. Want ik zie slechts die twee opties.
Oud 21 september 2007, 14:07   #100
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat de Brusselaars momenteel evenmin warm lopen van Vlaanderen als van Wallonië, is hun probleem. Het is alleen een feit dat ze slechts twee opties hebben: een straatarme enclave worden van de Franse republiek, of een tweetalige hoofdstad van Vlaanderen. Alle andere opties zijn te belachelijk om in overweging te nemen.
Geef mij eens een alternatief voor Brussel. Want ik zie slechts die twee opties.

Onze linkse en rechtse nationalisten zijn blijkbaar unaniem dat men met een zak geld Brusselaars kan overtuigen om deel uit te maken van een Vlaamse staat nadat men net de Walen heeft gedumpt omdat ze teveel geld kostten. Mocht het zover komen dan worden ze nog liever een deel van Zanzibar dan van Vlaanderen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be