Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 september 2007, 11:17   #81
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Van dat laatste is in dit geval duidelijk geen sprake, dus ik begrijp niet echt wat dit terzake doet.
De man was niet meerderjarig?

Een 11- tot 13-jarig meisje is geen kind?

Hij had geen naaktfoto's van haar op zijn PC?
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2007, 11:29   #82
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
De man was niet meerderjarig?

Een 11- tot 13-jarig meisje is geen kind?

Hij had geen naaktfoto's van haar op zijn PC?
De jongen was alvast niet meerderjarig toen ze elkaar leerden kennen op het internet, nee. En hij verkeerde in de veronderstelling dat het meisje in kwestie drie jaar jonger was dan hijzelf. Op die leeftijd is praten over seksualiteit de normaalste zaak van de wereld. Maar dat is nog niet doorgedrongen in puriteinse kringen.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2007, 11:34   #83
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Die jongen heeft natuurlijk de pech niet in Berlare te wonen, anders werden kosten nog moeite gespaard om hem terug thuis te krijgen.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2007, 11:59   #84
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van dat laatste is in dit geval duidelijk geen sprake, dus ik begrijp niet echt wat dit terzake doet.
Hij (of zi?) kon maar eens proberen...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2007, 12:35   #85
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De jongen was alvast niet meerderjarig toen ze elkaar leerden kennen op het internet, nee. En hij verkeerde in de veronderstelling dat het meisje in kwestie drie jaar jonger was dan hijzelf. Op die leeftijd is praten over seksualiteit de normaalste zaak van de wereld. Maar dat is nog niet doorgedrongen in puriteinse kringen.
Hier ben ik het mee eens. Die leeftijd van dat meisje is een misverstand dat ze zelf heeft uitgelokt. Ik vraag me trouwens af hoe zij zich bij heel de zaak voelt, want ik denk niet dat het haar bedoeling was haar vriend in de gevangenis te krijgen.

Daarnaast stel ik me ook vragen bij die ouders. Als je niet door hebt wat je 11 �* 13 jarige dochter uitspookt achter haar PC, heeft het geen zin om achteraf te gaan zedenpreken.

In ieder geval: dit is hier gewoon een zaak van twee pubers die elkaar via het internet vonden en wat een leuk verhaal had kunnen worden, is door een leugen van 1 van beiden, die hoogst waarschijnlijk eerder uit naïviteit dan uit moedwil gebeurd is, en de overdreven reacties van volwassen die beter hadden moeten weten, in een nachtmerrie veranderd.

Als die sherrif zijn hersenen zou gebruiken, zou hij misschien inzien dat die jongen terug naar huis laten keren, voor iedereen een goede zaak is. Vanuit België zal hij zeker niets verkeerd doen met 13 jarige meisjes in de VS. Ik denk dat beide pubers hier al genoeg doorstaan hebben.
Oud 25 september 2007, 12:53   #86
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Een 19-jarige die naaktfoto's van een 11- tot 13-jarig meisje op zijn PC staan heeft? Dat is minstens een grondig onderzoek waard ja. Waarvoor dient ons gerecht anders?
En als hij binnen een aantal jaren terug vrij komt en terug naar hier komt zal hij weer opgepakt worden voor pedofilie. Naaktfoto's van kinderen op je PC is nu eenmaal een misdrijf.

En maar goed ook.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2007, 12:54   #87
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
En als hij binnen een aantal jaren terug vrij komt en terug naar hier komt zal hij weer opgepakt worden voor pedofilie. Naaktfoto's van kinderen op je PC is nu eenmaal een misdrijf.

En maar goed ook.
Oei, dus nooit je kinderen in bad fotograferen en op je PC opslaan. Ik denk dat er gradaties zijn.

Hier een naaktfoto van een minderjarig meisje, zoals je wel in elk familie-album zal tegenkomen:

Laatst gewijzigd door Boadicea : 25 september 2007 om 12:59.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2007, 13:05   #88
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Oei, dus nooit je kinderen in bad fotograferen en op je PC opslaan. Ik denk dat er gradaties zijn.

