![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Parlementslid
|
![]() [quote=system;2962596]
Citaat:
-men met zulke theorien uw deur komt platgooien -op basis van zulke theorien de vreselijkste zaken gebeuren -op basis van die theorien personen worden overhallt tot die vreselijke dingen. -die theorie als zijnde waar verkoop aan kinderen die het verschil niet kennen tussen de paus en sinterklaas, en dat voor op zijn minst een stuk van hun leven meedragen. En ja, ook goede zaken gebeuren op naam van god, maar het is wel telkens een MENS die die doet, een mens die die zelfde goede zaken waarschijnlijk OOK had gedaan als hij god niet kende. Gelovigen mogen dus gelukkig zijn in hun geloof, maar moetn dat dan ook wel voor hun houden, en verstand genoeg hebben om dat niet als zijnde 'waarheid' te aanzien... voor velen blijkbaar ZEEER moeilijk... Kijk in de gechiedenis en heden, en je ziet dat het niet gelovigen zijn die in ongelovig geweld wonen... maar ongelovigen die in gelovig geweld wonen... Laatst gewijzigd door Zyp : 28 september 2007 om 11:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() [quote=Zyp;2962621]
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 28 september 2007 om 12:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Parlementslid
|
![]() [quote=system;2962623]
Citaat:
en wie zit aan de zijlijn tussen de twee in? idd, de ongelovigen... Laatst gewijzigd door Zyp : 28 september 2007 om 11:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Genoeg om te zeggen dat als god er een hand in had, hij enkel nog bij de big bang kan betrokken worden, zelfs niet bij het ontstaan van het leven. En bovenal, genoeg om te zeggen dat de wetenschap véééééél minder vragen onbeantwoord laat dan religie, waardoor het dom is om u tot religie te wenden en niet tot de wetenschap als je antwoorden zoekt.
![]() |
![]() |
#85 |
Banneling
|
![]() [quote=Zyp;2962628]Ja dat is ook zo. Maar als er Getuigen van Jehova aan de deur komen dan zal ik niet proberen hen van hun geloof af te brengen. Het omgekeerde is wel waar. Maar goed, als men dat weet, dan is alles vlug gezegd. Zo vaak komen ze ook niet meer heb ik de indruk.
Laatst gewijzigd door system : 28 september 2007 om 11:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is algemeen geweten: als de wetenschap één vraag oplost door onderzoek, ontstaan er terzelfdertijd 10 nieuwe vragen door datzelfde onderzoek. Laatst gewijzigd door system : 28 september 2007 om 11:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Parlementslid
|
![]() [quote=system;2962634]
Citaat:
Ze houden er zelfs lijsten van bij, dat weet u toch, hoop ik? die straat, die nummer, geen succes, maar dat kan nog komen, dus teruggaan. Die straat , die nummer, hopeloos geval, niet meer langsgaan, etc etc... vind u dat 'normale' praktijken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Europees Commissaris
|
![]() [quote=system;2962596]
Citaat:
En wat als ze denken dat ze gelukkig zijn maar het niet zijn? Wat als ze zelfs jong dood gaan omdat ze denken dat ze gelukkig zijn? Ik wil dit echt benadrukken, mijn gefulmineer tegen religie is om mensen iets terug te geven, niet om ze iets af te pakken. Het komt alleen zo over omdat je niet met rede kan verslaan wat niet door rede tot stand is gekomen.
![]() |
![]() |
#91 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Europees Commissaris
|
![]() Oh ja, dat is zeker waar, maar je begrijpt me niet. De wetenschap zit dan wel met veel meer vragen dan antwoorden. Maar religie zit dan wel met minder vragen, maar dat wil niet zeggen dat ze meer antwoorden hebben. Integendeel. Dat bewijst alleen dat ze meer oogkleppen dragen.
![]() |
#93 | |
Banneling
|
![]() [quote=Travis66;2962651]
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 28 september 2007 om 11:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Gouverneur
|
![]() [quote=Travis66;2961493]
Citaat:
![]() Trouwens, waar haar je het dat IK gelovig zou zijn? Dat ik niet meeloop in het beledigen van de kerk en de Christusfiguur, maakt me nog geen gelovige! Hier zijn we weer bij mijn argument aanbeland: beledigingen zijn helemaal geen argumenten voor of tegen, het toont gewoon een gebrek aan respect. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Europees Commissaris
|
![]() [quote=system;2962665]Ik begrijp u, en misschien heb je wel gelijk. Maar vertel het me dan aub, en ik stuur mijn mening bij. Ik maak me sterk dat ik overtuigbaar ben met gefundeerde argumenten.
![]() |
#96 | ||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De tegenwerking en tegenkanting van wetenschap door geloof omdat het niet verteld wat ze willen horen etc... Laatst gewijzigd door Zyp : 28 september 2007 om 11:57. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Europees Commissaris
|
![]() [quote=Queensburry;2962666]
Citaat:
![]() |
![]() |
#98 | |
Banneling
|
![]() [quote=Zyp;2962644]
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Parlementslid
|
![]() [quote=system;2962675]en toch spreekt iedereen erover als iets dat 'normaal' is... niemand kijkt op, niemand kijkt om... Als het ware evenveel effect als een auto-alarm op een parking van een warenhuis, daar kijkt of luisterd ook niemand nog naar... Het is opgenomen in de maatschappelijk boek onder de sectie, normaal... Terwijl bijna iedereen tot andere conclusies komt als je erover praat of nadenkt...
Laatst gewijzigd door Zyp : 28 september 2007 om 12:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Banneling
|
![]() [quote=Zyp;2962680]
Citaat:
|
|
![]() |