Hier een naaktfoto van een minderjarig meisje, zoals je wel in elk familie-album zal tegenkomen:

ja natuurlijk. Ik denk dan ook niet dat het om zulke foto's gaat.

Verschaeve
Oud 25 september 2007, 13:08   #89
Boadicea

Standaard

Citaat:
ja natuurlijk. Ik denk dan ook niet dat het om zulke foto's gaat.
Oef, want ik denk dat mannen die hiervan opgewonden geraken, wel dringend hulp nodig hebben. Of beter: de maatschappij heeft hulp nodig tegen dit soort mensen. Daar ben ik het mee eens.

Het is enkel de vraag of de Belgische jongen die vastzit in de VS tot die caterogie behoort.
Oud 25 september 2007, 13:15   #90
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oef, want ik denk dat mannen die hiervan opgewonden geraken, wel dringend hulp nodig hebben. Of beter: de maatschappij heeft hulp nodig tegen dit soort mensen. Daar ben ik het mee eens.

Het is enkel de vraag of de Belgische jongen die vastzit in de VS tot die caterogie behoort.
Ginds zal het onder statutory rape vallen, meerderjarige met minderjarige, zowiezo verkrachting. Natuurlijk zal het wachten op de rechter zijn of die gronden voor verschoning vindt, die heeft het dossier dus hij zal wel rechtvaardig beslissen. Maar ik denk dat het slecht afloopt.

En dan heeft die een pro deo geloof ik, dat zal ook wel niet echt helpen.

Verschaeve
Oud 25 september 2007, 13:23   #91
Boadicea

Standaard

Citaat:
Ginds zal het onder statutory rape vallen, meerderjarige met minderjarige, zowiezo verkrachting. Natuurlijk zal het wachten op de rechter zijn of die gronden voor verschoning vindt, die heeft het dossier dus hij zal wel rechtvaardig beslissen. Maar ik denk dat het slecht afloopt.

En dan heeft die een pro deo geloof ik, dat zal ook wel niet echt helpen.
De vraag is of er wel degelijk seksueel contact is geweest tussen die twee en alles wijst er op dat dit niet het geval is. In dat geval is er helemaal geen misdrijf gepleegd.
En met een minderjarige naar de bioscoop gaan, is niet verboden. Anders kunnen we alle leerkrachten gaan oppakken. Daarnaast is er genoeg reden om aan te nemen dat er minstens 1 van de ouders, namelijk de panikerende moeder aanwezig was.
Oud 25 september 2007, 13:29   #92
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De vraag is of er wel degelijk seksueel contact is geweest tussen die twee en alles wijst er op dat dit niet het geval is. In dat geval is er helemaal geen misdrijf gepleegd.
En met een minderjarige naar de bioscoop gaan, is niet verboden. Anders kunnen we alle leerkrachten gaan oppakken. Daarnaast is er genoeg reden om aan te nemen dat er minstens 1 van de ouders, namelijk de panikerende moeder aanwezig was.
ja nee, zo simpel is het niet. Het is de intentie die telt, niet het feit of u wel of niet in staat was het misdrijf te plegen.

Zo was er iemand die een kilo coke kocht ergens, opgezet spel want hij werd direkt opgepakt en de coke bleek een kilo suiker te zijn. Voor de rechter bracht de verdediging dit ter sprake, suiker kopen is niet strafbaar.

Toch wel zei de rechter want hij had de intentie om coke te kopen.

Verschaeve
Oud 25 september 2007, 13:40   #93
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ja nee, zo simpel is het niet. Het is de intentie die telt, niet het feit of u wel of niet in staat was het misdrijf te plegen.

Zo was er iemand die een kilo coke kocht ergens, opgezet spel want hij werd direkt opgepakt en de coke bleek een kilo suiker te zijn. Voor de rechter bracht de verdediging dit ter sprake, suiker kopen is niet strafbaar.

Is behoorlijk fascistisch.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2007, 13:41   #94
Boadicea

Standaard

Citaat:

Ik weet niet in hoeverre de intentie er was. Er zijn genoeg mensen waar ik mee correspondeer, die ik wel eens graag zou ontmoeten, zonder dat ik er persee fysieke intenties mee heb.

De vraag is ook wie de intentie had. Die jongen, die het meisje wou ontmoeten, of dat meisje dat hem blijkbaar pikante foto's stuurde.

En geloof me: de meeste mannen zijn geen pedofielen, maar ik ben er zeker van dat er minderjarige meisjes, zelfs dertienjarigen, zijn die hem om de tuin kunnen leiden.

Ik maak me trouwens eerder zorgen om volwassen mannen, die zich op het internet uitgeven als tieners om tienermeisjes te lokken. Dat soort kunnen ze wat mij betreft niet hard genoeg aanpakken.

Hier in deze zaak was het de tiener die duidelijk de "volwassenen" in de mate je een pas 19 jarige zo kan noemen, om de tuin leidde. Ik denk dat als die jongen dat meisje haar ware leeftijd geweten had, hij hoogst waarschijnlijk anders gereageerd had.

Daar draait het me om.
Oud 25 september 2007, 14:05   #95
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet niet in hoeverre de intentie er was. Er zijn genoeg mensen waar ik mee correspondeer, die ik wel eens graag zou ontmoeten, zonder dat ik er persee fysieke intenties mee heb.
Ik weet het niet maar ik heb niet de indruk dat het om dit soort relatie gaat die u aanhaalt.

Verschaeve
Oud 25 september 2007, 23:20   #96
abi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De rechtvaardige rechter Bekijk bericht
tja toch oppassen met op internet te zitten te chatten. Maar ik vind dat dit wel een overdreven reactie is.
Overdreven reactie
Voor hetzelfde geld had die man van 19 jaar wel slechte bedoelingen.

Dat dit niet het geval was,daar konden de Amerikaanse autoriteiten op dat moment, toch moeilijk automatisch van uitgaan.
Als hij onschuldig is,zal ie wel vrijkomen,wees maar gerust.
abi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2007, 23:35   #97
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Waarom mogen minderjarigen geen naaktfoto's van zichzelf nemen?
Verdorie.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2007, 23:48   #98
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Bah, die lelijke tronie van die debiele bullebak. De stompzinnigheid druipt er vanaf. Héél die affaire heeft wat mee van de heksenvervolgingen in de middeleeuwen. Dat verdient die enge sheriff: , zou ik plegen te zeggen.

Aan de andere kant, wij weten er ook niet het fijne van. Als de jongen al 2 jaar conversatie's onderhield, betekent dit dat zij bij aanvang 11 was. Dit moet hij toch gemerkt hebben aan haar schrijven, en zeker aan de foto's indien zij die hem toegestuurd had? En waarom nr Amerika, terwijl hier zoveel meisjes zijn? Vind het wat raar.
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2007, 03:49   #99
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wat is dat voor bullshit! Het gaat hier over een totaal overtrokken reactie van een hyperconservatieve sheriff met zware gevolgen voor de tiener in kwestie. En daar moet een voorbeeld aan genomen worden?
Hou zou u het vinden als een 19 jarige kerel naaktfoto's van uw 13 jarige dochter weet te bemachtigen? Doodnormaal en zand erover zeker?
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2007, 03:50   #100
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abi Bekijk bericht
Overdreven reactie
Voor hetzelfde geld had die man van 19 jaar wel slechte bedoelingen.

Dat dit niet het geval was,daar konden de Amerikaanse autoriteiten op dat moment, toch moeilijk automatisch van uitgaan.
Als hij onschuldig is,zal ie wel vrijkomen,wees maar gerust.
Hier ben ik het mee eens. Er is alleszins voldoende basis om een serieus onderzoek te houden vooraleer die kerel eventueel te laten gaan.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be